StoryEditor
Producenci
06.10.2022 00:00

Garnier Beauty Lab, czyli jak Garnier edukuje twórców internetowych

Garnier Beauty Lab to pierwsze z cyklu multiaktywnych wydarzeń, które zorganizowała marka Garnier, by zaangażować dziennikarzy i internetowych twórców w poznawanie składników i procesu tworzenia kosmetyków. Marka podkreśliła swoje zaangażowanie w tworzenie kosmetyków przyjaznych środowisku, zaprezentowała nową linię kosmetyków z witaminą C i przedstawiła Julię Kamińską w składzie Garnier Green Squad. .

Cały team marki Garnier uczestniczył w Garnier Beauty Lab – multiaktywnym wydarzeniu, pierwszym z tego cyklu, podczas którego dziennikarze i twórcy internetowi mogli poznać filozofię marki, jej działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, prace nad nowoczesnymi a zarazem przyjaznymi i środowisku recepturami produktów.

Przedstawione zostały także wspierające markę ambasadorki: Marlena Sojka i Kaja Soboń oraz aktorka Julia Kamińska, która dołączyła do proekologicznego kolektywu Garniera.

– Debiutuję w nowej dla mnie roli członkini Garnier Green Squad. Moje przekonania i działania są bardzo kompatybilne marką Garnier. Ta przygoda z marką dla mnie dopiero się zaczyna – teoretycznie, ponieważ w praktyce znam Garnier od dawna, markę i produkty. Jestem zaszczycona, że mogę ją reprezentować – powiedziała Julia Kamińska

A bohaterką spotkania była witamina C i nowa, wegańska linia marki, której głównym składnikiem jest pochodna witaminy C 3-0 etylowy kwas askorbinowy. Jest to jedna z najstabilniejszych pochodnych witaminy C. Mniej podatna na rozkład w wyniku utleniania lub wysokich temperatur, co ważne, bo stabilność witaminy C to główny problem w zastosowaniu jej w kosmetykach. Witamina C rozjaśnia przebarwienia, rozświetla skórę, ujędrnia ją. Ona i inne składniki zawarte w nowej linii zostały zebrane w taką kompozycję, by kosmetyki radziły sobie także z przebarwieniami potrądzikowymi, a zarazem były delikatne dla skóry wrażliwej.

Przestrzeń w warszawskim B’Fort Eventownia, gdzie odbywał się event, została podzielona na kilka stref tematycznych – strefę składników aktywnych, strefę laboratorium, strefę kreacji, strefę Green Beauty. Można było osobiście przekonać się, jak działają składniki kosmetyków podczas prób laboratoryjnych, a wiedzę na temat oddziaływania witaminy C na skórę sprawdzić w quizie. Prezentację produktów uzupełniały relacje dotyczące nowej serii – wyświetlane na ekranach łączyły świat offline i online. 

Zielona przestrzeń Garniera przypominała, że marka Marka Garnier, tak jak cała firma L’Oréal, jest w trakcie ekologicznej, zielonej transformacji. Garnier Green Beauty to strategia, którą marka prowadzi od dwóch lat. Jej celem jest w pełni kompleksowe podejście do zrównoważonej działalności i radykalnego zmniejszenia wpływu marki na środowisko naturalne.

Wszystkie produkty marki Garnier na całym świecie są oficjalnie cruelty free. Marka otrzymała certyfikat przyznawany w ramach programu Leaping Bunny przez Cruelty Free International, wiodącą organizację działającą na rzecz zaniechania testów na zwierzętach oraz wprowadzenia najwyższych standardów w dziedzinie biznesu wolnego od okrucieństwa. Każdy nowy produkt realizuje zobowiązania marki podjęte w ramach Green Beauty i jest oficjalnie zatwierdzony przez organizację Cruelty Free International w ramach programu Leaping Bunny.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.11.2025 15:41
Shiseido z dużymi stratami po trzech kwartałach 2025 roku
Największe spadki sprzedaży Shiseido odnotowało w obydwu AmerykachShutterstock

Japoński koncern Shiseido odnotował stratę netto w wysokości blisko 250 mln euro w okresie od stycznia do września 2025. Rok temu w analogicznym okresie firmie udało się wygenerować zysk na poziomie 4,2 mln euro.

Przychody Shiseido do września wyniosły łącznie 693 817 mln jenów (3 893 mln euro), co oznacza spadek o 4 proc. Przychody koncernu w Japonii wzrosły zaledwie o 0,1 proc. do 1 229 mln euro, podczas gdy w Chinach i w kanałach sprzedaży detalicznej w sektorze travel retail spadły o 7,6 proc. do 1 347 mln euro.

