DROGERIA ROKU 2016
NAGRODY DLA DROGERII INDYWIDUALNYCH DROGERIA ROKU 2016
Drogeria małego formatu (powierzchna do 100 mkw.): 
 Drogeria Jasmin, Aleja Tysiąclecia 7, Piastów. Właściciel: Piotr Węcławiak
 Zwycięzca: Sekret Urody, ul. Tarasowa 1, Lublin. Właściciel: Marian Bochenek
 Drogeria Laboo, Pl. Wolności 3/4, Kamienna Góra. Właściciel: Lucyna Fitzet
 Drogeria Jawa, ul. Demokracji 11, Połczyn-Zdrój. Właściciel: Kinga Miszewska
 Kosmeteria - Eksperci Urody "Kosmetyk", ul. A. Zamoyskiego 7, Kutno. Właściciel: Elżbieta Krajewska
 
Drogeria średniego formatu (powierzchnia od 100 do 150 mkw.) 
 Drogeria Jawa, ul. Gen. Józefa Hallera 19, Sępólno Krajeńskie. Właściciel: Komplex-Torus Sp. z o.o. 
 Zwycięzca: Drogeria Jasmin, ul. Przemysłowa 4/8b, Żuromin. Właściciel: Rafał Przywitowski
 Drogeria Koliber, ul. Jana III Sobieskiego 18, Jabłonka. Właściciel: Antoni Zborgy 
Drogeria dużego formatu (powierzchnia od 150 do 200 mkw.) 
 Drogeria Vica, ul. Milicka 20c, Trzebnica. Właściciel: Dariusz Tomczak
 Drogeria Laboo, ul. Bielecka 1, Gorlice. Właściciel: Krystyna Pilecka
 Zwycięzca: Drogerie Polskie „Aurora”, ul. Gen W. Andersa 1a lok. 6S, Sokołów Podlaski. Właściciel: Beata i Tomasz Księżopolscy
 Sekret Urody, ul. Krakowska 20, Rzeszów. Właściciel: Marian Bochenek
Drogeria największego formatu (powierzchnia powyżej 200 mkw.) 
 Drogeria Laboo, ul. T. Kościuszki 21, Zwoleń. Właściciel: Andrzej Skawiński
 Drogeria Kosmyk, ul. Rynek 18, Skawina. Właściciel: Janusz Klimczak, Piotr Klimczak
 Zwycięzca: Drogeria Jawa „Zacisze", ul. Kolejowa 1B, Płońsk. Właściciel: Jacek Fabiszewski
Wszyscy finaliści konkursu Drogeria Roku 2016 w kategorii sklepów indywidualnych otrzymali dyplomy, materiały marketingowe do oznakowania sklepów oraz prezenty od Partnerów Kongresu. Firmy Cederroth, Dax Cosmetics, Delia Cosmetics, Eveline Cosmetics, Batiste ufundowały zestawy swoich produktów. Firma Famous Group Creation ufundowała kosze prezentowe z perfumami. Dodatkowo od firm Dax Cosmetics, Cederroth, Delia Cosmetics finaliści otrzymają jednorazowo 10-procentowy rabat, a od firmy Chantal aż 45-procentowy rabat na jednorazowe zakupy. Natomiast firma Verona Products Professional ufundowała dla zwycięzców vouchery na zakupy o wartości 500 zł (zwycięzca w kategorii drogeria małego formatu), 1000 zł (zwycięzca w kategorii drogeria średniego formatu), 1500 zł (zwycięzca w kategorii drogeria dużego formatu) i 2000 zł (zwycięzca w kategorii drogeria największego formatu.
NAGRODY DLA SIECI DROGERYJNYCH DROGERIA ROKU 2016
Najbardziej dynamiczny rozwój: ROSSMANN 
 za nieustanny wzrost, konsekwencję, rzetelność i profesjonalizm.
 Nagrodę odebrała: Agata Lewandowska, rzecznik Rossmann Polska
Najbardziej innowacyjny koncept handlowy: KONTIGO   
 za własną filozofię rozwoju biznesu i nietuzinkowy projekt sklepów.
