StoryEditor
Producenci
29.08.2022 00:00

Dove wzywa branżę i konsumentów do ratowania zakazu testowania kosmetyków na zwierzętach

Marka Dove wzywa obywateli UE do składania podpisów pod europejską inicjatywę obywatelską w sprawie utrzymania obowiązującego od dawna unijnego zakazu przeprowadzania testów na zwierzętach.

Dove, marka należąca do koncernu Unilever, współpracuje z ponad 100 organizacjami i markami zajmującymi się ochroną zwierząt w branży kosmetycznej. Celem tej współpracy jest ochrona zakazu i zwiększanie świadomości konsumentów i branży na temat przeprowadzenia nowych testów na zwierzętach na szeroko stosowanych składnikach kosmetyków.

Przypomnijmy, że całkowity zakaz sprzedaży w UE kosmetyków, których składniki były testowane na zwierzętach, został wprowadzony w 2013 roku. Jednak w 2020 roku, zgodnie z unijnymi przepisami dotyczącymi chemikaliów, Europejska Agencja Chemikaliów (ECHA) zaczęła wymagać testowania na zwierzętach chemikaliów będących składnikami szerokiej gamy produktów konsumenckich o długiej historii bezpiecznego stosowania i produkcji – nawet tych stosowanych wyłącznie w kosmetyce. Ten ruch niszczy zakaz UE z 2013 roku.

Czytaj też: dr Julia Fentem, Unilever: testy na zwierzętach to przestarzała metoda sprawdzania bezpieczeństwa produktów

– W Dove sprzeciwiamy się okrucieństwu wobec zwierząt. Wraz z naszymi partnerami opieramy się na sile wspólnego działania, aby wywierać długotrwały wpływ. Musimy działać już teraz – wzywamy naszych kolegów z branży kosmetycznej i opinię publiczną, aby zabrali głos w walce o zakończenie testów na zwierzętach w UE, pilnie wspierając i podpisując europejską inicjatywę obywatelską. Niebawem będzie za późno – skomentowała Firdaous El Honsali, wiceprezes Dove ds. komunikacji i zrównoważonego rozwoju.

Inicjatywa obywatelska zbierająca podpisy pod wnioskiem o zakazie testów na zwierzętach trwa do 31 sierpnia. Już przekroczyła milion podpisów, co oznacza, że decydenci UE będą musieli rozważyć ochronę zakazu testowania kosmetyków na zwierzętach, zmianę przepisów dotyczących chemikaliów i modernizację nauki w UE. Petycję wciąż można podpisywać LINK DO PETYCJI TUTAJ.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.05.2024 13:41
Reinold Geiger chce wycofać L’Occitane z giełdy w Hong Kongu
L‘Occitane en Provence, powszechnie znana jako L‘Occitane, to francuski luksusowy sprzedawca detaliczny kosmetyków do ciała, twarzy, włosów, perfum i artykułów gospodarstwa domowego z siedzibą w Manosque we Francji.Phan Minh Tuấn, CC BY-SA 4.0 , via Wikimedia Commons
Reinold Geiger, austriacki miliarder, planuje wycofanie firmy L‘Occitane z azjatyckiej giełdy. To właśnie on przyczynił się do rozwoju tej francuskiej marki kosmetycznej, a teraz dąży do tego, by być jej jedynym właścicielem.

Tyrolski przedsiębiorca Reinold Geiger, będący już głównym udziałowcem, planuje wycofać L‘Occitane z giełdy. Przedstawił ofertę przejęcia, wyceniając firmę produkującą produkty do pielęgnacji skóry na około 6,5 miliarda euro. Geiger oferuje 34 dolary hongkońskie za akcję, mimo że obecna cena to około 29,5 dolara hongkońskiego, aby wykupić pozostałe akcje z giełdy w Hongkongu. To jego druga próba; Geiger jest już właścicielem 72 proc. akcji. Miliarder zrezygnował z wcześniejszych planów we wrześniu ubiegłego roku, ale teraz jest przekonany, że transakcja jest kluczowa dla odbudowy podstaw zrównoważonego, długoterminowego wzrostu, jak donosi retaildetail.eu.

