StoryEditor
Producenci
12.05.2016 00:00

DROGERIA ROKU 2016

Podczas IX Kongresu Handlu i Dystrybucji wręczyliśmy nagrody Drogeria Roku i Market Roku 2016. Zobacz, kto wygrał w tym roku!

DROGERIA ROKU 2016

NAGRODY DLA DROGERII INDYWIDUALNYCH DROGERIA ROKU 2016

Drogeria małego formatu (powierzchna do 100 mkw.):
Drogeria Jasmin, Aleja Tysiąclecia 7, Piastów. Właściciel: Piotr Węcławiak
Zwycięzca: Sekret Urody, ul. Tarasowa 1, Lublin. Właściciel: Marian Bochenek
Drogeria Laboo, Pl. Wolności 3/4, Kamienna Góra. Właściciel: Lucyna Fitzet
Drogeria Jawa, ul. Demokracji 11, Połczyn-Zdrój. Właściciel: Kinga Miszewska
Kosmeteria - Eksperci Urody "Kosmetyk", ul. A. Zamoyskiego 7, Kutno. Właściciel: Elżbieta Krajewska

Drogeria średniego formatu (powierzchnia od 100 do 150 mkw.)
Drogeria Jawa, ul. Gen. Józefa Hallera 19, Sępólno Krajeńskie. Właściciel: Komplex-Torus Sp. z o.o.
Zwycięzca: Drogeria Jasmin, ul. Przemysłowa 4/8b, Żuromin. Właściciel: Rafał Przywitowski
Drogeria Koliber, ul. Jana III Sobieskiego 18, Jabłonka. Właściciel: Antoni Zborgy

Drogeria dużego formatu (powierzchnia od 150 do 200 mkw.)
Drogeria Vica, ul. Milicka 20c, Trzebnica. Właściciel: Dariusz Tomczak
Drogeria Laboo, ul. Bielecka 1, Gorlice. Właściciel: Krystyna Pilecka
Zwycięzca: Drogerie Polskie „Aurora”, ul. Gen W. Andersa 1a lok. 6S, Sokołów Podlaski. Właściciel: Beata i Tomasz Księżopolscy
Sekret Urody, ul. Krakowska 20, Rzeszów. Właściciel: Marian Bochenek

Drogeria największego formatu (powierzchnia powyżej 200 mkw.)
Drogeria Laboo, ul. T. Kościuszki 21, Zwoleń. Właściciel: Andrzej Skawiński
Drogeria Kosmyk, ul. Rynek 18, Skawina. Właściciel: Janusz Klimczak, Piotr Klimczak
Zwycięzca: Drogeria Jawa „Zacisze", ul. Kolejowa 1B, Płońsk. Właściciel: Jacek Fabiszewski


Wszyscy finaliści konkursu Drogeria Roku 2016 w kategorii sklepów indywidualnych otrzymali dyplomy, materiały marketingowe do oznakowania sklepów oraz prezenty od Partnerów Kongresu. Firmy Cederroth, Dax Cosmetics, Delia Cosmetics, Eveline Cosmetics, Batiste ufundowały zestawy swoich produktów. Firma Famous Group Creation ufundowała kosze prezentowe z perfumami. Dodatkowo od firm Dax Cosmetics, Cederroth, Delia Cosmetics finaliści otrzymają jednorazowo 10-procentowy rabat, a od firmy Chantal aż 45-procentowy rabat na jednorazowe zakupy. Natomiast firma Verona Products Professional ufundowała dla zwycięzców vouchery na zakupy o wartości 500 zł (zwycięzca w kategorii drogeria małego formatu), 1000 zł (zwycięzca w kategorii drogeria średniego formatu), 1500 zł (zwycięzca w kategorii drogeria dużego formatu) i 2000 zł (zwycięzca w kategorii drogeria największego formatu.


NAGRODY DLA SIECI DROGERYJNYCH DROGERIA ROKU 2016

Najbardziej dynamiczny rozwój: ROSSMANN
za nieustanny wzrost, konsekwencję, rzetelność i profesjonalizm.
Nagrodę odebrała: Agata Lewandowska, rzecznik Rossmann Polska

Najbardziej innowacyjny koncept handlowy: KONTIGO  
za własną filozofię rozwoju biznesu i nietuzinkowy projekt sklepów.
Nagrodę odebrała: Agnieszka Malanowska, dyrektor marketingu, Kontigo

Najciekawszy koncept franczyzowy: DROGERIE POLSKIE 
za stały rozwój poprzez poszukiwanie nowoczesnych rozwiązań wspierających współpracę z franczyzobiorcami, jednolitą komunikację i dużą lojalność zakupową klientów.
Nagrodę odebrała: Teresa Jonas, prezes zarządu, Drogerie Polskie

Ex aequo

Najciekawszy koncept franczyzowy: DROGERIE SEKRET URODY 
za dobrze zorganizowaną sieć, skoordynowane działania promocyjne, odpowiednio dobranych partnerów logistycznych.
Nagrodę odebrał: Piotr Bochenek, prezes zarządu, Espiro Group

