Gdy w lipcu 2003 roku został otwarty pierwszy punkt sprzedaży kosmetyków Golden Rose w Warszawie nikt nie spodziewał się, że nieznana dotąd marka tak szybko podbije serca Polek. Klientki urzeczone modną kolorystyką lakierów i przystępną ceną chętnie wyszukiwały w olbrzymich koszach ulubione odcienie. Zadowolone z jakości produktów chętnie powracały i polecały markę swym znajomym. To właśnie dzięki ich rekomendacjom Golden Rose zyskało popularność i możliwość, by rozwinąć zasięg na terenie całej Polski.
Chcąc pozyskać zaufanie konsumentek firma wyznaczyła sobie zasadniczy cel, który przyświeca jej do dziś: innowacyjność i wysoka jakość produktów za przystępną cenę. Większość kosmetyków jest produkowana w jednej z najnowocześniejszych fabryk na świecie, mieszczącej się w Stambule w Turcji, z kolei produkcję kredek Golden Rose Lipliner & Eyeliner zlecono niemieckiej firmie Stabilo. Istotą produkcji kosmetyków Golden Rose są najwyższej jakości komponenty, dlatego też firma sprowadza je od najlepszych dostawców z Włoch i Francji, skąd na przykład pochodzą esencje do perfum.
O jakości kosmetyków świadczą także receptury i technologia wytwarzania. Wszystkie produkty Golden Rose poddawane są szczegółowym badaniom dermatologicznym, mikrobiologicznym i testom aplikacyjnym. Co ważne, nie są testowane na zwierzętach. Firma stara się produkować kosmetyki wolne od parabenów, a zatem zdrowe i bezpieczne nawet dla alergików. Z kolei lakiery do paznokci nie zawierają szkodliwego formaldehydu i toluenu.
Golden Rose przebyło w ciągu ostatnich 10 lat długą drogę, starając się sprostać potrzebom klientek i rozwijając ofertę. Obecnie firma zatrudnia 102 osoby, posiada prawie 40 oddziałów na terenie całej Polski oraz sklep internetowy. Miesięcznie sprzedaje bez mała milion sztuk produktów. Marka została uhonorowana licznymi nagrodami. Najcenniejszymi z nich są te przyznawane przez konsumentki. Najlepszymi Produktami 2013 roku w kategorii Wybór Konsumentów zostały wybrane aż trzy kosmetyki: Liner Precision, lakiery Rich Color oraz pomadki Golden Rose Lipstick.
– To nie my stanowimy o tym, że jakaś marka jest silna, jakaś słaba, ale o tym decydują klientki kupujące produkty i wybierające daną markę. To dla nich z pasją i sercem tworzymy Golden Rose – mówi Joanna Reczulska, trade marketing manager Golden Rose Polska.
Z okazji jubileuszu Golden Rose przygotowała dla swoich klientek wiele niespodzianek. Od początku kwietnia na Facebooku trwa akcja „Defilada Gwiazd”, w ramach której fanki mogą prezentować własne stylizacje inspirowane makijażem gwiazd. A skoro 10-lecie Golden Rose, to i 10 gwiazd oraz 10 głównych nagród, które będą przyznawane co tydzień. W połowie miesiąca klientki Golden Rose będą mogły wziąć dodatkowo udział w losowaniu nagród w kampanii „Nagrody za Paragony”.
W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.
Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.
Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.
Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.
Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.
Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.
Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:
Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.
Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.