StoryEditor
Producenci
19.07.2023 13:27

Henkel od 25 lat wpiera inicjatywy wolontariatu pracowniczego

Dwa zespoły Henkla ponownie zaangażowały się w budowę schronisk dla potrzebujących rodzin w Rumunii. Henkel wspiera ten projekt od ponad 8 lat, podczas których ponad 250 pracowników firmy budowało i remontowało domy / materiały prasowe
Ponad 10 tys. obecnych i emerytowanych pracowników firmy Henkel na całym świecie zaangażowało się w działania społeczne. Koncern od 25 lat wspiera ich w tych inicjatywach, oferując darowizny finansowe i rzeczowe oraz płatne urlopy na realizację różnych działań. Wsparcie otrzymało już ponad 17 tys. projektów społecznych w ponad 100 krajach.

Inicjatywa wolontariacka Henkla „Wywieraj wpływ na jutro” (MIT - Make an Impact on Tomorrow) obchodzi swoje 25. urodziny. Jej celem jest promowanie wolontariatu pracowników (ale też emerytów) w projektach społecznych. Wsparcie otrzymał już ponad 17 300 projektów w ponad 100 krajach na całym świecie.

image

Henkel wspiera wolontariat i inicjatywy swoich pracowników na całym świecie 

materiały prasowe

Inicjatywa MIT została uruchomiona w 1998 roku, a Henkel stał się jedną z pierwszych niemieckich firm, które uczyniły dobrowolne zaangażowanie społeczne kluczowym elementem swoich działań na rzecz zrównoważonego rozwoju.

– MIT znajduje się w centrum naszych działań społecznych. Jesteśmy przekonani, że możemy coś zmienić w społeczeństwie, jeśli zaangażujemy się osobiście. Dlatego oferujemy naszym pracownikom i emerytom różnorodne możliwości zaangażowania, zarówno indywidualnego, jak i zespołowego – mówi Karol-Monique Westhoff, global head of corporate citizenship w Henklu.

Wsparcie firmy Henkel obejmuje darowizny finansowe i rzeczowe, a także możliwość wzięcia płatnego czasu wolnego w celu poświęcenia się projektowi społecznemu. Pracownicy mogą wspierać własne projekty, a także uczestniczyć w projektach, które zostały już sfinansowane.

– Reakcja na nasz program MIT zawsze była bardzo dobra, a zainteresowanie rośnie: ponad 10 tys. pracowników i emerytów na całym świecie zaangażowało się już społecznie dzięki programowi – dodaje Karol-Monique Westhoff.

W 2022 roku jeden z projektów koncentrował się na działaniach na rzecz Ukrainy. Objął współpracę z organizacją pozarządową „Habitat for Humanity”. Czterech pracowników Henkla wspierało organizację przez miesiąc w Warszawie, pomagając uchodźcom dzięki płatnemu urlopowi. Wolontariusze pomagali zarówno przy zakładaniu schronisk, jak i przy czynnościach administracyjnych.

Ponadto dwa zespoły Henkla ponownie zaangażowały się w budowę schronisk dla potrzebujących rodzin w Rumunii. Henkel wspiera ten projekt od ponad 8 lat, podczas których ponad 250 pracowników firmy budowało i remontowało domy.

image

Inicjatywa pracownicza „Trashfighter”

materiały prasowe

Innym przykładem jest globalna inicjatywa pracownicza „Trashfighter”, która jest częścią stałego zaangażowania Henkla w zrównoważoną gospodarkę o obiegu zamkniętym i zapobieganie powstawaniu odpadów z tworzyw sztucznych w środowisku.

image

Pracownicy Henkla jako wolontariusze Światowych Igrzysk Olimpiad Specjalnych w Berlinie

materiały prasowe

W tym roku Henkel ponownie wsparł inkluzywną imprezę sportową Światowych Igrzysk Olimpiad Specjalnych w Berlinie w tym roku i był na miejscu z 60 wolontariuszami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.05.2024 08:00
Rexona oficjalnym partnerem Reprezentacji Polski w Piłce Siatkowej
Sebastian Świderski, prezes Polskiego Związku Piłki Siatkowej; Tomasz Suffner, Personal Care Business Unit Lead Poland, Baltics & Ukraine, członek Zarządu Unilever; Piotr Janiak, siatkarz
Rexona dołącza do sponsorów Polskiego Związku Piłki Siatkowej. Jest teraz oficjalnym partnerem Polskiej Piłki Siatkowej. Logo marki pojawi się na stadionach podczas rozgrywek i w materiałach marketingowych związku. Rexona ma możliwość wykorzystania wizerunku zawodników i logo PZPS i Polskiej Siatkówki w kampaniach reklamowych.

Marka Rexona (Unilever) została oficjalnym partnerem Polskiego Związku Piłki Siatkowej.

W ramach umowy na 2024 rok, Rexona uzyskała prawo posługiwania się tytułem „Partnera Polskiej Siatkówki”, „Partnera Reprezentacji Polski w Piłce Siatkowej” oraz prawo do wykorzystywania w działalności marketingowej oficjalnego logotypu reprezentacji Polski.

Umowa gwarantuje również ekspozycję stadionową oraz możliwość wykorzystania wizerunku zawodników i logo PZPS i Polskiej Siatkówki w kampaniach reklamowych. Logo marki Rexona pojawi się także w materiałach marketingowych związku, na ściankach sponsorskich w czasie konferencji prasowych oraz na stronie internetowej PZPS.

