StoryEditor
Producenci
03.12.2019 00:00

Firma Lavea odradza zawieranie umów franczyzowych

 - Niektórzy franczyzodawcy nie grają fair, a w ich umowach są zapisy zabezpieczające wyłącznie interesy franczyzodawców. W związku z powyższym firma Lavea, oferująca kosmetyki naturalne i mydła robione ręcznie, jest zdecydowanym przeciwnikiem franczyzy i odradza zawierania umów franczyzowych – czytamy na stronie mydlarni.

Lavea to znana od 18 lat marka mydeł organicznych i ręcznie robionych kosmetyków naturalnych. Firma, która określa się jako "lider z największą ilością nagród, certyfikatów i wyróżnień otrzymanych w największych konkursach pro-jakościowych w Polsce"  odradza na swojej stronie internetowej prowadzenie biznesu opartego na franczyzie.

W zakładce "Franczyza" nie przeczytamy o zasadach prowadzenia biznesu  franczyzowego tej marki, tylko o zagrożeniach i pułapkach, jakie w opinii firmy czyhają na franczyzobiorców.

"Niektórzy uważają, że przystępując do sieci franczyzowej otrzymają gotowy przepis na łatwe i zyskowne prowadzenie biznesu. Tymczasem, wszystkie przedsięwzięcia gospodarcze wiążą się z ryzykiem, a franczyza nie jest tu wyjątkiem. Przed podjęciem decyzji o przystąpieniu do upatrzonej sieci, warto przeanalizować wszystkie uciążliwe strony franczyzy" – zaleca Lavea.

W dalszej części tekstu wymienia je i opisuje. Opłaty franczyzowe komentuje słowami: "Niestety we franczyzie nie ma nic za darmo", wspomina jak pomyłki franczyzodawcy mogą wpłynąć na biznes franczyzobiorcy, jaki problem stanowi niesprzedany towar i uzależnienie od franczyzodawcy.

"Uzależnienie się od zapisów w umowie dotyczących zakazu konkurencji wobec franczyzodawcy będzie z korzyścią dla franczyzodawcy nie dla franczyzobiorcy. Franczyzobiorca będzie zmuszony kupować towar wyłącznie od dawcy licencji i będzie na niego całkowicie skazany. Takie nieprzemyślane decyzje, wczesne nierozpoznanie rynku i pośpieszne podpisanie umowy może być przyczyną różnych frustracji przedsiębiorcy, natomiast wymarzony biznes może okazać się mało rentowny, a co gorsza stratny" – przestrzega marka i podsumowuje: 

"W związku z powyższym firma Lavea oferująca kosmetyki naturalne i mydła robione ręcznie jest zdecydowanym przeciwnikiem franczyzy i odradza zawierania umów franczyzowych".

Poprosiliśmy o komentarz do tej opinii przedstawiciela firmy, który jednak odwołał się do strony internetowej marki. – Wszystko, co mieliśmy do przekazania w tej sprawie zamieściliśmy na naszej stronie – przekazał nam pracownik firmy Lavea, z którym się skontaktowaliśmy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.12.2025 19:40
Współpraca o zapachu czekolady: efekty dostępne w Rossmannie
Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek czekolady Wedlamat.pras.

Candly&Co. połączyło siły z marką E.Wedel, tworząc limitowaną kolekcję świec i dyfuzorów zapachowych inspirowanych ulubionymi słodkościami Polaków: czekoladą Deserową oraz czekoladą Karmelową. Produkty są dostępne w wybranych drogeriach Rossmann na terenie całej Polski.

To ciekawa współpraca, która przenosi dobrze znane i lubiane smaki na zupełnie nowy poziom – do świata zapachu i domowej atmosfery. Zapach inspirowany czekoladą Deserową otula wnętrze głęboką, słodko-orientalną kompozycją inspirowaną intensywną deserową czekoladą, przełamaną tonką, wanilią, świeżością szałwii i zmysłowym piżmem. Natomiast produkty inspirowane czekoladą Karmelową zachwycają aksamitną i kremową słodyczą karmelu z subtelnymi prażonymi akcentami i nutą wanilii oraz paczuli, która nadaje głębi i niezwykłej apetyczności. To zapachy, które potrafią poprawić nastrój od pierwszej chwili, wnosząc do wnętrz przytulne, relaksujące, czekoladowe ciepło.

