StoryEditor
Producenci
28.02.2023 00:00

Fundacja Rodziny de Lubicz-Szeliskich, właścicieli firmy kosmetycznej Pierre Rene, wspiera potrzebujące rodziny

Łukasz de Lubicz-Szeliski, wiceprezes Fundacji, wręcza prezenty dzieciom z potrzebujących rodzin. Środki na wsparcie rodzin zostały zebrane podczas charytatywnej kolacji. W sumie 665 tys. zł / fot. Fundacja Rodziny de Lubicz-Szeliskich
Rodzina de Lubicz-Szeliskich, właścicieli m.in. firmy kosmetycznej Pierre Rene oraz Hotelu Grand Lubicz – Uzdrowisko Ustka, założyła fundację wspierającą rodziny znajdujące się w trudnej sytuacji życiowej. W ciągu pięciu lat fundacja przekazała na ten cel około 1,2 mln zł. 

Rodzina de Lubicz-Szeliskich to przedsiębiorcy działający m.in. w sektorze kosmetycznym i hotelarskim. Należy do nich m.in. Hotel Grand Lubicz – Uzdrowisko Ustka, a także firma kosmetyczna Pierre Rene specjalizująca się w kosmetyce kolorowej.

Czytaj więcej: Wojciech de Lubicz Szeliski, Pierre René: Kosmetyki to serce naszego biznesu

Blisko 30 lat temu biznes założył Henryk de Lubicz-Szeliski, przedsiębiorca i wielki miłośnik Ustki zaangażowany w jej rozwój. Wraz żoną Ewą przez wiele lat wspierali także miejscowe instytucje oraz najbardziej potrzebujące rodziny. Po śmierci założyciela firmy w 2017 r. zarządzanie biznesem w pełni przejęli jego synowie Wojciech – odpowiadający w największym stopniu za biznes kosmetyczny i Łukasz – specjalizujący się w hotelarstwie. Z powodzeniem rozwijają rodziną firmę inwestując we wszystkie jej odnogi, także w deweloperkę.

W 2021 r została zarejestrowana Fundacja Rodziny de Lubicz-Szeliskich, kontynuująca działania prospołeczne seniorów rodu. Pomysł kiełkował od dłuższego czasu. Początkowo jako inicjatywa Lubicz & Friends, która miała przenieść gości uzdrowiska i hotelu w kulinarne zakątki całego świata. Idea zmieniła się w 2017 roku, gdy prezes hotelu, Łukasz de Lubicz Szeliski postanowił przekazać w całości uzyskany przychód na Konto Fundacji „Nadzieja” .

Ewa de Lubicz Szeliska - prezes, Wojciech de Lubicz Szeliski oraz Łukasz de Lubicz Szeliski - wiceprezesi Fundacji Rodziny de Lubicz-Szeliskich

Fundacja Rodziny de Lubicz-Szeliskich działa na zasadzie non-profit a całość pracy opiera się na pełnym wolontariacie. Jej celem jest pomoc społeczna rodzinom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej lub materialnej, oraz wyrównywanie szans rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym. Działalność na rzecz osób niepełnosprawnych i w wieku emerytalnym, wspieranie rozwoju wspólnot i społeczności lokalnych, przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym oraz wspieranie w rozwoju edukacji. Ochrona i promocja zdrowia oraz aktywności fizycznej, a także polepszenie warunków bytu oraz wypoczynku.

Na te cele przeznaczane są m.in. środki z charytatywnych kolacji i działań, które fundacja organizuje wraz z partnerami. Wpływy są imponujące. Np. w listopadzie 2021 r. podczas takiego wydarzenia udało się zebrać 480 tys. zł. W listopadzie 2022 r. już  rekordowe 665 tys. zł. Środki z ostatniego wydarzenia zostały przeznaczone na wsparcie  rodzin zastępczych we współpracy z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.03.2025 10:14
Highlander Enterprise przejmuje markę kosmetyczną Brown as Berries
Highlander Enterprise nabył towary handlowe, a także prawo do marki i receptur Brown as BerriesIG Brown as berries

Highlander Enterprise S.A. (wcześniej Advanced Graphene Products S.A.), spółka specjalizująca się w produkcji i sprzedaży grafenu oraz produktów z branży kosmetycznej, podpisał z Chikione Partners umowę przejęcia praw do marki Brown as Berries. Spółka wzbogaciła dodatkowo swoje portfolio o innowacyjne produkty, w tym kosmetyki do pielęgnacji ciała oraz unikalną odzież ochronną dla kobiet.

