StoryEditor
Producenci
29.01.2024 11:50

Henkel otworzył centrum badawczo-rozwojowe w Szanghaju

Od lewej: Frank Meyer, starszy wiceprezes ds. badań i rozwoju w Henkel Consumer Brands oraz David Tung, prezes regionalny Henkel Consumer Brands Asia podczas otwarcia centrum badawczo-rozwojowego w Szanghaju / Mat. prasowe
Henkel otworzył azjatyckie centrum badawczo-rozwojowe w Szanghaju. Ma ono wzmocnić lokalne możliwości koncernu w zakresie produktów do włosów, środków piorących i chemii gospodarczej, a także przyczynić się do sprawnego wprowadzania innowacji w oparciu o lokalne nawyki i potrzeby azjatyckich konsumentów.

Henkel jest obecny na 11 azjatyckich rynkach. Aby móc sprawniej wprowadzać innowacje idealnie dopasowane do lokalnych potrzeb konsumenckich otowrzył w Szanghaju centrum badawczo-rozwojowe.

Frank Meyer, starszy wiceprezes ds. badań i rozwoju w Henkel Consumer Brands, powiedział:

Nowe centrum badawczo-rozwojowe będzie zintergrowane z naszymi centrami konsumenckimi zlokalizowanymi na świecie. Przyczyni się więc do powstania solidnej globalnej sieci badawczej obejmującej Europę, Amerykę Północną, Bliski Wschód oraz region Azji i Pacyfiku. Przewidując wpływ tego najnowocześniejszego obiektu, dążymy do pogłębienia naszej wiedzy na temat zmieniających się zachowań konsumentów, wzmacniając zaangażowanie Henkla w pionierskie, najnowocześniejsze technologie dostosowane zarówno do rynków lokalnych, jak i globalnych.

Centrum badawczo-rozwojowe w Szanghaju zajmuje ponad 2,5 tys. m kw. Zbudowane zostało w oparciu o koncepcję innowacji, cyfryzacji i zrównoważonego rozwoju. Integruje sześć obszarów: centrum konsumenckie, zaawansowane badania, rozwój produktu, projektowanie opakowań, analizę chemiczną i fizyczną oraz ocenę produktu. Koszt inwestycji to około 100 mln RMB.

David Tung, prezes regionalny Henkel Consumer Brands Asia, wyjaśnia:

Ta inwestycja, wykorzystując unikalne synergie badawcze, ma kształtować nasze portfolio pod kątem szybszego wzrostu, wnosząc istotną wartość dodaną do rynku azjatyckiego i wynosząc marki konsumenckie Henkla na nowe wyżyny.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 13:41
Kiril Marinov, Henkel: Stawiamy na gospodarkę obiegu zamkniętego
Henkel Polska na 17. Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.Henkel Polska

Podczas 17. Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach Kiril Marinov, dyrektor zarządzający Henkel Consumer Brands, wziął udział w panelu poświęconym gospodarce obiegu zamkniętego. Dyskusja skupiła się na wpływie nadchodzących regulacji unijnych na funkcjonowanie przedsiębiorstw. Eksperci podkreślali konieczność traktowania odpadów jako cennych zasobów, projektowania procesów produkcyjnych z myślą o cyrkularności oraz minimalizowania powstawania odpadów.

Podczas panelu Kiril Marinov przedstawił konkretne działania, które Henkel podejmuje w odpowiedzi na nadchodzące rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR). W ubiegłym roku 26 proc. plastiku użytego w opakowaniach Henkel pochodziło z recyklingu, a w 2025 roku firma planuje osiągnąć poziom 30 proc. Tym samym Henkel wyprzedzi o pięć lat regulacje unijne, które będą obowiązywać dopiero od 2030 roku.

