StoryEditor
Producenci
19.07.2023 13:27

Henkel od 25 lat wpiera inicjatywy wolontariatu pracowniczego

Dwa zespoły Henkla ponownie zaangażowały się w budowę schronisk dla potrzebujących rodzin w Rumunii. Henkel wspiera ten projekt od ponad 8 lat, podczas których ponad 250 pracowników firmy budowało i remontowało domy / materiały prasowe
Ponad 10 tys. obecnych i emerytowanych pracowników firmy Henkel na całym świecie zaangażowało się w działania społeczne. Koncern od 25 lat wspiera ich w tych inicjatywach, oferując darowizny finansowe i rzeczowe oraz płatne urlopy na realizację różnych działań. Wsparcie otrzymało już ponad 17 tys. projektów społecznych w ponad 100 krajach.

Inicjatywa wolontariacka Henkla „Wywieraj wpływ na jutro” (MIT - Make an Impact on Tomorrow) obchodzi swoje 25. urodziny. Jej celem jest promowanie wolontariatu pracowników (ale też emerytów) w projektach społecznych. Wsparcie otrzymał już ponad 17 300 projektów w ponad 100 krajach na całym świecie.

image

Henkel wspiera wolontariat i inicjatywy swoich pracowników na całym świecie 

materiały prasowe

Inicjatywa MIT została uruchomiona w 1998 roku, a Henkel stał się jedną z pierwszych niemieckich firm, które uczyniły dobrowolne zaangażowanie społeczne kluczowym elementem swoich działań na rzecz zrównoważonego rozwoju.

– MIT znajduje się w centrum naszych działań społecznych. Jesteśmy przekonani, że możemy coś zmienić w społeczeństwie, jeśli zaangażujemy się osobiście. Dlatego oferujemy naszym pracownikom i emerytom różnorodne możliwości zaangażowania, zarówno indywidualnego, jak i zespołowego – mówi Karol-Monique Westhoff, global head of corporate citizenship w Henklu.

Wsparcie firmy Henkel obejmuje darowizny finansowe i rzeczowe, a także możliwość wzięcia płatnego czasu wolnego w celu poświęcenia się projektowi społecznemu. Pracownicy mogą wspierać własne projekty, a także uczestniczyć w projektach, które zostały już sfinansowane.

– Reakcja na nasz program MIT zawsze była bardzo dobra, a zainteresowanie rośnie: ponad 10 tys. pracowników i emerytów na całym świecie zaangażowało się już społecznie dzięki programowi – dodaje Karol-Monique Westhoff.

W 2022 roku jeden z projektów koncentrował się na działaniach na rzecz Ukrainy. Objął współpracę z organizacją pozarządową „Habitat for Humanity”. Czterech pracowników Henkla wspierało organizację przez miesiąc w Warszawie, pomagając uchodźcom dzięki płatnemu urlopowi. Wolontariusze pomagali zarówno przy zakładaniu schronisk, jak i przy czynnościach administracyjnych.

Ponadto dwa zespoły Henkla ponownie zaangażowały się w budowę schronisk dla potrzebujących rodzin w Rumunii. Henkel wspiera ten projekt od ponad 8 lat, podczas których ponad 250 pracowników firmy budowało i remontowało domy.

image

Inicjatywa pracownicza „Trashfighter”

materiały prasowe

Innym przykładem jest globalna inicjatywa pracownicza „Trashfighter”, która jest częścią stałego zaangażowania Henkla w zrównoważoną gospodarkę o obiegu zamkniętym i zapobieganie powstawaniu odpadów z tworzyw sztucznych w środowisku.

image

Pracownicy Henkla jako wolontariusze Światowych Igrzysk Olimpiad Specjalnych w Berlinie

materiały prasowe

W tym roku Henkel ponownie wsparł inkluzywną imprezę sportową Światowych Igrzysk Olimpiad Specjalnych w Berlinie w tym roku i był na miejscu z 60 wolontariuszami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
31.10.2025 09:37
Puig z 8-proc. wzrostem sprzedaży – kurs na rekordowy rok 2025
Hiszpańska grupa świętuje sukces.Puig

Hiszpańska grupa Puig odnotowała w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku wzrost przychodów o 8 proc., osiągając poziom 3,9 miliarda euro. Wynik ten potwierdza utrzymującą się silną pozycję koncernu w segmencie perfum prestiżowych i niszowych, które stanowią obecnie główny motor wzrostu spółki.

Na czele najlepiej sprzedających się marek znalazły się Charlotte Tilbury, Rabanne, Carolina Herrera i Byredo, a także rosnące w siłę niszowe domy perfumeryjne, takie jak Dries Van Noten i Penhaligon’s. Segment zapachów luksusowych pozostaje dla Puig kluczowym obszarem rozwoju, zapewniającym wysokie marże i globalną rozpoznawalność.

Pod względem geograficznym najlepsze wyniki zanotowano w Europie oraz obu Amerykach, podczas gdy rynek azjatycki – po miesiącach spowolnienia – zaczął wykazywać oznaki odbicia. Zdywersyfikowana obecność regionalna pozwala firmie stabilizować sprzedaż mimo zróżnicowanych warunków makroekonomicznych w poszczególnych krajach.

Puig potwierdził swoje prognozy na cały rok 2025, przewidując, że jego sprzedaż przekroczy 5 miliardów euro, a rentowność ulegnie dalszej poprawie. Wzrost ma być napędzany zarówno przez rozwój marek premium, jak i ekspansję w kanałach cyfrowych oraz nowych rynkach.

Wyniki za dziewięć miesięcy potwierdzają silną kondycję finansową grupy i utrzymujący się globalny popyt na zapachy z segmentu prestige. Puig, który w ostatnich latach umocnił się w czołówce światowych producentów luksusowych kosmetyków, wchodzi w końcowy kwartał 2025 roku z wyraźną perspektywą rekordowych przychodów i dalszego wzrostu udziałów rynkowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. listopad 2025 13:42