StoryEditor
Producenci
10.03.2023 00:00

Henkel czeka na zgłoszenia do nagrody Martha Schwarzkopf Award for Women in Science

O nagrodę Marthy Schwarzkopf mogą ubiegać się naukowczynie z całego świata w stopniu doktora, mające długoletnie doświadczenie badawcze w zakresie nauk przyrodniczych, medycyny i informatyki, które pracują w dziedzinie badań trychologicznych lub dziedzinach pokrewnych / fot. materiały prasowe/Henkel Polska
Henkel po raz drugi przyzna nagrodę "Martha Schwarzkopf Award for Women in Science". Wyróżnione nią zostają naukowczynie prowadzące badania na polu trychologii lub w dziedzinach pokrewnych. Oprócz nagrody głównej w wysokości 10 tys. euro w tym roku zostanie przyznana także nagroda dodatkowa dla rozwijającego się talentu „Emerging Talents Award” w wysokości 5 tys. euro. Aplikacje należy składać do 1 maja.

Nagroda „Martha Schwarzkopf Award for Women in Science” jest hołdem dla Marthy Schwarzkopf, jednej z pierwszych w Niemczech kobiet, która nie tylko prowadziła firmę, ale także ufundowała Instytut Badań nad Włosami. Schwarzkopf Hair Research Institute prowadzi laboratoria badawczo-rozwojowe i testowe salony fryzjerskie na całym świecie. Schwarzkopf jest obecnie jedną z wiodących marek konsumenckich w portfolio Henkla i największą w segmencie pielęgnacji włosów.

– Byliśmy mile zaskoczeni zainteresowaniem, z jakim spotkała się zeszłoroczna edycja konkursu, Po otrzymaniu zgłoszeń od tylu niesamowitych kandydatek, podjęliśmy decyzję o tym, żeby oprócz głównego wyróżnienia, przyznać w tym roku także dodatkową nagrodę dla rozwijających się talentów. W ten sposób możemy mieć pewność, że wspieramy zarówno doświadczone naukowczynie jak i obiecujące badaczki, które dopiero rozpoczynają swoją karierę – mówi Andrea Sättler, director R&D, Henkel Consumer Brands i przewodnicząca jury.

O nagrodę Marthy Schwarzkopf mogą ubiegać się naukowczynie z całego świata w stopniu doktora, mające długoletnie doświadczenie badawcze w zakresie nauk przyrodniczych, medycyny i informatyki, które pracują w dziedzinie badań trychologicznych lub dziedzinach pokrewnych, takich jak badania włókien tekstylnych i wełnianych, analiza powierzchni biologicznych lub interakcja substancji z włosami lub skórą głowy.

Natomiast o wyróżnienie „Emerging Talents” mogą zawalczyć badaczki, które ukończyły studia magisterskie w tych samych obszarach naukowych, nawet jeśli są dopiero na początku swojej kariery naukowej.

Zgłoszenia będą oceniane przez jury, składające się z naukowczyń pracujących w dziale Henkel Consumer Brands R&D. Laureatka „Martha Schwarzkopf Award for Women in Science” otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 10 tys. euro. W przypadku nagrody dodatkowej dla rozwijającego się talentu zwyciężczyni otrzyma kwotę 5 tys. euro. Oprócz gratyfikacji finansowej, laureatki będą miały możliwość uczestniczenia w specjalnym programie mentorskim we współpracy z jednym z wiodących naukowców firmy Henkel.  

Zgłoszenia są przyjmowane do 1 maja 2023 roku, a zainteresowane osoby powinny przesłać swoją aplikację w języku angielsku lub niemieckim na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Jury wybierze zwyciężczynie do 1 sierpnia 2023 roku. Decydujące czynniki w ocenie to znaczenie osiągnięć naukowych uczestniczek w rozwoju badań nad włosami, a także dla konsumentów i środowiska. Kolejne kryteria to innowacyjność, oryginalność, możliwość wdrożenia projektów badawczych oraz ich znaczenie dla rozwoju nowych produktów sektora kosmetyków do włosów. Obie nagrody zostaną wręczone podczas ceremonii, która odbędzie się w Hamburgu w Niemczech w listopadzie 2023 roku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.07.2025 14:35
Kosmetyczne imperium Kate Moss upada po niespełna trzech latach działalności
Kosmetyki Cosmoss od Kate Moss zadebiutowały na rynku w 2022 r.Shutterstock