 Nagrodę odebrała: Agnieszka Malanowska, dyrektor marketingu, Kontigo
Najciekawszy koncept franczyzowy: DROGERIE POLSKIE  
 za stały rozwój poprzez poszukiwanie nowoczesnych rozwiązań wspierających współpracę z franczyzobiorcami, jednolitą komunikację i dużą lojalność zakupową klientów. 
 Nagrodę odebrała: Teresa Jonas, prezes zarządu, Drogerie Polskie
Ex aequo
Najciekawszy koncept franczyzowy: DROGERIE SEKRET URODY  
 za dobrze zorganizowaną sieć, skoordynowane działania promocyjne, odpowiednio dobranych partnerów logistycznych.
 Nagrodę odebrał: Piotr Bochenek, prezes zarządu, Espiro Group
Najefektywniejsza współpraca z dostawcami: DROGERIE SEKRET URODY 
 za efektywne działania promocyjne i skuteczność w egzekucji ustaleń.
 Nagrodę odebrała: Bernadeta Ziemińska, dyrektor handlowy, Sekret Urody
Najlepsza komunikacja z konsumentami:  SUPER-PHARM 
 za efektywne wykorzystanie nowoczesnych kanałów komunikacji z konsumentem i przynoszące rzeczywistą wartość, zarówno dostawcy, jak i konsumentowi, programy lojalnościowe.
 Nagrodę odebrała: Joanna Hajduk, dyrektor marketingu i zakupów, członek zarządu, Super-Pharm
Najciekawsza strategia asortymentowa: HEBE 
 za odejście od standardowego asortymentu i odważne wprowadzanie nowych marek.
 Nagrodę odebrał: Antonio Farinha, dyrektor handlowy, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja
Najbliżej  lokalnej społeczności: POLSKA SIEĆ DROGERII VICA  
 za drogerie funkcjonujące od lat na wysokim poziomie, które wrosły w lokalny krajobraz i wypełnienie niszy rynkowej w małych miejscowościach województwa wielkopolskiego.
 Nagrodę odebrał: Dariusz Tomczak, prezes zarządu, Vica
Najlepsze połączenie świata farmacji i beauty: SUPER-PHARM  
 za pozostawanie przez wiele lat wzorem do naśladowania przez kolejnych graczy na rynku kosmetycznym w koncepcji połączonej drogerii i apteki.
 Nagrodę odebrała: Joanna Hajduk, dyrektor marketingu i zakupów, członek zarządu, Super-Pharm
Jury konkursu Drogeria Roku 2016:
 Łukasz Barbacki, dyrektor sprzedaży, Euphora 
 Eliza Bielińska-Michalczyk, senior manager, PwC Polska
 Marek Borowiński, ekspert, audytor, trener, MB Consulting 
 Katarzyna Gidlewska, client director, Nielsen Polska 
 Sylwia Grądziel-Brzezińska, dyrektor ds. sprzedaży, Oceanic
 Monika Machnowska, dyrektor sprzedaży rynku nowoczesnego, Dax Cosmetics
 Filip Mielczarek, dyrektor sprzedaży Polska i kraje bałtyckie, Nivea Polska
 Artur Narodowski, dyrektor handlowy ds. Operacyjnych, Sarantis Polska           
 Adam Oleszkiewicz, dyrektor handlowy, Cederroth Polska
 Paweł Pietruszka, dyrektor sprzedaży, Torf Corporation             
 Edyta Pietrzak, dyrektor sprzedaży, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris   
 Urszula Pierzchała, prezes zarządu, Allverne     
 Sebastian Siodłak, dyrektor sprzedaży, Dział Produktów Szerokiej Dystrybucji, L’Oréal Polska
 Dariusz Stasiukiewicz, dyrektor ds. kluczowych klientów, Eveline Cosmetics
 Józef Szmich, prezes zarządu, Delia Cosmetics
 Robert Zeszutek, dyrektor sprzedaży, Pierre René  
MARKET ROKU 2016
Małe sklepy (powierzchnia do 100 mkw.) 
