StoryEditor
Producenci
09.11.2020 00:00

Grozi nam całkowite załamanie gospodarki! Biznes apeluje do Polaków o samodyscyplinę

„W związku z dramatyczną sytuacją epidemiczną w Polsce i rosnącą liczbą zgonów z powodu COVID-19 przedsiębiorcy zrzeszeni w Radzie Przedsiębiorczości apelują o restrykcyjne przestrzeganie rygorów sanitarnych w miejscach pracy, co pozwoli uchronić nas przed zamknięciem gospodarki" – tak apeluje środowisko biznesu w liście, który dziś trafi w ręce wicepremiera Jarosława Gowina - ujawnia Rzeczpospolita.

W ten sposób Polska Rada Przedsiębiorczości reprezentująca największe organizacje przedsiębiorców, chce powstrzymać rząd przed decyzją o ponownym zamrożeniu gospodarki, czyli drugim lockdownem. 

Organizacja wskazuje, że tylko przyjęta w całym kraju samodyscyplina w przestrzeganiu nakazów i zakazów w walce z pandemią powstrzyma taki krok ze strony rządu. - Jeśli liczba nowych zachorowań nie zacznie spadać, grozi nam całkowite załamanie gospodarki, bankructwa firm oraz masowe zwolnienia i skokowy wzrost bezrobocia - alarmują sygnatariusze apelu.

Dramatyczny apel organizacji jest skierowany przede wszystkim do przedsiębiorców, aby przykładali szczególną wagę do właściwego wyposażenia pracowników w środki ochronne i dezynfekujące oraz dbali o przestrzeganie przez pracowników zaleceń sanitarnych w miejscu pracy. Obostrzenia dotyczą też pracowników, zwłaszcza rygorystyczne przestrzeganie zasady DDM: dystans, dezynfekcja, maseczka.

Już pod koniec września apelowaliśmy zarówno do rządu, jaki i do społeczeństwa, aby przestrzegać reżimów sanitarnych, by uniknąć gwałtownego wzrostu liczby zachorowań i wprowadzenia całkowitego lockdownu. Wszystko wskazuje jednak, że jesteśmy obecnie na kilka dni przed ponownym zamrożeniem gospodarki – mówi Wojciech Kostrzewa, prezes Polskiej Rady Biznesu, sygnatariusz apelu.

Aby tego uniknąć, chcemy pokazać rządowi, jak przedsiębiorcy chronią pracowników, przestrzegają obowiązujących zasad i testują ich za własne pieniądze, by powstrzymać rozprzestrzenianie się koronawirusa. Dzięki temu jesteśmy w stanie utrzymać bezpieczne warunki pracy, pomimo zagrożeń związanych z epidemią - przekonuje.

Przedsiębiorcy zwracają także uwagę na fakt, że wydatki związane z zamrożeniem gospodarki liczone od marca sięgają już setki miliardów złotych i oznaczają zadłużenie Polski na następne pokolenia. Obecna fala zachorowań to nie ostatni atak koronawirusa - kolejne mogą pojawić się w następnych miesiącach.

Nie ma żadnych wiarygodnych badań pokazujących, że zamrożenie gospodarki zmniejsza liczbę zachorowań. Widać natomiast wyraźnie, że nawet sektorowe zamykanie firm odbija się na całej gospodarce – zauważa Andrzej Malinowski, prezydent Pracodawców RP, sygnatariusz apelu. 

Maciej Witucki, prezydent Konfederacji Lewiatan, również sygnatariusz apelu, jest zdania, że jeśli rząd ma inwestować w biznes w czasie epidemii koronawirusa, to nie tylko w postaci  wspierania upadających firm i wydatków na zasiłki dla zwalnianych pracowników, ale także w formie inwestycji w lepszą ochronę zdrowia pracowników i procedury zmniejszające ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.08.2025 14:37
Ecowipes publikuje Raport ESG 2024 i wyznacza cele na kolejne lata
Producent mokrych chusteczek opublikował swój raport ESG.Ecowipes

Ecowipes, jeden z największych producentów ekologicznych wyrobów higienicznych i kosmetycznych w Europie, zaprezentował Raport ESG za 2024 r. Dokument obejmuje działania firmy w obszarze środowiskowym, społecznym i ładu korporacyjnego, a także wskazuje kierunki dalszego rozwoju. Spółka podkreśla, że zrównoważony rozwój to proces wymagający ciągłego doskonalenia – mimo widocznych postępów, zarząd Ecowipes zaznacza, że wiele wyzwań nadal pozostaje do rozwiązania.

