StoryEditor
Producenci
04.04.2019 00:00

Fresh: jeszcze kosmetyki czy już desery?

Naturalne kosmetyki korzystają ze składników, które pochodzą z bogactwa natury, często są nawet jadalne. Taka jest amerykańska marka Fresh, narodzona w Bostonie a obecnie mająca swą siedzibę w Nowym Jorku, która debiutuje w Polsce w sieci Sephora. 

Marka Fresh łączy stare kulturowe rytuały piękna z nowoczesną nauką. Jej siłą są naturalne składniki, dlatego wszystkie jej linie produktów bazują na naturze i takich składnikach jak róża, peonia, lotos, glinka z Umbrii, czarna herbata czy miód. 

Szczególne miejsce zajmuje w nich róża, która zdaniem Leva Glazamana, współzałożyciela marki, uosabia piękno. - Jest piękna z wyglądu, pięknie pachnie i ma korzyści wpływające na urodę -  olejek z róży nawilża, wygładza i tonuje skórę. To cud natury - uważa Lev Glazman.

Z kolei czarna herbata znana jako starożytny lek ma wpływać na zachowanie elastyczności skóry i sprawić, by była bardziej zwarta i delikatniejsza. Kwiat lotosu, który istnieje od 138 mln lat i jest czczony w niektórych religiach to kolejny magiczny składnik pielęgnacyjny fresha. Glinka z włoskiego miasta Nocera Umbra, bogata w minerały pozwala oczyścić pory i przywrócić równowagę skórze.  

Fresh ma misję bycia marką beauty opartą na zmysłach – tekstury i zapachy mają rozpieszczać i pobudzać wszystkie zmysły oraz innowacyjną, bo jako pierwsza używała w kosmetykach takich naturalnych składników jak cukier, soja czy sake. Cukier jako naturalny środek antyseptyczny pomaga leczyć zadrapania, twierdzą twórcy marki, dlatego ten stary i często używany przez nasze babcie składnik, który jest łatwo dostępny, wykorzystali w kosmetykach do pielęgnacji ust. 

Kosmetyki fresh można sobie dopasować w zależności od nastroju i potrzeby danej chwili. Zgodnie z najnowszymi trendami, używanie kosmetyków ma być przede wszystkim przyjemnością.

- Zastanawiamy się, czego dziś potrzebuje nasza skóra? Może teraz wymaga blasku, innego dnia z kolei nawilżenia, więc użyjemy maski z róży czy soi aby oczyścić i wygładzić cerę. Wszystkie kosmetyki fresh można używać i na dzień i noc. Są delikatne dla skóry i nie zawierają alkoholu - tłumaczy Taylor z zespołu mediów społecznościowych Fresh Beauty.

Markę założyli Lev Glazman i Alina Roytberg -  jest obecna w 16. krajach, od Australii i Kanady przez Francję i UK po Meksyk, Hongkong, Malezję, Chiny i Tajlandię. Teraz trafiła do Polski i jest dostępna w sieci Sephora.


 

Joanna Rokicka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.11.2025 10:20
Estée Lauder notuje wzrost sprzedaży w Q1 roku fiskalnego 2026
Globalny gracz świętuje dobre wyniki.Marzena Szulc

Estée Lauder Companies opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2026, wykazując wzrost sprzedaży netto do poziomu 3,481 mln dolarów. Oznacza to 4-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2024, kiedy sprzedaż netto wyniosła 3,361 mln dolarów. Organiczna sprzedaż netto osiągnęła wartość 3,455 mln dolarów, co stanowi wzrost o 3 proc. rok do roku.

Segment pielęgnacji skóry, stanowiący kluczowy filar działalności koncernu, odnotował wzrost o 3 proc.. Na wyniki pozytywnie wpłynęła szczególnie dobra sprzedaż marek La Mer oraz Estée Lauder, które utrzymują wysoką pozycję w segmencie premium.

W kategorii makijażu sytuacja była mniej optymistyczna — sprzedaż spadła o 2 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Spadek ten był głównie rezultatem słabszych wyników marki Bobbi Brown, mimo stabilnej sprzedaży innych marek w portfolio koncernu.

„Co napawa optymizmem, nabieramy rozpędu w całej organizacji dzięki znaczącym zmianom operacyjnym, które wprowadziliśmy do tej pory, aby działać szybciej i sprawniej” – powiedział Stéphane de La Faverie, prezes i dyrektor generalny. „Te wyniki wzmacniają naszą pewność co do perspektyw na rok fiskalny 2026 – rok przełomowy – ponieważ przywracamy organiczny wzrost sprzedaży i po raz pierwszy od czterech lat zwiększamy marżę operacyjną”.

Najsilniejszy wzrost Estée Lauder zanotowała w segmencie zapachów, gdzie sprzedaż zwiększyła się aż o 13 proc. we wszystkich regionach geograficznych. Wynik ten napędzały szczególnie marki Le Labo, Tom Ford Beauty oraz Jo Malone London, które konsekwentnie umacniają pozycję na rynku luksusowych perfum.

Z kolei kategoria pielęgnacji włosów odnotowała spadek o 7 proc., co wynikało przede wszystkim z niższej sprzedaży produktów marki Aveda. Mimo zróżnicowanych wyników w poszczególnych segmentach, Estée Lauder utrzymuje stabilny wzrost przychodów, koncentrując się na dalszym rozwoju marek premium i zróżnicowaniu oferty produktowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. listopad 2025 06:05