StoryEditor
Producenci
03.12.2021 00:00

Henkel Polska przekazał niemal 4 mln zł na wolontariat swoich pracowników

Henkel od 22 lat wspiera swoich pracowników, zarówno tych czynnych zawodowo jak i emerytowanych, w ich działaniach prospołecznych w ramach programu wolontariatu pracowniczego. Program ten jest aktywnie realizowany również w Polsce. Firma podsumowała, że od 2020 r. polscy pracownicy złożyli 336 projektów na rzecz lokalnych społeczności na łączną kwotę ponad 3,9 mln złotych.

Henkel Polska wspiera wolontariat pracowniczy od 2001. Z każdym rokiem cieszy się on coraz większym zainteresowaniem. Fundamentem programu MIT (Make an Impact on Tomorrow) jest wspieranie pracowników w ich zaangażowaniu na rzecz lokalnych społeczności. Firma udziela nie tylko wsparcia finansowego i rzeczowego, ale również pomaga pracownikom wygospodarować czas na działania kierowane na rzecz potrzebujących, udzielając im dodatkowego płatnego urlopu.

Projekty mogą zgłaszać wszyscy obecni, ale też emerytowani pracownicy firmy. Od początku 2020 r. złożyli oni 336 projektów wolontariackich na łączną sumę ponad 3,9 mln. złotych.

– Wolontariat jest kluczowym elementem kultury Henkla i niezwykle się cieszę, gdy widzę jak hojnie pracownicy Henkla poświęcają swój czas, aby pomóc potrzebującym – powiedziała Karolina Szmidt, prezes Henkel Polska oraz dyrektor działu HR w Polsce i w regionie North-East Europe.

Wśród wiodących obszarów wsparcia Programu Wolontariatu Pracowniczego były te dotyczące edukacji, ochrony zdrowia, kultury, ekologii i sportu. Projekty były skierowane przede wszystkim do społeczności lokalnych z otoczenia zakładów Henkla.

Wolontariat jest dla mnie wyrazem troski o innych, dostrzeganiem potrzeb innych ludzi. Mam ogromną satysfakcję z tego, że w ostatnich latach podjąłem się organizacji kilku znaczących projektów na rzecz naszej społeczności lokalnej – powiedział Adam Porwal, menedżer działu inwestycji w zakładzie Henkla w Raciborzu.

Te inicjatywy to m.in. zakup sprzętu sportowego dla Klubu Zapaśniczego Dąb w Brzeźnicy i ubrań ochronnych dla Ochotniczej Straży Pożarnej w tej samej miejscowości czy doposażenie szkół i przedszkoli w Grzegorzowicach i Brzeźnicy oraz placu zabaw w Łubowicach.

W ramach Programu Wolontariatu Pracowniczego, firma Henkel tylko w 2020 r przekazała dodatkowo w formie darowizny środki piorące i czystości oraz kosmetyki o łącznej wartości niemal 2 mln złotych. Środki te stanowiły wsparcie na rzecz walki z pandemią COVID-19. Trafiły one między innymi do szpitali i placówek medycznych położonych w całej Polsce, głównie w województwie śląskim, ale też w Warszawie, Wołominie, Poznaniu i Kędzierzynie-Koźlu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. lipiec 2025 04:14