Jednym z kluczowych filarów strategii Ecowipes jest gospodarka o obiegu zamkniętym. Firma konsekwentnie minimalizuje odpady i stawia na biodegradowalność produktów, oferując m.in. chusteczki w 100 proc. wykonane z włókien roślinnych. W obszarze opakowań producent zakłada zmniejszenie zawartości plastiku o 5–15 proc. do 2035 r. poprzez redukcję ich masy i zwiększenie udziału surowców pochodzących z recyklingu. Równolegle rozwija ofertę private label w kategorii chusteczek bez plastiku, odpowiadając na rosnące wymagania rynku i konsumentów.

Firma stawia również na transformację energetyczną i redukcję emisji. Do 2035 r. Ecowipes zamierza zmniejszyć intensywność emisji gazów cieplarnianych o 15–25 proc. względem poziomu z 2024 r. oraz osiągnąć 30 proc. udział energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. Cele te wpisują się w zobowiązanie przedsiębiorstwa do budowania modelu niskoemisyjnego, opartego na innowacyjnych technologiach i zrównoważonym zarządzaniu energią.

Aspekt społeczny stanowi istotny element strategii ESG Ecowipes. Firma zatrudnia setki pracowników w Polsce i we Francji, inwestując w szkolenia, bezpieczeństwo pracy i różnorodność. W 2024 r. na stanowiskach dyrektorskich osiągnięto równowagę płci – około 50 proc. funkcji kierowniczych pełniły kobiety. Raport potwierdza także uzyskanie Brązowego Medalu EcoVadis, przyznawanego jedynie 35 proc. najlepiej ocenianych przedsiębiorstw. Wyróżnienie to stanowi dowód jakości systemu zarządzania zrównoważonym rozwojem i transparentności działań firmy w całym łańcuchu wartości.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.08.2025 13:28
Bielenda przedłuża współpracę z Małgorzatą Foremniak
Znana aktorka dalej będzie ambasadorką Bielendy.Bielenda

Firma Bielenda Kosmetyki Naturalne ogłosiła przedłużenie o kolejny rok współpracy reklamowej z aktorką Małgorzatą Foremniak. Marka podkreśla, że decyzja ta została podjęta na podstawie pozytywnych wyników pierwszego roku kampanii, rozpoczętej w kwietniu 2024 r. Jak zaznacza Katarzyna Butrymowicz-Knap, dyrektor marketingu Bielendy, projekty z udziałem aktorki spotkały się z dużym zainteresowaniem i wysokim poziomem akceptacji wśród konsumentów.

W trakcie pierwszego roku współpracy marka zrealizowała liczne działania komunikacyjne, które miały na celu nie tylko promocję kosmetyków, ale także budowanie przekazu wspierającego kobiecą pewność siebie. Zdaniem przedstawicieli Bielendy, kampanie z udziałem Foremniak pozwoliły skutecznie dotrzeć do szerokiej grupy odbiorczyń, wzmacniając zarówno rozpoznawalność marki, jak i jej wizerunek w segmencie kosmetyków naturalnych.

Nowa odsłona komunikacji z udziałem ambasadorki zostanie zrealizowana w trzech kanałach – telewizji, internecie i prasie. Wielokanałowy charakter kampanii ma zapewnić dalsze poszerzanie zasięgu i utrzymywanie wysokiego poziomu rozpoznawalności marki wśród konsumentek. Włączenie działań digitalowych i prasowych ma także pozwolić na skuteczniejsze targetowanie różnych grup wiekowych i społecznych.

Za realizację kampanii odpowiada agencja Great Story Community, współpracująca z działem marketingu Bielendy. Wspólne działania mają obejmować zarówno klasyczne formaty reklamowe, jak i nowoczesne treści cyfrowe. Firma liczy, że przedłużenie umowy pozwoli na utrzymanie dynamiki rozwoju marki i dalsze wzmacnianie jej pozycji na konkurencyjnym rynku kosmetyków naturalnych w Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. sierpień 2025 06:17