StoryEditor
Producenci
29.01.2024 16:41

Givaudan nie boi się problemów w rejonie Morza Czerwonego i raportuje doskonałe wyniki

Givaudan to szwajcarskie przedsiębiorstwo branży chemicznej, będące największym na świecie producentem substancji zapachowych do kosmetyków i aromatów spożywczych. / Thomas Deron via Givaudan
Szwajcarski producent zapachów kosmetycznych i aromatów spożywczych Givaudan stwierdził, że wolumeny sprzedaży stabilizują się po odnotowaniu wyższego niż prognozowano organicznego wzrostu sprzedaży w 2023 r. w związku z dobrymi wynikami w branży zapachów. Pytany o problemy w rejonie Morza Czerwonego producent czuje się pewnie i deklaruje doskonałe przygotowanie na ew. przeszkody.

Całoroczny zysk przed odsetkami, podatkami i amortyzacją (EBITDA) spadł o 0,7 proc. do 1,47 miliarda franków szwajcarskich (1,70 miliarda dolarów), co odpowiada średniej prognozie analityków w ankiecie, otwiera nowa zakładka udostępniona przez firmę. Porównywalnie sprzedaż w 2023 r. wzrosła o 4,1 proc. do 6,92 miliarda franków, czyli powyżej szacunków analityków, przy wzroście w segmencie zapachów kosmetycznych o 7,6 proc. oraz w segmencie produktów spożywczych i self-care o 1,1 proc.

Głównym motorem wzrostu był segment delikatnych perfum, który odnotował wzrost sprzedaży o 14 proc. Spółka, do której klientów zaliczają się firmy kosmetyczne i producenci napojów, w dalszym ciągu spodziewa się osiągnięcia do 2025 roku średniego organicznego wzrostu sprzedaży na poziomie od 4 proc. do 5 proc. w ujęciu porównywalnym oraz wzrostu wolnych przepływów pieniężnych o co najmniej 12 proc. Oczekuje niewielkich, jednocyfrowych wzrostów kosztów surowców w 2024 r. Givaudan zaproponował dywidendę w wysokości 68 franków na akcję za 2023 rok, czyli o 1,5 proc. więcej niż rok wcześniej.

Przez cały 2023 rok grupa z siedzibą w Genewie musiała równoważyć gwałtowne wzrosty kosztów produkcji przy słabych wolumenach ze względu na redukcję zapasów i niższy popyt, jednak pod koniec roku tendencje w zakresie wyczerpywania zapasów zaczęły się normalizować.

Zapytany o zakłócenia w żegludze na Morzu Czerwonym, dyrektor finansowy Tom Hallam powiedział, że Givaudan posiada zapasy, aby złagodzić wszelkie skutki ewentualnych blokad, dodał jednak, że trudno jest ocenić, jaki wpływ będzie to miało na cały rok 2024. Analityk Vontobel, Arben Hasanaj, powiedział, że produkcja Givaudan jest wysoce zlokalizowana, co oznacza, że niekoniecznie musi ona dostarczać produkty, i uważa, że grupa może być mniej dotknięta zakłóceniami w Morzu Czerwonym niż inne firmy chemiczne.

Czytaj także: Kartel zapachowy stoi w obliczu fali pozwów antymonopolowych w USA

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
18.07.2025 14:07
Grzebień do włosów pod prysznic jako synergia beauty i designu
Wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowegoOnlyBio mat.pras.

Marka kosmetyczna OnlyBio połączyła siły z artystycznym studiem projektowym UAUproject, tworząc grzebień do włosów pod prysznic, ułatwiający świadomą pielęgnację, łączący przy tym funkcjonalność i estetykę. To dobry przykład synergii między światem beauty a designem użytkowym, który odpowiada na realne potrzeby konsumentów, ale też wyróżnia się formą.

Chcieliśmy stworzyć coś więcej niż zwykły grzebień: akcesorium, które ułatwi pielęgnację, ale też będzie na tyle dobrze zaprojektowane, że stanie się naturalną częścią łazienkowej przestrzeni. Właśnie dlatego zaprosiliśmy do współpracy artystów z UAUproject – wyjaśnia Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.life.

Jak dodaje, wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowego – łączy funkcję z estetyką i budowaniem codziennego doświadczenia.

Nie projektujemy po to, by stworzyć kolejny ładny przedmiot. Naszym celem jest emocjonalna użyteczność – coś, co poprawia komfort i zostaje z użytkownikiem na dłużej. Taki właśnie jest grzebień dla OnlyBio: prosty, ale znaczący i funkcjonalny detal – dodaje Justyna Fałdzińska z UAUproject.

Grzebień został wykonany z lekkiego i łatwego do czyszczenia materiału, posiada ergonomiczny kształt, szeroko rozstawione ząbki, a nawet praktyczny hak do zawieszenia w kabinie prysznicowej. Doskonale sprawdzi się podczas aplikacji masek i odżywek, minimalizując uszkodzenia włosów, szczególnie kręconych i falowanych. 

Grzebień będzie dostępny czasowo, jedynie w ramach edycji limitowanej.

Warto przypomnieć, że jest to kolejny (w krótkim czasie) przykład współpracy marki OnlyBio z inną firmą, której celem jest stworzenie oryginalnych, unikalnych akcesoriów do włosów: Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.07.2025 11:55
Puig: sprzedaż kosmetyków znowu wzrasta – we wszystkich kategoriach i regionach
Uriage jest największą marką w segmencie kosmetyków do pielęgnacji skóry w portfolio Puig IG Uriage

Koncern Puig odnotował w pierwszej połowie bieżącego roku 7,6-procentowy wzrost przychodów (2,299 mld euro). Jak podkreśla firma, wzrosty nastąpiły we wszystkich segmentach. Właściciel takich marek jak Byredo i Charlotte Tilbury odnotował wzrosty przychodów we wszystkich regionach: o 10,9 proc. w obu Amerykach, 16,5 proc. w regionie Azji i Pacyfiku oraz 3,6 proc.w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA).

W segmencie mody i perfum Puig odnotował wzrost sprzedaży o 8,6 proc. like-for-like, co stanowi 73 proc. całkowitych przychodów koncernu.

Kategoria kosmetyków powróciła do fazy wzrostu, osiągając przychód netto w wysokości 339 mln euro i wzrost o 2 proc. Stanowiło to w pierwszej połowie 2025 roku 15 proc. przychodów dla Puig. To ożywienie było napędzane synergią kluczowych premier oraz poszerzania kanałów sprzedaży oraz zasięgu geograficznego.

Kategoria pielęgnacji skóry nadal dawała solidne przychody, rosnące o  8,1 proc. (do 276 mln euro). Ta kategoria odpowiadała za 12 proc. całkowitych przychodów Puig. Wzrost napędzany był dwucyfrowymi wynikami, osiąganymi przez markę Uriage – największą w tym segmencie, dodatkowo wspieranymi wynikami kosmetyków pielęgnacyjnych marki Charlotte Tilbury.

Jeśli chodzi o prognozy na 2025 rok, Puig uważa za realny wzrost przychodów o 6-8 proc. oraz dalszy wzrostu skorygowanej marży EBITDA.

Osiągnęliśmy solidne wyniki we wszystkich naszych segmentach i regionach, co odzwierciedla kondycję i odporność naszego portfolio na rozwijającym się globalnym rynku kosmetycznym. Jesteśmy przekonani o naszej zdolności do dalszego wzrostu na rynku kosmetyków premium i podtrzymujemy naszą prognozę na cały rok – komentuje Marc Puig, prezes i dyrektor generalny hiszpańskiego koncernu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. lipiec 2025 00:49