StoryEditor
Producenci
14.05.2020 00:00

Henkel przekazał ponad 135 tysięcy złotych na Fundusz Interwencyjny fundacji WOŚP 

Firma Henkel Polska przekazała darowiznę w wysokości ponad 135 tysięcy złotych na działania Funduszu Interwencyjnego fundacji WOŚP w walce z pandemią COVID-19. To kolejny krok firmy w stronę minimalizowania skutków pandemii poprzez wspieranie placówek służby zdrowia ratujących życie i zdrowie osób zakażonych koronawirusem. 

Dzięki powołanemu przez fundację Funduszowi Interwencyjnemu zrobiliśmy już zakupy za ponad 50 mln złotych! Polacy znów pokazują, jak wielki mają w sobie gen solidarności i społeczeństwa obywatelskiego! Każdego dnia wysyłamy do kolejnych instytucji niezbędne dla personelu medycznego pakiety ze środkami ochrony osobistej. Przekazane dary znacznie zwiększą wydajność placówek i szybkość diagnostyki w kierunku COVID-19, a także zdecydowanie podniosą bezpieczeństwo diagnostów laboratoryjnych przy wykonywaniu badań. Dostajemy z całej Polski ogromne ilości próśb, staramy się pomóc, jak tylko jesteśmy w stanie, kierując nasze dary przede wszystkim do tych placówek, które nie mają pierwszeństwa w dostawach realizowanych przez polskie władze. Jesteśmy razem, pomagamy sobie – i to jest najważniejsze. Wygramy! – powiedział Jurek Owsiak, prezes zarządu WOŚP.

W czasie bezprecedensowego wyzwania zdrowotnego i społecznego Henkel pomaga walczyć z pandemią COVID-19 w ramach globalnego programu pomocowego. 

Na walkę z pandemią na świecie zobowiązaliśmy się przekazać 2 miliony euro oraz dostarczyć 5 milionów sztuk środków czystości i higieny osobistej. W Polsce przekazujemy darowizny produktowe szpitalom, wspieramy finansowo organizacje, takie jak właśnie fundacja WOŚP czy Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę – powiedziała Karolina Szmidt, prezes zarządu Henkel Polska oraz dyrektor działu HR w Polsce i w regionie North-East Europe.

Wartość rynkowa pomocy rzeczowej w produktach kosmetycznych i środkach czystości przekazana przez Henkla w Polsce na rzecz walki z pandemią organizacjom społecznym i szpitalom wyniosła do tej pory ponad 316 tysięcy złotych. Pomoc trafiła do 18 szpitali w Warszawie, Poznaniu, Raciborzu, Zabrzu, Gliwicach, Tarnowskich Górach, Bytomiu, Toszku i Pyskowicach.  
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. lipiec 2025 07:09