StoryEditor
Producenci
23.11.2020 00:00

[FBK 2020] Adam Nitecki, L‘Oréal: Efekt szminki został zastąpiony efektem mascary

Podkłady, korektory i tusze do rzęs nadal sprzedają się dobrze. Można zatem powiedzieć, że efekt szminki został zastąpiony przez efekt mascary. W kategorii makiajżu sprzedaje się wszystko to, co stosuje się nad maseczką – zdradził Adam Nitecki, dyrektor generalny, Consumer Products Division L‘Oréal Polska i Krajów Bałtyckich podczas debaty „Przyszłość rynku kosmetycznego, wyzwania i szanse w erze post-COVID”. Odbyła się ona w ramach Forum Branży Kosmetycznej 2020.  

„Efekt szminki” w koronakryzysie nie nastąpił – powiedział Adam Nitecki, dyrektor generalny, Consumer Products Division L'Oréal Polska i Krajów Bałtyckich, podczas debaty „Przyszłość rynku kosmetycznego, wyzwania i szanse w erze post-COVID”. Według niego silny spadek sprzedaży kategorii makijażowych na początku pandemii zdaje się przeczyć teorii, która mówi, że w kryzysowej sytuacji sprzedaż niektórych produktów, takich właśnie jak szminki stanowiące namiastkę luksusowych produktów, rośnie.     

Zwrócił jednak uwagę, że podkłady, korektory i tusze do rzęs nadal sprzedają się dobrze. – Można zatem powiedzieć, że efekt szminki został zastąpiony przez efekt mascary. Obecnie w kategorii makijażu sprzedaje się wszystko to, co stosuje się nad maseczką – zdradził Adam Nitecki. Dodał, że dobrze radzą sobie także lakiery do paznokci.

Koronawirus sprawił również, że sprzedaż makijażu przesunęła się do internetu. Na razie to nie rekompensuje spadków w sklepach tradycyjnych, ale stanowi pewną nadzieję na zmianę trendów, bowiem jeszcze do niedawna firmy oferujące kolorówkę nie wiązały zbyt dużych nadziei z e-commercem.

Przy obecnym ograniczeniu okazji społecznych, przy których makijaż jest stosowany, można powiedzieć że kategoria radzi sobie nieźle. Rutyna używania makijażu jest podtrzymana. Jesteśmy pełni nadziei jeśli chodzi o potencjał polskich konsumentek – podsumował dyrektor generalny L'Oréal Polska.

Podzielił się również danymi Nielsana, które wskazują, że w październiku kategoria makijażowa urosła wobec poprzednich miesięcy o 39-proc. 

W debacie „Przyszłość rynku kosmetycznego, wyzwania i szanse w erze post-COVID” udział wzięli: Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, Leszek Kłosiński, prezes zarządu, Oceanic, Michał Mróz, prezes zarządu, Inter-Vion, Adam Nitecki, dyrektor generalny, Consumer Products Division L'Oréal Polska i Krajów Bałtyckich, Henryk Orfinger, współwłaściciel Grupy Dr Irena Eris, przewodniczący Rady Nadzorczej Dr Irena Eris, Michał Rudecki, client Director, Nielsen Connect Polska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.09.2025 10:08
Prezes Unilever zapowiada zwolnienie 200 pracowników – zmiana dotknie stanowisk kierowniczych
Do końca 2026 roku Unilever planuje wygenerowanie 800 mln euro oszczędnościBalazsSebok/Shutterstock

Unilever poinformował o planach zmian, które dotkną struktur zarządu. Fernando Fernandez, pełniący od niedawna funkcję CEO Unilevera, zapowiedział już kompleksowy przegląd 200 kluczowych stanowisk kierowniczych. Jego zdaniem potrzebna jest wymiana ok. jednej czwartej personelu kierowniczego.

Decyzja Hernandeza jest kontynuacją szerszej restrukturyzacji, w ramach której w ostatnich osiemnastu miesiącach firma już zredukowała 18 proc. pracowników biurowych.

