StoryEditor
Producenci
16.01.2020 00:00

Going green - jak marki kosmetyczne zajęły się ekologią w 2019 roku

Marki kosmetyczne zajęły się ekologią, bo rośnie obawa o wpływ branży na środowisko. Przyjrzymy się niektórym zrównoważonym inicjatywom świata beauty, o których było głośno w minionym roku.

Dove

Dove trafiła na pierwsze strony gazet w październiku 2019 roku, kiedy ogłosiła zamiar zastąpienia plastikowych butelek butelkami pochodzącymi z recyklingu i zmniejszenia zużycia pierwotnego plastiku o ponad 20 500 ton rocznie. Gigant kosmetyczny należący do koncernu Unilever rozpocznie proces wprowadzania nowych, w 100 proc. poddawanych recyklingowi plastikowych butelek (tam, gdzie to możliwe), w całym swoim asortymencie w Ameryce Północnej i Europie do końca tego roku.

Gillette

Marka Gillette, należąca do Procter & Gamble, sprawiła, że ​​wszystkie jednorazowe maszynki do golenia i wymienne wkłady można w tym roku poddać recyklingowi w Kanadzie. Marka wdrożyła także program TerraCycle, firmy zajmującej się gospodarką odpadami, która ułatwia kanadyjskim konsumentom recykling starych maszynek.

Herbal Essences

Firma Herbal Essences, będąca własnością firmy P&G, pokazała w Światowym Dniu Wody, w marcu, serię butelek szamponów i odżywek do recyklingu składających się w 25 proc. z plastiku plażowego. Butelki z limitowanej edycji, które powstały we współpracy z TerraCycle, były dostępne do czerwca 2019 r.

L’Occitane en Provence

Grupa L’Occitane, do której należą marki kosmetyczne L’Occitane en Provence, Melvita i Erborian, jako część jej portfolio, połączyła siły z innowacyjnym producentem tworzyw sztucznych Loop Industries, aby w tym roku stać się bardziej ekologicznym dzięki swoim opakowaniom. Grupa planuje wprowadzić do opakowań swoich produktów plastik Loop PET (który jest w 100 proc. biodegradowalny) od 2022 roku.

Selfridges

Brytyjski detalista luksusowych produktów Selfridges ogłosił w listopadzie, że zakazuje sprzedaży w swoich sklepach jednorazowych chusteczek do demakijażu na bazie plastiku, aby zachęcić do bardziej zrównoważonych zakupów. Szacuje się, że proces rozkładu takich chusteczek może potrwać do 100 lat.

Natura & Co

W lipcu brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co, który jest właścicielem marek Natura, Aēsop, The Body Shop oraz Avon, zobowiązał się do ograniczenia swojego udziału w globalnym wzroście temperatury do 1,5 st.C powyżej poziomów sprzed epoki przemysłowej, w ramach projektu „Ambicja biznesowa dla 1,5 st.C: Nasza jedyna przyszłość ”. Grupa zobowiązała się również do osiągnięcia zerowej emisji netto do roku 2050.

Garnier USA

Garnier USA obchodził Dzień Ziemi, zachęcając ludzi do recyklingu pustych opakowań i oferując kupującym bezpłatny kosz na recykling. Marka, która ma stałe partnerstwo z firmą TerraCycle zajmującą się gospodarką odpadami, twierdzi, że wycofała ponad 11,9 miliona pustych butelek ze składowisk.

L’Oréal

L’Oréal pracuje nad tym, aby opakowania kosmetyczne były bardziej przyjazne dla środowiska dzięki firmie pakującej Albéa. Duet ten ogłosił w październiku wynalezienie tubki kosmetycznej opartej na kartonie, w której plastik został w większości zastąpiony materiałem biologicznym na bazie papieru. Oczekuje się, że nowy wynalazek rozpocznie produkcję przemysłową w drugiej połowie 2020 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
29.04.2024 11:37
Kultowy niebieski krem Nivea zmienia opakowanie
Krem Nivea wymienił aluminiowe puszki na wykonane w 80 proc. z surowca pochodzącego z recyklingufot. Nivea
Najbardziej znany krem Nivea zmienia opakowanie, ale marka absolutnie nie odchodzi od swojego znanego wizerunku. Tu zmiany są kosmetyczne. Idzie natomiast pod rękę z wymaganiami środowiskowymi i wprowadza puszkę, która w 80 proc. składa się z recyklingowanego aluminium.

