StoryEditor
Producenci
03.06.2022 00:00

Hebe i Sephora to najbardziej przyjazne sieci z obszaru beauty

Hebe i Sephora dostały Gwiazdę Jakości Obsługi 2022. To nagroda, która przyznawana jest po analizie poziomu zadowolenia klientów, mocnych i słabych stron przedsiębiorstwa, a także porównania wskaźników na tle branży i konkurencji. W tym roku odbyła się piętnasta edycja badania.

Każdego roku Polski Program Jakości Obsługi we współpracy z ekspertami z SecretClient przeprowadza badanie satysfakcji konsumentów. W jego efekcie przyznaje tytuły Gwiazdy Jakości Obsługi. W oparciu o takie parametry jak zadowolenie odbiorców z jakości świadczonych usług, terminowość i czas obsługi, fachowość personelu, dostępność asortymentu i jego ceny, a także stopień polecenia danej marki, w tym roku wyróżnienie otrzymały m.in. sieć drogerii Hebe oraz perfumerie Sephora.

Sieć drogerii Hebe rozwijana jest w Polsce od 2011 r. w ramach projektu biznesowego Grupy Jeronimo Martins w Polsce. Koncepcja drogerii opiera się na połączeniu wysokiej jakości obsługi ze zróżnicowanym asortymentem, w ramach którego znajdują się autorskie produkty marki Hebe, a także portfolio marek na wyłączność. Dziś siec liczy ponad 289 drogerii, a do końca roku ma ich być ponad 300. Sieć cały czas uruchamia kolejne placówki i wchodzi do kolejnych miast.

Natomiast Sephora jest obecna w Polsce od 1999 roku. Dziś jest jedną z najpopularniejszych perfumerii w kraju. Jej pierwsza polska placówka ruszyła w Bydgoszczy w Centrum Handlowym King Cross. Obecnie posiada ponad 90 perfumerii w około 100 największych polskich miastach. Oferuje starannie dobrany, pełen nowości asortyment partnerskich marek – wśród nich zarówno klasyki, światowe premiery, jak i kolekcja marki własnej Sephora Collection.

Udostępnia też usługi makijażowe i pielęgnacyjne. Klienci mogą z nich skorzystać w specjalnych strefach tzw. Beauty Hubach, Skin Care Studio, Benefit Brow Barach, czyli profesjonalnych stanowiskach wspieranych przez zespół konsultantów i technologiczne innowacje. Siec jest częścią koncernu LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, wiodącej na świecie grupy dóbr luksusowych. Wciąż otwiera kolejne lokalizacje i modernizuje swoje placówki na całym świecie.

W badaniu jakości obsługi pod uwagę wzięto ponad 40 tys. firm z niemal 200 branż. Na podstawie zebranych w ciągu całego roku ocen wyróżnione zostały firmy, które uzyskały najwyższy poziom satysfakcji konsumentów, czyli najwyższe wskaźniki jakości obsługi. Poza wystawianymi opiniami, badany jest również wskaźnik NPS, który świadczy o stopniu rekomendacji ocenianej firmy rodzinie lub znajomym konsumenta. Misją całego programu jest podnoszenie standardów całej branży poprzez zapewnienie przestrzeni komunikacyjnej pomiędzy firmami a potencjalnymi klientami. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
21.08.2025 07:49
Louis Vuitton wkracza na rynek luksusowych kosmetyków, licząc na poprawę wyników
Szminki i cienie La Beauté Louis Vuitton będą dostępne w wersjach refill Louis Vuitton IG

Współtwórczynią linii kosmetyków La Beauté Louis Vuitton jest Pat McGrath – legendarna wizażystka, która o obejmie stanowisko dyrektor kreatywnej marki. Premiera ma miejsce w okresie, gdy koncern LVMH notuje słabe wyniki na rynku dóbr luksusowych. Wprowadzenie luksusowej linii kosmetycznej to sprawdzony sposób na zwiększenie przychodów – wskazują eksperci.

Francuski dom mody Louis Vuitton oficjalnie rozpoczął odliczanie do debiutu swojej pierwszej linii kosmetycznej. Marka informuje na swoim Instagramie, że efekty współpracy marki z Pat McGrath trafią na rynek 25 sierpnia. Jeśli chodzi o ofertę kosmetyczną, marka Louis Vuitton miała do tej pory w swojej ofercie wyłącznie perfumy.

Debiut La Beauté Louis Vuitton oznacza ekspansję francuskiego domu mody na rynek luksusowych kosmetyków. Pierwsza odsłona kolekcji skupia się na kosmetykach do makijażu oczu i ust – będą to m.in. cienie do powiek LV Ombres (cena to 220 euro za sztukę), 10 odcieni balsamów do ust LV Baume (140 euro) i aż 55 szminek LV Rouge (140 euro).

