StoryEditor
Producenci
20.11.2020 00:00

[FBK 2020] Nielsen: Kosmetyki naturalne ciągną w górę cały rynek kosmetyczny

Inwestycje w e-commerce, w kosmetyki naturalne i umiejętną komunikację - to recepta na koronakryzys, którą przedstawił podczas Forum Branży Kosmetycznej 2020 Michał Rudecki, client director w Nielsen Connect Polska.

– Nie odkryjemy Ameryki mówiąc, że jeden z najważniejszych trendów wzmocnionych przez pandemię to trend kosmetyków naturalnych, wegańskich. Przebudzenie ekologiczne trwa i ma się dobrze. W czasie pandemii konsumenci coraz mocniej zaczynają zwracać uwagę na aspekt zdrowotny. Dla firm, które mogą swoje produkty wpisać w ten trend, to zdecydowany must-have – podkreślił Rudecki.

Drugi element szczególnie istotny w czasach pandemii COVID-19 to oferta internetowa. – E-commerce na rynkach dojrzałych, gdzie ten kanał jest naprawdę zaawansowany, pozwolił w trakcie napdemii nawet na zrównoważenie strat ze sklepów stacjonarnych, w niektórych kategoriach – zauważył przedstawiciel Nielsena.

Działalność w kanale online ma związek ze strategią marketingową. Procesy wejścia w online, które może dawniej odbywały się powoli, teraz zdecydowanie musiały przyspieszyć. A skoro nie mamy pełnego lockdownu, sklepy stacjonarne wciąż są w większości otwarte, to firmy muszą walczyć na dwóch frontach, by zapewnić sobie odpowiednią dystrybucję offline, a przy tym rozwijać online – powiedział Michał Rudecki.

Podpowiedział, że owe łączenie dwóch światów powinno wiązać się ze stworzeniem osobnej strategii komunikacyjnej dla kanału online. – W social mediach komunikacja musi być bardziej angażująca, bardziej transparentna. Oczekują tego przede wszystkim młodzi konsumenci. Wzorem są tutaj marki komunikujące się przez założycieli, właścicieli, którzy wchodzą w prawdziwy dialog z konsumentami, dzielą się z nimi nie tylko sukcesami, ale również trudnościami – zauważył ekspert Nielsena.

W kryzysie trudno będzie przetrwać, stosując "strategię środka", stosując jedynie "poprawne" produkty - dodał Michał Rudecki podczas Forum Branży Kosmetycznej 2020.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
16.05.2025 14:59
Zmiany personalne na szczycie Novo Nordisk – producenta Ozempicu i Wegovy

Lars Jorgensen, dyrektor generalny koncernu Novo Nordisk, ustąpi ze stanowiska. Firma, produkująca m.in. Ozempic i Wegovy, znajduje się w trudnej sytuacji, wynikającej ze wzrostu konkurencji w USA.

Lars Jorgensen pracował w Novo Nordisk od 1991 roku, dyrektorem generalnym był roku 2017. W ostatnich latach kierowany przez niego koncern stał się globalnym liderem w leczeniu cukrzycy i otyłości dzięki wprowadzeniu na rynek takich preparatów jak Ozempic i Wegovy.

Ostatnie miesiące to dla duńskiego koncernu czas zmagań z konkurencją - głównie ze strony amerykańskiej firmy Eli Lilly, produkującej preparat Zepbound. Ten ostatni wyprzedził w marcu na amerykańskim rynku Wegovy pod względem ilości wystawianych recept.

O problemach firmy pisaliśmy w artykule Ozempic przestaje być lekiem-cudem? Nowe kłopoty w raju dla Novo Nordisk

Od początku 2025 roku wycena akcji Novo Nordisk spadła o 32 proc., dodatkowo po ogłoszeniu decyzji o rezygnacji Jorgensena spadek pogłębił się o kolejne 2,2 proc. Jak wyjaśniają Duńczycy, zmiany na szczycie firmy są odpowiedzią na wyzwania rynkowe, mają też spowodować wzmocnienie pozycji europejskiego producenta.

Jorgensen będzie pełnił swoje zadania do czasu wyznaczenia następcy. Jak podaje CNBC, jego poszukiwania już trwają.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.05.2025 12:17
Nivea pozwana za mylące oznaczenia składników naturalnych
Siedziba Beiersdorf w Hamburgumat. prasowe

Beiersdorf Inc., właściciel marki Nivea, stanął w obliczu pozwu zbiorowego złożonego 25 kwietnia 2025 roku w sądzie federalnym w Kalifornii. Sprawa dotyczy rzekomo wprowadzających w błąd oznaczeń produktów do pielęgnacji skóry z linii Nourish by Nature oraz Naturally Good. Pięciu powodów twierdzi, że zakupiło kosmetyki z etykietami informującymi o „X proc. składników pochodzenia naturalnego”, mimo że produkty miały zawierać głównie substancje syntetyczne.

W pozwie podniesiono, że Beiersdorf oparł swoje deklaracje o normę ISO 16128 – wytyczną opracowaną przez branżę kosmetyczną, która nie ma mocy prawnej i nie została stworzona z myślą o marketingu konsumenckim. Norma ta pozwala klasyfikować niektóre składniki chemicznie przetworzone jako „pochodne naturalnie”, co – zdaniem powodów – wprowadza konsumentów w błąd, zwłaszcza tych kierujących się troską o środowisko i wrażliwą skórę.

Powodowie domagają się odszkodowania, przeprowadzenia procesu przed ławą przysięgłych oraz nadania sprawie statusu pozwu zbiorowego. Grupa miałaby objąć wszystkich konsumentów z Kalifornii, którzy kupili wskazane produkty Nivea od 25 kwietnia 2021 roku do dziś. Skala sprawy może być znaczna, biorąc pod uwagę wielkość rynku kosmetycznego w Kalifornii i rosnące zainteresowanie produktami „naturalnymi”.

Sprawa zwraca uwagę na szerszy problem braku jednoznacznych regulacji dotyczących stosowania pojęć takich jak „naturalny” czy „pochodzenia naturalnego” w przemyśle kosmetycznym. Wynik postępowania może mieć istotne konsekwencje dla całego sektora w USA – zarówno pod kątem ewentualnych rekompensat, jak i wprowadzenia bardziej restrykcyjnych przepisów dotyczących transparentności etykietowania produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. maj 2025 03:42