StoryEditor
Producenci
25.07.2019 00:00

Givaudan kupił markę zapachową Drom Fragrances

Givaudan nabył markę perfumeryjną Drom Fragrances. To trzeci nabytek szwajcarskiego producenta perfum i smaków w 2019 roku. Suma transakcji nie została ujawniona.

Drom Fragrances GmbH & Co to globalny dom perfumeryjny z siedzibą w Monachium, z ponad 100-letnią tradycją, który posiada zakłady produkcyjne w Chinach, Niemczech, USA i Brazylii i zatrudnia blisko 500 pracowników. Ten ruch Givaudan to trzecie przejęcie firmy  kosmetycznej w tym roku, po zakończeniu zakupu Alberta Vielle w maju i działu kosmetyków AmSilk w kwietniu.

- Przejęcie Drom jest bardzo ekscytujące dla Givaudan. Potwierdza naszą pozycję lidera na globalnym rynku perfum i jest w pełni zgodne z naszymi ambicjami strategicznymi. Podobnie jak Givaudan, Drom ma długą tradycję w tworzeniu zapachów, a jego możliwości i kultura doskonale pasują do naszych - powiedział prezes Givaudan, Gilles Andrier.

Według firmy Givaudan, działalność Drom zamyka się w około 100 mln euro sprzedaży w 2018 roku.
Jego właściciele Ferdinand i Andreas Storp powiedzieli, że byli bardzo podekscytowani przejęciem i uznali, że to wybitne posunięcie szwajcarskiego giganta.

- Drom jest bardzo cenioną międzynarodową marką zapachową, która rozwinęła silną bazę klientów, w szczególności lokalnych i i regionalnych. Synergia obu firm jeszcze bardziej zwiększy nasze możliwości w obsłudze klientów we wszystkich segmentach i regionach - skomentował Mautizio Volpi, prezes działu zapachów Givaudan. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
25.08.2025 12:05
Rusza kampania promocyjna kosmetyków do makijażu LV
Obok koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach LV zobaczyć modelki Idę Heiner i Awar OdhiangLV mat.pras.

Kilka dni temu Louis Vuitton poinformował o zbliżającej się premierze swojej pierwszej linii kosmetyków do makijażu La Beauté, stworzonych we współpracy z legendarną makijażystką i wizażystką Pat McGrath. Teraz francuski dom mody pokazał pierwsze filmy reklamowe z udziałem modelek.

Kampania została zrealizowana przez fotografa Stevena Meisela, reżyserem jest Damien Krisl.

W filmach reklamowych wzięła udział międzynarodowa obsada. Oprócz ambasadorki domu mody Louis Vuitton – koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach zobaczyć można też modelki, reprezentujące różne typy urody, uosabiające wizję kobiecości i siły Louis Vuitton. W filmikach wystąpiły: Ida Heiner, Chu Wong i Awar Odhiang.

Jak chwali się francuski dom mody, zachwycająca kolorystyką kampania w swoich założeniach chce zaprezentować  “żywą paletę barw kolekcji, niczym zaproszenie do podróży przez surrealistyczne miejsca”, a krajobraz zaciera granice między jawą a snem. 

Kampania reklamowa ruszyła już na platformach cyfrowych marki LV, globalnie ruszyć ma od 29 sierpnia, kiedy to kosmetyki z linii La Beauté zostaną w pełni wprowadzone na rynek. Wcześniejsza premiera produktów miała miejsce w Chinach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.08.2025 14:48
Revolution Beauty wraca do założycieli po latach spadków i problemów finansowych
Brytyjską markę kosmetyków trapią problemy finansowe.Revolution Beauty

Brytyjska grupa kosmetyczna Revolution Beauty, której akcje od sierpnia 2021 roku straciły niemal 98 proc. wartości, ogłosiła zakończenie procesu sprzedaży i powrót do zarządu jej współzałożycieli. Tom Allsworth obejmie stanowisko prezesa i ma poprowadzić restrukturyzację obejmującą cięcia kosztów, dokapitalizowanie spółki oraz nowe umowy licencyjne.

Adam Minto, który ustąpił z funkcji CEO po wszczęciu dochodzeń w 2022 roku, powróci jako doradca. Obaj założyciele opuścili firmę po ujawnieniu nieprawidłowości w rozliczeniach i sprzedaży, co doprowadziło do kryzysu zaufania wobec spółki. Problemy Revolution Beauty rozpoczęły się w 2022 roku, gdy niezależne śledztwo wykazało wątpliwości dotyczące historycznych transakcji, wyceny zapasów i pożyczek udzielonych przez Minto. Spółka zarzuciła mu naruszenie obowiązków powierniczych i podjęła kroki w celu odzyskania „znaczących kwot”. W 2024 roku osiągnięto ugodę, w ramach której Minto zapłacił 2,9 mln funtów, co zamknęło sprawę opóźnionych wyników finansowych za 2022 rok.

Sytuacja finansowa firmy pozostaje trudna. W pierwszym kwartale bieżącego roku obrotowego sprzedaż netto spadła o 29 proc., a w drugim kwartale prognozowany jest dalszy spadek o około 25 proc. Spółka odnotowała również spadek marż brutto z powodu wysokich rabatów i dodatkowych kosztów wynikających z amerykańskich ceł. W 2023 roku Revolution Beauty rozpoczęła proces sprzedaży firmy, jednak m.in. Frasers Group wycofała się z rozmów w czerwcu, a oferta funduszu True została odrzucona.

Aby poprawić płynność, spółka planuje pozyskać około 15 mln funtów nowego kapitału w drodze emisji akcji. Środki mają posłużyć do spłaty zadłużenia i restrukturyzacji działalności. Wsparcia udzielą najwięksi akcjonariusze, w tym Debenhams oraz sami założyciele. Równolegle prowadzone są rozmowy z Debenhams na temat wyłącznej umowy licencyjnej dotyczącej sprzedaży kosmetyków sygnowanych marką Revolution Beauty. Informacja o powrocie założycieli do spółki chwilowo poprawiła nastroje inwestorów – kurs akcji wzrósł o 10,4 proc. do poziomu 3,86 pensa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. sierpień 2025 12:05