StoryEditor
Producenci
05.11.2018 00:00

Happy Aging czyli radosne starzenie się

Nowa koncepcja kosmetyczna pozwoli podbić rynek seniorów, którzy reprezentują konsumentów o dużym potencjale w przemyśle beauty. W  2050 roku proporcja osób w wieku 60+ w populacji będzie dwa i pół raza większa niż obecnie i sięgnie 33 proc. ludzi na świecie.

Na świecie nie tylko wymiar liczbowy seniorów przykuwa uwagę rynku kosmetycznego. Wysoka siła nabywcza osób starszych też nie jest bez znaczenia, podobnie ich nastawienie do wydatków, które jest mniej oszczędne, za to napędzane silną motywacją – potrzebą nowego życia po 60-tce. Przez długi czas firmy kosmetyczne skupiały się na produktach przeciwko starzeniu się organizmu. Teraz chciałyby podbić seniorów koncepcją „Szczęśliwego starzenia się” (Happy aging ).

Alcimed, firma doradcza w zakresie innowacji, zwraca uwagę na ten nowy akcent w branży kosmetycznej. Od polityki "anti-aging" przechodzimy do nastawienia „pro-aging”. Zamiast korygowania oznak upływającego czasu, stawiamy na pogodzenie się ze starzeniem i „dobre” starzenie. Pozwala tu dojrzałym cerom konsumentek podkreślić urodę ich starzejącego się cała.

Marki kosmetyczne skupiają się na tym, jakie mechanizmy biologiczne towarzyszą upływowi czasu - skóra się poddaje na poziomie komórkowym i molekularnym, następuje zmniejszenie możliwości zatrzymania wody w organizmie, spowolnienie regeneracji komórkowej i odbudowy jej struktur oraz zwiększenie jej wrażliwości.

Firma Silab, która dostarcza składniki aktywne do firm kosmetycznych wyróżniła cztery parametry dobrego starzenia się. Są to: nawilżenie, napięcie, nieobecność zmarszczek i blask skóry. Na podstawie tych wyników Silab rozwinął składnik aktywny Wellagyl, który odbudowuje profil genetyczny i aktywny komórek skóry, która się „źle” starzeje.

Amerykańska firma Boom, pionier na rynku pro-aging, ma podejście holistyczne i oferuje całą gamę produktów przeznaczonych dla kobiet, które „chcą poprawić swoją autentyczną urodę mając do niej podejście szczere i realistyczne”. Podobną koncepcję kryje gama pozytywnych kosmetyków anti-aging marki DermaPositive.

Happy aging to zaledwie początek zmian w podejściu do starzenia się w kosmetyce pielęgnacyjnej i na pewno znajdzie naśladowców również w innych kategoriach, na przykład kosmetykach do makijażu. 

  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.11.2025 10:21
Kimberly-Clark przejmuje Kenvue za 48,7 mld dolarów – powstaje globalny Lewiatan beauty
Ten mariaż stworzy jedną z największych biznesowych grup na świecie.Kimberly-Clark

Kimberly-Clark, producent m.in. marek Huggies i Kleenex, ogłosił przejęcie spółki Kenvue Inc., należącej do segmentu zdrowia konsumenckiego, w transakcji gotówkowo-akcyjnej o wartości około 48,7 mld dolarów. Fuzja połączy dwóch światowych liderów w dziedzinie higieny osobistej i produktów zdrowotnych, tworząc jedną z największych grup w branży, z portfelem obejmującym 10 marek o rocznych przychodach przekraczających miliard dolarów.

Zgodnie z warunkami porozumienia, jednogłośnie zatwierdzonego przez rady nadzorcze obu firm, akcjonariusze Kenvue otrzymają 3,50 dolara w gotówce oraz 0,14625 akcji Kimberly-Clark za każdą posiadaną akcję Kenvue, co odpowiada łącznej wycenie 21,01 dolara za akcję. Po połączeniu nowy podmiot ma generować 32 mld dolarów rocznych przychodów oraz 7 mld dolarów skorygowanego EBITDA. Transakcja ma zostać sfinalizowana w drugiej połowie 2026 roku, po uzyskaniu niezbędnych zgód regulacyjnych.