 Żabka, al. Jerozolimskie 53, 00-697 Warszawa
 Livio, ul. Marcinkowskiego 15, 64-800 Chodzież
 Delikatesy U Czacharowskiej – Detal W-M, ul. Czarnieckiego 13V, 14-100 Ostróda
 SPAR, ul. Dworcowa 14, 68-208 Łęknica
 PSH Nasz Sklep, ul. Żwirki i Wigury 8, 35-950 Rzeszów
Średnie sklepy (powierzchnia 101-250 mkw.) 
 Delikatesy Centrum, Korzenna 335, 33-322 Korzenna
 Carrefour Express, pl. Bankowy 4
 Lewiatan, ul. Parkowa 9a, 16-130 Janów
 Piotr i Paweł, ul. Klasztorna 12, 63-720 Koźmin Wielkopolski
 Freshmarket, ul. Przemysłowa 4/466, 30-701 Kraków
Duże sklepy (powierzchnia 251-500 mkw.) 
 ABC – sklep spożywczy, ul. Nowowiejska 36, 64-530 Kaźmierz
 FRAC, ul. Kwiatkowskiego 11, 35-311 Rzeszów
 Gama, ul. Lubelska 80, 21-100 Lubartów
 Chorten, ul. Zachodnia 2/A1, 15-354 Białystok
 Detal W-M, ul. Armii Krajowej 7, 14-300 Morąg
Supermarkety (powierzchnia 501-800 mkw.) 
 Stokrotka, ul. Krasińskiego 2a, 32-300 Olkusz
 Chata Polska, ul. Poznańska 37, 62-025 Kostrzyn
 Nasz Sklep, ul. Słowackiego 53a, 80-288 Gdańsk
 Topaz, ul. Wyszyńskiego 7, 07-100 Węgrów
 EKO, ul. Niemodlińska 26, 45-720 Opole
Sklepy wielkopowierzchniowe (powierzchnia powyżej 800 mkw.) 
 Topaz, ul. Warszawska 46, 05-310 Kałuszyn 
 Alma, ul. Półwiejska 42, 61-888 Poznań
 FRAC, ul. Lwowska 6, 35-301 Rzeszów
 Społem, ul. Kołłątaja 50, 15-774 Białystok
 Piotr i Paweł, ul. Grzecznarowskiego 29/31, 26-600 Radom
Nagrody dla sieci handlowych Market Roku 2016:
Najbardziej dynamiczny rozwój: Żabka Polska
 Nagrodę odebrał: Tomasz Suchański – prezes zarządu spółki Żabka Polska
Najciekawszy koncept franczyzowy: Lewiatan
 Nagrodę odebrał: Wojciech Kruszewski – prezes zarządu spółki Lewiatan Holding
Najefektywniejsza współpraca z dostawcami: Carrefour Polska
 Nagrodę odebrał: Robert Noceń - sekretarz generalny Carrefour Polska
Najlepsza komunikacja z konsumentami: Lidl Polska
 Nagrodę odebrała:Anna Biskup – PR manager Lidl Polska
Najciekawsza strategia asortymentowa: Auchan Polska
 Nagrodę odebrał:Marek Szeib – dyrektor generalny Auchan Polska
Najlepsza oferta produktów świeżych: Piotr i Paweł
 Nagrodę odebrał:
 Tomasz Lewandowski – wiceprezes zarządu sieci Piotr i Paweł
Najsolidniejszy płatnik: Biedronka
 Nagrodę odebrał:
 Maciej Łukowski – dyrektor finansowy i członek zarządu Jeronimo Martins Polska
Najszersza oferta dodatkowych usług: Tesco Polska
 Nagrodę odebrała:
 Daria Kulińska – dyrektor ds. komunikacji Tesco Polska
Sieć najbardziej odpowiedzialna społecznie: Biedronka
 Nagrodę odebrał:
 Maciej Łukowski – dyrektor finansowy i członek zarządu Jeronimo Martins Polska
Najbardziej innowacyjny koncept handlowy: Żabka Polska
 Nagrodę odebrał: Tomasz Suchański – prezes zarządu spółki Żabka Polska
 
Gratulujemy zwycięzcom i wszystkim finalistom!

