StoryEditor
Producenci
18.10.2021 00:00

Glov po raz drugi przerobi zużyte rękawice do demakijażu na ławki

Marka Glov już po raz drogi zorganizowała akcję #LessWasteMoreGlov. Polega ona na udostępnianiu w perfumeriach Sephora pojemników, do których można oddać zużyte rękawice Glov. Zebrane w ten sposób odpady zostaną podane specjalistycznej obróbce, a uzyskany z nich surowiec marka wykorzysta do produkcji ławek. W przyszłym roku staną one w wybranym przez Glov mieście w Polsce. Akcja trwa do końca grudnia tego roku.

Marka Glov zachęca swoje klientki do wrzucania zużytych produktów – rękawic do demakijażu i wielorazowych płatków kosmetycznych – do specjalnych kartonowych pudełek, dostępnych w drogeriach Sephora. Zachęca też do ponownego wykorzystania zgodnie z ideą reuse.

– Waciki i rękawice do demakijażu mogą być stosowane bez użycia kosmetyków przez 3 miesiące. Ale mikrowłókna, z których są wykonane, mogą posłużyć dłużej. Można je wykorzystywać na inne sposoby, np. do przecierania ekranu komputera – wyjaśnia Ewa Dudzic, współzałożycielka Glov.

Oprócz tego marka nawiązała współpracę z firmą Vive Textile Recycling, która opracowała innowacyjny kompozyt tekstylny, mający zastosowanie w przemyśle. Glov skorzystało z rozwiązania, przerabiając zużyte waciki wielorazowe i rękawice do demakijażu na tworzywo, z którego wykonano ławki.

Ławki, które powstały po pierwsze edycji zbiórki Glov stanęły w Gdyni. Do przerobienia trafiło wtedy 45 tys. zużytych płatków wielorazowych Glov Moon Pads oraz ponad 8 tys. rękawic do demakijażu On-the-go. Zbiórka była prowadzona w perfumeriach Sephora oraz za pomocą własnych kanałów marki.

Zużyte produkty nie trafiły na śmietnik, a do zakładów Vive. Tam zostały poddane recyklingowi i przerobione na wspomniane ławki. Każda z ławek oznacza, że marce i jej klientkom udało się ograniczyć produkcję odpadów liczoną w milionach wacików jednorazowych i tysiącach plastikowych opakowań. Waciki i rękawice zmywają bowiem makijaż samą wodą.

– Wytworzenie 1 ławki ogranicza zatem zużycie 4 mln wacików jednorazowych, 18 tys. plastikowych butelek oraz 36 tys. litrów kosmetyków z chemicznym składem – komentuje Ewa Dudzic.

Zwieńczeniem projektu było nadmorskie wydarzenie Eco Baltic Sea Event. Uczestnicy i uczestniczki wydarzenia wzięli udział w rejsie żaglowym, połączonym z warsztatami o ochronie wód i sprzątaniem wybrzeża oraz w uroczystym odsłonięciu ławek z recyklingu na jednym z gdyńskich bulwarów.

Aktualnie rozpoczęta zbiórka potrwa do końca grudnia tego roku. Zebrane odpady zostaną podane specjalistycznej obróbce, a uzyskany z nich surowiec marka znów wykorzysta do produkcji ławek. W przyszłym roku staną one w wybranym przez Glov mieście w Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.05.2025 16:29
L’Oréal rozważa przejęcie brytyjskiej marki Medik8
Medik8 to marka działająca w obszarze autopersonalizacji rutyny pielęgnacyjnej.Medik8

L’Oréal może wkrótce rozszerzyć swoje portfolio o kolejną markę z segmentu dermokosmetyków. Według doniesień WWD, francuski gigant kosmetyczny jest faworytem w wyścigu o przejęcie brytyjskiej marki Medik8, specjalizującej się w produktach z witaminą A. Transakcja miałaby na celu dalsze wzmocnienie pozycji L’Oréal w dynamicznie rozwijającym się segmencie pielęgnacji skóry premium, zwłaszcza w obszarze retinoidów.

