StoryEditor
Producenci
12.05.2016 00:00

DROGERIA ROKU 2016

Podczas IX Kongresu Handlu i Dystrybucji wręczyliśmy nagrody Drogeria Roku i Market Roku 2016. Zobacz, kto wygrał w tym roku!

DROGERIA ROKU 2016

NAGRODY DLA DROGERII INDYWIDUALNYCH DROGERIA ROKU 2016

Drogeria małego formatu (powierzchna do 100 mkw.):
Drogeria Jasmin, Aleja Tysiąclecia 7, Piastów. Właściciel: Piotr Węcławiak
Zwycięzca: Sekret Urody, ul. Tarasowa 1, Lublin. Właściciel: Marian Bochenek
Drogeria Laboo, Pl. Wolności 3/4, Kamienna Góra. Właściciel: Lucyna Fitzet
Drogeria Jawa, ul. Demokracji 11, Połczyn-Zdrój. Właściciel: Kinga Miszewska
Kosmeteria - Eksperci Urody "Kosmetyk", ul. A. Zamoyskiego 7, Kutno. Właściciel: Elżbieta Krajewska

Drogeria średniego formatu (powierzchnia od 100 do 150 mkw.)
Drogeria Jawa, ul. Gen. Józefa Hallera 19, Sępólno Krajeńskie. Właściciel: Komplex-Torus Sp. z o.o.
Zwycięzca: Drogeria Jasmin, ul. Przemysłowa 4/8b, Żuromin. Właściciel: Rafał Przywitowski
Drogeria Koliber, ul. Jana III Sobieskiego 18, Jabłonka. Właściciel: Antoni Zborgy

Drogeria dużego formatu (powierzchnia od 150 do 200 mkw.)
Drogeria Vica, ul. Milicka 20c, Trzebnica. Właściciel: Dariusz Tomczak
Drogeria Laboo, ul. Bielecka 1, Gorlice. Właściciel: Krystyna Pilecka
Zwycięzca: Drogerie Polskie „Aurora”, ul. Gen W. Andersa 1a lok. 6S, Sokołów Podlaski. Właściciel: Beata i Tomasz Księżopolscy
Sekret Urody, ul. Krakowska 20, Rzeszów. Właściciel: Marian Bochenek

Drogeria największego formatu (powierzchnia powyżej 200 mkw.)
Drogeria Laboo, ul. T. Kościuszki 21, Zwoleń. Właściciel: Andrzej Skawiński
Drogeria Kosmyk, ul. Rynek 18, Skawina. Właściciel: Janusz Klimczak, Piotr Klimczak
Zwycięzca: Drogeria Jawa „Zacisze", ul. Kolejowa 1B, Płońsk. Właściciel: Jacek Fabiszewski


Wszyscy finaliści konkursu Drogeria Roku 2016 w kategorii sklepów indywidualnych otrzymali dyplomy, materiały marketingowe do oznakowania sklepów oraz prezenty od Partnerów Kongresu. Firmy Cederroth, Dax Cosmetics, Delia Cosmetics, Eveline Cosmetics, Batiste ufundowały zestawy swoich produktów. Firma Famous Group Creation ufundowała kosze prezentowe z perfumami. Dodatkowo od firm Dax Cosmetics, Cederroth, Delia Cosmetics finaliści otrzymają jednorazowo 10-procentowy rabat, a od firmy Chantal aż 45-procentowy rabat na jednorazowe zakupy. Natomiast firma Verona Products Professional ufundowała dla zwycięzców vouchery na zakupy o wartości 500 zł (zwycięzca w kategorii drogeria małego formatu), 1000 zł (zwycięzca w kategorii drogeria średniego formatu), 1500 zł (zwycięzca w kategorii drogeria dużego formatu) i 2000 zł (zwycięzca w kategorii drogeria największego formatu.


NAGRODY DLA SIECI DROGERYJNYCH DROGERIA ROKU 2016

Najbardziej dynamiczny rozwój: ROSSMANN
za nieustanny wzrost, konsekwencję, rzetelność i profesjonalizm.
Nagrodę odebrała: Agata Lewandowska, rzecznik Rossmann Polska

Najbardziej innowacyjny koncept handlowy: KONTIGO  
za własną filozofię rozwoju biznesu i nietuzinkowy projekt sklepów.
Nagrodę odebrała: Agnieszka Malanowska, dyrektor marketingu, Kontigo

Najciekawszy koncept franczyzowy: DROGERIE POLSKIE 
za stały rozwój poprzez poszukiwanie nowoczesnych rozwiązań wspierających współpracę z franczyzobiorcami, jednolitą komunikację i dużą lojalność zakupową klientów.
Nagrodę odebrała: Teresa Jonas, prezes zarządu, Drogerie Polskie

Ex aequo

Najciekawszy koncept franczyzowy: DROGERIE SEKRET URODY 
za dobrze zorganizowaną sieć, skoordynowane działania promocyjne, odpowiednio dobranych partnerów logistycznych.
Nagrodę odebrał: Piotr Bochenek, prezes zarządu, Espiro Group