W kontekście cyrkularności Polska wypada korzystnie na tle średniej światowej. Jak zaznaczył Kiril Marinov, poziom ponownego wykorzystania materiałów w Polsce wynosi 10,2 proc., podczas gdy średnia światowa to 8,6 proc.. Ekspert podkreślił, że nasz kraj ma potencjał, by stać się jednym z liderów gospodarki obiegu zamkniętego w Europie, na wzór Holandii, gdzie recykling materiałów osiągnął poziom 25 proc.

Transformacja opakowań w Henklu obejmuje całe portfolio produktów. Obecnie 91 proc. opakowań firmy nadaje się do ponownego użycia lub recyklingu, a celem na 2025 rok jest osiągnięcie 100 proc. Henkel zmniejszył także wykorzystanie surowców ropopochodnych o 35 proc. i dąży do dalszej redukcji o połowę. Dodatkowo wszystkie europejskie zakłady produkcyjne Henkla osiągnęły neutralność pod względem emisji CO₂.

Jeszcze kilka lat temu butelki płynu do prania [Persil] były wykonywane z przezroczystego materiału, a konsumenci mogli zobaczyć, jak produkt wygląda wewnątrz opakowania. Od dwóch lat stosujemy polietylen o wysokiej gęstości, włączając w proces produkcyjny 50 proc. recyklowanego plastiku. [...] Obecnie butelki są białe, ze względu na brak możliwości znalezienia na rynku wysoce przezroczystego materiału dla recyklowanego polietylenu. Zdecydowaliśmy się na ten kompromis, stawiając zrównoważony rozwój ponad dotychczasowy wygląd produktu

wytłumaczył Kiril Marinov.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 11:27
Unilever tnie etaty i oszczędza – pierwszy kwartał 2025 pod znakiem restrukturyzacji
Unilever szuka oszczędności w zasobach ludzkich.Shutterstock

Unilever, jeden z największych koncernów dóbr konsumenckich na świecie, ogłosił redukcję około 6 tysięcy miejsc pracy w pierwszym kwartale 2025 roku. Cięcia są częścią globalnego planu restrukturyzacyjnego zapowiedzianego jeszcze w 2024 roku, którego celem jest likwidacja łącznie około 7,5 tysiąca etatów. Dzięki tym działaniom firma spodziewa się oszczędności rzędu 550 milionów euro do końca bieżącego roku.

W opublikowanym raporcie kwartalnym Unilever wykazał mieszane wyniki finansowe. Pomimo trudnych warunków rynkowych, skorygowany wzrost sprzedaży bazowej wyniósł 3 proc., co przypisano wzrostowi wolumenu sprzedaży oraz cen. Dobrze poradziły sobie tzw. „power brands” spółki – takie jak Dove i Rexona – co miało szczególne znaczenie dla wzrostu w segmencie Beauty & Wellbeing (wzrost o 4,1 proc.) oraz Personal Care (wzrost o 5,1 proc.), zwłaszcza na rynku północnoamerykańskim.

Całkowity przychód koncernu spadł jednak o 0,9 proc., do poziomu 14,8 miliarda euro. Na wynik ten wpływ miały głównie koszty związane z wyprzedażą aktywów oraz negatywne różnice kursowe. Mimo to dyrektor generalny firmy, Fernando Fernandez, ocenił początek roku jako „zahartowany” i wyraził optymizm co do dalszego wzrostu, zwłaszcza dzięki strategii premiumizacji i innowacji produktowej na rynkach rozwiniętych.

W ujęciu kategorii produktowych, segment pielęgnacji włosów utrzymał się na stabilnym poziomie, z minimalnym wzrostem, który częściowo zrekompensował ponowny debiut Dove z technologią odbudowy włókien. W Brazylii marka Sunsilk odnotowała spadki związane z ograniczaniem zapasów, podczas gdy Nexxus zanotował dwucyfrowy wzrost dzięki premierze linii HY-Volume. Segment dezodorantów – w tym nowości do całego ciała – szczególnie umocnił pozycję działu Personal Care, w którym sama marka Dove odpowiadała za 40 proc. przychodu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 15:09