Colgate-Palmolive nakładem ponad 100 mln zł zbuduje drugi zakład w Świdnicy. Po pastach do zębów przyszedł czas na płyny do płukania ust. Inwestycja ma się zakończyć w roku 2015 r. Dzięki niej powstanie co najmniej 80 nowych miejsc pracy.
Francuska firma Interparfums SA, znana dotąd głównie z produkcji zapachów na licencji, ogłosiła debiut swojej pierwszej autorskiej marki perfum – Solférino Paris. Marka ta celuje w segment niszowych zapachów z kategorii haute parfumerie. Kolekcja składa się z dziesięciu uniseksowych kompozycji, z których każda nawiązuje do ikonicznego miejsca lub chwili związanej z Paryżem.
Nowa linia perfum została oznaczona numerami od 01 do 10 i jest pozycjonowana w segmencie premium. Flakon o pojemności 75 ml kosztuje 160 euro, natomiast wersja 125 ml – 260 euro. Jak podkreślono w komunikacie marki, Solférino Paris ma oferować „dziesięć zmysłowych podróży do serca paryskiego ducha”, pozostawiając przestrzeń na indywidualne interpretacje i emocje.
Otwarcie pierwszego butiku Solférino Paris zaplanowano na wrzesień w Paryżu. Będzie to niezależny punkt sprzedaży dedykowany wyłącznie tej marce. Inicjatywa ta wpisuje się w strategię Interparfums SA, która coraz śmielej eksploruje segment autorskich, luksusowych zapachów. Nazwa marki nawiązuje do siedziby Interparfums przy 10, rue de Solférino – adresu przejętego w 2021 roku. Znajdująca się w osiemnastowiecznej kamienicy, między bulwarem Saint-Germain a Sekwaną, lokalizacja ta stanowi „punkt wyjścia i centrum twórczej inspiracji” nowej marki.
Interparfums SA to francuski koncern specjalizujący się w tworzeniu, produkcji i dystrybucji perfum luksusowych, działający głównie na licencjach prestiżowych marek. Firma zarządza całym cyklem życia zapachu – od koncepcji, poprzez wybór flakonu i opakowania, aż po promocję i dystrybucję na rynkach francuskim i międzynarodowym.
W portfolio Interparfums SA znajdują się licencje na zapachy wielu globalnie rozpoznawalnych marek. Z europejskiej części biznesu (ok. 65 proc. sprzedaży) firma obsługuje takie brandy jak Boucheron, Coach, Jimmy Choo, Karl Lagerfeld, Kate Spade, Lacoste, Lanvin, Montblanc, Rochas oraz Van Cleef & Arpels . W segmencie amerykańskim (pozostałe ~35 proc.) marka odpowiada m.in. za perfumy pod markami Abercrombie & Fitch, Anna Sui, Donna Karan, DKNY, Ferragamo, Graff, GUESS, Hollister, MCM, Oscar de la Renta oraz Roberto Cavalli.
Longchamp, paryski dom mody, znany głównie z produkcji charakterystycznych toreb, torebek i akcesoriów, podpisał 22 lipca umowę licencyjną z grupą Interparfums. Umowa weszła w życie z momentem jej podpisania i ma obowiązywać do końca 2036 roku.
– W ramach tej globalnej umowy, obowiązującej na wyłączność, Interparfums będzie odpowiedzialne za tworzenie, produkcję i dystrybucję linii zapachowych, dostępnych w punktach sprzedaży marki Longchamp oraz w ramach dystrybucji selektywnej (domy towarowe, perfumerie i sklepy wolnocłowe) – poinformowały obydwie grupy, Interparfums i Longchamp, w opublikowanym wspólnie komunikacie prasowym.
Poinformowano przy tym, że pierwszy nowy produkt, wprowadzony w ramach tej umowy, ma trafić na rynek w 2027 roku.
Zobacz też: Kolejna marka modowa wkracza do branży perfumiarskiej – tym razem Jacquemus
Grupa Interparfums posiada licencje na perfumy takich marek, jak m.in. marek Boucheron, Lacoste, Karl Lagerfeld i Van Cleef & Arpels. Jest również właścicielem marek perfum Lanvin, Goutal i Rochas.
Grupa w 2024 roku odnotowała sprzedaż na poziomie 880 mln euro.
Zobacz też: Interparfums zamknęło I. kwartał 2025 wzrostem przychodów
Longchamp to francuska firma, która już od czterech pokoleń znajduje się w rękach rodziny Cassegrain – potomków jej założyciela, Jeana Cassegraina. Na przestrzeni ponad siedmiu dekad marka ta, założona w Paryżu w 1948 roku, zyskała międzynarodową renomę. Obecnie na całym świecie działa ok. 350 butików Longchamp oraz firmowy sklep internetowy.
W ostatnich latach ta marka z tradycjami stała się popularna wśród młodego pokolenia – odkryły ją na nowo i polubiły "Zetki", a charakterystyczne (lekkie, solidne, praktyczne i wygodne) ortalionowe torby z logotypem konia wyścigowego stały się popularnym akcesorium wśród studentek i licealistek.