StoryEditor
Producenci
19.04.2023 00:00

Dr Zbigniew Inglot: ochrona naszej marki jest dla nas niezwykle ważna

Zbigniew Inglot udzielił portalowi WIPO wywiadu między innym o tym, jak własność intelektualna wpływa na działanie firmy. / materiały prasowe Inglot
Dr Zbigniew Inglot, prezes zarządu Inglot Cosmetics, udzielił wywiadu portalowi World Intellectual Property Organization (WIPO), opowiadając o początkach firmy, jej zaangażowaniu w spełnianie oczekiwań klientów poprzez innowacje oraz planach na przyszłość.

Światowy Dzień Własności Intelektualnej obchodzony jest co roku 26 kwietnia. Ta globalna kampania oferuje coroczną wyjątkową okazję do przyłączenia się do innych osób na całym świecie, aby uczcić wynalazców i twórców z całego świata oraz zbadać, w jaki sposób własność intelektualna przyczynia się do kwitnącej sceny muzycznej i artystycznej oraz napędza innowacje technologiczne, które pomagają kształtować nasz świat. World Intellectual Property Organization (WIPO) przeprowadziło z tej okazji wywiad z dr. Zbigniewem Inglotem, prezesem zarządu Inglot Cosmetics, aby dowiedzieć się nieco o konstrukcji IP w firmie.

– Nasz znak towarowy jest zarejestrowany na wszystkich rynkach, na których działamy, zgodnie z lokalnymi przepisami prawa. Zapewniamy również ochronę znaków towarowych na rynkach, na których nie jesteśmy obecni, i koncentrujemy się na ochronie nazw naszych produktów, w szczególności naszych flagowych produktów. Ochrona naszej marki jest dla nas niezwykle ważna, zwłaszcza biorąc pod uwagę powszechność nielegalnego używania logo marki i podrabianych produktów na niektórych rynkach — powiedział Inglot portalowi WIPO.

WIPO wysunęło pytanie o temat przewodni tegorocznej kampanii Światowego Dnia Własności Intelektualnej, czyli „Kobiety i własność intelektualna: przyspieszenie innowacji i kreatywności”. Dr Inglot skomentował kwestię następująco: – Wierzymy, że w dzisiejszych czasach każdy powinien być świadomy własności intelektualnej niezależnie od płci. Różnorodność i integracja były integralną częścią wartości naszej marki od momentu powstania firmy i na długo przed tym, zanim kwestie te znalazły się w centrum uwagi opinii publicznej. (...) Powiedziałabym każdej kobiecie i dziewczynie: bądź dumna z tego, kim jesteś i co robisz, bo naprawdę możesz coś zmienić. Większość stanowisk kierowniczych w firmie Inglot zajmują kobiety. Z własnego doświadczenia wiem, jak ważny wkład w rozwój naszej marki wniosły kobiety.

Wątek różnorodności i integracji został pociągnięty w innej wypowiedzi Inglota: – Naszą filozofią jest tworzenie kosmetyków z myślą o każdym – bez względu na płeć, kolor skóry czy pochodzenie. Cenimy sobie indywidualność każdego klienta. Jako marka wierzymy, że każdy ma prawo do wyrażania siebie w sposób najbliższy jego sercu. Makijaż jest jednym ze sposobów wyrażania siebie, indywidualności i kreatywności. Tam, gdzie możemy, bierzemy udział w inicjatywach promujących równość i integrację.


– Na przykład niedawno we współpracy z Netflixem przeprowadziliśmy w Polsce kampanię podkreślającą, że manicure jest nie tylko dla kobiet, ale także dla mężczyzn (chodzi o kampanię promocyjną przy okazji premiery serialu Królowa, opowiadającego o losach polskiej drag queen, przyp.red). W ramach kampanii nasza marka była obecna na różnych Paradach Równości.

Dr Zbigniew Inglot pełni funkcję prezesa zarządu w firmie Inglot, do której dołączył w 2000 roku. Obecnie zajmuje się rozwojem firmy na rynku międzynarodowym, kieruje finansami spółki i zarządza inwestycjami. W celu ciągłego rozwoju przedsiębiorstwa, koordynuje współpracę z instytucjami naukowymi i badawczymi. Inglot jest także członkiem American Physical Society (APS), Deloitte Family Business Advisory Board oraz Rady Uczelni UJ.

Czytaj także: Inglot nawiązał współpracę z Netflix i prezentuje limitowaną kolekcję produktów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. grudzień 2025 02:37