StoryEditor
Producenci
08.05.2020 00:00

Firmy kosmetyczne też czekają na otwarcie salonów fryzjerskich

Właściciele salonów fryzjerskich z niecierpliwością czekają na decyzję rządu, kiedy będą mogli wznowić działalność. Jest to też bardzo ważna informacja dla firm kosmetycznych sprzedających produkty poprzez salony.

Branża beauty, której ważnym ogniwem są salony fryzjerskie, tworzy w Polsce około 300 tys. miejsc pracy. Jest dostawcą usług, a także ważnym kanałem dystrybucji produktów kosmetycznych. Od 1 kwietnia decyzją rządu wszystkie salony fryzjerskie w związku z pandemią COVID-19 zostały zamknięte. W Ministerstwie Rozwoju (MR) dobiegają końca prace nad przygotowaniem szczegółowych zaleceń dla salonów fryzjerskich, których wdrożenie umożliwi im bezpieczny powrót do pracy.

Od ponad dwóch  tygodni przygotowywaliśmy wytyczne dla salonów fryzjerskich i gabinetów kosmetycznych, które pozwolą na jak najszybszy powrót do pracy fryzjerów i kosmetologów. Naszym wspólnym celem jest sprawne przywrócenie funkcjonowania tej gałęzi usług. Zależało nam, aby wprowadzone wytyczne gwarantowały bezpieczeństwo usług, były zaakceptowane przez każdą ze stron dialogu i możliwe do zrealizowania – mówi Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. – Po wielu dniach rozmów z Ministerstwem Rozwoju i wielodniowym dialogu z przedstawicielami branży przygotowaliśmy, mamy nadzieję, finalną treść rekomendacji. W przygotowanie wytycznych, które ujrzą światło dzienne na początku przyszłego tygodnia, zaangażowana były Izba Kosmetologów, inicjatywa Beauty Razem, OSSPF Fanatsmagorie oraz przedstawiciele sieci gabinetów i pojedynczych salonów. Rekomendacje czekają jeszcze na akceptację GIS informuje dyrektor związku. Wytyczne dla branży powstały w oparciu o przewodnik „Bezpieczne salony kosmetyczne i fryzjerskie – wracamy do pracy”, autorstwa Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego

Z myślą o bezpieczeństwie pracowników a także klientów salonów fryzjerskich powstał zestaw praktycznych wytycznych i procedur, których stosowanie pozwoli podjąć pracę z zachowaniem wszelkich środków ostrożności. – dodaje dr Anna Oborska, dyrektor generalna Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego, które także uczestniczyło w prowadzonych przez MR konsultacjach.

Dla biznesu dużym wyzwaniem jest działanie w warunkach, w których nie jesteśmy w stanie określić ile nadzwyczajny stan związany z pandemią potrwa. Stąd niezwykle ważne jest sformułowanie procedur i zasad, które pozwolą kolejnym sektorom gospodarki bezpiecznie wrócić do pracy.

Na decyzję rządu dotyczącą uruchomienia salonów fryzjerskich niecierpliwie czekają ich właściciele i pracownicy a także klienci. To wiadomość bardzo ważna także dla firm kosmetycznych, sprzedających produkty poprzez salony. – mówi dr Anna Oborska. – Zachęcamy wszystkich do uważnego śledzenia i przestrzegania zaleceń rządu – szczególnie tych dotyczących bezpieczeństwa i zapobiegania zakażeniom. Dla naszego bezpieczeństwa.

– Gabinety kosmetyczne i salony fryzjerskie to bardzo istotny element w łańcuchu dostaw branży kosmetycznej. Długi okres wyłączenia możliwości świadczenia ich usług wygenerował straty dla wszystkich – zarówno profesjonalistów, prowadzących często jednoosobowe działalności, jak i firm kosmetycznych, które w swoim portfolio mają wyspecjalizowane preparaty do pielęgnacji skóry, włosów, paznokci. COVID-19 pokazał nam wyraźnie, jak ważna jest współpraca środowiska beauty, dostawców produktów, na których pracuje ten sektor i administracji rządowej. Podobnie jak duża część społeczeństwa, niecierpliwie oczekujemy jak najszybszego powrotu tych zawodów do pracy – podkreśla Blanka Chmurzyńska-Brown.

Nie jest jeszcze potwierdzona data otwarcia salonów fryzjerskich. Wstępny termin, który pojawiał się we wcześniejszych informacjach dotyczących kolejnych etapów odmrażania gospodarki, to 18 maja 2020 roku. Jest jednak szansa, że bardziej dokładna data zostanie podana już w najbliższy poniedziałek. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
01.07.2025 15:30
Highlander Enterprise stawia na kosmetyki: marka 8belle debiutuje w regularnej sprzedaży
Za sterami marki stoi m.in. Sylwia Gołębiewska.8belle

Highlander Enterprise S.A. (do 2024 r. działająca jako Advanced Graphene Products S.A.) rozpoczęła 1 lipca 2025 r. sprzedaż własnej linii kosmetycznej 8belle. To pierwszy tak duży projekt spółki od czasu, gdy nowy zarząd i akcjonariat objęli stery około pół roku temu. Wprowadzenie marki poprzedziło pełne przygotowanie infrastruktury – od zapasów magazynowych po logistykę – tak, aby od pierwszego dnia obsłużyć wysyłkę do klientów biznesowych w modelu B2B.

