
Największy udział w obrotach Henkla generuje działalność w branży Adhesive Technologies – to technologie stosowane np. w samochodach, turbinach wiatrowych, samolotach czy telefonach komórkowych.
Jak informuje serwis lebensmittelpraxis.de, w drugim kwartale roku obrotowego, dział Adhesives w Düsseldorfie osiągnął największy organiczny wzrost sprzedaży na poziomie 5,2 proc. W branży detergentów i środków do pielęgnacji domu Hendel rósł organicznie o 2,9 proc., a w segmencie kosmetyków o 0,4 proc.
W Europie Zachodniej przychody uległy stagnacji przy minimalnym organicznym wzroście o 0,1 proc. Z kolei, sprzedaż w innych regionach gwałtownie wzrosła. Mocny wzrost – o 8,2 proc. został odntowany w Europie Wschodniej.
Henkel zaktualizował też swoją prognozę na cały rok finansowy 2018. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami. W segmencie klejów firma zwiększyła docelowy wzrost sprzedaży organicznej do 4 – 5 proc. (zamiast poprzednich 2 – 4 proc.). W przypadku pozostałych dwóch działów – detergentów i środków czyszczących (od 2 do 4 proc.) oraz kosmetyków (do 2 proc.).
Henkel prowadzi działalność na całym świecie. W roku podatkowym 2017 firma odnotowała sprzedaż o wartości około 20 mld euro oraz zysk operacyjny 3,5 mld euro.
W Polsce firma Henkel działa od 1990 roku i jest obecna we wszystkich trzech sektorach biznesowych: środków piorących i czystości, kosmetyków (rynkowych i profesjonalnych dla salonów fryzjerskich) oraz klejów konsumenckich, budowlanych i dla przemysłu.
Wiodące marki Henkla w Polsce to Persil, E, Perwoll, Silan, Pur, Somat, Bref, Clin, Palette, Taft, Schauma, Gliss Kur, Fa, Syoss, Denivit, Vademecum, Igora Royal, Bonacure, Pattex, Metylan, Pritt, Ceresit, Bonderite i Loctite.