StoryEditor
Producenci
17.04.2023 00:00

Henkel otrzymał siedem wyróżnień za działania w obszarze CSR w Polsce

Świat Młodych Badaczy - jedna z inicjatyw CSR firmy Henkel / fot. materiały prasowe
Firma Henkel Polska i jej działania w obszarze CSR zostały wyróżnione w 21. edycji raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” przygotowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Obok sześciu praktyk realizowanych od wielu już lat, znalazła się w nim po raz pierwszy także nowa inicjatywa, która zapewnia wysokie standardy bezpieczeństwa w miejscu pracy.

Henkel Polska realizuje działania CSR w różnorodnych obszarach, takich jak zaangażowanie w rozwój społeczności lokalnej, ochrona środowiska czy wolontariat pracowniczy. W najnowszym raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” przygotowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu wyróżnionych zostało siedem aktywności koncernu.

Edukacja i działania lokalne

W kategorii Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej twórcy raportu docenili aż 3 projekty Henkel Polska. Pierwszy to realizowany od wielu lat Świat Młodych Badaczy, skierowany do uczniów klas 2-4 szkół podstawowych. W 2022 roku w interaktywnych warsztatach z zakresu nauk ścisłych, które pobudzają kreatywność oraz uczą dzieci zbierania informacji, analizy i interpretacji danych, uczestniczyło 2 040 uczniów z 40 szkół z okolic Raciborza, Stąporkowa i Dzierżoniowa, gdzie Henkel ma swoje fabryki.

Do tej samej kategorii zakwalifikowała się inicjatywa firmy Henkel i Fundacji Polki Mogą Wszystko – Wiem, że warto się uczyć, która daje szansę wyboru kierunku edukacji dzieciom z domów dziecka oraz podopiecznym rodzin zastępczych. Przyznawane w programie stypendia otrzymują dzieci z najlepszymi wynikami w nauce.

Jego realizacja pomaga rozwiązywać problem nierówności w zakresie dostępu do edukacji, a otrzymana pomoc może zostać przeznaczona na dowolny edukacyjny cel, taki jak np. zakup niezbędnego sprzętu czy kursu językowego. W 2022 r. ze stypendiów o łącznej wartości 74 tys. zł korzystało 28 dzieci, a od 2005 r. firma przekazała na ten cel 630 tys. zł.

Kolejne wyróżnienie w tej samej kategorii zdobyła inicjatywa Pralni społecznie odpowiedzialnych Persil, które Henkel otworzył w Gdańsku i Wrocławiu we współpracy z Towarzystwem Pomocy im. Św. Brata Alberta i Fundacją Społecznie Bezpieczni. W pralniach swoje ubrania, koce czy okrycia mogą uprać osoby w kryzysie bezdomności. Możliwość skorzystania z pralni i zachowania codziennej czystości wspiera osoby zagrożone społecznym wykluczeniem w ich staraniach o powrót do normalnego życia.

Firma w ramach tego projektu przekazała profesjonalne pralnice i środki do prania także dwóm ośrodkom dla samotnych matek. W 2022 roku z pralni skorzystało ponad 5 tys. osób i wyprano ponad 23 tony odzieży i okryć (w tym 7 ton odzieży uchodźców z Ukrainy). Praktyka ta została nagrodzona Srebrnym Spinaczem w 2021 roku w kategorii Kampania Społeczna.

W trosce o planetę

W kategorii Środowisko wyróżnienie uzyskała akcja edukacyjna Lekcja Nieśmiecenia realizowana z Fundacją Nasza Ziemia. Kampania ma na celu przekazanie uczniom szkół podstawowych praktycznej wiedzy z zakresu właściwej segregacji odpadów. W dotychczasowych dwóch edycjach kampanii wzięło udział 870 szkół, a 40 zespołów, które zwyciężyły w konkursie, wygrało dla swoich szkół systemy do praktycznej segregacji odpadów.

Inicjatywa jest realizowana również w tym roku. 11 kwietnia ruszyła III edycja, a udział w programie szkoły mogą zgłaszać do 15 maja na stronie lekcjaniesmiecenia.pl.

Do tej samej kategorii zakwalifikowała się kampania #ReThinkFashion. Ma ona na celu edukację społeczeństwa w obszarze odpowiedzialnej konsumpcji mody. Inicjatywa od 2019 roku zachęca Polki i Polaków, by kupowali mniej ubrań, ale lepszej jakości i przykładali większą wagę do dbania o nie. W 2022 r. w ramach kampanii odbyły się m.in. trzy pokazy mody, zamykającym eventem był pokaz kolekcji „Bloom” Macieja Zienia..

Środowisko pracy

W kategorii Praktyki z zakresu pracy zostały docenione dwie inicjatywy. Pierwszą z nich jest Program wolontariatu pracowniczego MIT, którego uczestnicy wspierają lokalne społeczności w rozwiązywaniu ich problemów. Program realizowany jest w Henklu na świecie oraz w Polsce już od ponad 20 lat, a w roku 2022 miał szczególny przebieg. Od momentu wybuchu wojny na Ukrainie ponad 200 pracowników Henkel Polska zaangażowało się w różnorodne działania na rzecz ponad 60 rodzin pracowników Henkel Ukraina poszukujących bezpieczeństwa w Polsce.