W pierwszym etapie oferta 8belle obejmuje 3 kategorie produktów dla profesjonalnych stylistów: hybrydowe lakiery do paznokci, bazy oraz preparaty pielęgnacyjne do dłoni i paznokci. Dystrybucja prowadzona jest wyłącznie online poprzez własną platformę, co pozwala ograniczyć koszty i zautomatyzować sprzedaż. Spółka równolegle uruchamia zintegrowaną kampanię marketingową w kanałach offline i digital, aby maksymalnie wykorzystać potencjał ponad kilkudziesięciu tysięcy salonów kosmetycznych działających w Polsce i Europie Środkowej.

Kluczowym punktem zwrotnym była uchwała z 14 kwietnia 2025 r., w której zarząd zatwierdził trzy filary dalszego rozwoju: (1) segment kosmetyczny – linia 8belle oraz przejęta w marcu 2025 r. marka Brown as Berries Care; (2) segment odzieży UV – stroje kąpielowe marki Brown as Berries z opatentowaną tkaniną przepuszczającą słońce i chroniącą skórę filtrem SPF 35; (3) komercjalizację grafenu, w tym plany stworzenia hybrydowych lakierów z dodatkiem grafenu i zabezpieczenie tej technologii patentem. Dzięki dywersyfikacji spółka liczy na szybkie przejście z fazy inwestycji do generowania stabilnych przychodów i zysków.

Za rozwój segmentu kosmetycznego odpowiada Sylwia Gołębiewska – menedżerka, która wcześniej współtworzyła 3 rozpoznawalne marki: Diamond Cosmetics, Semilac oraz hi hybrid. Jej doświadczenie w budowaniu łańcucha dostaw i sieci dystrybucji ma zapewnić 8belle dynamiczny wzrost sprzedaży, a całej Highlander Enterprise – wykorzystanie efektu synergii między przemysłem grafenowym a branżą beauty.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
01.07.2025 14:27
Avon umacnia współpracę z drogeriami Rossmann
Kosmetyki Avon są dostępne w drogeriach Rossmann od  października ubiegłego roku. Teraz oferta kosmetyków i perfum będzie jeszcze szerszafot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Avon zwiększa swoją obecność w Rossmannie na jeszcze większą niż do tej pory skalę – od 1 lipca najbardziej znane kosmetyki i zapachy marki są dostępne w większości drogerii. Jak podkreśla Rossmann, jest to kolejny etap rozwijającej się współpracy z Avonem, w ramach którego znacząco zwiększy się liczba punktów sprzedaży oraz zakres dostępnego asortymentu.

Nową odsłonę współpracy Avon i Rossmanna wspierać będzie Maffashion – popularna influencerka i ambasadorka Avonu. Jej wizerunek pojawi się na ekspozycjach kosmetyków do makijażu oraz w kanałach social media.

Zależy nam na tym, aby być blisko naszych klientów. Nasze produkty dodają im pewności siebie i energii, a stosunek ich ceny do jakości jest na świetnym poziomie. Rossmann to nasz strategiczny partner w budowaniu nowoczesnego, omnichannelowego modelu kontaktu z klientem, łączącego wygodę zakupów stacjonarnych z siłą naszych konsultantek, które wciąż są sercem marki Avon – wyjaśnia Adrian Adamczyk, Head of Omnichannel Avon Polska.

Zobacz też: Adrian Adamczyk, Avon: Wierzymy, że siła naszej marki tkwi w relacjach – a Konsultantki są ich sercem

Co nowego z Avonu pojawi się w Rossmannie?

Avon jako marka nr 1 w sprzedaży perfum na świecie, w nowej odsłonie współpracy z siecią Rossmann oferuje oczywiście swoje kultowe zapachy. Klienci będą mogli kupić bestsellery takie jak: Little Black Dress, Perceive czy Incandessence, ale również nieoczywiste i zaskakujące kompozycje z nowej linii Perfect Nonsense.

Nowa oferta makijażowa to m.in. znane i lubiane kredki Glimmerstick, perełki brązujące czy olejki do ust, oraz tegoroczne innowacje marki – m.in. pomadki Ultra Colour, błyszczyki vinylowe, czy najnowszy tusz do rzęs Fanomenal.

Zobacz więcej: Premiera tuszu Avon Fan-Omenal z Maffashion w roli głównej już za nami

Rozszerzamy nasz asortyment makijażowy, podkreślając segment pielęgnacji ust, w którym mamy bardzo ciekawą ekspertyzę, będąc producentem nr 1 tego segmentu, zarówno lokalnie jak i globalnie. Nasza oferta będzie regularnie odświeżana, zaskoczymy shopperów Rossmanna nieoczywistymi współpracami i sezonowymi kolekcjami! – zapowiada Adrian Adamczyk.

Nowe kanały, ale ta sama misja

Rozszerzenie obecności Avon w Rossmannach to kolejny krok w realizacji szerszej strategii wielokanałowej, której celem jest zapewnienie klientom wygodnego dostępu do ulubionych kosmetyków w wygodny sposób. Natomiast pełna oferta asortymentowa dostępna jest w sklepie internetowym Avon oraz tradycyjnie u konsultantek sieci.

Jak przypomina Avon, wszystkie kosmetyki i produkty marki mają akredytację Leaping Bunny w programie Cruelty Free International. Avon jest częścią Grupy Natura &Co.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. lipiec 2025 03:22