StoryEditor
Producenci
18.10.2021 00:00

Glov po raz drugi przerobi zużyte rękawice do demakijażu na ławki

Marka Glov już po raz drogi zorganizowała akcję #LessWasteMoreGlov. Polega ona na udostępnianiu w perfumeriach Sephora pojemników, do których można oddać zużyte rękawice Glov. Zebrane w ten sposób odpady zostaną podane specjalistycznej obróbce, a uzyskany z nich surowiec marka wykorzysta do produkcji ławek. W przyszłym roku staną one w wybranym przez Glov mieście w Polsce. Akcja trwa do końca grudnia tego roku.

Marka Glov zachęca swoje klientki do wrzucania zużytych produktów – rękawic do demakijażu i wielorazowych płatków kosmetycznych – do specjalnych kartonowych pudełek, dostępnych w drogeriach Sephora. Zachęca też do ponownego wykorzystania zgodnie z ideą reuse.

– Waciki i rękawice do demakijażu mogą być stosowane bez użycia kosmetyków przez 3 miesiące. Ale mikrowłókna, z których są wykonane, mogą posłużyć dłużej. Można je wykorzystywać na inne sposoby, np. do przecierania ekranu komputera – wyjaśnia Ewa Dudzic, współzałożycielka Glov.

Oprócz tego marka nawiązała współpracę z firmą Vive Textile Recycling, która opracowała innowacyjny kompozyt tekstylny, mający zastosowanie w przemyśle. Glov skorzystało z rozwiązania, przerabiając zużyte waciki wielorazowe i rękawice do demakijażu na tworzywo, z którego wykonano ławki.

Ławki, które powstały po pierwsze edycji zbiórki Glov stanęły w Gdyni. Do przerobienia trafiło wtedy 45 tys. zużytych płatków wielorazowych Glov Moon Pads oraz ponad 8 tys. rękawic do demakijażu On-the-go. Zbiórka była prowadzona w perfumeriach Sephora oraz za pomocą własnych kanałów marki.

Zużyte produkty nie trafiły na śmietnik, a do zakładów Vive. Tam zostały poddane recyklingowi i przerobione na wspomniane ławki. Każda z ławek oznacza, że marce i jej klientkom udało się ograniczyć produkcję odpadów liczoną w milionach wacików jednorazowych i tysiącach plastikowych opakowań. Waciki i rękawice zmywają bowiem makijaż samą wodą.

– Wytworzenie 1 ławki ogranicza zatem zużycie 4 mln wacików jednorazowych, 18 tys. plastikowych butelek oraz 36 tys. litrów kosmetyków z chemicznym składem – komentuje Ewa Dudzic.

Zwieńczeniem projektu było nadmorskie wydarzenie Eco Baltic Sea Event. Uczestnicy i uczestniczki wydarzenia wzięli udział w rejsie żaglowym, połączonym z warsztatami o ochronie wód i sprzątaniem wybrzeża oraz w uroczystym odsłonięciu ławek z recyklingu na jednym z gdyńskich bulwarów.

Aktualnie rozpoczęta zbiórka potrwa do końca grudnia tego roku. Zebrane odpady zostaną podane specjalistycznej obróbce, a uzyskany z nich surowiec marka znów wykorzysta do produkcji ławek. W przyszłym roku staną one w wybranym przez Glov mieście w Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.09.2025 16:00
Shaquille O’Neal debiutuje z własnym zapachem
Koszykarz wszedł w nową kategorię produktową.Shaquille O‘Neal

Były gwiazdor NBA i osobowość telewizyjna Shaquille O’Neal wprowadził na rynek swój pierwszy zapach sygnowany własnym nazwiskiem. Nowy produkt został zaprezentowany jako „wyrafinowana woda toaletowa” i trafi do sprzedaży w sieci JCPenney, gdzie od siedmiu lat dostępna jest także linia odzieżowa Shaquille O’Neal XLG Big & Tall. W ciągu najbliższych sześciu miesięcy zapach ma pojawić się również w ofercie dodatkowych detalistów.

