StoryEditor
Producenci
15.02.2023 00:00

Guerlain stworzyło kolekcję limitowaną we współpracy ze spadkobieracami Henri Matisse‘a

Żywe kolory z palety Henriego Matisse‘a zainspirowały markę Guerlain do stworzenia limitowanej kolekcji zapachów w kolekcjonerksich butelkach. / materiały prasowe Guerlain
Ikoniczny „malarz szczęścia” i wysublimowany mistrz koloru, Henri Matisse był jednym z największych artystów XX wieku. Guerlain weszło we współpracę z Maison Matisse – założonym przez Jeana-Matthieu Matisse‘a, jednego z prawnuków malarza – aby celebrować sztukę fowisty cenną limitowaną serią inspirowaną paletą mistrza.

Magnat w dziedzinie luksusowych perfum Guerlain nawiązał współpracę z Maison Matisse, domem sztuki, który oferuje przedmioty stworzone przez znanych lub wschodzących projektantów, którzy starają się uhonorować sztukę i życie artysty Henri Matisse‘a. Znany ze swoich prac abstrakcyjnych i figuratywnych, Henri Matisse ugruntował swoją pozycję w XX wieku jako przywódca fowizmu, ruchu artystycznego charakteryzującego się swobodą kompozycji i wykorzystaniem licznych plam koloru.

Prace mojego pradziadka są multisensoryczne, jego świat był pełen roślin i kwiatów, które stały się powracającymi motywami w jego twórczości – podkreśla Jean-Matthieu Matisse, założyciel Maison Matisse, przywołując wiele spójnych powiązań między jego pracami i perfumiarstwem Guerlain. To święto szczęścia to piękna inicjatywa i pierwsza tego typu dla Maison Matisse.
 
 
Zapraszając Maison Matisse do tej pierwszej współpracy, Guerlain składa hołd mistrzowi kolorów w dwóch kreacjach inspirowanych dwoma obrazami artysty, które same stają się pełnoprawnymi dziełami sztuki. Edycja Maison Matisse butelki Bee jest w całości ozdobiona emblematycznymi motywami inspirowanymi La Musique, obrazem namalowanym przez Matisse‘a w 1939 roku. Tylko czternaście unikatowych, ręcznie malowanych, podpisanych i ponumerowanych butelek zawiera Couleur Bonheur extrait de parfum, zapach, którego nuty zapachowe można opisać jako wibrującą, owocowo-szyprową kompozycję. Kultowa Bee Bottle świętuje swoje 170. urodziny w 2023 roku.
 
 

Zapach Jasmin Bonheur jest dostępny w cennym, limitowanym flakonie będącym dziełem sztuki, który przywołuje żywą paletę Henri Matisse‘a. Zainspirowany arcydziełem malarza Les Mille et Une Nuits, cenny zapach Jasmin Bonheur Maison Matisse zawiera nuty moreli, irysa, bergamotki, róży i kwiatu pomarańczy. Limitowana edycja liczy zaledwie 1000 sztuk. W kolekcji znajduje się również świeca zapachowa Figue Azure w limitowanej edycji 500 sztuk na cały świat.
 
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.12.2025 19:40
Współpraca o zapachu czekolady: efekty dostępne w Rossmannie
Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek czekolady Wedlamat.pras.

Candly&Co. połączyło siły z marką E.Wedel, tworząc limitowaną kolekcję świec i dyfuzorów zapachowych inspirowanych ulubionymi słodkościami Polaków: czekoladą Deserową oraz czekoladą Karmelową. Produkty są dostępne w wybranych drogeriach Rossmann na terenie całej Polski.

To ciekawa współpraca, która przenosi dobrze znane i lubiane smaki na zupełnie nowy poziom – do świata zapachu i domowej atmosfery. Zapach inspirowany czekoladą Deserową otula wnętrze głęboką, słodko-orientalną kompozycją inspirowaną intensywną deserową czekoladą, przełamaną tonką, wanilią, świeżością szałwii i zmysłowym piżmem. Natomiast produkty inspirowane czekoladą Karmelową zachwycają aksamitną i kremową słodyczą karmelu z subtelnymi prażonymi akcentami i nutą wanilii oraz paczuli, która nadaje głębi i niezwykłej apetyczności. To zapachy, które potrafią poprawić nastrój od pierwszej chwili, wnosząc do wnętrz przytulne, relaksujące, czekoladowe ciepło.