Marka Brown as Berries oferuje innowacyjną linię kosmetyków do pielęgnacji dłoni, stworzoną z myślą o osobach ceniących naturalne składniki oraz zdrową skórę. Produkowane kosmetyki wyróżniają się unikalnymi formułami wzbogaconymi o składniki aktywne wspierające regenerację i ochronę skóry. Ponadto spółka rozszerzyła swoje portfolio o innowacyjne produkty, tj. kosmetyki do pielęgnacji ciała oraz unikalne stroje kąpielowe, wykonane z tkaniny przepuszczającej promienie słoneczne i jednocześnie chroniącej skórę zintegrowanym filtrem SPF 35.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, rozszerzamy działalność o segment kosmetyczny, co otwiera przed nami nowe możliwości rozwoju oraz zwiększa wartość Spółki. Zrealizowana przez nas transakcja, pomimo, że nie wiąże się ze znacznym nakładem finansowym, daje fundamentalne perspektywy, to pierwszy krok w kierunku rozwoju naszej pozycji na rynku beauty. Oczywiście naszym głównym celem pozostaje nadal wejście z marką własną na rynek lakierów hybrydowych – mówi Artur Górski, prezes zarządu Highlander Enterprise S.A.

Aktywa zostały przejęte na podstawie umowy zawartej z Chikione Partners, podmiotem powiązanym z członkami zarządu spółki, na podstawie której Highlander nabył towary handlowe, a także prawo do marki i receptur Brown as Berries. Cena ustalona została na poziomie zbliżonym do nakładów poniesionych przez Chikione Partners.

Jestem znaczącym akcjonariuszem Spółki i zamierzam skupić całą swoją zawodową energię na projekcie Highlander Enterprise S.A. Brown as Berries to mój autorski koncept, który urodził się wiele miesięcy temu, jednak dopiero teraz będzie miał szanse prawdziwie rozkwitnąć. Pracujemy nad całościową strategią dla firmy, a skoncentrowanie różnych obszarów mojej aktywności na rynku beauty wokół Highlander Enterprise S.A. będzie jej integralną częścią – mówi Sylwia Gołębiewska, wiceprezes zarządu Highlander Enterprise S.A.

Równolegle spółka kontynuuje działania mające na celu optymalizację procesów, dalszą redukcję kosztów oraz jak najszybsze uruchomienie własnej marki lakierów hybrydowych oraz akcesoriów i urządzeń do pielęgnacji paznokci. Celem zarządu jest skalowanie tej linii biznesowej i ekspansja na rynki zagraniczne. Przełożyć się to ma na jak najszybsze osiągnięcie rentowności, generowanie zysku oraz budowanie wartości zarówno dla akcjonariuszy, jak i inwestorów. Równolegle zarząd pracuje nad przygotowaniem kompleksowej strategii rozwoju na najbliższe lata, której publikacja planowana jest w najbliższych miesiącach.

Highlander Enterprise S.A. (wcześniej Advanced Graphene Products S.A.) wytwarza i dystrybuuje grafen, przeznaczony do takich zastosowań jak kompozyty węglowe, filamenty 3d, farby czy polimery oraz specjalizuje się w produkcji i sprzedaży hybrydowych lakierów do paznokci oraz szerokiej gamy produktów i akcesoriów kosmetycznych.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
23.03.2025 21:31
56. edycja Cosmoprof: Bolonia udowodniła, że jest centrum branży beauty [GALERIA]
Cosmoprof, Bolonia 2025
Cosmoprof, Bolonia 2025 / Marzena Szulc
Cosmoprof, Bolonia 2025
Cosmoprof, Bolonia 2025 / Marzena Szulc
Cosmoprof, Bolonia 2025
Cosmoprof, Bolonia 2025 / Marzena Szulc
Cosmoprof, Bolonia 2025
Cosmoprof, Bolonia 2025 / Marzena Szulc
Cosmoprof, Bolonia 2025
Cosmoprof, Bolonia 2025
Cosmoprof, Bolonia 2025
Cosmoprof, Bolonia 2025
Gallery

W tym roku powierzchnia wystawiennicza targów Cosmoprof przekroczyła 170 tys. mwk., co oznacza wzrost od poprzedniej edycji o o 5,8 proc. Targi potwierdziły również swój międzynarodowy status: niewiele ponad połowa (56 proc.) wystawców to firmy z Europy, a 44 proc. z pozostałych kontynentów. Bolonia po raz kolejny stała się światową stolicą branży beauty – podkreślili organizatorzy Cosmoprof.

W Bolonii zorganizowano w tym roku łącznie 29 pawilonów narodowych, prezentujących trendy i producentów z takich krajów, jak Australia, Brazylia, Chiny, Korea Południowa, Estonia, Francja, Niemcy, Japonia, Grecja, Indie, Indonezja, Irlandia, Łotwa, Norwegia, Wyspy Pacyfiku, Polska, Czechy, Rumunia, Hiszpania, Szwecja, Ukraina, Wielka Brytania, Tajwan, Turcja i USA. W tym roku na targach zadebiutowały również Tunezja oraz Kalifornia.

Cosmoprof Worldwide Bologna pozostaje nadal kluczową platformą do wprowadzania nowych marek i produktów. Jest to widoczne w szczególnie wysokim odsetku nowych wystawców w porównaniu z rokiem 2024, stanowiącym 35 proc. całości. 

