Ranking powstał w oparciu o szczegółową analizę wyników ekonomicznych, środowiskowych i społecznych z uwzględnieniem takich kwestii, jak ład korporacyjny, zarządzanie ryzykiem, zarządzanie marką, efektywność zużycia zasobów, standardy łańcucha dostaw i warunki pracy. Tylko 10 proc. spośród 2500 największych światowych korporacji wchodzi w skład indeksu DJSI World, a tylko 20 proc. spośród 600 największych europejskich przedsiębiorstw należy do indeksu DJSI Europe. – Wzrost światowej populacji i nieustannie zwiększający się popyt sprawiają, że musimy uniezależnić dalszy rozwój i podnoszenie jakości życia od ilości zużywanych zasobów – powiedziała Kathrin Menges, wiceprezes ds. zasobów ludzkich oraz przewodnicząca Rady Zrównoważonego Rozwoju w firmie Henkel. – Na bazie naszych doświadczeń tworzymy zupełnie nowe rozwiązania, które realizują w praktyce ideę zrównoważonego rozwoju a równocześnie pozwalają nam osiągać biznesowy sukces.
Do 2030 r. Henkel zamierza potroić wytwarzaną wartość w odniesieniu do skali oddziaływania swoich produktów i technologii na środowisko naturalne. Ten ambitny cel ma pozwolić utrzymać wysoki poziom życia rosnącej populacji naszej planety przy ograniczonym dostępie do naturalnych zasobów. W ciągu 11 minionych lat firma zmniejszyła zużycie wody i energii odpowiednio o 51 proc. oraz o 44 proc. na tonę produkcji, a ilość odpadów o 47 proc. na tonę produkcji. W tym samym okresie liczba wypadków przy pracy spadła o 90 proc.
Henkel ponownie wśród światowych liderów zrównoważonego rozwoju
Czy to nowy, globalny trend dla zachodnich marek beauty? Szwajcarska marka kosmetyczna Cellcosmet zdradziła właśnie, że planuje wejście na rynek w Indiach, aby trafić do tamtejszych konsumentów. Firma prowadzi aktualnie rozmowy, dotyczące możliwości dystrybucji.
Dyrektor generalny Cellcosmet, Tancrede Amacker, spotkał się z ministrem handlu Indii Piyushem Goyalem podczas jego niedawnej wizyty w Szwajcarii – dowiedział się portal ET Retail. Firma jest zainteresowana wejściem do Indii, ponieważ branża kosmetyczna w tym kraju nadal się rozwija.
– To było wspaniałe spotkanie. Produkujemy kosmetyki wysokiej klasy, sprzedajemy wysokiej jakości produkty do pielęgnacji skóry wyprodukowane w Szwajcarii, a pomysł dotyczy tego, jak moglibyśmy wejść na rynek Indii. To wspaniały kraj pod względem wielkości, a populacja jest ogromna... mamy przyjemność obsługiwać klientów indyjskich w Singapurze, Londynie lub Szwajcarii, ale jeszcze nie w Indiach. A nadszedł już czas, abyśmy weszli na rynek – wyjaśnia — powiedział Tancrede Amacker w rozmowie z Asian News International.
Jak potwierdził Amacker, Cellcosmet jest otwarty na współpracę z indyjskim gigantem kosmetycznym Nykaa, podkreślając swoj zainteresowanie tą “wspaniałą platformą”.
Warto podkreślić, że w maju o swojej współpracy z Nykaa poinformowała jedna z najbardziej znanych francuskich marek kosmetycznych: Chanel nawiązuje współpracę z indyjskim detalistą Nykaa
Cellcosmet ma siedzibę w Châtel-Saint-Denis w Szwajcarii i specjalizuje się w kosmetykach komórkowych oraz wiedzą o mikrobiomie. Marka sprzedaje swoje produkty premium za pośrednictwem własnego sklepu internetowego. Kosmetyki Cellcosmet są dostępne również na polskich stronach perfumerii internetowych, ceny produktów wynoszą w granicach 1-4 tys. zł.
Z dniem 1 kwietnia 2025 roku Bartosz Olejarski objął stanowisko Dyrektora Handlowego na Polskę oraz kraje bałtyckie – Estonię, Łotwę i Litwę – w firmie Kenvue, odpowiedzialnej m.in. za marki Nicorette, Neutrogena i Listerine. Nowy dyrektor będzie pracować z siedziby w Warszawie i odpowiadać za rozwój działalności spółki w regionie, koncentrując się na wzmocnieniu współpracy z partnerami detalicznymi, aptekami oraz w sektorze e-commerce.
Kenvue, globalny producent produktów zdrowotnych i pielęgnacyjnych, stawia na dalszą ekspansję w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Wybór Bartosza Olejarskiego na nowe stanowisko ma związek z ambicjami firmy dotyczącymi wzrostu sprzedaży i umacniania relacji w kluczowych kanałach dystrybucji – zarówno w klasycznym handlu, jak i w kanałach cyfrowych. Polska oraz kraje bałtyckie to rynki, które w ostatnich latach dynamicznie rozwijają się pod względem sprzedaży produktów FMCG i farmaceutycznych.
Bartosz Olejarski wnosi do Kenvue ponad 25 lat doświadczenia w zarządzaniu sprzedażą i rozwojem marek konsumenckich. Pracował na stanowiskach kierowniczych w firmach takich jak Henkel, GSK czy Procter & Gamble, gdzie odpowiadał za rozwój biznesu zarówno w segmencie produktów OTC, jak i w handlu detalicznym. Jego kompetencje obejmują m.in. budowanie strategii sprzedażowych, zarządzanie zespołami i wdrażanie innowacji rynkowych.
Nowy dyrektor handlowy jest absolwentem Akademii Wychowania Fizycznego w Gorzowie Wielkopolskim i Poznaniu oraz Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Jego doświadczenie, zdobyte zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych, ma pomóc w realizacji ambitnych celów Kenvue w regionie.