Wolontariusze Henkla pomagali także innym uchodźcom z Ukrainy. Na wszystkie te działania poświęcali prywatny czas oraz, za zgodą firmy, także oficjalne godziny pracy. Budżet pomocowy, który firma Henkel Polska wyasygnowała w 2022 na różnego rodzaju pomoc charytatywną dla Ukrainy i jej obywateli, sięgnął poziomu 3,7 miliona złotych. W tej kwocie zamykają się także środki przekazane wyspecjalizowanym organizacjom pomocowym w Polsce tj. Caritas i PCK.

Kolejna praktyka w tej kategorii to Safety First – inicjatywa, której celem jest przede wszystkim zachowanie bezpieczeństwa. Dla Henkla, który działa w branży chemicznej, jest to zagadnienie o najwyższym priorytecie. W inicjatywę tę wpisują się coroczne szkolenia dla wszystkich zainteresowanych z pierwszej pomocy medycznej, realizowane co roku w zakładzie produkcji detergentów w Raciborzu.

Wprowadzenie tej praktyki jest także odpowiedzią na potrzeby pracowników, którzy po pandemii stali się bardziej świadomi zagrożeń zdrowotnych i zaczęli doceniać umiejętności udzielania pierwszej pomocy. W 2022 r. chęć udziału w tym szkoleniu zgłosiło 137 ze 164 pracowników. Uczestnicy szkolenia nabyli umiejętności na wagę życia, co poprawi bezpieczeństwo zdrowotne nie tylko pracowników, ale także ich rodzin i członków lokalnej społeczności.

Myślę, że co roku udowadniamy, że społeczna odpowiedzialność niejedno ma imię, co znajduje odbicie w różnorodności praktyk, jakie realizujemy. Zrównoważony rozwój widać w naszych działaniach nie tylko na rzecz środowiska czy naszych pracowników, ale również na rzecz społeczności lokalnych. Angażowanie się w sprawy otoczenia, w którym działamy biznesowo jest nam niezwykle bliskie i naturalne. Chcemy przyczyniać się do wyrównywania szans, poprawienia dostępu do edukacji i ogólnej pomocy lokalnym społecznościom – powiedziała Dorota Strosznajder, dyrektorka działu komunikacji korporacyjnej oraz pełnomocnik zarządu ds. odpowiedzialności społecznej w firmie Henkel Polska.

***

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to największy polski przegląd działań firm w zakresie CSR. Najnowsza, 21. edycja, opisuje 1 705 dobrych praktyk, zgłoszonych przez 272 organizacje. Dobre praktyki zostały pogrupowane w siedem obszarów opisanych przez normę ISO 26000: zaangażowanie i rozwój społeczności lokalnej, praktyki z zakresu pracy, środowisko, prawa człowieka, zagadnienia konsumenckie, uczciwe praktyki operacyjne, a także ład organizacyjny.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2025 13:02
Beauty Tech Group idzie jak burza: obroty znacznie przewyższają prognozy
currentbody IG

Beauty Tech Group, firma specjalizująca się w dziedzinie urządzeń kosmetycznych, która niedawno zadebiutowała na londyńskiej giełdzie, poinformowała, że tegoroczne obroty przekroczyły jej oczekiwania – na ponad miesiąc przed zakończeniem roku obrotowego.

Beauty Tech Group, producent urządzeń marki The Current Body, zakłada też, że pozostały do końca roku okres będzie również bardzo korzystny pod względem finansowym, bowiem produkty Beauty Tech (nie należące do najtańszych) trafiają coraz częściej na świąteczne listy życzeń.

Spółka potwierdza, że wyniki z października i listopada są dobre, stanowiąc efekt “stale rosnącej świadomości sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego oraz wiodących na rynku produktów grupy, które napędzają silny wzrost sprzedaży w jej podstawowej działalności i na wszystkich kluczowych rynkach”.

W związku z tym Beauty Tech Group przewiduje, że przychody i skorygowany zysk EBITDA za rok obrotowy kończący się 31 grudnia 2025 roku przekroczą dotychczasowe prognozy, które zakładały 117 mln funtów przychodów i 29,7 mln funtów skorygowanego zysku EBITDA. W rzeczywistości pierwsza z kwot osiągnie co poziom co najmniej 128 mln funtów, a druga – co najmniej 32 mln.

Pełne, ostateczne dane zostaną opublikowane w drugiej połowie stycznia 2026.

Z przyjemnością informuję, że silna dynamika obrotów, jaką grupa odnotowała w trzecim kwartale, utrzymała się również w czwartym kwartale. Nie ma wątpliwości, że udana oferta publiczna przyczyniła się do wzrostu rozpoznawalności zarówno The Beauty Tech Group, jak i sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego, w którym działamy. Z entuzjazmem wkraczamy w ważny okres handlu, jakim jest Black Friday oraz Boże Narodzenie, mając silną pozycję finansową i operacyjną – skomentował prezes firmy Laurence Newman.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2025 18:31