StoryEditor
Producenci
25.08.2020 00:00

Henkel rozdaje stypendia dzieciom z domów dziecka i rodzin zastępczych

Henkel Polska i Fundacja „Polki Mogą Wszystko” już po raz 13 przyznają stypendia naukowe wychowankom domów dziecka oraz podopiecznym rodzin zastępczych. W tegorocznej edycji wsparcie finansowe otrzyma 27 uczniów kończących 8 klasę szkoły podstawowej, którzy osiągają najlepsze wyniki w nauce lub wyróżniają się wybitnymi osiągnięciami w innych dziedzinach.

Stypendia w ramach programu przyznawane są wychowankom pieczy zastępczej, którzy ukończyli ostatnią klasę szkoły podstawowej i zdali egzamin ośmioklasisty, osiągnęli co najmniej dobre wyniki w nauce, byli zaangażowani w wolontariat lub inne działania społeczne i mają rekomendację napisaną przez osobę znaczącą w życiu wychowanka. Otrzymane środki uczniowie mogą przeznaczyć m.in. na dofinansowanie zakupu komputera, potrzebnych sprzętów edukacyjnych, książek i słowników, pokrycie kosztów udziału w kursach (językowych, przygotowujących do egzaminów na wyższą uczelnię) czy też innych wydatków związanych z rozwojem swoich zainteresowań. W tegorocznej edycji programu zostanie przyznanych 27 stypendiów.

Fundacja „Polki Mogą Wszystko” realizuje Program stypendialny „Wiem, że warto się uczyć” we współpracy z Henkel Polska od 2005 roku. Do 2019 r. firma przekazała łączną kwotę 501 800 zł na stypendia dla 352 wychowanków pieczy zastępczej z całej Polski. W ramach 13 edycji programu Henkel przekaże wsparcie finansowe w wysokości ponad 67 500 zł.

Henkel Polska, oprócz programu stypendialnego „Wiem, że warto się uczyć”, realizuje też inne programy edukacyjne dla najmłodszych. Jednym z nich jest Świat Młodych Badaczy – program edukacyjny kierowany do uczniów szkół podstawowych, który poprzez interaktywne warsztaty w przejrzysty i ciekawy sposób przybliża dzieciom świat badań naukowych i przedmiotów ścisłych. Innym przykładem jest program realizowany na zasadzie wolontariatu pracowniczego – Ambasadorzy Zrównoważonego Rozwoju. W jego ramach przeszkoleni i certyfikowani pracownicy Henkla prowadzą spotkania i zajęcia z dziećmi na temat zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnej konsumpcji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.09.2025 13:37
Moody’s obniża rating Shiseido z powodu problemów z rentownością
Japoński gigant kosmetyczny przechodzi intensywną reorganizację połączoną z awansami poziomymi i pionowymi.Shutterstock

Agencja Moody’s Ratings obniżyła rating Shiseido Company, Limited z poziomu A3 do Baa1, utrzymując negatywną perspektywę. Decyzja wynika z utrzymujących się problemów z rentownością oraz trudnych warunków rynkowych, które ograniczają potencjał wzrostu japońskiego giganta kosmetycznego.

W ciągu 12 miesięcy zakończonych w czerwcu 2025 r. marża EBITA Shiseido wyniosła 6,4 proc., co było wynikiem poniżej oczekiwań. Moody’s wskazało na słabe nastroje konsumenckie w Chinach, utrzymującą się stagnację w handlu podróżnym oraz spowolnienie sprzedaży w obu Amerykach i Europie jako główne czynniki presji. Na problemy operacyjne nałożyły się także trudności produkcyjne w marce Drunk Elephant.

Pomimo wdrażanych działań restrukturyzacyjnych – takich jak redukcja zatrudnienia, wycofanie wybranych marek czy programy oszczędnościowe – agencja nie spodziewa się znaczącej poprawy rentowności w najbliższych 12–18 miesiącach. Bardziej wyraźna poprawa ma nastąpić dopiero od końca 2026 r., przy czym marże EBITA mogą osiągnąć ok. 8 proc. do 2027 r., o ile działania kosztowe przyniosą oczekiwane efekty.

Shiseido zachowuje jednak solidną płynność, mocną pozycję na rodzimym rynku w Japonii oraz kontynuuje strategiczne inwestycje w segment prestiżowej pielęgnacji skóry i badania oraz rozwój. Jednocześnie ograniczona dywersyfikacja portfela i duża koncentracja geograficzna zwiększają ryzyko dla stabilności spółki.

Obniżenie ratingu podkreśla, jak poważnie na wyniki Shiseido wpływa spowolnienie gospodarcze w Chinach, stagnacja w segmencie travel retail oraz wyzwania związane z realizacją strategii marek. Dla inwestorów i branży to sygnał, że mimo prestiżowego pozycjonowania grupa pozostaje podatna na wahania rynku i będzie musiała oprzeć stabilność przede wszystkim na rynku japońskim oraz efektach restrukturyzacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
01.09.2025 13:44
Nivea z nowym country managerem na Polskę i kraje bałtyckie
Polska i kraje bałtyckie mają nowego country managera dla marki Nivea.Beiersdorf

Z dniem 1 września 2025 r. stanowisko country manager Poland & Baltics w Nivea Polska objął dr Martin Stoebe. Zastąpił on Fatiha Alpaslana, który pełnił tę funkcję od grudnia 2021 r. przez blisko cztery lata. Zmiana ta wpisuje się w strategię wzmacniania pozycji firmy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Fatih Alpaslan odpowiadał w ostatnich latach za realizację strategii rozwoju marki, zwiększanie zaangażowania pracowników oraz poprawę wyników w Polsce i krajach bałtyckich. Jego kadencja zbiegła się z okresem dynamicznych zmian w branży kosmetycznej, w tym rosnącego znaczenia e-commerce oraz innowacyjnych modeli sprzedaży.

Nowy szef Nivea Polska, dr Martin Stoebe, związany jest z Grupą Beiersdorf od dziesięciu lat. W tym czasie zdobywał doświadczenie m.in. jako country manager w Kolumbii oraz jako kierujący działalnością firmy w Rumunii i Bułgarii. Wcześniej pracował również w sektorze doradczym jako project leader, a także jako managing director w start-upie, co daje mu szeroką perspektywę zarządzania w różnych warunkach rynkowych.

Firma podkreśla, że nominacja nowego country managera to krok w kierunku dalszego umacniania pozycji Nivea na rynku europejskim. Celem jest nie tylko dostarczanie produktów pielęgnacyjnych najwyższej jakości, ale także intensyfikacja działań lokalnych, wspierających rozwój i innowacyjność w Polsce i krajach bałtyckich.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. wrzesień 2025 08:24