Flakon utrzymany jest w eleganckiej, czarnej kolorystyce z miedzianymi i złotymi akcentami, a dodatkowym elementem wyróżniającym jest podpis sportowca umieszczony na butelce. Kompozycja zapachu rozpoczyna się nutami bergamotki, grejpfruta i czarnego pieprzu. Serce tworzą kardamon, zamsz i benzoes, natomiast bazę budują tonka, bursztyn i piżmo.

JCPenney podkreśla, że kategoria zapachów to jedna z najlepiej sprzedających się w segmencie beauty tej sieci. Według Jo Osborne, wiceprezeski i dyrektorki generalnej ds. urody, Center Core & Footwear w JCPenney, zapachy celebryckie cieszą się dużą popularnością wśród klientów. Sieć widzi w premierze perfum Shaquille’a O’Neala naturalne przedłużenie dotychczasowej współpracy, która rozpoczęła się od kolekcji odzieży w dużych rozmiarach.

Wprowadzenie zapachu stanowi kolejny przykład strategii detalistów polegającej na łączeniu różnych kategorii produktowych w ramach jednej marki celebryty. Po sukcesie linii odzieżowej O’Neala w JCPenney, debiut zapachu ma wzmocnić jego obecność na rynku beauty i zwiększyć sprzedaż w segmentach określanych jako „przystępne luksusy”.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.09.2025 10:08
Prezes Unilever zapowiada zwolnienie 200 pracowników – zmiana dotknie stanowisk kierowniczych
Do końca 2026 roku Unilever planuje wygenerowanie 800 mln euro oszczędnościBalazsSebok/Shutterstock

Unilever poinformował o planach zmian, które dotkną struktur zarządu. Fernando Fernandez, pełniący od niedawna funkcję CEO Unilevera, zapowiedział już kompleksowy przegląd 200 kluczowych stanowisk kierowniczych. Jego zdaniem potrzebna jest wymiana ok. jednej czwartej personelu kierowniczego.

Decyzja Hernandeza jest kontynuacją szerszej restrukturyzacji, w ramach której w ostatnich osiemnastu miesiącach firma już zredukowała 18 proc. pracowników biurowych.

Jak podkreśla Fernando Fernandez, celem zmian jest „bezlitosna egzekucja” strategii rozwoju i podniesienie poziomu przywództwa do rynkowych standardów. Każde z 200 stanowisk ma zostać przeanalizowane osobno, a zespół zarządzający zostanie odnowiony o jedną czwartą. 

CEO Unilevera podkreślił przy tym, że firma nie tylko planuje wprowadzenie nowych liderów, lecz także przyspieszenie awansów talentów wewnętrznych i wzmocnienie systemu motywacyjnego. Jest to jego zdaniem konieczne, aby Unilever mógł realizować swoją wizję jako „maszyna do kreowania popytu” z silnymi filarami geograficznymi w Stanach Zjednoczonych i Indiach.

Restrukturyzacja w Unilever ma zapewnić pełną przejrzystość i odpowiedzialność w organizacji. Zdaniem Fernandeza, Unilever musi działać szybciej niż konkurencja. – Decyzje podejmujemy przy 70-procentowej pewności. Jeśli czekasz na 100 procent, jesteś spóźniony, a w branży dóbr konsumpcyjnych spóźnienie to najgorsze słowo – podkreśla prezes Unilevera.

image

Unilever stawia na kategorie beauty oraz wellness – i zwiększa sprzedaż

Fernandez przypomina też, że utrzymuje cel redukcji kosztów. Do końca 2026 roku Unilever planuje wygenerowanie 800 mln euro oszczędności, z czego 650 mln euro – to cel do końca tego roku. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. wrzesień 2025 22:44