Współpraca marki Rexona z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej to jeden z wielu przykładów działań podejmowanych przez koncern Unilever, którego celem jest promowanie zrównoważonego, zdrowego i aktywnego stylu życia – czytamy w komunikacie.

Partnerstwo z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej jest dla nas powodem do dumy. Siatkówka to źródło inspiracji i wartości, które wyznajemy i wspieramy jako marka – łączy nas nie tylko sportowa pasja, ale także determinacja, skuteczność i pewność siebie. (...) Jesteśmy przekonani, że dzięki naszej współpracy zapewnimy fanom nowy wymiar zaangażowania i siatkarskich emocji – mówi Tomasz Suffner, Personal Care Business Unit Lead Poland, Baltics & Ukraine, członek Zarządu Unilever z ramienia części biznesu odpowiedzialnej za środki higieny osobistej (Personal Care Business Group) dla Europy Wschodniej.

Niezmiernie cieszymy się, że do grona naszych sponsorów i najbliższych partnerów dołącza globalna marka tej klasy co Rexona. (...) Mówimy podobnym językiem o naszej misji i wizji, a sport jest dla nas wspólnym, naturalnym środowiskiem. To daje nam nadzieję na doskonałą współpracę, z korzyścią dla nas wszystkich, w tym naszych niezastąpionych kibiców – podkreśla Sebastian Świderski, prezes Polskiego Związku Piłki Siatkowej.

Unilever (założony ponad 100 lat temu) jest jednym z największych przedsiębiorstw w branży dóbr konsumpcyjnych na świecie. Dostarcza produkty Beauty & Wellbeing, Personal Care, Home Care, Nutrition i Ice Cream. Prowadzi sprzedaż w 190 krajach, dociera do 3,4 mld konsumentów dziennie. Zatrudnia 128 tys. pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2022 r. wyniosły 60,1 mld euro.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.05.2024 16:36
Clarins optymalizuje łańcuchy dostaw i podpisuje strategiczną umowę z FM Logistic
Clarins wraz z FM Logistic pracują nad optymalizacją i zarządzaniem łańcuchem dostaw kosmetycznej marki w Europie FM Logistic
Clarins – globalna grupa kosmetyczna oraz FM Logistic będą współpracować nad wdrożeniem elastycznej sieci dystrybucji produktów marki w dziesięciu krajach europejskich. Po dwóch latach pilotażowego projektu firmy podpisały umowę o strategicznym partnerstwie.

FM Logistic nawiązało współpracę z Clarins, globalną rodzinną grupą kosmetyczną. Jej celem jest wdrożenie sprawnie działającej i elastycznej sieci dystrybucji w dziesięciu krajach europejskich. Sieć będzie obsługiwana z trzech strategicznych lokalizacji logistycznych Clarins we Francji, Hiszpanii i Włoszech.

image
Clarins to luksusowa marka kosmetyczna
fot. Shutterstock
Spersonalizowane rozwiązanie z zakresu „Control Tower”, czyli pełnej integracji danych i zarządzania łańcuchem dostaw, zostało zaprojektowane w celu sprostania wyzwaniom związanym z rozwojem Grupy Clarins w Europie. Zapewnia ono widoczność przepływów w czasie rzeczywistym, planowanie zamówień, zarządzanie ryzykiem, zoptymalizowany wpływ na CSR i transport. Ponadto system ten optymalizuje kompleksowy przepływ logistyczny, aby znacznie zmniejszyć ślad węglowy. Monitorowanie danych w czasie rzeczywistym umożliwia identyfikację obszarów wymagających poprawy i alertów dotyczących łańcucha dostaw.

Po przeprowadzeniu dwuletniego projektu pilotażowego FM Logistic i Clarins podpisały umowę o strategicznym partnerstwie. Ma ono na celu wsparcie europejskiej sieci dystrybucji, która obejmuje dziesięć krajów, a wysyłki odbywają się z trzech kluczowych lokalizacji we Francji (magazyn Clarins w Amiens), Włoszech (magazyn FM Logistic w Vellezzo Bellini) i Hiszpanii (magazyn FM Logistic w Illescas).

– To partnerstwo stanowi ważny kamień milowy w naszych wysiłkach na rzecz optymalizacji operacji logistycznych z naszych 3 centrów w Europie, dzięki konkretnemu i innowacyjnemu rozwiązaniu, które umożliwia precyzyjne śledzenie naszego łańcucha dystrybucji w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Wpisuje się to w nasze zobowiązania dotyczące coraz bardziej wydajnej obsługi klienta, zapewniając szybkie, niezawodne i sprawne dostawy, przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu na środowisko poprzez lokalizację centrów bliżej naszych klientów i wykorzystanie „czystszego” transportu – stwierdził Denis Martin, specjalista ds. transformacji wsparcia biznesowego w Clarins.

FM Logistic Central Europe jest częścią międzynarodowej firmy logistycznej FM Logistic i zajmuje się obsługą rynków w Europie Środkowej. Oddziały firmy w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech umożliwiają obsługę klientów w regionie.

Firma dysponuje łącznie ponad 1 mln mkw. powierzchni magazynowej, a także flotą ok. 2 500 pojazdów. Posiada 17 platform logistycznych, 30 magazynów przeładunkowych i zatrudnia ponad 5 tys. pracowników.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. maj 2024 13:31