StoryEditor
Producenci
27.01.2022 00:00

Glossier zwolniła jedną trzecią swoich pracowników

Glossier, popularna marka kosmetyczna stworzona przez blogerkę Emily Weiss, zwolniła 80 pracowników – podał portal techcrunch.com, powołując się na wewnętrzną korespondencję firmy. Cięcia, które obejmą około jednej trzeciej zatrudnionych w Glossier osób, dotyczą przede wszystkim zespołu IT odpowiedzianego za analizy danych.

Glossier to firma kosmetyczna, która powstała w 2014 roku. Od początku szczyciła się swoim zaawansowaniem technologicznym. Jej właścicielka, była blogerka Emily Weiss i inni członkowie zarządu często podkreślali, że firma koncentrują się na modelu online i ma obsesję na punkcie udoskonalania doświadczeń klienta w oparciu o informacje zwrotne. Zatrudniała wielu specjalistów zajmujących się tworzeniem i obsługą narzędzi analitycznych.  

 – Zmieniamy naszą strategię. Będziemy korzystać z zewnętrznych partnerów, którzy zastąpią pracowników naszej platformy analitycznej – napisał Weiss w mailu zapowiadającym zwolnienia.

W mailu przyznała też, że błędem było nadanie priorytetu projektom strategicznym, które odciągnęły firmę od jej podstawowej działalności kosmetycznej.

Jeszcze do niedawna marka Glossier prowadziła sprzedaż poprzez własne sklepy, stronę w internecie oraz aplikację, która została uznana za jeden z większych sukcesów e-commerce, dzięki swojej charakterystycznej, różowej estetyce i sprytnemu wykorzystaniu marketingu w mediach społecznościowych. Sprzedaż online stanowiła 80 proc. przychodów firmy.

Jednak w 2020 roku marka zwolniła cały personel działu sprzedaży detalicznej i zamknęła wszystkie swoje fizyczne lokalizacje, w tym swój flagowy sklep w Nowym Jorku. Firma zmagała się również z konsekwencjami listu otwartego napisanego przez pracowników, którzy skarżyli się na rasistowskie zachowania menedżerów sklepów. Weiss publicznie przepraszała za tę sytuację.

W ubiegłym roku wydawało się, że firma wraca na dawne tory. Podwoiła sprzedaż w e-commerce i zapowiedziała otwarcia trzech nowych sklepów w Seattle, Los Angeles i Londynie, jak również ponowne otwarcie salonu w Nowym Jorku. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 13:41
Kiril Marinov, Henkel: Stawiamy na gospodarkę obiegu zamkniętego
Henkel Polska na 17. Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.Henkel Polska

Podczas 17. Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach Kiril Marinov, dyrektor zarządzający Henkel Consumer Brands, wziął udział w panelu poświęconym gospodarce obiegu zamkniętego. Dyskusja skupiła się na wpływie nadchodzących regulacji unijnych na funkcjonowanie przedsiębiorstw. Eksperci podkreślali konieczność traktowania odpadów jako cennych zasobów, projektowania procesów produkcyjnych z myślą o cyrkularności oraz minimalizowania powstawania odpadów.

Podczas panelu Kiril Marinov przedstawił konkretne działania, które Henkel podejmuje w odpowiedzi na nadchodzące rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR). W ubiegłym roku 26 proc. plastiku użytego w opakowaniach Henkel pochodziło z recyklingu, a w 2025 roku firma planuje osiągnąć poziom 30 proc. Tym samym Henkel wyprzedzi o pięć lat regulacje unijne, które będą obowiązywać dopiero od 2030 roku.

W kontekście cyrkularności Polska wypada korzystnie na tle średniej światowej. Jak zaznaczył Kiril Marinov, poziom ponownego wykorzystania materiałów w Polsce wynosi 10,2 proc., podczas gdy średnia światowa to 8,6 proc.. Ekspert podkreślił, że nasz kraj ma potencjał, by stać się jednym z liderów gospodarki obiegu zamkniętego w Europie, na wzór Holandii, gdzie recykling materiałów osiągnął poziom 25 proc.

Transformacja opakowań w Henklu obejmuje całe portfolio produktów. Obecnie 91 proc. opakowań firmy nadaje się do ponownego użycia lub recyklingu, a celem na 2025 rok jest osiągnięcie 100 proc. Henkel zmniejszył także wykorzystanie surowców ropopochodnych o 35 proc. i dąży do dalszej redukcji o połowę. Dodatkowo wszystkie europejskie zakłady produkcyjne Henkla osiągnęły neutralność pod względem emisji CO₂.

Jeszcze kilka lat temu butelki płynu do prania [Persil] były wykonywane z przezroczystego materiału, a konsumenci mogli zobaczyć, jak produkt wygląda wewnątrz opakowania. Od dwóch lat stosujemy polietylen o wysokiej gęstości, włączając w proces produkcyjny 50 proc. recyklowanego plastiku. [...] Obecnie butelki są białe, ze względu na brak możliwości znalezienia na rynku wysoce przezroczystego materiału dla recyklowanego polietylenu. Zdecydowaliśmy się na ten kompromis, stawiając zrównoważony rozwój ponad dotychczasowy wygląd produktu

wytłumaczył Kiril Marinov.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 11:27
Unilever tnie etaty i oszczędza – pierwszy kwartał 2025 pod znakiem restrukturyzacji
Unilever szuka oszczędności w zasobach ludzkich.Shutterstock

Unilever, jeden z największych koncernów dóbr konsumenckich na świecie, ogłosił redukcję około 6 tysięcy miejsc pracy w pierwszym kwartale 2025 roku. Cięcia są częścią globalnego planu restrukturyzacyjnego zapowiedzianego jeszcze w 2024 roku, którego celem jest likwidacja łącznie około 7,5 tysiąca etatów. Dzięki tym działaniom firma spodziewa się oszczędności rzędu 550 milionów euro do końca bieżącego roku.

W opublikowanym raporcie kwartalnym Unilever wykazał mieszane wyniki finansowe. Pomimo trudnych warunków rynkowych, skorygowany wzrost sprzedaży bazowej wyniósł 3 proc., co przypisano wzrostowi wolumenu sprzedaży oraz cen. Dobrze poradziły sobie tzw. „power brands” spółki – takie jak Dove i Rexona – co miało szczególne znaczenie dla wzrostu w segmencie Beauty & Wellbeing (wzrost o 4,1 proc.) oraz Personal Care (wzrost o 5,1 proc.), zwłaszcza na rynku północnoamerykańskim.

Całkowity przychód koncernu spadł jednak o 0,9 proc., do poziomu 14,8 miliarda euro. Na wynik ten wpływ miały głównie koszty związane z wyprzedażą aktywów oraz negatywne różnice kursowe. Mimo to dyrektor generalny firmy, Fernando Fernandez, ocenił początek roku jako „zahartowany” i wyraził optymizm co do dalszego wzrostu, zwłaszcza dzięki strategii premiumizacji i innowacji produktowej na rynkach rozwiniętych.

W ujęciu kategorii produktowych, segment pielęgnacji włosów utrzymał się na stabilnym poziomie, z minimalnym wzrostem, który częściowo zrekompensował ponowny debiut Dove z technologią odbudowy włókien. W Brazylii marka Sunsilk odnotowała spadki związane z ograniczaniem zapasów, podczas gdy Nexxus zanotował dwucyfrowy wzrost dzięki premierze linii HY-Volume. Segment dezodorantów – w tym nowości do całego ciała – szczególnie umocnił pozycję działu Personal Care, w którym sama marka Dove odpowiadała za 40 proc. przychodu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 14:22