StoryEditor
Producenci
22.08.2019 00:00

Henkel i Kaufland pomagają dzieciom w potrzebie

Firma Henkel i sieć sklepów Kaufland inicjują kolejną edycję akcji „Kupujesz – pomagasz!”. Dochód ze sprzedaży produktów Henkla w czasie trwania akcji (od 22 sierpnia do 3 października br.) zostanie przeznaczony na wyrównywanie szans w dostępie do edukacji podopiecznych Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce.

Klienci sieci sklepów Kaufland, którzy między 22 sierpnia a 3 października kupią kosmetyki, środki piorące lub środki czystości marek: Persil, E, K2r, Perwoll, Silan, Somat, Pur, Bref, Clin, Hattrick, Pure Color, Freshlight, Gliss Kur, Taft, Color Expert, Syoss, Schauma, Palette, Fa, Vademecum lub Denivit, wspomogą podopiecznych Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w ramach akcji „Kupujesz – Pomagasz”.

- Już po raz czwarty wspólnie z siecią Kaufland angażujemy się w akcję „Kupujesz - pomagasz!” na rzecz SOS Wiosek Dziecięcych. Cel akcji jest dla nas ważny – chcemy pomóc wyrównać szanse podopiecznych Stowarzyszenia w dostępie do edukacji i w ten sposób ułatwić im start w przyszłość – powiedziała Dorota Strosznajder, pełnomocnik ds. odpowiedzialności społecznej Henkel Polska.

- We współpracy z jednym z naszych największych dostawców, firmą Henkel, możemy wspólnie zadbać o potrzeby dzieci ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. Cieszymy się, że już po raz czwarty mamy możliwość przyłączyć się do tej inicjatywy i wesprzeć dzieci na starcie. Nasi klienci, a także pracownicy bardzo chętnie biorą udział w tego typu programach. To dzięki ich ofiarności i zaangażowaniu możemy mówić o sukcesie akcji charytatywnej „Kupujesz – pomagasz”, za co serdecznie dziękujemy – podkreśla Agnieszka Kotlińska, ekspert ds. CSR w sieci Kaufland.

Dzięki zebranej kwocie podopieczni Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Siedlcach i Biłgoraju będą mogli uczestniczyć w zaplanowanych na cały rok zajęciach językowych. Środki pozwolą także sfinansować zakup pomocy edukacyjnych wykorzystywanych podczas zajęć. 

Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce to organizacja działająca od blisko 70 lat w 135 krajach. Niesie pomoc dzieciom tworząc rodzinne formy opieki zastępczej nazywane SOS Wioskami Dziecięcymi. 

Henkel jest firmą globalną, o zrównoważonej i różnorodnej ofercie produktów i usług w sektorze przemysłowym i dóbr konsumpcyjnych. Główne jego działy to Henkel Adhesive Technologies (dział klejów budowlanych i konsumenckich oraz technologii dla przemysłu), Laundry & Home Care (środków piorących i czystości) oraz Beauty Care (kosmetyków). Firma została  założona w 1876. W 2018 odnotowała przychody ze sprzedaży na poziomie około 20 mld oraz skorygowany zysk operacyjny na poziomie około 3,5 mld euro. Henkel zatrudnia na całym świecie ponad 53 tysiące pracowników

Kaufland to międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. Należy do dużych przedsiębiorstw handlowych Europy z branży nowoczesnych sklepów wielkopowierzchniowych. W całej Europie Kaufland posiada około 1200 sklepów i zatrudnia niemal 150 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 212 marketów i zatrudnia ok. 16 000 pracowników.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.11.2025 10:20
Estée Lauder notuje wzrost sprzedaży w Q1 roku fiskalnego 2026
Globalny gracz świętuje dobre wyniki.Marzena Szulc

Estée Lauder Companies opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2026, wykazując wzrost sprzedaży netto do poziomu 3,481 mln dolarów. Oznacza to 4-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2024, kiedy sprzedaż netto wyniosła 3,361 mln dolarów. Organiczna sprzedaż netto osiągnęła wartość 3,455 mln dolarów, co stanowi wzrost o 3 proc. rok do roku.

Segment pielęgnacji skóry, stanowiący kluczowy filar działalności koncernu, odnotował wzrost o 3 proc.. Na wyniki pozytywnie wpłynęła szczególnie dobra sprzedaż marek La Mer oraz Estée Lauder, które utrzymują wysoką pozycję w segmencie premium.

W kategorii makijażu sytuacja była mniej optymistyczna — sprzedaż spadła o 2 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Spadek ten był głównie rezultatem słabszych wyników marki Bobbi Brown, mimo stabilnej sprzedaży innych marek w portfolio koncernu.

„Co napawa optymizmem, nabieramy rozpędu w całej organizacji dzięki znaczącym zmianom operacyjnym, które wprowadziliśmy do tej pory, aby działać szybciej i sprawniej” – powiedział Stéphane de La Faverie, prezes i dyrektor generalny. „Te wyniki wzmacniają naszą pewność co do perspektyw na rok fiskalny 2026 – rok przełomowy – ponieważ przywracamy organiczny wzrost sprzedaży i po raz pierwszy od czterech lat zwiększamy marżę operacyjną”.

Najsilniejszy wzrost Estée Lauder zanotowała w segmencie zapachów, gdzie sprzedaż zwiększyła się aż o 13 proc. we wszystkich regionach geograficznych. Wynik ten napędzały szczególnie marki Le Labo, Tom Ford Beauty oraz Jo Malone London, które konsekwentnie umacniają pozycję na rynku luksusowych perfum.

Z kolei kategoria pielęgnacji włosów odnotowała spadek o 7 proc., co wynikało przede wszystkim z niższej sprzedaży produktów marki Aveda. Mimo zróżnicowanych wyników w poszczególnych segmentach, Estée Lauder utrzymuje stabilny wzrost przychodów, koncentrując się na dalszym rozwoju marek premium i zróżnicowaniu oferty produktowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. listopad 2025 08:43