Najefektywniejsza współpraca z dostawcami: DROGERIE SEKRET URODY
za efektywne działania promocyjne i skuteczność w egzekucji ustaleń.
Nagrodę odebrała: Bernadeta Ziemińska, dyrektor handlowy, Sekret Urody

Najlepsza komunikacja z konsumentami:  SUPER-PHARM
za efektywne wykorzystanie nowoczesnych kanałów komunikacji z konsumentem i przynoszące rzeczywistą wartość, zarówno dostawcy, jak i konsumentowi, programy lojalnościowe.
Nagrodę odebrała: Joanna Hajduk, dyrektor marketingu i zakupów, członek zarządu, Super-Pharm

Najciekawsza strategia asortymentowa: HEBE
za odejście od standardowego asortymentu i odważne wprowadzanie nowych marek.
Nagrodę odebrał: Antonio Farinha, dyrektor handlowy, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja

Najbliżej  lokalnej społeczności: POLSKA SIEĆ DROGERII VICA 
za drogerie funkcjonujące od lat na wysokim poziomie, które wrosły w lokalny krajobraz i wypełnienie niszy rynkowej w małych miejscowościach województwa wielkopolskiego.
Nagrodę odebrał: Dariusz Tomczak, prezes zarządu, Vica

Najlepsze połączenie świata farmacji i beauty: SUPER-PHARM 
za pozostawanie przez wiele lat wzorem do naśladowania przez kolejnych graczy na rynku kosmetycznym w koncepcji połączonej drogerii i apteki.
Nagrodę odebrała: Joanna Hajduk, dyrektor marketingu i zakupów, członek zarządu, Super-Pharm


Jury konkursu Drogeria Roku 2016:
Łukasz Barbacki, dyrektor sprzedaży, Euphora
Eliza Bielińska-Michalczyk, senior manager, PwC Polska
Marek Borowiński, ekspert, audytor, trener, MB Consulting
Katarzyna Gidlewska, client director, Nielsen Polska
Sylwia Grądziel-Brzezińska, dyrektor ds. sprzedaży, Oceanic
Monika Machnowska, dyrektor sprzedaży rynku nowoczesnego, Dax Cosmetics
Filip Mielczarek, dyrektor sprzedaży Polska i kraje bałtyckie, Nivea Polska
Artur Narodowski, dyrektor handlowy ds. Operacyjnych, Sarantis Polska          
Adam Oleszkiewicz, dyrektor handlowy, Cederroth Polska
Paweł Pietruszka, dyrektor sprzedaży, Torf Corporation            
Edyta Pietrzak, dyrektor sprzedaży, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris  
Urszula Pierzchała, prezes zarządu, Allverne    
Sebastian Siodłak, dyrektor sprzedaży, Dział Produktów Szerokiej Dystrybucji, L’Oréal Polska
Dariusz Stasiukiewicz, dyrektor ds. kluczowych klientów, Eveline Cosmetics
Józef Szmich, prezes zarządu, Delia Cosmetics
Robert Zeszutek, dyrektor sprzedaży, Pierre René 


MARKET ROKU 2016


Małe sklepy (powierzchnia do 100 mkw.)
Żabka, al. Jerozolimskie 53, 00-697 Warszawa
Livio, ul. Marcinkowskiego 15, 64-800 Chodzież
Delikatesy U Czacharowskiej – Detal W-M, ul. Czarnieckiego 13V, 14-100 Ostróda
SPAR, ul. Dworcowa 14, 68-208 Łęknica
PSH Nasz Sklep, ul. Żwirki i Wigury 8, 35-950 Rzeszów

Średnie sklepy (powierzchnia 101-250 mkw.)
Delikatesy Centrum, Korzenna 335, 33-322 Korzenna
Carrefour Express, pl. Bankowy 4
Lewiatan, ul. Parkowa 9a, 16-130 Janów
Piotr i Paweł, ul. Klasztorna 12, 63-720 Koźmin Wielkopolski
Freshmarket, ul. Przemysłowa 4/466, 30-701 Kraków

Duże sklepy (powierzchnia 251-500 mkw.)
ABC – sklep spożywczy, ul. Nowowiejska 36, 64-530 Kaźmierz
FRAC, ul. Kwiatkowskiego 11, 35-311 Rzeszów
Gama, ul. Lubelska 80, 21-100 Lubartów
Chorten, ul. Zachodnia 2/A1, 15-354 Białystok
Detal W-M, ul. Armii Krajowej 7, 14-300 Morąg

Supermarkety (powierzchnia 501-800 mkw.)
Stokrotka, ul. Krasińskiego 2a, 32-300 Olkusz
Chata Polska, ul. Poznańska 37, 62-025 Kostrzyn
Nasz Sklep, ul. Słowackiego 53a, 80-288 Gdańsk
Topaz, ul. Wyszyńskiego 7, 07-100 Węgrów
EKO, ul. Niemodlińska 26, 45-720 Opole