Medik8, założone w 2009 roku przez Elliota Isaacsa, koncentruje się na rozwoju produktów opartych na witaminie A, w szczególności retinalu – alternatywie dla klasycznego retinolu. Flagowa linia Crystal Retinal zdobyła popularność dzięki połączeniu skuteczności i delikatniejszego działania w porównaniu z tradycyjnymi retinoidami. Marka zdobyła silną pozycję w Wielkiej Brytanii i Europie, a obecnie intensywnie rozwija działalność na rynku amerykańskim.

Według szacunków, przychody Medik8 w 2025 roku mają osiągnąć poziom około 115 mln dolarów amerykańskich. Tylko w 2024 roku sprzedaż wzrosła o 50 proc., co czyni markę jednym z najszybciej rozwijających się graczy w segmencie dermokosmetyków premium. Tak dynamiczny wzrost zainteresowania mógł przyciągnąć uwagę L’Oréal, który w ostatnich latach aktywnie inwestuje w rozwój swojego działu dermatologii kosmetycznej.

Jeśli dojdzie do przejęcia, będzie to kolejny krok w strategii L’Oréal polegającej na wzmacnianiu obecności w segmencie specjalistycznej pielęgnacji skóry. Marka Medik8 może stanowić istotne uzupełnienie portfolio koncernu, które już obejmuje takie brandy jak La Roche-Posay, CeraVe czy SkinCeuticals.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.05.2025 14:43
Henkel ze stabilną rentownością mimo spadku sprzedaży w I kwartale 2025 roku
Top marki firmy Unilever wciąż notują wzrosty sprzedaży.Unilever

Henkel opublikował wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2025 roku, osiągając przychody ze sprzedaży na poziomie około 5,2 miliona euro. Oznacza to spadek w porównaniu do około 5,3 miliona euro w analogicznym okresie ubiegłego roku. W ujęciu organicznym sprzedaż zmniejszyła się o 1 proc., co jest zgodne z oczekiwaniami spółki. Na wyniki wpłynęła trudna sytuacja geopolityczna i makroekonomiczna, która ograniczyła popyt oraz pogorszyła nastroje konsumentów, szczególnie na rynku północnoamerykańskim.

Sektor Adhesive Technologies odnotował wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 1,1 proc., mimo wymagającego otoczenia gospodarczego. Spółka podkreśla, że wzrost ten był możliwy dzięki dodatniej dynamice wolumenów oraz utrzymaniu stabilnych cen. Segment ten wykazuje odporność na zmienność rynkową i pozostaje jednym z głównych motorów wzrostu dla Henkel.

Z kolei sektor Consumer Brands zanotował spadek sprzedaży w ujęciu organicznym o 3,5 proc. Główne czynniki wpływające na ten wynik to osłabiony popyt konsumencki oraz zaburzenia w łańcuchu dostaw. Spadkowi towarzyszyła również wysoka baza porównawcza z ubiegłego roku. Zakończenie sprzedaży działalności Retailer Brands w Ameryce Północnej oznacza sfinalizowanie programu optymalizacji portfolio w tym segmencie.

Mimo obecnych trudności rynkowych Henkel utrzymuje swoje prognozy finansowe na cały rok obrotowy 2025. Spółka spodziewa się wzrostu przychodów w ujęciu organicznym w przedziale od 1,5 proc. do 3,5 proc., a skorygowana rentowność sprzedaży ma wynieść od 14,0 proc. do 15,5 proc.. Przewidywany wzrost skorygowanego zysku na akcję uprzywilejowaną (EPS) ma się mieścić w zakresie od niskiego do wysokiego jednocyfrowego procentu, przy założeniu stabilnych kursów walutowych.

Henkel kontynuuje działania stabilizujące w niestabilnym otoczeniu rynkowym, podkreślając znaczenie zróżnicowanego portfela działalności oraz konsekwentnej realizacji strategii optymalizacyjnej. Wyniki za pierwszy kwartał wskazują na zdolność firmy do utrzymania solidnej rentowności mimo spadających przychodów, co może być kluczowe w kontekście dalszych zawirowań gospodarczych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. maj 2025 20:13