StoryEditor
Producenci
06.06.2024 16:41

Rośnie zainteresowanie kosmetykami dla kobiet będących w okresie przedmenopauzalnym

Kosmetyki dla osób w okresie perimenopauzy i menopauzy mogą być coraz istotniejsze dla kupców i sieci. / Oneinchpunch
W ciągu ostatnich pięciu lat obserwujemy dynamiczny wzrost zainteresowania produktami i wsparciem dla osób przechodzących przez perimenopauzę, czyli okres poprzedzający menopauzę. Dane z badań pokazują, że liczba wyszukiwań informacji i produktów związanych z perimenopauzą wzrosła o 106 proc., co stanowi czterokrotnie szybszy wzrost niż w przypadku menopauzy. Co miesiąc notuje się ponad 200 tysięcy zapytań, co świadczy o rosnącej świadomości oraz potrzebie edukacji w tej dziedzinie.

Badanie przeprowadzone przez firmę Valerie i instytut &facts wykazało, że miesięczna liczba wyszukiwań dotyczących perimenopauzy przekracza 200 tysięcy, co może wskazywać na rosnące zainteresowanie i świadomość, ale również na braki w edukacji, skłaniające osoby do szukania informacji w internecie. Ponadto, popyt i zainteresowanie perimenopauzą jest o 1,5 raza większe niż menopauzą, jednak tylko 11 proc. produktów przeznaczonych na czas peri- i menopauzy jest specjalnie określanych do używania podczas perimenopauzy. Studium ujawniło również, że ponad 70 proc. konsumentów wciąż jest na etapie nauki i poszukiwań informacji online, co sugeruje, że to dopiero początek dyskusji na temat perimenopauzy.

Perimenopauza to okres przejściowy, kiedy hormony się regulują, rozpoczynający się zazwyczaj po 30. roku życia aż do momentu, który następuje 12 miesięcy po ostatniej miesiączce, co uznaje się za początek menopauzy. Opieka nad osobami w menopauzie i perimenopauzie na całym świecie ulega obecnie znaczącej poprawie, dzięki rozwojowi spersonalizowanej terapii hormonalnej (HRT), zaawansowanym leczeniom oraz różnorodnym badaniom w tej dziedzinie.

Produkty kosmetyczne i zdrowotne kierowane do osób w okresie perimenopauzy i menopauzy często obejmują suplementy wspomagające równowagę hormonalną, kremy nawilżające i odżywcze specjalnie formułowane do cery dojrzałej, a także produkty łagodzące objawy, takie jak uderzenia gorąca czy zaburzenia snu. Na rynku dostępne są również specjalistyczne kosmetyki poprawiające elastyczność skóry i zmniejszające suchość, które odpowiadają na specyficzne potrzeby skóry w tym okresie życia.

Czytaj także: Zmarszczki? To już nie jest główny powód stosowania kosmetyków przez kobiety

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 13:30
Yves Rocher zamyka zakłady produkcyjne swojej marki w Izraelu – 270 osób straci pracę
Plaza Poznań

Marka kosmetyczna Sabon, należąca do francuskiego koncernu Yves Rocher, ogłosiła decyzję o zamknięciu swojego zakładu produkcyjnego, centrum logistycznego oraz globalnej siedziby w Izraelu. Zmiany te wiążą się z likwidacją około 270 miejsc pracy i mają na celu konsolidację działalności produkcyjnej w już istniejącym zakładzie we Francji.

Zamknięcie obejmie zakład produkcyjny i globalne centrum logistyczne w Kiryat Gat. Operacje logistyczne zostaną zakończone do października 2025 roku, natomiast całkowite zamknięcie planowane jest na czerwiec 2026 roku. Firma prowadzi rozmowy w sprawie sprzedaży zakładu i podpisała niewiążący list intencyjny z potencjalnym nabywcą. W przypadku niepowodzenia transakcji, zakład zostanie całkowicie zamknięty.

Sabon planuje również sprzedaż swoich 22 sklepów detalicznych w izraelskich centrach handlowych. Zgodnie z planem, przyszły nabywca miałby pełnić rolę wyłącznego dystrybutora produktów marki Sabon na rynku izraelskim. Na ten moment nie wiadomo, czy negocjacje zakończą się podpisaniem wiążącej umowy.

Zamknięcie izraelskich struktur obejmie 60 pracowników centrali, 104 osoby zatrudnione w fabryce, 16 pracowników logistyki oraz około 90 pracowników sklepów, których przyszłość zależy od powodzenia procesu sprzedaży. Firma uzasadnia swoją decyzję koniecznością redukcji kosztów i uproszczenia działalności poprzez likwidację dwóch równoległych ośrodków produkcyjnych – w Izraelu i we Francji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2025 06:06