Najefektywniejsza współpraca z dostawcami: DROGERIE SEKRET URODY
za efektywne działania promocyjne i skuteczność w egzekucji ustaleń.
Nagrodę odebrała: Bernadeta Ziemińska, dyrektor handlowy, Sekret Urody

Najlepsza komunikacja z konsumentami:  SUPER-PHARM
za efektywne wykorzystanie nowoczesnych kanałów komunikacji z konsumentem i przynoszące rzeczywistą wartość, zarówno dostawcy, jak i konsumentowi, programy lojalnościowe.
Nagrodę odebrała: Joanna Hajduk, dyrektor marketingu i zakupów, członek zarządu, Super-Pharm

Najciekawsza strategia asortymentowa: HEBE
za odejście od standardowego asortymentu i odważne wprowadzanie nowych marek.
Nagrodę odebrał: Antonio Farinha, dyrektor handlowy, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja

Najbliżej  lokalnej społeczności: POLSKA SIEĆ DROGERII VICA 
za drogerie funkcjonujące od lat na wysokim poziomie, które wrosły w lokalny krajobraz i wypełnienie niszy rynkowej w małych miejscowościach województwa wielkopolskiego.
Nagrodę odebrał: Dariusz Tomczak, prezes zarządu, Vica

Najlepsze połączenie świata farmacji i beauty: SUPER-PHARM 
za pozostawanie przez wiele lat wzorem do naśladowania przez kolejnych graczy na rynku kosmetycznym w koncepcji połączonej drogerii i apteki.
Nagrodę odebrała: Joanna Hajduk, dyrektor marketingu i zakupów, członek zarządu, Super-Pharm


Jury konkursu Drogeria Roku 2016:
Łukasz Barbacki, dyrektor sprzedaży, Euphora
Eliza Bielińska-Michalczyk, senior manager, PwC Polska
Marek Borowiński, ekspert, audytor, trener, MB Consulting
Katarzyna Gidlewska, client director, Nielsen Polska
Sylwia Grądziel-Brzezińska, dyrektor ds. sprzedaży, Oceanic
Monika Machnowska, dyrektor sprzedaży rynku nowoczesnego, Dax Cosmetics
Filip Mielczarek, dyrektor sprzedaży Polska i kraje bałtyckie, Nivea Polska
Artur Narodowski, dyrektor handlowy ds. Operacyjnych, Sarantis Polska          
Adam Oleszkiewicz, dyrektor handlowy, Cederroth Polska
Paweł Pietruszka, dyrektor sprzedaży, Torf Corporation            
Edyta Pietrzak, dyrektor sprzedaży, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris  
Urszula Pierzchała, prezes zarządu, Allverne    
Sebastian Siodłak, dyrektor sprzedaży, Dział Produktów Szerokiej Dystrybucji, L’Oréal Polska
Dariusz Stasiukiewicz, dyrektor ds. kluczowych klientów, Eveline Cosmetics
Józef Szmich, prezes zarządu, Delia Cosmetics
Robert Zeszutek, dyrektor sprzedaży, Pierre René 


MARKET ROKU 2016


Małe sklepy (powierzchnia do 100 mkw.)
Żabka, al. Jerozolimskie 53, 00-697 Warszawa
Livio, ul. Marcinkowskiego 15, 64-800 Chodzież
Delikatesy U Czacharowskiej – Detal W-M, ul. Czarnieckiego 13V, 14-100 Ostróda
SPAR, ul. Dworcowa 14, 68-208 Łęknica
PSH Nasz Sklep, ul. Żwirki i Wigury 8, 35-950 Rzeszów

Średnie sklepy (powierzchnia 101-250 mkw.)
Delikatesy Centrum, Korzenna 335, 33-322 Korzenna
Carrefour Express, pl. Bankowy 4
Lewiatan, ul. Parkowa 9a, 16-130 Janów
Piotr i Paweł, ul. Klasztorna 12, 63-720 Koźmin Wielkopolski
Freshmarket, ul. Przemysłowa 4/466, 30-701 Kraków

Duże sklepy (powierzchnia 251-500 mkw.)
ABC – sklep spożywczy, ul. Nowowiejska 36, 64-530 Kaźmierz
FRAC, ul. Kwiatkowskiego 11, 35-311 Rzeszów
Gama, ul. Lubelska 80, 21-100 Lubartów
Chorten, ul. Zachodnia 2/A1, 15-354 Białystok
Detal W-M, ul. Armii Krajowej 7, 14-300 Morąg

Supermarkety (powierzchnia 501-800 mkw.)
Stokrotka, ul. Krasińskiego 2a, 32-300 Olkusz
Chata Polska, ul. Poznańska 37, 62-025 Kostrzyn
Nasz Sklep, ul. Słowackiego 53a, 80-288 Gdańsk
Topaz, ul. Wyszyńskiego 7, 07-100 Węgrów
EKO, ul. Niemodlińska 26, 45-720 Opole