Każdy produkt został zaprojektowany tak, by być “czymś więcej, niż tylko kosmetykiem do makijażu” – ma on stanowić pamiątkę dla kolekcjonerów, będąc przy tym kosmetykiem o wysokiej jakości i wydajności. – Będzie to otwrcie nowego poziomu luksusowego piękna – zapewnia McGrath.

Wszystkie produkty będą w wersjach do ponownego uzupełnienia (refill) – do sprzedaży trafią równocześnie wkłady do szminek oraz cieni do powiek. Perfumowane produkty do ust zostały stworzone we współpracy z “nosem” współpracującym z LV – jest nim ceniony perfumiarz Jacques Cavallier.

Kosmetyki z linii La Beauté Louis Vuitton pojawią się w wybranych sklepach w Chinach 20 sierpnia, natomiast globalnie przedsprzedaż rozpocznie się 25 sierpnia, a premiera w wybranych sklepach będzie miała miejsce 29 sierpnia. 

Premiera kosmetyków do makijażu LV ma miejsce w okresie, gdy LVMH radzi sobie słabiej na rynku dóbr luksusowych. W lipcu spółka-matka odnotowała 15-procentowy spadek zysków za pierwsze półrocze 2025 roku do 9,01 mld euro w związku ze spadkiem sprzedaży w swoim flagowym dziale (fashion i galanteria skórzana). 

image

LVMH ogłasza wyniki za I kwartał 2025 roku: spadek sprzedaży w segmencie beauty

Wprowadzenie luksusowej linii kosmetycznej to sprawdzony sposób na zwiększenie przychodów, czego przykładem jest marka Victoria Beckham. Wprowadzenie Victoria Beckham Beauty było zyskownym posunięciem, dzięki któremu marce udało się wyjść na plus w 2022 roku. Luksusowe kosmetyki mogą nie tylko poszerzyć zasięg marki, ale też przyciągnąć nowych klientów i generować powtarzalną sprzedaż, wykraczającą poza samą modę. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.08.2025 16:04
Colgate-Palmolive z zakazem emisji reklamy jednej z marek po wytknięciu rasistowskiego podtekstu
Brytyjski oddział Colgate-Palmolive, właściciel Sanexu, broni spotu reklamowego.Sanex

Reklama żelu pod prysznic Sanex została zakazana w Wielkiej Brytanii po interwencji Advertising Standards Authority (ASA). Powodem była narracja sugerująca, że czarna skóra jest „problematyczna”, a biała – „lepsza”. Decyzja regulatora zapadła po otrzymaniu dwóch skarg od widzów, którzy wskazali na negatywne stereotypy dotyczące osób o ciemniejszej karnacji.

Spot, emitowany w czerwcu, zawierał narrację: „Do tych, którzy drapią się dniem i nocą. Do tych, których skóra wysusza się nawet od wody”, ilustrowaną obrazami czarnej kobiety z czerwonymi śladami na ciele i innej, której skóra wyglądała jak popękana glina. Następnie reklama przedstawiała białą kobietę biorącą prysznic z produktem Sanex i zapewniała o „24-godzinnym nawilżeniu”. Spot kończył się hasłem: „Ulgę może przynieść zwykły prysznic”.

Colgate-Palmolive, właściciel marki Sanex i globalny koncern dóbr konsumpcyjnych o wartości rynkowej 68 miliardów dolarów, bronił kampanii. Firma argumentowała, że przekaz miał pokazywać efekt „przed i po”, a różnice między modelkami nie koncentrowały się na ich kolorze skóry. Z kolei Clearcast, instytucja odpowiedzialna za zatwierdzanie reklam telewizyjnych w Wielkiej Brytanii, podkreśliła, że reklama miała na celu pokazanie inkluzywności produktu.

ASA uznała jednak, że wykorzystanie różnych kolorów skóry do zobrazowania efektu działania kosmetyku prowadziło do negatywnego porównania. Według regulatora reklama była skonstruowana w taki sposób, że „to czarna skóra została pokazana jako problematyczna i niewygodna, podczas gdy biała skóra – gładka i czysta – przedstawiona została jako efekt udanej przemiany”.

Organ dodał, że choć intencją reklamodawcy nie było utrwalanie stereotypów, przekaz mógł umknąć części odbiorców. Jednocześnie stwierdził, że spot „prawdopodobnie wzmacniał negatywny i obraźliwy stereotyp rasowy”, zgodnie z którym czarna skóra jest wadliwa, a biała lepsza. W konsekwencji reklama została zakazana w obecnej formie, a Colgate-Palmolive otrzymało zalecenie, by w przyszłości unikać przekazów mogących powodować poważne obrażenie na tle rasowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. sierpień 2025 10:06