StoryEditor
Producenci
31.08.2020 00:00

Fryzjerzy Davines sadzą drzewa  

Fryzjerzy Davines po raz kolejny zasadzą drzewa w Borach Tucholskich. Społeczność skupiona wokół włoskiej marki mobilizuje swoje siły w związku z 5. edycją akcji Dzień Zrównoważonego Piękna. Davines zachęca do udziału w inicjatywie każdego, kto chce sprawić, by Polska była jeszcze bardziej zielona.

27 września fryzjerzy zaprzyjaźnieni z Davines, producentem kosmetyków do  włosów, ponownie odwiedzą Bory Tucholskie, gdzie 3 lata temu nawałnica zniszczyła drzewostan na przestrzeni większej niż powierzchnia Warszawy. Wiatr zrujnował siedlisko zwierząt, także chronionych. Tym razem społeczność Davines wzbogaci sadzonkami tereny Nadleśnictwa Woziwoda. Proekologiczna inicjatywa marki i jej partnerów biznesowych na stale zagościła w kalendarzu firmy – to jeden z elementów idei zrównoważonego rozwoju firmy, która dba o to, by podczas produkcji kosmetyków mieć jak najmniejszy wpływ na naturę, wspiera ochronę bioróżnorodności życia na Ziemi, korzysta z odnawialnych źródeł energii, uczestniczy w projekcie Zero Impact LifeGate. Zgodnie z nim emisja CO2 generowana podczas produkcji opakowań produktów jest rekompensowana poprzez działalność polegającą na sadzeniu i ochronie istniejących lasów w różnych częściach świata.

Nasz projekt zalesiania Polski jest najlepszym dowodem na to, że małe działania mają ogromny wpływ. W ciągu poprzednich edycji Dnia Zrównoważonego Piękna zasadziliśmy ponad 8 300 drzew, które wyprodukowały łącznie 6 000 000 kg tlenu. Te imponujące liczby motywują nas do czynienia jeszcze więcej dobra dla Ziemi – komentuje Tomasz Gałka, prezes Sustainable Beauty, dystrybutora marki Davines w Polsce. Do uczestnictwa w Dniu Zrównoważonego Piękna producent zaprasza każdą osobę, której przyszłość planety nie jest obojętna. Finał akcji zostanie poprzedzony kampanią promocyjną przeprowadzoną w salonach fryzjerskich współpracujących z marką.  

Dzień Zrównoważonego Piękna jest autorską inicjatywą włoskiej firmy Davines. Na świecie odbywa się ona pod nazwą Sustainable Beauty Day i jest organizowana we Włoszech, Francji, Hiszpanii, Norwegii, Szwecji, Kanadzie i USA. Fundusze zgromadzone w ramach akcji zostały już przeznaczone na zasadzenie drzew w Mozambiku, Brazylii, Indonezji, Włoszech czy na Madagaskarze. Davines od lat angażuje się w ponowne zalesianie zubożałych terenów – przeprowadza również projekt „EtioTrees”, sadząc drzewa w Etiopii dla zachowania zielonego dziedzictwa. Sustainable Beauty, dystrybutor marki w Polsce, od 2016 roku realizuje kampanię Dzień Zrównoważonego Piękna. W poprzednich edycjach udział wzięło ponad 400 przedstawicieli salonów fryzjerskich, którzy wzbogacili polski ekosystem o gatunki drzew rodzimych i zagrożonych wyginięciem. Do tej pory fryzjerzy odwiedzili tereny na Śląsku, Mazowszu i Pomorzu. Partnerem akcji jest Klub Gaja zajmujący się ochroną środowiska naturalnego, organizator Święta Drzewa. Wszyscy chcący dodatkowo wesprzeć inicjatywę mogą przekazać fundusze na poczet Klubu, który zgromadzone środki przeznaczy na rozwój programu ekologicznego.

Davines to włoski producent profesjonalnych kosmetyków do pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji włosów. Założona w Parmie w 1983 roku firma obecnie ma swoje oddziały w Nowym Jorku, Meksyku, Londynie, Paryżu oraz Deventer, a jej kosmetyki są dostępne w 85 krajach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.12.2024 12:29
Clarins wesprze osoby w kryzysie bezdomności
fot. materiały prasowe

W ramach kampanii Share the Love marka Clarins przekaże 1 euro ze sprzedaży każdego olejku Lip Comfort Oil, ze specjalnej limitowanej edycji, na rzecz Stowarzyszenia Pomocy i Interwencji Społecznej.