Marka Nivea wprowadza zmiany w swoim kultowym kremie Nivea. Niebieska puszka jest teraz wykonana w 80 proc. z aluminium pochodzącego z recyklingu.

image
Krem Nivea w puszce wykonanej z aluminium pochodzącego z recyklingu
Nivea
Przejście na bardziej ekologiczne opakowanie ma na celu zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych z opakowań o 8 tys. ton do 2025 roku. To konkretny krok ku wdrożeniu podejścia o obiegu zamkniętym, które minimalizuje obciążenie naszych cennych zasobów naturalnych – podała marka w komunikacie.

Wygląd opakowania zmienia się minimalnie, tak aby nic nie zachwiało wypracowanym wizerunkiem marki. Opakowanie jest nowocześniejsze w swoim przekazie, ma żywsze kolory, na wszystkich opakowaniach zostało ujednolicone logo marki. Na puszce pojawiła się również wyróżniona zielonym kolorem informacja o wykorzystaniu surowców pochodzących z recyklingu.

Nivea to marka należąca do koncernu Beiersdorf. Krem Nivea w okrągłym niebieskim opakowaniu ma ponad 100 lat i jest najbardzej rozpoznawalnym produktem marki. 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
29.04.2024 10:59
Dr. Miele Cosmed Group chwali się rekordowymi wynikami
Magdalena Miele, prezeska Dr Miele Cosmed Groupfot. mat. prasowe
Grupa Kapitałowa Dr. Miele Cosmed Group opublikowała wyniki finansowe za 2023 r. Jak podaje zarząd spółki, są one najlepsze w historii firmy.

Spółka Dr. Miele Cosmed Group S.A. opublikowała 26 kwietnia 2024 r. informacje o wynikach Grupy Kapitałowej za rok 2023. Firma osiągnęła przychód w wysokości 444 mln zł. Jest to wzrost o 12 proc. w porównaniu do 2022 r.

Osiągnięta EBITDA 45,0 mln zł w całym roku 2023 jest rekordowym wynikiem w historii Grupy Kapitałowej.  Wartościowy wzrost o 32,2 mln zł, czyli 255 proc. w porównaniu z 2022 rokiem, uwydatnia jeszcze bardziej skalę poprawy w wynikach – czytamy w komunikacie prasowym.

Magdalena Miele, prezes spółki, podkreśliła, że takie wyniki udało się osiągnąć spółce pomimo obiektywnych czynników rynkowych: szalejącej inflacji, wzrostu kosztów operacyjnych niezależnych od firmy, dalszych zawirowań na rynku surowców, w tym ich dostępności. „Jest to wynik determinacji i konsekwentnej realizacji strategii ostatnich lat oraz potwierdzeniem przygotowania organizacyjnego Grupy Kapitałowej do wykonania kolejnych kroków w rozwoju” – napisała prezes w liście do akcjonariuszy rozpoczynającym raport finansowy spółki.

Dr. Miele Cosmed Group to jeden z największych producentów kosmetyków i chemii Gospodarczej. Jego marki to Bobini, Apart, Sofin, Kret. Nazwa Dr. Miele Cosmed Group powstała po połączeniu 1 marca 2024 r. dwóch spółek grupy kapitałowej Global Cosmed i Global Cosmed Group i dodaniu w nazwie nazwiska założyciela Global Cosmed, dr. Andresa Miele. 

Czytaj więcej: Global Cosmed zmienia nazwę na Dr. Miele Cosmed Group. Zapowiada też podwojenie skali biznesu

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
29. kwiecień 2024 12:58