Sklepy wielkopowierzchniowe (powierzchnia powyżej 800 mkw.)
Topaz, ul. Warszawska 46, 05-310 Kałuszyn 
Alma, ul. Półwiejska 42, 61-888 Poznań
FRAC, ul. Lwowska 6, 35-301 Rzeszów
Społem, ul. Kołłątaja 50, 15-774 Białystok
Piotr i Paweł, ul. Grzecznarowskiego 29/31, 26-600 Radom




Nagrody dla sieci handlowych Market Roku 2016:

Najbardziej dynamiczny rozwój: Żabka Polska
Nagrodę odebrał: Tomasz Suchański  prezes zarządu spółki Żabka Polska

Najciekawszy koncept franczyzowy: Lewiatan
Nagrodę odebrał: Wojciech Kruszewski – prezes zarządu spółki Lewiatan Holding

Najefektywniejsza współpraca z dostawcami: Carrefour Polska
Nagrodę odebrał: Robert Noceń - sekretarz generalny Carrefour Polska

Najlepsza komunikacja z konsumentami: Lidl Polska
Nagrodę odebrała:Anna Biskup – PR manager Lidl Polska

Najciekawsza strategia asortymentowa: Auchan Polska
Nagrodę odebrał:Marek Szeib – dyrektor generalny Auchan Polska

Najlepsza oferta produktów świeżych: Piotr i Paweł
Nagrodę odebrał:
Tomasz Lewandowski – wiceprezes zarządu sieci Piotr i Paweł

Najsolidniejszy płatnik: Biedronka
Nagrodę odebrał:
Maciej Łukowski – dyrektor finansowy i członek zarządu Jeronimo Martins Polska

Najszersza oferta dodatkowych usług: Tesco Polska
Nagrodę odebrała:
Daria Kulińska – dyrektor ds. komunikacji Tesco Polska

Sieć najbardziej odpowiedzialna społecznie: Biedronka
Nagrodę odebrał:
Maciej Łukowski – dyrektor finansowy i członek zarządu Jeronimo Martins Polska

Najbardziej innowacyjny koncept handlowy: Żabka Polska
Nagrodę odebrał: Tomasz Suchański prezes zarządu spółki Żabka Polska

Gratulujemy zwycięzcom i wszystkim finalistom!


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 11:23
Aflofarm ponownie liderem Rankingu Firm Rodzinnych „Forbesa” w województwie łódzkim
Nagrodę podczas gali Forum Firm Rodzinnych „Forbesa” w Łodzi odebrał Kacper Furman, wnuk Andrzeja Furmana — twórcy firmy.Aflofarm

Aflofarm Farmacja Polska po raz kolejny zdobył pierwsze miejsce w Rankingu Firm Rodzinnych „Forbesa” w kategorii przedsiębiorstw z przychodami przekraczającymi 100 mln zł w województwie łódzkim. Wyróżnienie to stanowi podsumowanie ponad 35 lat działalności na rzecz farmacji, profilaktyki oraz ochrony zdrowia i życia Polaków.

Firma, założona w Pabianicach przez Andrzeja Furmana, po raz pierwszy zdobyła pierwsze miejsce w tym rankingu sześć lat temu. Obecnie Aflofarm jest prowadzony przez jego synów: Jacka, Wojciecha i Tomasza, kontynuując rozwój organizacji zarówno na rynku krajowym, jak i na ponad 30 zagranicznych rynkach. Przedsiębiorstwo zatrudnia około 1500 osób, co czyni je jednym z największych pracodawców w regionie łódzkim.

W imieniu zarządu nagrodę odebrał Kacper Furman, wnuk założyciela, podkreślając, że Aflofarm wkracza w etap aktywnego udziału trzeciego pokolenia w zarządzaniu firmą. Jak zaznaczył, dorastał wraz z firmą i obserwował jej rozwój, a dziś z entuzjazmem patrzy na możliwości dalszego wzmacniania pozycji przedsiębiorstwa w kolejnych dekadach. To symboliczny moment dla rodzinnego biznesu, który opiera się na ciągłości i międzypokoleniowej współpracy.

W swojej wypowiedzi prezes zarządu Jacek Furman zwrócił uwagę na znaczenie rodzinnego charakteru przedsiębiorstwa. Podkreślił, że Aflofarm to nie tylko biznes, ale środowisko pracy, w którym część zespołu jest związana z firmą od dekad. Zatrudnione są tu całe rodziny, a wielu pracowników zaczynało w Aflofarmie swoją karierę — co wzmacnia kulturę organizacyjną opartą na lojalności, stabilności i wzajemnym szacunku.

Aflofarm angażuje się również w działania społeczne realizowane poprzez Fundację Aflofarm oraz fundację My Kochamy Pabianice. Inicjatywy te obejmują promocję zdrowia, edukację prozdrowotną oraz projekty podnoszące jakość życia mieszkańców Pabianic i okolic. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. listopad 2025 09:08