StoryEditor
Producenci
13.04.2018 00:00

Garwolińskie centrum Avon wśród największych w Europie

Jedno z największych centrów dystrybucyjnych Avon w Europie znajduje się 60 km od Warszawy. Jego roczna przepustowość to blisko 190 mln spakowanych produktów.

Produkcja globalnej firmy kosmetycznej Avon została ulokowana w Garwolinie. To właśnie tutaj znajduje się jej drugi co do wielkości zakład produkcyjny na świecie – Avon Operations Polska. W Garwolinie działa również jedno z największych centrów dystrybucyjnych – Avon Distribution Polska.

W polskiej fabryce Avon rocznie wytwarzanych jest niemal pół miliarda kosmetyków. Wraz z rosnącą od 20 lat produkcją, rozrastało się także centrum dystrybucyjne. Jego roczna przepustowość to blisko 190 mln spakowanych produktów oraz 5,3 mln wysłanych kartonów z kosmetykami, które dystrybuowane są na terenie Polski, Czech oraz Niemiec. 

Aby zobrazować te liczby, wystarczy wyobrazić sobie glob ziemski w swoich naturalnych wymiarach. Gdyby ustawić produkty spakowane w ciągu roku – jeden po drugim – zajęłyby one blisko ¾ obwodu Ziemi. Ustawiając kartony z Avon Distribution Polska jeden po drugim – droga zajęłaby 1800 km, czyli tyle co odległość z Garwolina do Londynu. Podróżujące natomiast na przenośnikach pakowalni paczki pokonują rocznie aż 4,7 mln km, czyli dystans równy 120 obwodom Ziemi.

– W każdej sekundzie w Avon Distribution Polska pakowanych jest 6 produktów. Łącznie to 360 spakowanych kosmetyków na minutę i aż 21 600 na godzinę. Przez całą dobę, każdy z nich trafia do pakowania na linii, której szybkość to ponad 1000 paczek na godzinę. Wszystko po to, żeby zamówione produkty dotarły do naszych Konsultantek na czas – mówi Jan de Groot, senior brand manager w Avon Distribution Polska.

Nowoczesna linia kompletacji zamówień pozwala na pakowanie, ważenie przygotowanych zamówień oraz segreguje je pod kątem kierunku docelowej podróży.

Avon Distribution Polska obsługuje 280 tys. konsultantek firmy na terenie Polski, Czech i Niemiec. Zamówienia mogą być składane codziennie z dostawą do domu lub do prawie 10 tys. punktów odbioru w całej Polsce. Każde zamówienie jest kompletowane indywidualnie i realizowane nawet w ciągu 24 godzin.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. grudzień 2025 15:54