StoryEditor
Producenci
04.03.2022 00:00

Grupa Sarantis przejęła firmę Stella Pack

Sarantis Polska, spółka zależna w 100 proc. od Grupy Sarantis, przejęła Stella Pack – polską firmę produkującą artykuły gospodarstwa domowego z plastiku z recyklingu. Przejęcie to wpisuje się w portfolio grupy i jest zgodne z planem strategicznym oraz zwiększaniem zasięgu geograficznego – poinformowała spółka.  

Dokładniej Sarantis Polska S.A., spółka w 100 proc. zależna od  Sarantis Group S.A. podpisała umowę nabycia 100 proc. kapitału zakładowego polskiej spółki Stella Pack S.A. Przejęcie podlega zwyczajowym warunkom zamknięcia i uzyskaniu zgody urzędów antymonopolowych w krajach działalności Stella Pack.

Stella Pack jest wiodącym graczem w produkcji i dystrybucji artykułów gospodarstwa domowego. Działa od 25 lat.  Produkuje worki na śmieci, opakowania do żywności i artykuły czyszczące dla gospodarstw domowych. Jej roczne obroty wynoszą około 65 milionów euro.

Stalla Pack wykorzystuje tylko plastik pochodzący z recyklingu i posiada linię do segregacji odpadów. Wytwarza własny plastik z recyklingu, w pełni pokrywając jego potrzeby produkcyjne.

Grupa Sarantis jest międzynarodową firmą zajmującą się produktami konsumenckimi, która ma wiodącą pozycję w Europie Wschodniej i rozszerza zasięg geograficzny dzięki własnym filiom i silnej działalności eksportowej na całym świecie. Firma ma siedzibę w Atenach i działa od 50 lat.

– Dzięki silnej działalności w 13 krajach, w szczególności w Grecji, Polsce, Rumunii, Bułgarii, Serbii, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Macedonii Północnej, Bośni i Hercegowinie, Portugalii, Ukrainie i Rosji, utrzymujemy dynamiczną obecność na arenie międzynarodowej i silną sieć dystrybucji w ponad 50 krajach na całym świecie – informuje spółka w komunikacie.

W portfolio Sarantis Group znajdują się artykuły higieny osobistej, produkty do pielęgnacji domowej i ochrony zdrowia, a także masowe  i luksusowe kosmetyki.  Marki Sarantis to m.in. STR8, C-Thru,  Luksja, Pierre Cardin, Carex, Arko, Jan Niezbędny, Grosik, Morning Fresh.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. lipiec 2025 02:48