Kimberly-Clark szacuje, że fuzja przyniesie 2,1 mld dolarów rocznych synergii operacyjnych, z czego 1,9 mld dolarów pochodzić ma z oszczędności kosztowych, a 500 mln dolarów z dodatkowych przychodów. Po zakończeniu transakcji akcjonariusze Kimberly-Clark będą posiadać 54 proc. udziałów, a akcjonariusze Kenvue 46 proc. w nowym, zintegrowanym koncernie.

Nowa struktura połączy doświadczenie Kimberly-Clark w segmencie dóbr higieny osobistej z naukowo opracowanym portfolio Kenvue w zakresie zdrowia konsumenckiego, obejmującym takie marki jak Neutrogena, Tylenol i Aveeno. Siedziba główna pozostanie w Irving w Teksasie, natomiast Kenvue zachowa znaczącą obecność operacyjną, w tym zaplecze badawczo-rozwojowe i produkcyjne.

Przejęcie ma wzmocnić strategiczne przesunięcie Kimberly-Clark w kierunku kategorii o wyższej marży i szybszym wzroście, integrując kompetencje w zakresie innowacji, marketingu i R&D. Połączenie potencjału obu firm pozwoli stworzyć jednego z największych światowych graczy na rynku zdrowia i pielęgnacji osobistej, o silnej pozycji konkurencyjnej zarówno w Ameryce Północnej, jak i na kluczowych rynkach międzynarodowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.11.2025 10:20
Estée Lauder notuje wzrost sprzedaży w Q1 roku fiskalnego 2026
Globalny gracz świętuje dobre wyniki.Marzena Szulc

Estée Lauder Companies opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2026, wykazując wzrost sprzedaży netto do poziomu 3,481 mln dolarów. Oznacza to 4-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2024, kiedy sprzedaż netto wyniosła 3,361 mln dolarów. Organiczna sprzedaż netto osiągnęła wartość 3,455 mln dolarów, co stanowi wzrost o 3 proc. rok do roku.

Segment pielęgnacji skóry, stanowiący kluczowy filar działalności koncernu, odnotował wzrost o 3 proc.. Na wyniki pozytywnie wpłynęła szczególnie dobra sprzedaż marek La Mer oraz Estée Lauder, które utrzymują wysoką pozycję w segmencie premium.

W kategorii makijażu sytuacja była mniej optymistyczna — sprzedaż spadła o 2 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Spadek ten był głównie rezultatem słabszych wyników marki Bobbi Brown, mimo stabilnej sprzedaży innych marek w portfolio koncernu.

„Co napawa optymizmem, nabieramy rozpędu w całej organizacji dzięki znaczącym zmianom operacyjnym, które wprowadziliśmy do tej pory, aby działać szybciej i sprawniej” – powiedział Stéphane de La Faverie, prezes i dyrektor generalny. „Te wyniki wzmacniają naszą pewność co do perspektyw na rok fiskalny 2026 – rok przełomowy – ponieważ przywracamy organiczny wzrost sprzedaży i po raz pierwszy od czterech lat zwiększamy marżę operacyjną”.

Najsilniejszy wzrost Estée Lauder zanotowała w segmencie zapachów, gdzie sprzedaż zwiększyła się aż o 13 proc. we wszystkich regionach geograficznych. Wynik ten napędzały szczególnie marki Le Labo, Tom Ford Beauty oraz Jo Malone London, które konsekwentnie umacniają pozycję na rynku luksusowych perfum.

Z kolei kategoria pielęgnacji włosów odnotowała spadek o 7 proc., co wynikało przede wszystkim z niższej sprzedaży produktów marki Aveda. Mimo zróżnicowanych wyników w poszczególnych segmentach, Estée Lauder utrzymuje stabilny wzrost przychodów, koncentrując się na dalszym rozwoju marek premium i zróżnicowaniu oferty produktowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. listopad 2025 02:41