StoryEditor
Producenci
17.08.2023 11:00

Ecowipes ma nowych właścicieli i na celu umocnienie pozycji lidera w produkcji biodegradowalnych chusteczek nawilżanych

Gabriel Kermiche, dyrektor generalny i współinwestor w Ecowipes i Tomasz Pietrzak, partner w Cornerstone Investment Management / Ecowipes
Do struktury firmy Ecowipes dołączyli nowi akcjonariusze: fundusz Cornerstone Investment Management oraz firma Kartesia. W strukturze własnościowej firmy pozostaje Gabriel Kermiche, dyrektor generalny Ecowipes. Firma nadal chce inwestować w ekologiczne produkty i przyspieszyć ekspansję na nowe rynki, szczególnie w Europie Zachodniej.

Ecowipes, firma specjalizująca się w  produkcji biodegradowalnych chusteczek nawilżanych z włókniny tricell, które mają minimalny wpływ na środowisko i rozkładają się już w kilka tygodni, ma nowych właścicieli: fundusz Cornerstone Investment Management i firmę Kartesia. W strukturze właścicielskiej pozostaje Gabriel Kermiche, CEO Ecowipes.

„Udzielone wsparcie finansowe umożliwi nam wprowadzanie kolejnych innowacji i ekspansję na nowe rynki, szczególnie w Europie Zachodniej, gdzie konsumenci szczególnie cenią sobie ekologiczne rozwiązania. Nieustannie doskonalimy nasze technologie, a jeśli chodzi o troskę o środowisko, jesteśmy o krok przed regulacjami, które wkrótce zostaną wprowadzone przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Zielonego Ładu" – podała firma w komunikacie.

–  Zmiany struktury własności przybliżą nas do osiągnięcia naszego głównego celu środowiskowego: zapewnienia konsumentom higienicznych produktów wykonanych wyłącznie z naturalnych materiałów, dostępnych w przystępnej cenie – powiedział Gabriel Kermiche, dyrektor generalny i współinwestor w Ecowipes. – Nasza współpraca z Cornerstone i Kartesią pozwoli nam wykorzystać naszą obecną pozycję w Europie i przyspieszyć rozwój w kolejnych jej regionach. Dostarczenie niezbędnego wsparcia finansowego umożliwi nam wprowadzania kolejnych innowacyjnych rozwiązań oraz ekspansji na nowe rynki, zwłaszcza w Europie Zachodniej, gdzie konsumenci szczególnie cenią ekologiczne rozwiązania – dodał Gabriel Kermiche.

– Nasze partnerstwo z Ecowipes umożliwi firmie dalszy rozwój i możliwość oferowania klientom ekologicznych produktów – skomentował Tomasz Pietrzak, partner w Cornerstone Investment Management. – Transakcja jest zgodna z naszą filozofią i zaangażowaniem w inwestowanie w zrównoważone i ekologicznie świadome firmy. Partnerstwo to pozwoli nam przyczynić się do bardziej ekologicznej przyszłości.

Ecowipes specjalizuje się w produkcji biodegradowalnych chusteczek nawilżanych z włókniny tricell, które mają minimalny wpływ na środowisko i rozkładają się w kilka tygodni. Firma  podkreśla, że wyprzedza zmiany, które wniesie Zielony Ład (European Green Deal – plan transformacji gospodarki UE, który powstaje z myślą o zrównoważonej przyszłości). Jej kolejnym celem jest włączenie do produkcji jak największej ilości recyklatów, aby nie tylko opakowania, ale również wykorzystywane włókna, pochodziły z recyklingu.

Portal wiadomoscihandlowe.pl zapytał Tomasza Pietrzaka z Cornestone o dynamikę i czynniki stymulujące procesy integracyjne na polskim i globalnym rynku FMCG. Stwierdził on, że nie można mówić o istnieniu konkretnego modelu konsolidacyjnego czy wskazywać konkretnej branży, ponieważ FMCG jest sektorem bardzo dynamicznym i w każdej grupie produktowej występują ciekawe i intrygujące przejęcia.

– Istnieje wielu graczy wertykalnie zintegrowanych, czy to producentów, czy producentów mających własną sieć dystrybucji, jak na przykład Iglotex lub United Beverages, który przejął kilka lat temu Marie Brizard. Nasza inwestycja w Okechamp czy Ecowipes opiera się na sile wertykalnej integracji w łańcuchu producenta (produkcja własnych surowców). Przykładów tego typy transakcji jest bardzo wiele. Natomiast aktywność na rynku FMCG jest pochodną wielkości kategorii w skali rynku detalicznego, na którym kategorie spożywcze są dominujące.

Inaczej wygląda sytuacja na rynkach niespożywczych, które charakteryzują się największą różnorodnością, a kanały dotarcia do klienta są najbardziej zróżnicowane między poszczególnymi produktami. Dobrym przykładem jest rynek kosmetyków, gdzie dominują rozwiązania brandowe, albo rynek chemii domowej czy higieny osobistej, gdzie dynamicznie rozwijają się koncepty private label. Najistotniejszą rolę w tym procesie odgrywa zawsze konsument i co za tym idzie rynek detaliczny z rosnącym udziałem produktów private label – powiedział Tomasz Pietrzak.