Cosmoprof Worldwide Bologna nadal jest strategiczną platformą dla biznesu i innowacji. Liczba uczestniczących firm i rosnące zainteresowanie ze strony globalnych graczy branżowych dowodzą witalności i odporności sektora – podkreśla Gianpiero Calzolari, prezes BolognaFiere. – Sukces tego wydarzenia jest wynikiem stałego zaangażowania w tworzenie możliwości wzrostu dla branży kosmetycznej poprzez dostarczanie narzędzi, które ułatwiają nawiązywanie kontaktów, innowacje i współpracę między kluczowymi graczami. Dzięki tym cechom Cosmoprof pozostaje najbardziej zorientowaną na arenie międzynarodowej wystawą handlową i strategicznym partnerem biznesowym, uznanym przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych i Współpracy Międzynarodowej, ICE – Agencję Promocji Zagranicznej i Internacjonalizacji Włoskich Firm, a także Cosmetica Italia, krajowe stowarzyszenie firm kosmetycznych oraz stowarzyszenia publiczne i prywatne z kluczowych rynków – dodaje Calzolari.

Podobnie jak w poprzednich latach, w Bolonii dopisali wystawcy z Polski: pojawiło się 140 firm z naszego kraju (nieco więcej, niż w edycji 2024). W sumie polskich wystawców napotkać można było w prawie wszystkich halach wystawowych – część np. prezentowała się w sektorach i halach, poświęconych opakowaniom czy produkcji kontraktowej. Jednak wiele z nich rozlokowało swoje stoiska w polskim pawilonie narodowym (w hali 16). Również tam znalazł się specjalny meeting point, będący strefą spotkań biznesowych polskich firm i miejscem, gdzie można było się dowiedzieć więcej o polskim przemyśle kosmetycznym 

Na targach Bolonii obecne były 62 polskie firmy, zrzeszone w Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego. Jak potwierdziła Justyna Żerańska, ekspertka branżowa polskiego stoiska narodowego, Bolonia stała się dla wielu z nich obowiązkowym punktem w kalendarzu, będąc ważnym krokiem w kierunku ekspansji na arenie międzynarodowej. 

Czytaj też: Kosmetyczni na Cosmoprof Worldwide Bologna 2025: nowe możliwości i liczna reprezentacja

To znaczenie Cosmoprof dla biznesu potwierdzało również wielu wystawców, z którymi miałam możliwość porozmawiania w Bolonii. Znakomita większość z nich uczestniczyła w targach Cosmoprof po raz kolejny: trzeci, piąty, czy nawet dziewiąty. Każda z imprez okazywała się sukcesem z biznesowego oraz prestiżowego punktu widzenia – nawet jeżeli zdarzały się lata, gdy odwiedzających lub klientów zainteresowanych współpracą było mniej.

Tu po prostu trzeba być. W ten sposób dajemy jasny sygnał partnerom biznesowym oraz konkurencji, że działamy, że jesteśmy obecni i mamy się dobrze, że warto z nami współpracować. Uczestnictwo w targach sprawia, że jesteśmy dla nich widoczni – potwierdzali zgodnie przedstawiciele wielu firm, z którymi miałam możliwość spotkać i porozmawiać podczas tegorocznego Cosmoprof.

Firmy przyznawały, że taki udział w targach to kosztowna sprawa, nawet pomimo dofinansowania przez instytucje – ponoszone wydatki nie dotyczą tylko wykupienia stoiska, ale też transportu elementów ekspozycji z Polski czy zakwaterowania pracowników z firmy w Bolonii. Nie jest niczym zaskakującym, że na czas targów ceny noclegów w Bolonii sięgają astronomicznych kwot, nawet rzędu kilkunastu tysięcy złotych. Jednak, jak przyznawały firmy, te koszty obecności na Cosmoprof przekładają się w efekcie pozytywnie na biznes i wizerunek firmy.

Ten trzydniowy pobyt na targach jako okazja do spotkania wieloletnich partnerów biznesowych oraz możliwość zyskania nowych kontaktów – jest dla firm zdecydowanie inwestycją, która przynosi zwrot.

Wśród wystawców z Polski w edycji Cosmoprof 2025 pojawili się m.in.: Aflofarm, Apis, Aura, Avon, Ava, Barwa, Basiclab, BeBio Active Cosmetics, Bell, Błysk, Chantal, Clochee, Coloris, Cosibella, Dax, Delia, Dr Irena Eris/Lirene, Euphora Paese, Eurus, Eveline, Farmona, Floslek, Forte Sweden, Holika Holika, Inglot, Joanna, La Rive, Lazelle, M Brush, Nacomi, Pharma C-Food, Phenicoptere, Polpak, Sorvella, Sunewmed+, Uroda, Vis Plantis.

W sumie podczas tegorocznych targów zaprezentowało się 3 128 firm z 65 krajów świata,, reprezentując ponad 10 tys. marek. 

Jak podsumował Gianpiero Calzolari, prezes targów Cosmoprof w Bolonii, zakończona w niedzielę edycja przyniosła efekty, dające organizatorom powody do dumy i pozostaje ważnym narzędziem rozwoju dla profesjonalistów z branży beauty. Liczba odwiedzających była w tym roku wyższa o 4,5 proc. w porównaniu z edycją poprzednią. W dniach 20-23 marca 2025 targi odwiedziło ponad 255 tys. profesjonalistów z branży kosmetycznej (w tym przedstawiciele mediów) ze 150 krajów. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. marzec 2025 11:26