Ta współpraca była dla nas ogromną inspiracją. Pracując nad kompozycjami, zależało nam na stworzeniu zapachów, które budzą emocje i poprawiają nastrój – tak jak chwila przyjemności z ulubioną czekoladą. Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek, a wewnątrz znajdują się nowoczesne, designerskie szkła ozdobione subtelnym złotym detalem. To słodka przerwa od codzienności i sposób, by otulić dom ciepłem i przyjemnością – opowiada Aleksandra Pankowska, założycielka Candly&Co.

Produkty są edycją limitowaną, w ramach kolejnej odsłony współpracy. E.Wedel x Candly&Co. Wytwarzane ręcznie w Polsce, opierają się na wegańskiej formule. Zamknięte w eleganckich flakonach, doskonale prezentują się w każdym wnętrzu. 

W Wedlu od lat celebrujemy radość płynącą z małych przyjemności i bliskości. Dzięki tej współpracy konsumenci mogą doświadczać naszej marki na nowym, wielozmysłowym poziomie. Te czekoladowe nuty zapachowe w domu to nie tylko aromatyczne doznania, ale również wyjątkowy prezent, który łączy ludzi i tworzy niezwykłe wspomnienia – dodaje Karolina Janczyk-Truchlewska, project manager z firmy Wedel.

Kolekcja. E.Wedel x Candly&Co dostępna jest stacjonarnie wyłącznie w drogeriach Rossmann.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.12.2025 09:33
L’Oréal rozważa inwestycję w Giorgio Armani. Ruszają przygotowania do sprzedaży 15-proc. pakietu
Globalna marka zmieni potencjalnie właściciela.BadPixma/shutterstock

L’Oréal potwierdził, że „bardzo szybko” rozpocznie analizę potencjalnej inwestycji w Giorgio Armani, po tym jak w testamencie zmarłego projektanta znalazły się szczegółowe wytyczne dotyczące stopniowej sprzedaży lub wejścia marki na giełdę. To pierwsza oficjalna deklaracja koncernu w sprawie udziału w przyszłej restrukturyzacji własnościowej włoskiego domu mody.

Podczas spotkania z analitykami dyrektor finansowy L’Oréal, Christophe Babule, poinformował, że grupa „zdecydowanie” oceni możliwość nabycia udziałów w Armani. Zgodnie z ujawnionymi planami w ciągu najbliższych 18 miesięcy ma zostać uruchomiony proces sprzedaży lub upublicznienia pierwszego pakietu obejmującego 15 proc. akcji. Priorytet dostępu do transakcji otrzymają cztery podmioty: L’Oréal, LVMH, EssilorLuxottica oraz inna firma o porównywalnej skali.

Decyzja wynika z wieloletnich spekulacji dotyczących sukcesji u Armaniego oraz przyszłości jego biznesu beauty, który od lat funkcjonuje na licencji L’Oréal. Przyszły nabywca pakietu mniejszościowego może istotnie wpłynąć na układ sił w segmencie marek luksusowych, zarówno w branży modowej, jak i perfumeryjno-makijażowej.

Ewentualne wejście kapitałowe L’Oréal do Giorgio Armani mogłoby wzmocnić pozycję francuskiej grupy na globalnym rynku luksusowych kosmetyków. Marka Armani Beauty należy do najbardziej rozpoznawalnych w portfolio perfum i makijażu L’Oréal, a zabezpieczenie jej długoterminowej obsługi w ramach koncernu ma strategiczne znaczenie przy rosnącej konkurencji o prestiżowe licencje.

Z kolei dla samego Armaniego sprzedaż 15-proc. pakietu ma być pierwszym etapem uporządkowanej zmiany właścicielskiej, zapisanej w testamencie projektanta. Wynik procesu – zależny od struktury oferty i wyboru inwestora – zadecyduje o przyszłym kierunku rozwoju jednego z najbardziej wpływowych domów mody w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. grudzień 2025 09:12