Francuska marka Clarins przekaże 1 euro ze sprzedaży każdego olejku do ust z limitowanej edycji Lip Comfort Oil Share the Love na rzecz Stowarzyszenia Pomocy i Interwencji Społecznej.  

Na akcję Share the Love przeznaczonych zostało blisko 3 tys. olejków, które są do kupienia  stacjonarnie w perfumeriach Douglas oraz na douglas.pl i clarins.pl. Kampanię wspiera ambasadorka marki Clarins Małgorzata Rozenek-Majdan.

Stowarzyszenie Pomocy i Interwencji Społecznej od trzydziestu lat wspiera osoby w kryzysie bezdomności przebywające na terenie Warszawy, prowadząc m.in. Dom dla Matek z Małoletnimi Dziećmi i Kobiet W Ciąży „Etezja”. Dom „Etezja” powstał, aby holistycznie wspierać podopiecznych poprzez wdrożenie funkcjonalnych rozwiązań mających na celu położenie kresu bezdomności matek i ich dzieci.  Matkom i ojcom z dziećmi oraz kobietom w ciąży w kryzysie bezdomności placówka oferuje szeroki system wsparcia ze szczególnym uwzględnieniem edukacji rodzicielskiej, socjalno-bytowej, psychologicznej, pedagogicznej, prawnej oraz specjalistycznej.  

Czytaj także: Świąteczne misie w Rossmannie. Kiedy się pojawią i komu pomogą?

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
03.12.2024 11:38
Maciej Sokołowski, Kiehl’s: Przystępny luksus przyciągnie konsumentów do selektywnych marek [SONDA: Prognozy 2025]
Maciej Sokołowski, brand business director Polska i Kraje Bałtyckie, Kiehl‘sfot. Kiehl‘s

Polacy coraz częściej kierują swoją uwagę w stronę kosmetyków selektywnych, a tzw. segment „affordable luxury” nabiera coraz większego znaczenia, jeśli chodzi o rekrutację konsumentów do marek perfumeryjnych – mówi Maciej Sokołowski, brand business director Polska i Kraje Bałtyckie, Kiehl’s w naszej redakcyjnej sondzie na temat prognoz dla branży kosmetycznej na 2025 rok.

Jakie trendy konsumenckie będą miały największy wpływ na rozwój kategorii pielęgnacyjnych na rynku kosmetycznym w nadchodzących latach?

Z danych jasno widzimy, że rynek pielęgnacji skóry w Polsce, pomimo spowolnienia w ostatnich miesiącach, nadal bardzo dobrze się rozwija. Mówimy tu kosmetykach dostępnych w masowej dystrybucji, aptekach czy perfumeriach.

Polacy coraz częściej kierują swoją uwagę w stronę kosmetyków selektywnych, a tzw. segment „affordable luxury” nabiera coraz większego znaczenia, jeśli chodzi o rekrutację konsumentów do marek perfumeryjnych.

Jeśli chodzi o trendy kategorialne to są nimi fotoprotekcja, przeciwdziałanie niedoskonałościom, przebarwienia, ochrona mikrobiomu skóry, pielęgnacja skóry wrażliwej czy reaktywnej, nie tylko twarzy, ale i ciała.

Evergreenem pozostaje oczywiście szeroko rozumiana pielęgnacja anti-age czy to w kontekście nawilżania, zapobiegania zmarszczkom, czy wiotczeniu skóry.

W niepamięć odchodzą produkty do wszystkiego, a większego znaczenia nabierają produkty o konkretnym składzie i działaniu.

Bardzo ważnym wpływ na rozwój kategorii pielęgnacji skóry ma i będzie miała w najbliższych latach technologia. Urządzenia do badania stanu skóry, dostępne kiedyś tylko dla wybranych, dziś są powszechne w perfumeriach i butikach. Obecnie każdy, w kilka minut, bezpłatnie, może poznać stan swojej skóry, dowiedzieć się jaka jest jej kondycja i dopasować idealny rytuał pielęgnacji. Poza tego rodzaju badaniami na popularności zyskują także masaże oraz zabiegi z użyciem nowoczesnych technologii dostępne również w kapsułach pielęgnacyjnych. 

Rozrasta się sekcja produktów pielęgnacyjnych dla mężczyzn. To już nie tylko żel pod prysznic, pianka do golenia czy dezodorant. Coraz częściej pojawią się kremy nawilżające i anti-age a także bardzo popularne w Polsce, sera.

Jakie są kryteria wyboru marek i produktów pielęgnacyjnych?

Przede wszystkim trzeba podkreślić, że Polki są jednymi z najbardziej zaawansowanych użytkowniczek kategorii pielęgnacji na świecie. Liczba kroków w rutynie pielęgnacyjnej rano i wieczorem jest wprost niewiarygodna i według badań wynosi ponad 7 i dalej rośnie. 