Marka Cosmoss, założona przez supermodelkę Kate Moss, wystartowała we wrześniu 2022 r. z bardzo kameralnym portfolio: łącznie sześć produktów – trzy preparaty do pielęgnacji skóry, dwie mieszanki ziołowych herbat oraz jedną mgiełkę zapachową Sacred Mist. Projekt powstał przy wsparciu przyjaciół Moss: dietetyczki Rose Ferguson i homeopatki Victorii Young, a od początku celował w segment premium.

Ceny należały do najwyższych w swojej kategorii: za pojedynczy kosmetyk do pielęgnacji trzeba było zapłacić do 105 funtów, a za 100-ml flakon Sacred Mist – 120 funtów. Dla porównania, średnia cena kremu do twarzy w brytyjskich drogeriach sieciowych wynosi dziś około 20 funtów, co oznaczało pięcio- lub sześciokrotną różnicę.

Choć początkowe zainteresowanie było spore, sygnały ostrzegawcze pojawiły się już w 2024 r. W ciągu ostatnich kilku tygodni oficjalna strona internetowa marki przestała działać, a użytkownicy zgłaszali trudności z zakupem. Ostatni wpis w mediach społecznościowych został opublikowany 18 tygodni temu, co ograniczyło kontakt z odbiorcami i podkopało wiarygodność brandu.

W czerwcu 2025 r. powołano oficjalnych likwidatorów, a Cosmoss weszła w stan dobrowolnej likwidacji – zaledwie 33 miesiące po premierze. Eksperci wskazują, że marka zderzyła się z wyjątkowo konkurencyjnym rynkiem wellness oraz presją kosztów życia, która ograniczyła popyt na drogie kosmetyki. Z wysoką ceną i wąską dystrybucją trudno było zbudować masową skalę; jedynie zapach Sacred Mist zdołał zgromadzić lojalną, lecz niewielką grupę fanów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.07.2025 13:31
W ich butach walczył Bruce Lee, a teraz – zadebiutują z perfumami
Onitsuka Tiger mat.pras.

Kultowajapońska marka Onitsuka Tiger wprowadzi na rynek jesienią swoją pierwszą kolekcję czterech perfum. Ich twórcą będzie ceniony perfumarz Mark Buxton. Informację podano przy okazji otwarcia nowego, flagowego butiku na paryskich Polach Elizejskich.

Kultowa marka (najbardziej kojarzona z modelem obuwia sportowego, spopularyzowanym przez Bruce’a Lee w “Wejściu smoka”, a później – w wersji zółtej – przez Umę Thurman w “Kill Bill”), prezentuje swoje pierwsze perfumy. Zgodnie z zasadami japońskiego minimalizmu i prostoty, nazwy poszczególnych kompozycji to Onitsuka Tiger One, Two, Three i Four.

Kolekcja ma swoje hasło przewodnie „Wearing Quiet Radiance”. Twórcą kompozycji zapachowych jest ceniony perfumiarz Mark Buxton.

Kreacje Buxtona dla Onitsuka Tiger są opisywane jako „odważne i śmiałe”. Brytyjczyk ma w swoim portfolio blisko 180 kompozycji, wykreowanych dla takich marek jak Burberry, Comme des Garcons, House of Sillage, Le Labo, posiada też własną markę niszową (Mark Buxton).

Cały proces tworzenia zapachów dla Onitsuka Tiger – od doboru składników, ekstrakcję, po mieszanie i butelkowanie – odbywa się wyłącznie w Grasse w Prowansji, znanej w świecie stolicy perfum.

Cztery zapachy Onitsuka Tiger zostaną wprowadzone na rynek jesienią tego roku. Wiadomo, że będą zamknięte w żółtych flakonach, w charakterystycznym dla marki kolorze.

image
Onitsuka Tiger mat.pras.

Także wokół żółtego koloru zaaranżowany został 2-poziomowy butik marki, otwarty na prestiżowych Polach Elizejskich. W sklepie dostępna jest kolekcja fashion Onitsuka Tiger, w tym odzież jeansowa Denivita i obuwie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. lipiec 2025 10:29