StoryEditor
Producenci
23.06.2021 00:00

[FBK 2021] Leszek Kłosiński, Kanani Europe: Ekologiczne marki to emocje i transparentność

Produkcja ekologicznych kosmetyków to liczne wyzwania. Jednak najważniejsze jest, by budowanie biznesu opierało się na prawdzie i wartościach, które samemu się wyznaje. Inaczej trudno liczyć na sukces, ponieważ konsument bezbłędnie wyczuwa fałsz – mówił Leszek Kłosiński, prezes Kanani Europe podczas debaty: Eko, natura, zero waste, konsument jutra  – cele i wyzwania na rynku kosmetycznym zorganizowanej podczas Forum Branży Kosmetycznej 2021.

Ekologiczna produkcja to wyzwanie. Surowce, opakowania, proces logistyczny i banalne wypełniacze do wysyłek – wszystko jest bardziej kosztowne niż przy standardowych produktach – wyjaśnił Leszek Kłosiński, prezes Kanani Europe, właściciela marki Miya.

Dodał też, że dużym problemem w Polsce jest recykling opakowań kosmetycznych, który właściwie nie istnieje. Zapewnił, że firmy produkujące ekokosmetyki są gotowe wspierać tę inicjatywę na poziomie krajowym.

– Powinniśmy mieć wpływ na to, jak ten problem będzie rozwiązany w przyszłości. Nasze zaangażowanie w tym temacie wpłynie bowiem na to, jak będzie wyglądała planeta i co zostawimy następnym pokoleniom – powiedział Leszek Kłosiński.

Według niego ekologiczne marki to emocje i transparentność.

Ich konsumenci poszukują prawdy, ekościema jest przez nich szybko odkrywana i kończą się sentymenty. Tu widzę kierunek rozwoju dla polskiego rynku produktów ekologicznych. Powinniśmy budować biznes na wartościach, które sami reprezentujemy. To co jest w naszych sercach przelewajmy na marki, komunikację z konsumentami i ich edukację. I pamiętajmy, że konsument bezbłędnie wyczuwa fałsz. Dlatego budujmy na prawdzie – mówił prezes Kanani Europe.

Dodał też, że z optymizmem patrzy w przyszłość. Bowiem branża jest silna, a za firmami stoją wartości, emocje, unikalność i prawda. Rynkowi sprzyjać będzie też wychodzenie z pandemii i głód kontaktów społecznych. Wyzwaniem mogą być jednak regulacje, które generują koszty, ale dla polskich firm, działających od dawna w wysokich standardach produkcji nie będą zaskoczeniem.

Więcej podczas Forum Branży Kosmetycznej 2021. Jeśli chcesz kupić dostęp do wykładów i prezentacji skontaktuj się: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.09.2025 15:41
Miraculum S.A. podsumowuje pierwsze półrocze 2025 r. - widać światełko w tunelu
Producent marek Tanita i Joko widzi przyszłość w różowych barwach.Miraculum

Miraculum S.A., jedna z najstarszych polskich spółek kosmetycznych, podsumowała wyniki za pierwsze półrocze 2025 roku. Firma skoncentrowała się na porządkowaniu finansów, optymalizacji oferty oraz wzmacnianiu relacji z partnerami handlowymi. Zarząd podkreśla, że mimo trudności rynkowych spółka utrzymuje stabilną pozycję i zakłada dalszy rozwój bez konieczności emisji nowych akcji.

W pierwszych sześciu miesiącach roku spółka spłaciła w całości układ ratalny wobec ZUS, odnowiła kredyt obrotowy oraz poprawiła terminowość spłaty zobowiązań handlowych. Dzięki dyscyplinie kosztowej i optymalizacji procesów udało się utrzymać płynność i niezależność finansową. To pozwala firmie na dalsze inwestycje w rozwój bez sięgania po dodatkowy kapitał zewnętrzny.

Równolegle Miraculum przeprowadziło szeroką analizę portfolio produktowego. Z oferty wycofano lub planuje się wycofanie pozycji o niskiej rotacji, a jednocześnie rozwijane są kluczowe marki – w szczególności JOKO, Tanita, Prastara i Wars. Oszczędności z optymalizacji zapasów umożliwiły wprowadzenie nowych produktów, w tym innowacyjnych serii do pielęgnacji twarzy, nowych linii perfum oraz zestawów świątecznych, które trafią do sprzedaży w czwartym kwartale 2025 r.

Spółka odnotowała jednak spadek sprzedaży od połowy maja 2025 r., co zarząd wiąże z ogólnym pogorszeniem koniunktury na rynku kosmetycznym. Mimo słabszego II kwartału, perspektywy na końcówkę roku oceniane są pozytywnie. W ostatnich miesiącach Miraculum rozszerzyło dystrybucję: produkty marki Lider pojawiły się w sieci Dino, a nowości Tanita i Wars w Rossmannie. Zacieśniono także współpracę z Grupą Eurocash.

Sprzedaż zagraniczna pozostaje wyzwaniem z powodu barier celnych w USA i niestabilności na Bliskim Wschodzie. Spółka liczy jednak na odbudowę eksportu dzięki uczestnictwu w kluczowych targach branżowych w Dubaju i Indiach zaplanowanych na IV kwartał 2025 r. Zarząd ocenia, że działania te pozwolą zwiększyć obecność Miraculum na rynkach międzynarodowych i zrównoważyć wahania sprzedaży krajowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.09.2025 13:38
Phlov wchodzi w kategorię makijażową
Phlov, które do tej pory oferowało pielęgnację, wchodzi w nową kategorię.Phlov

Phlov, marka obecna na rynku od 6 lat, rozszerza swoją działalność poza segment naturalnej pielęgnacji i wchodzi w kategorię makijażu. Firma, która od początku stawia na własne zaplecze badawczo-produkcyjne i filozofię „in house”, zyskała uznanie dzięki recepturom łączącym naturalne składniki z nowoczesną kosmetologią.

Nowa linia Phlov Make Up pozostaje wierna DNA marki, stawiając nie tylko na efekt wizualny, lecz także na pielęgnację skóry. – Od lat marzyłam o stworzeniu linii, która łączy naturalną pielęgnację z makijażem. Po długiej pracy nad formułami i testowaniu, jestem dumna z tego, co udało nam się stworzyć – podkreśla Anna Lewandowska, współwłaścicielka marki Phlov. Podczas przygotowań do premiery marka skupiła się na formułach mających odpowiadać na oczekiwania klientek zgłaszających potrzebę wprowadzenia produktów makijażowych.

Portfolio Phlov Make Up obejmuje szeroki zestaw produktów. W ofercie znalazły się m.in. stick w wersji bronzera, różu i rozświetlacza, masełka w czterech odcieniach, paleta rozświetlaczy, tusze, liftingująca baza, mgiełka utrwalająca oraz serum do stylizacji brwi. Każdy z kosmetyków został opracowany tak, by poza funkcją makijażu wspierał również pielęgnację skóry.

Dystrybucja linii Phlov Make Up została powierzona sieci Hebe. Produkty pojawią się w sprzedaży internetowej 7 września 2025 roku, natomiast w sklepach stacjonarnych Hebe będą dostępne od początku października. Decyzja o wyłącznej współpracy z jedną siecią sprzedaży wskazuje na strategiczne podejście marki, które może wzmocnić jej pozycję w konkurencyjnym segmencie beauty w Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. wrzesień 2025 01:18