Sklepy wielkopowierzchniowe (powierzchnia powyżej 800 mkw.)
Topaz, ul. Warszawska 46, 05-310 Kałuszyn 
Alma, ul. Półwiejska 42, 61-888 Poznań
FRAC, ul. Lwowska 6, 35-301 Rzeszów
Społem, ul. Kołłątaja 50, 15-774 Białystok
Piotr i Paweł, ul. Grzecznarowskiego 29/31, 26-600 Radom




Nagrody dla sieci handlowych Market Roku 2016:

Najbardziej dynamiczny rozwój: Żabka Polska
Nagrodę odebrał: Tomasz Suchański  prezes zarządu spółki Żabka Polska

Najciekawszy koncept franczyzowy: Lewiatan
Nagrodę odebrał: Wojciech Kruszewski – prezes zarządu spółki Lewiatan Holding

Najefektywniejsza współpraca z dostawcami: Carrefour Polska
Nagrodę odebrał: Robert Noceń - sekretarz generalny Carrefour Polska

Najlepsza komunikacja z konsumentami: Lidl Polska
Nagrodę odebrała:Anna Biskup – PR manager Lidl Polska

Najciekawsza strategia asortymentowa: Auchan Polska
Nagrodę odebrał:Marek Szeib – dyrektor generalny Auchan Polska

Najlepsza oferta produktów świeżych: Piotr i Paweł
Nagrodę odebrał:
Tomasz Lewandowski – wiceprezes zarządu sieci Piotr i Paweł

Najsolidniejszy płatnik: Biedronka
Nagrodę odebrał:
Maciej Łukowski – dyrektor finansowy i członek zarządu Jeronimo Martins Polska

Najszersza oferta dodatkowych usług: Tesco Polska
Nagrodę odebrała:
Daria Kulińska – dyrektor ds. komunikacji Tesco Polska

Sieć najbardziej odpowiedzialna społecznie: Biedronka
Nagrodę odebrał:
Maciej Łukowski – dyrektor finansowy i członek zarządu Jeronimo Martins Polska

Najbardziej innowacyjny koncept handlowy: Żabka Polska
Nagrodę odebrał: Tomasz Suchański prezes zarządu spółki Żabka Polska

Gratulujemy zwycięzcom i wszystkim finalistom!


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.11.2025 14:28
Colgate-Palmolive obniża prognozę wzrostu mimo wyższych cen i wzrostu sprzedaży w Europie
Colgate-Palmolive Company opublikowało swoje wyniki finansowe.fot. shutterstock

Colgate-Palmolive zakończył trzeci kwartał z 2 proc. wzrostu sprzedaży netto, która osiągnęła 5,1 mld dolarów. Wzrost ten został wypracowany wyłącznie dzięki wyższym cenom, ponieważ wolumen sprzedaży spadł o 1,5 proc. Jednocześnie firma skorygowała w dół swoją prognozę rocznego wzrostu organicznego, co jest sygnałem ostrożniejszego podejścia do niepewnych warunków rynkowych.

W ujęciu organicznym sprzedaż wzrosła zaledwie o 0,4 proc., przy czym ceny zwiększono przeciętnie o 2,3 proc. Negatywnie na wynik wpłynęło ograniczenie sprzedaży marek własnych w segmencie żywienia zwierząt, co obniżyło organiczny wzrost o 0,8 proc. po wyjściu firmy z tej nierentownej i niestrategicznej działalności. Wyniki były bardzo zróżnicowane geograficznie, pokazując zmieniające się układy sił na rynkach konsumenckich.

W Ameryce Północnej sprzedaż netto spadła o 0,4 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku o 1,5 proc. Odwrotną tendencję odnotowano w Ameryce Łacińskiej, gdzie sprzedaż wzrosła o 2 proc., oraz w Europie, która wyróżniła się dynamiką na poziomie 7,6 proc. Solidny wzrost – 6,8 proc. – zanotowano również w regionie Afryka/Eurazja.

Zysk operacyjny Colgate-Palmolive spadł w trzecim kwartale o 1 proc., do 1,059 mld dolarów. Zysk netto utrzymał się praktycznie na niezmienionym poziomie – 735 mln dolarów wobec 737 mln dolarów rok wcześniej. Wyniki pokazują stabilność rentowności mimo nacisku inflacyjnego i spadku wolumenu.

Na cały rok obrotowy firma nadal przewiduje jedynie „umiarkowany” wzrost sprzedaży netto. Prognoza wzrostu organicznego została jednak obniżona do 1–2 proc., podczas gdy wcześniej zakładano 2–4 proc. Prezes Noel Wallace podkreślił, że strategia rozwoju Colgate-Palmolive do 2030 roku stanowi kluczowy plan działania pozwalający firmie mierzyć się z coraz bardziej złożonym otoczeniem gospodarczym i wykorzystywać pojawiające się szanse.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. listopad 2025 09:38