Natomiast Polki nie sięgają ślepo po kolejne produkty – szukają przede wszystkim zaawansowych rozwiązań o potwierdzonej skuteczności i z dobrym składem, odpowiadających na ich indywidualne potrzeby, w tym potrzeby poszczególnych obszarów skóry twarzy. 

Czują również potrzebę utożsamiania się z wartościami marki. Co ważne, wartości te muszą być odzwierciedlone w faktycznych działaniach, a nie jedynie zawierać się w sloganach marketingowych.

Jakie formuły produktów i składniki wyraźnie zyskują na znaczeniu?

Lista składników, które doceniają Polki jest długa... witamina C w czystej postaci i w formach pochodnych, skwalan, niacynamid, melasyl, ceramidy, pro-xylan, retinol, peptydy kolagenowe czy kwasy AHA i BHA to tylko kilka przykładów.

Istotne jest aby produkty zawierały składniki aktywne o potwierdzonej skuteczności. Potwierdzona w badaniach klinicznych, a nie konsumenckich, skuteczność produktu jest coraz częściej ważniejsza niż pojedyncze składniki – formułę trzeba jednak traktować jako całość a nie sumę składników. 

W jaki sposób, Pana zdaniem, marki będą mogły wiązać mocniej ze sobą konsumentów i pracować nad ich lojalnością?

Wierzę, że jakość produktów jest jednym z najważniejszych czynników budujących lojalność wśród konsumentów. Ale wiemy także, że konsumenci, szczególnie młodsi, szukają także innych doświadczenia z marką.

Marki różnie podchodzą do budowania tego doświadczenia. W przypadku kategorii pielęgnacji skóry bardzo ważna jest edukacja, bliskość i wzajemne zaufanie. Czy nawiązujemy relacje podczas eventu w przestrzeni centrum handlowego, perfumerii czy w butiku marki, jest to sprawa drugorzędna. Najważniejsze, żeby marka słuchała konsumenta i była dla niego partnerem do rozmowy o potrzebach i doświadczeniach z kosmetykami – nawet jeśli nie są pozytywne. Marka powinna być jak przyjaciel, który szczerze powie co działa, a co nie. Inaczej będziemy w stanie sprzedać produkt raz. Budowanie długotrwałych relacji jest wartością nadrzędną. Gdy mówimy o kanałach sprzedaży, to budowanie doświadczenia odbywa się offline i online. Programy lojalnościowe i aplikacje są powszechną normą.

Kiehl’s prowadzi własne firmowe salony sprzedaży. Co to daje marce?

Gdy mamy na rynku setki marek pielęgnacyjnych, kluczowe jest zbudowanie mocnej więzi z konsumentem, dokładne poznanie jego potrzeb. Dlatego tak ważne są własne salony sprzedaży, w których konsument może w pełni zanurzyć się w świat marki i jej wartości. To właśnie w takich miejscach marka może opowiedzieć konsumentowi swoją historię, zaczarować go i indywidualnie podejść do jego potrzeb, w odróżnieniu od perfumerii, gdzie o uwagę konkuruje z innymi graczami. Z drugiej strony konsument, który zna już markę i chce kupić ponownie produkt, oczekuje wygody, stąd waga działania w modelu omnichannelowym, a także odpowiednia dywersyfikacja portfolio i działań, aby maksymalizować efekty i minimalizować kanibalizację. 

Jakie są główne plany marki Kiehl’s w Polsce na 2025 rok?

Będziemy nadal inwestować w rozwój dystrybucji. Będziemy też kontynuować nasz lokalny projekt „Kiehl’s Subway”, w ramach którego wychodzimy z marką poza butiki i perfumerie, bezpłatnie badamy skórę i rozdajemy próbki naszych produktów. Chcemy też wyjść poza większe miasta i dotrzeć do konsumentów w mniejszych miejscowościach. Globalnie Kiehl‘s jest marką stawiającą mocno na Gen Z i będziemy też adaptować tę strategię na nasz lokalny rynek, zauważając rosnący potencjał wśród tej grupy Konsumentów. W tym roku stworzyliśmy #KiehlsSquad a w przyszłym pójdziemy o krok dalej. Warto więc obserwować nasze działania, bo będzie się działo. 

Czytaj także: Marta Iwanowska-Giler, OnlyBio.life: Wyzwaniem będzie kreowanie wyróżniających się na rynku poduktów [SONDA: Prognozy 2025]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. grudzień 2024 13:19