Pomimo trudnych warunków ekonomicznych sektor kosmetyczny pozostaje odporny; L‘Occitane zanotował wzrost sprzedaży o 13% do 2,13 miliarda euro w 2023 roku. Jednak branża mierzy się ze spadkiem popytu w Chinach, podczas gdy region Azji i Pacyfiku generuje 42% całkowitej sprzedaży L‘Occitane. To Geiger nakierował kiedyś L‘Occitane na Azję, wierząc w potencjał tamtejszych klientów. Austriak przejął mniejszościowe udziały w niemal upadłej francuskiej marce w 1994 roku i został jej dyrektorem generalnym, aby zapewnić jej sukces w tamtym regionie. W 2021 roku odszedł ze stanowiska, ale pozostał prezesem i dyrektorem wykonawczym. Teraz ma nową wizję dla swojej firmy, której głównym punktem jest wycofanie jej z giełdy.

Branża kosmetyczna przechodzi głębokie zmiany, a nasza działalność znacząco przekształciła się w stronę zrównoważonej geograficznie grupy multibrandowej

- powiedział Reinold Geiger w wypowiedzi dla Finacial Times.

L‘Occitane to francuska marka kosmetyczna, która jest znana z luksusowych produktów do pielęgnacji skóry, ciała i włosów. Firma została założona w 1976 roku przez Oliviera Baussana w Prowansji we Francji. Od tamtej pory L‘Occitane zdobyło międzynarodową renomę i stało się jednym z wiodących producentów kosmetyków naturalnych.

Czytaj także: Grupa L’Occitane mianuje Laurenta Marteau na nowego dyrektora generalnego

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.05.2024 12:52
Kylie Cosmetics wchodzi do Indii
Marka należąca do Kylie Jenner wchodzi na nowy rynek.Kylie Cosmetics
Kylie Cosmetics ogłosiło swoje wejście na rynek indyjski. Dzięki współpracy z House of Beauty, co stanowi pierwszą tego typu współpracę dla marki wspieranej przez Coty, słynne zestawy do ust Kylie Jenner będą sprzedawane w 25 sklepach Sephora India w całym kraju oraz w Internecie za pośrednictwem dedykowanej witryny e-commerce Sephora.

Kolekcja, z którą Kylie Cosmetics wchodzi na nowy rynek, obejmuje zestawy do ust Matte i Velvet, konturówkę do ust Precision Pout, podkład Power Plush Longwear, tusz do rzęs Kylash Volume Mascara, korektor Power Plush Longwear i balsam Tinted Butter.

Jestem bardzo podekscytowana możliwością wprowadzenia Kylie Cosmetics w Indiach – stworzyłam Kylie Cosmetics, aby zapewnić moim fanom dostęp do produktów do makijażu, których używam i które uwielbiam, i nie mogę się doczekać, aby podzielić się moją kolekcją ze wszystkimi moimi fanami w Indiach

- powiedziała o wejściu na indyjski rynek Kylie Jenner.

Kylie Cosmetics dołącza do długiej linii marek premium, które pojawiły się na dynamicznie rozwijającym się rynku Półwyspu Indyjskiego w ciągu ostatnich 12 miesięcy. W ostatnich latach indyjski rynek kosmetyczny zyskuje coraz większą uwagę, a firmy chcą zwiększyć udział w rynku w tym kraju. W marcu marka Fenty Beauty należąca do Rihanny podpisała kontrakt ze sprzedawcą kosmetyków Nykaa w ramach swojego własnego debiutu w tym kraju. Europejscy giganci z branży kosmetycznej zainwestowali także w Indiach – Chanel otworzyła swój pierwszy sklep z kosmetykami w Bombaju w styczniu 2024 r. Sephora nawiązała także współpracę z indyjską grupą detaliczną The Reliance Retail Group, aby zwiększyć swój zasięg w tym kraju.

Czytaj także: Kylie Jenner wchodzi na rynek ze swoim pierwszym zapachem: czy Cosmic stanie się hitem sprzedażowym?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. maj 2024 13:44