Czytaj więcej: Tomasz Pietrzak, Cornerstone: Najsilniejszym impulsem konsolidacyjnym jest chęć rozwoju i ekspansji zagranicznej

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
13.05.2024 15:19
Kontrowersyjne fast fashion w Polsce; Shein wchodzi z pop-upem do Galerii Młociny
Shein chce zawojować serca warszawianek i warszawiaków dzięki pop-upowi w Galerii Młociny.Shein
Shein, globalny sprzedawca internetowy oferujący produkty modowe, kosmetyczne oraz akcesoria domowe, otworzy swój pierwszy pop-up w Warszawie. Lokalizacja sklepu to Galeria Młociny przy ulicy Zgrupowania AK „Kampinos” 15. Tymczasowy punkt będzie funkcjonować przez 5 dni, od 17 do 22 maja. W ofercie znajdzie się najnowsza letnia kolekcja marki oraz szereg dodatkowych atrakcji.

Goście odwiedzający pop-up Shein w Warszawie będą mieli możliwość zakupu odzieży i akcesoriów zgodnych z najnowszymi trendami sezonu wiosna/lato 2024. Dodatkowo, dla entuzjastów makijażu, sklep zaproponuje szeroką gamę kosmetycznych bestsellerów. Shein przygotowało również inteligentną stację skanowania kolorów, która ułatwi klientom dobór idealnych barw. Profesjonalni wizażyści będą również dostępni na miejscu, oferując porady oraz wykonując letnie makijaże, które będą odzwierciedlać najświeższe trendy.

Niektóre produkty z asortymentu Shein dostępne w tymczasowym sklepie stacjonarnym będą również oferowane online za pośrednictwem opcji QuickShip. Opcja ta gwarantuje, że zakupione produkty zostaną dostarczone do klienta w ciągu 4 dni roboczych od momentu złożenia zamówienia.

Shein jest często przedmiotem kontrowersji z kilku powodów, głównie związanych z praktykami biznesowymi, wpływem na środowisko i warunkami pracy. Jako gigant fast fashion, firma jest krytykowana za promowanie konsumpcjonizmu poprzez wytwarzanie ogromnej ilości odzieży, co przyczynia się do znacznego obciążenia dla środowiska. Procesy produkcyjne związane z szybką modą często wiążą się z dużym zużyciem wody, emisją szkodliwych chemikaliów i ogólnym zanieczyszczeniem. Kolejnym aspektem krytyki są warunki pracy w fabrykach produkujących odzież dla Shein. Raporty wskazują na niskie wynagrodzenia, długie godziny pracy i niewystarczające standardy bezpieczeństwa, co budzi obawy dotyczące praw pracowniczych. Firma była również oskarżana o plagiaty i kopiowanie projektów niezależnych twórców bez ich zgody.

Czytaj także: Temu znów na celowniku — tym razem za manipulacje i uzależnianie od zakupów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
13.05.2024 13:19
Marka Handy Lab. w drugie urodziny zapowiada kolejne nowości
Iwona Wójcik, założycielka, prezes Handy Lab. podczas urodzinowego spotkania z mediamiHandy Lab.
Marka Handy Lab. w kolejny rok działalności wchodzi z nowym produktem do pielęgnacji dłoni. Iwona Wójcik, założycielka marki chce jednak rozszerzyć nie tylko dystrybucję marki, ale też wprowadzić ją w nową kategorię.

Handy Lab. to polska marka, której udało się wejść do sieci drogeryjnych mając zaledwie jeden rodzaj produktów – maski do rąk zamknięte w jednorazowych rękawiczkach. Od nich wszystko się zaczęło. Kolejnym produktem był krem do dłoni z filtrami UV,  a nowością jest pielęgnacyjne mydło do rąk zawierające 98 proc. składników pochodzenia naturalnego, w tym prebiotyk z cykorii, kompleks olejków i mleczko migdałowo-ryżowe. W tym Handy Lab. chce się specjalizować – produktach do dłoni, które mają je głęboko pielęgnować i dawać przyjemność z ich używania.

W tym roku marka obchodzi dopiero drugą rocznicę działania. Założycielka i prezes marki, Iwona Wójcik, mówi o planach na kolejne miesiące: W najbliższych planach mamy wprowadzenie nie tylko nowych produktów, ale także zupełnie nowej kategorii, a także nieustanne poszerzanie dystrybucji o kolejne punkty w kraju i zagranicą.  

Marka zaprosiła gości na wspólną celebrację urodzin podczas śniadania w Bistro Green Table w Warszawie. Po części oficjalnej zorganizowano warsztat w duchu less waste przy współpracy z Ceramiką Paradyż. Podczas warsztatu każdy uczestnik przygotował własny spersonalizowany wazon z użyciem elementów płytek ceramicznych, które ze względu na uszkodzenia nie trafiły do sprzedaży.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. maj 2024 19:01