Jak podkreśla Fernando Fernandez, celem zmian jest „bezlitosna egzekucja” strategii rozwoju i podniesienie poziomu przywództwa do rynkowych standardów. Każde z 200 stanowisk ma zostać przeanalizowane osobno, a zespół zarządzający zostanie odnowiony o jedną czwartą. 

CEO Unilevera podkreślił przy tym, że firma nie tylko planuje wprowadzenie nowych liderów, lecz także przyspieszenie awansów talentów wewnętrznych i wzmocnienie systemu motywacyjnego. Jest to jego zdaniem konieczne, aby Unilever mógł realizować swoją wizję jako „maszyna do kreowania popytu” z silnymi filarami geograficznymi w Stanach Zjednoczonych i Indiach.

Restrukturyzacja w Unilever ma zapewnić pełną przejrzystość i odpowiedzialność w organizacji. Zdaniem Fernandeza, Unilever musi działać szybciej niż konkurencja. – Decyzje podejmujemy przy 70-procentowej pewności. Jeśli czekasz na 100 procent, jesteś spóźniony, a w branży dóbr konsumpcyjnych spóźnienie to najgorsze słowo – podkreśla prezes Unilevera.

image

Unilever stawia na kategorie beauty oraz wellness – i zwiększa sprzedaż

Fernandez przypomina też, że utrzymuje cel redukcji kosztów. Do końca 2026 roku Unilever planuje wygenerowanie 800 mln euro oszczędności, z czego 650 mln euro – to cel do końca tego roku. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.09.2025 11:37
Chantecaille z nową prezeską – Tennille Kopiasz obejmuje stanowisko CEO
Nowa prezeska Chantecaille może się pochwalić dekadami doświadczenia w branży urodowej.Chantecaille

Chantecaille, luksusowa marka kosmetyków botanicznych należąca do grupy Beiersdorf, ogłosiła zmianę na stanowisku prezesa zarządu. Od 3 września funkcję Chief Executive Officer objęła Tennille Kopiasz, zastępując Emily Coleman. Nowa szefowa będzie kierować firmą z globalnej siedziby w Nowym Jorku i raportować bezpośrednio do Oswalda Barckhahna, członka zarządu Beiersdorf odpowiedzialnego za biznes kosmetyczny w Europie i Ameryce Północnej oraz marki La Prairie i Chantecaille.

Kopiasz wnosi do spółki ponad 25-letnie doświadczenie w branży beauty, obejmujące marketing i zarządzanie w segmentach prestige, designer oraz mass market. Pracowała m.in. w Blue Mistral jako CEO marek FEKKAI i Bastide, w LVMH jako Global Chief Marketing Officer Fresh oraz Senior Vice President Marketing w Dior North America. Karierę budowała również w Coty i L’Oréal USA. Specjalizuje się w wielu kategoriach produktowych – od pielęgnacji skóry, przez kosmetyki kolorowe i perfumy, po produkty do włosów.

Nowa prezes Chantecaille angażuje się również w kształcenie przyszłych liderów branży – pełni funkcję adiunkta w Fashion Institute of Technology, gdzie wykłada przywództwo i uczestniczy w programie mentorskiego wsparcia młodych talentów. Jej doświadczenie i szerokie kompetencje mają wzmocnić markę w kluczowych obszarach globalnej ekspansji.

Beiersdorf przejął Chantecaille w 2022 roku, wzmacniając swoje portfolio w segmencie prestiżowych kosmetyków i umacniając pozycję na rynkach w USA, Chinach i Korei. W 2024 roku marka odnotowała systematyczny wzrost sprzedaży i z sukcesem zadebiutowała na rynku chińskim. Nowa prezesura ma przyspieszyć dalszy rozwój Chantecaille, szczególnie w obszarach innowacji i globalnej dystrybucji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. wrzesień 2025 15:35