Sprzedaż spółki w regionie EMEA wyniosła 539 mln euro, co stanowi wzrost o 5 proc., podczas gdy w obu Amerykach odnotowano spadek aż o 10,3 proc. do 439 mln euro. W pozostałych regionach Azji i Pacyfiku spadek wyniósł 1,4 proc. do 295 mln euro.

image

Dziś oficjalnie startują targi Cosmoprof Asia 2025 – z udziałem polskich firm

Koszty sprzedaży (koszt sprzedanych towarów) wyniósł łącznie 908 mln euro, co oznacza spadek o 4 proc., a koszty sprzedaży ogólne i administracyjne spadły o 6,2 proc. do 2921 mln euro. W bieżącym kwartale spółka utworzyła nadzwyczajne obciążenie księgowe w wysokości 263 mln euro z powodu słabszych wyników w obu Amerykach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
12.11.2025 10:08
Pokolenie Z kocha perfumy – a koncerny kosmetyczne idą za tym trendem
Perfumy są segmentem produktów, który daje konsumentom poczucie prestiżu, jakości i statusumedia

Zapachy stały się ulubioną kategorią zakupów beauty dla Pokolenia Z – globalnie to ta grupa nabywców rośnie najdynamiczniej. Na tym trendzie chcą skorzystać koncerny Estee Lauder, L‘Oréal i Coty – właściciele takich marek perfum jak Le Labo, Tom Ford, Valentino, Yves Saint Laurent, Emporio Armani. Firmy te zgodnie deklarują, że planują większe inwestycje w kategorię perfum, które stały się głównym motorem napędowym ich sprzedaży.

Perfumy, mgiełki zapachowe, perfumy do włosów – kiedyś kategoria zapachów była traktowana jako luksusowa przyjemność, jednak obecnie zapachy stały się priorytetem dla młodych konsumentów, którzy chcą w ten sposób wyrazić swój styl oraz poprawić sobie nastrój w obliczu niepewności ekonomicznej. Analitycy twierdzą, że perfumy to „efekt czerwonej szminki” w nowym wydaniu – odnosząc się do teorii ekonomicznej, sugerującej, że konsumenci kupują drobne luksusowe przedmioty zamiast drogich w sytuacji, gdy gospodarka nie ma się najlepiej.

Na sytuacji tej korzystają Estee Lauder, L‘Oréal i Coty, które w ostatnim czasie zadeklarowały, że chcą dokonać większych inwestycji w sprzedawane przez siebie perfumy, które są obecnie największym motorem ich sprzedaży. 

Coty przedstawiło w ubiegłym tygodniu optymistyczne prognozy, licząc na dalszy wzrost popytu na perfumy marek ze swojego portfolio (m.in. Calvin Klein i Hugo Boss).

Z danych Circana wynika, że około 38 proc. całkowitych wydatków na perfumy w ciągu pierwszego półrocza 2025 pochodziło z gospodarstw domowych, w których jest przedstawiciel Pokolenia Z.

Estee Lauder, właściciel marki Jo Malone, również potwierdziło wzrost w swoim segmencie perfum, co pomogło zrównoważyć koncernowi słabszy popyt na kosmetyki do makijażu. W kwartale zakończonym we wrześniu segment perfum zwiększył się o 14 proc. Analitycy wskazują, że duże firmy kosmetyczne zwiększają swoje portfolio zapachów – najczęściej poprzez przejęcia lub likwidację słabszych jednostek biznesowych, aby zwolnić przepływy pieniężne na inwestycje w perfumy.

Zapachy przeżywają swój kulturowy moment – powiedziała w rozmowie z Reutersem Kendal Ascher z zarządu Estee Lauder. – Rosnący dochód rozporządzalny i ekspansja klasy średniej w Chinach, Indiach i na Bliskim Wschodzie napędzają stały wzrost w tej kategorii – potwierdziła.

W tym roku Estee Lauder otworzyło około 40 nowych, niezależnych butików z perfumami na całym świecie, w tym nowe flagowe sklepy w Nowym Jorku i Paryżu. Ascher podkreśliła, że firma zainwestowała w narzędzia oparte na AI, które tłumaczą, jak konsumenci mówią o zapachach. Na podstawie tych danych tworzony jest content na TikToku, który przyciąga klientów z pokolenia Z.

W ubiegłym roku globalny wzrost sprzedaży perfum przewyższył wzrost sprzedaży kosmetyków do makijażu i pielęgnacji skóry – wynika z danych Circana. Sprzedaż perfum premium wzrosła o 6 proc. do 3,9 mld dolarów w pierwszej połowie 2025 roku, podczas gdy sprzedaż kosmetyków premium wzrosła o 1 proc., a sprzedaż produktów premium do pielęgnacji skóry spadła o 1 proc. w tym samym okresie.

W opinii ekspertów perfumy są segmentem produktów, który daje konsumentom poczucie prestiżu, jakości i statusu – bez konieczności wydawania dużych pieniędzy na “pełnoprawne” dobra premium i luksusowe.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. listopad 2025 20:48