Ta współpraca była dla nas ogromną inspiracją. Pracując nad kompozycjami, zależało nam na stworzeniu zapachów, które budzą emocje i poprawiają nastrój – tak jak chwila przyjemności z ulubioną czekoladą. Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek, a wewnątrz znajdują się nowoczesne, designerskie szkła ozdobione subtelnym złotym detalem. To słodka przerwa od codzienności i sposób, by otulić dom ciepłem i przyjemnością – opowiada Aleksandra Pankowska, założycielka Candly&Co.

Produkty są edycją limitowaną, w ramach kolejnej odsłony współpracy. E.Wedel x Candly&Co. Wytwarzane ręcznie w Polsce, opierają się na wegańskiej formule. Zamknięte w eleganckich flakonach, doskonale prezentują się w każdym wnętrzu. 

W Wedlu od lat celebrujemy radość płynącą z małych przyjemności i bliskości. Dzięki tej współpracy konsumenci mogą doświadczać naszej marki na nowym, wielozmysłowym poziomie. Te czekoladowe nuty zapachowe w domu to nie tylko aromatyczne doznania, ale również wyjątkowy prezent, który łączy ludzi i tworzy niezwykłe wspomnienia – dodaje Karolina Janczyk-Truchlewska, project manager z firmy Wedel.

Kolekcja. E.Wedel x Candly&Co dostępna jest stacjonarnie wyłącznie w drogeriach Rossmann.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.12.2025 09:33
L’Oréal rozważa inwestycję w Giorgio Armani. Ruszają przygotowania do sprzedaży 15-proc. pakietu
Globalna marka zmieni potencjalnie właściciela.BadPixma/shutterstock

L’Oréal potwierdził, że „bardzo szybko” rozpocznie analizę potencjalnej inwestycji w Giorgio Armani, po tym jak w testamencie zmarłego projektanta znalazły się szczegółowe wytyczne dotyczące stopniowej sprzedaży lub wejścia marki na giełdę. To pierwsza oficjalna deklaracja koncernu w sprawie udziału w przyszłej restrukturyzacji własnościowej włoskiego domu mody.

Podczas spotkania z analitykami dyrektor finansowy L’Oréal, Christophe Babule, poinformował, że grupa „zdecydowanie” oceni możliwość nabycia udziałów w Armani. Zgodnie z ujawnionymi planami w ciągu najbliższych 18 miesięcy ma zostać uruchomiony proces sprzedaży lub upublicznienia pierwszego pakietu obejmującego 15 proc. akcji. Priorytet dostępu do transakcji otrzymają cztery podmioty: L’Oréal, LVMH, EssilorLuxottica oraz inna firma o porównywalnej skali.

Decyzja wynika z wieloletnich spekulacji dotyczących sukcesji u Armaniego oraz przyszłości jego biznesu beauty, który od lat funkcjonuje na licencji L’Oréal. Przyszły nabywca pakietu mniejszościowego może istotnie wpłynąć na układ sił w segmencie marek luksusowych, zarówno w branży modowej, jak i perfumeryjno-makijażowej.

Ewentualne wejście kapitałowe L’Oréal do Giorgio Armani mogłoby wzmocnić pozycję francuskiej grupy na globalnym rynku luksusowych kosmetyków. Marka Armani Beauty należy do najbardziej rozpoznawalnych w portfolio perfum i makijażu L’Oréal, a zabezpieczenie jej długoterminowej obsługi w ramach koncernu ma strategiczne znaczenie przy rosnącej konkurencji o prestiżowe licencje.

Z kolei dla samego Armaniego sprzedaż 15-proc. pakietu ma być pierwszym etapem uporządkowanej zmiany właścicielskiej, zapisanej w testamencie projektanta. Wynik procesu – zależny od struktury oferty i wyboru inwestora – zadecyduje o przyszłym kierunku rozwoju jednego z najbardziej wpływowych domów mody w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. grudzień 2025 01:43