StoryEditor
Producenci
19.04.2023 00:00

Dr Zbigniew Inglot: ochrona naszej marki jest dla nas niezwykle ważna

Zbigniew Inglot udzielił portalowi WIPO wywiadu między innym o tym, jak własność intelektualna wpływa na działanie firmy. / materiały prasowe Inglot
Dr Zbigniew Inglot, prezes zarządu Inglot Cosmetics, udzielił wywiadu portalowi World Intellectual Property Organization (WIPO), opowiadając o początkach firmy, jej zaangażowaniu w spełnianie oczekiwań klientów poprzez innowacje oraz planach na przyszłość.

Światowy Dzień Własności Intelektualnej obchodzony jest co roku 26 kwietnia. Ta globalna kampania oferuje coroczną wyjątkową okazję do przyłączenia się do innych osób na całym świecie, aby uczcić wynalazców i twórców z całego świata oraz zbadać, w jaki sposób własność intelektualna przyczynia się do kwitnącej sceny muzycznej i artystycznej oraz napędza innowacje technologiczne, które pomagają kształtować nasz świat. World Intellectual Property Organization (WIPO) przeprowadziło z tej okazji wywiad z dr. Zbigniewem Inglotem, prezesem zarządu Inglot Cosmetics, aby dowiedzieć się nieco o konstrukcji IP w firmie.

– Nasz znak towarowy jest zarejestrowany na wszystkich rynkach, na których działamy, zgodnie z lokalnymi przepisami prawa. Zapewniamy również ochronę znaków towarowych na rynkach, na których nie jesteśmy obecni, i koncentrujemy się na ochronie nazw naszych produktów, w szczególności naszych flagowych produktów. Ochrona naszej marki jest dla nas niezwykle ważna, zwłaszcza biorąc pod uwagę powszechność nielegalnego używania logo marki i podrabianych produktów na niektórych rynkach — powiedział Inglot portalowi WIPO.

WIPO wysunęło pytanie o temat przewodni tegorocznej kampanii Światowego Dnia Własności Intelektualnej, czyli „Kobiety i własność intelektualna: przyspieszenie innowacji i kreatywności”. Dr Inglot skomentował kwestię następująco: – Wierzymy, że w dzisiejszych czasach każdy powinien być świadomy własności intelektualnej niezależnie od płci. Różnorodność i integracja były integralną częścią wartości naszej marki od momentu powstania firmy i na długo przed tym, zanim kwestie te znalazły się w centrum uwagi opinii publicznej. (...) Powiedziałabym każdej kobiecie i dziewczynie: bądź dumna z tego, kim jesteś i co robisz, bo naprawdę możesz coś zmienić. Większość stanowisk kierowniczych w firmie Inglot zajmują kobiety. Z własnego doświadczenia wiem, jak ważny wkład w rozwój naszej marki wniosły kobiety.

Wątek różnorodności i integracji został pociągnięty w innej wypowiedzi Inglota: – Naszą filozofią jest tworzenie kosmetyków z myślą o każdym – bez względu na płeć, kolor skóry czy pochodzenie. Cenimy sobie indywidualność każdego klienta. Jako marka wierzymy, że każdy ma prawo do wyrażania siebie w sposób najbliższy jego sercu. Makijaż jest jednym ze sposobów wyrażania siebie, indywidualności i kreatywności. Tam, gdzie możemy, bierzemy udział w inicjatywach promujących równość i integrację.


– Na przykład niedawno we współpracy z Netflixem przeprowadziliśmy w Polsce kampanię podkreślającą, że manicure jest nie tylko dla kobiet, ale także dla mężczyzn (chodzi o kampanię promocyjną przy okazji premiery serialu Królowa, opowiadającego o losach polskiej drag queen, przyp.red). W ramach kampanii nasza marka była obecna na różnych Paradach Równości.

Dr Zbigniew Inglot pełni funkcję prezesa zarządu w firmie Inglot, do której dołączył w 2000 roku. Obecnie zajmuje się rozwojem firmy na rynku międzynarodowym, kieruje finansami spółki i zarządza inwestycjami. W celu ciągłego rozwoju przedsiębiorstwa, koordynuje współpracę z instytucjami naukowymi i badawczymi. Inglot jest także członkiem American Physical Society (APS), Deloitte Family Business Advisory Board oraz Rady Uczelni UJ.

Czytaj także: Inglot nawiązał współpracę z Netflix i prezentuje limitowaną kolekcję produktów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 13:30
Yves Rocher zamyka zakłady produkcyjne swojej marki w Izraelu – 270 osób straci pracę
Plaza Poznań

Marka kosmetyczna Sabon, należąca do francuskiego koncernu Yves Rocher, ogłosiła decyzję o zamknięciu swojego zakładu produkcyjnego, centrum logistycznego oraz globalnej siedziby w Izraelu. Zmiany te wiążą się z likwidacją około 270 miejsc pracy i mają na celu konsolidację działalności produkcyjnej w już istniejącym zakładzie we Francji.

Zamknięcie obejmie zakład produkcyjny i globalne centrum logistyczne w Kiryat Gat. Operacje logistyczne zostaną zakończone do października 2025 roku, natomiast całkowite zamknięcie planowane jest na czerwiec 2026 roku. Firma prowadzi rozmowy w sprawie sprzedaży zakładu i podpisała niewiążący list intencyjny z potencjalnym nabywcą. W przypadku niepowodzenia transakcji, zakład zostanie całkowicie zamknięty.

Sabon planuje również sprzedaż swoich 22 sklepów detalicznych w izraelskich centrach handlowych. Zgodnie z planem, przyszły nabywca miałby pełnić rolę wyłącznego dystrybutora produktów marki Sabon na rynku izraelskim. Na ten moment nie wiadomo, czy negocjacje zakończą się podpisaniem wiążącej umowy.

Zamknięcie izraelskich struktur obejmie 60 pracowników centrali, 104 osoby zatrudnione w fabryce, 16 pracowników logistyki oraz około 90 pracowników sklepów, których przyszłość zależy od powodzenia procesu sprzedaży. Firma uzasadnia swoją decyzję koniecznością redukcji kosztów i uproszczenia działalności poprzez likwidację dwóch równoległych ośrodków produkcyjnych – w Izraelu i we Francji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2025 05:50