StoryEditor
Producenci
19.08.2014 00:00

Henkel utrzymuje dobre wyniki mimo kryzysu

W drugim kwartale br. przychody ze sprzedaży firmy Henkel wyniosły 4,137 mld euro, o 3,5 proc. poniżej wartości odnotowanej w analogicznym okresie roku ubiegłego. Natomiast sprzedaż w ujęciu organicznym, tj. bez uwzględnienia wpływu różnic kursowych oraz transakcji przejęć i zbycia aktywów, wzrosła o 3,3 proc. – podała firma w komunikacie prasowym. W dziale Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) sprzedaż organiczna wzrosła o 4,2 proc.

W ujęciu nominalnym przychody ze sprzedaży działu wyniosły 1,139 mld euro wobec 1,186 mld euro w drugim kwartale 2013 r., W dziale Beauty Care (kosmetyki) sprzedaż organiczna wzrosła o 2,1 proc. Przychody ze sprzedaży działu wyniosły 897 mln euro wobec 923 mln euro w drugim kwartale 2013 r. Dla kategorii kosmetycznych istotne znaczenie miały rynki wschodzące. Przychody ze sprzedaży w Azji (z wyłączeniem Japonii) po raz kolejny rosły dwucyfrowo. Bardzo silny wzrost nastąpił także w regionie Afryki i Bliskiego Wschodu. Dział ponownie osiągnął dobre wyniki w Europie Wschodniej. Na rynkach rozwiniętych, charakteryzujących się dalszym spadkiem, nasilonymi działaniami promocyjnymi i wzrostem presji cenowych, wyniki wciąż pozostają stabilne w ujęciu ogólnym, a w Europie Zachodniej wzrosły. W Ameryce Północnej sprzedaż spadła poniżej poziomu z drugiego kwartału 2013 r. ze względu na niekorzystny wpływ zaostrzonej konkurencji cenowej. Także na rozwiniętych rynkach regionu Azji i Pacyfiku sprzedaż spadła w ujęciu rok do roku.
Komentując wyniki z drugiego kwartału Kasper Rorsted, prezes zarządu Henkla, podkreślił, iż mimo trudnych warunków rynkowych w każdym z segmentów działalności firma odnotowała wzrost sprzedaży oraz poprawiła rentowność. Jednocześnie, prognozując wyniki na rok finansowy 2014 powiedział, że eskalacja konfliktu pomiędzy Rosją a Ukrainą, a także utrzymujący się kryzys polityczny na Bliskim Wschodzie będą niekorzystnie wpływały na warunki rynkowe. Jego zdaniem kluczem do sukcesu jest sprawność i elastyczność biznesowa. Zapowiedział, iż Henkel będzie więc upraszczać i usprawniać swoje procesy i struktury.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.11.2025 10:21
Kimberly-Clark przejmuje Kenvue za 48,7 mld dolarów – powstaje globalny Lewiatan beauty
Ten mariaż stworzy jedną z największych biznesowych grup na świecie.Kimberly-Clark

Kimberly-Clark, producent m.in. marek Huggies i Kleenex, ogłosił przejęcie spółki Kenvue Inc., należącej do segmentu zdrowia konsumenckiego, w transakcji gotówkowo-akcyjnej o wartości około 48,7 mld dolarów. Fuzja połączy dwóch światowych liderów w dziedzinie higieny osobistej i produktów zdrowotnych, tworząc jedną z największych grup w branży, z portfelem obejmującym 10 marek o rocznych przychodach przekraczających miliard dolarów.

Zgodnie z warunkami porozumienia, jednogłośnie zatwierdzonego przez rady nadzorcze obu firm, akcjonariusze Kenvue otrzymają 3,50 dolara w gotówce oraz 0,14625 akcji Kimberly-Clark za każdą posiadaną akcję Kenvue, co odpowiada łącznej wycenie 21,01 dolara za akcję. Po połączeniu nowy podmiot ma generować 32 mld dolarów rocznych przychodów oraz 7 mld dolarów skorygowanego EBITDA. Transakcja ma zostać sfinalizowana w drugiej połowie 2026 roku, po uzyskaniu niezbędnych zgód regulacyjnych.

Kimberly-Clark szacuje, że fuzja przyniesie 2,1 mld dolarów rocznych synergii operacyjnych, z czego 1,9 mld dolarów pochodzić ma z oszczędności kosztowych, a 500 mln dolarów z dodatkowych przychodów. Po zakończeniu transakcji akcjonariusze Kimberly-Clark będą posiadać 54 proc. udziałów, a akcjonariusze Kenvue 46 proc. w nowym, zintegrowanym koncernie.

Nowa struktura połączy doświadczenie Kimberly-Clark w segmencie dóbr higieny osobistej z naukowo opracowanym portfolio Kenvue w zakresie zdrowia konsumenckiego, obejmującym takie marki jak Neutrogena, Tylenol i Aveeno. Siedziba główna pozostanie w Irving w Teksasie, natomiast Kenvue zachowa znaczącą obecność operacyjną, w tym zaplecze badawczo-rozwojowe i produkcyjne.

Przejęcie ma wzmocnić strategiczne przesunięcie Kimberly-Clark w kierunku kategorii o wyższej marży i szybszym wzroście, integrując kompetencje w zakresie innowacji, marketingu i R&D. Połączenie potencjału obu firm pozwoli stworzyć jednego z największych światowych graczy na rynku zdrowia i pielęgnacji osobistej, o silnej pozycji konkurencyjnej zarówno w Ameryce Północnej, jak i na kluczowych rynkach międzynarodowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.11.2025 10:20
Estée Lauder notuje wzrost sprzedaży w Q1 roku fiskalnego 2026
Globalny gracz świętuje dobre wyniki.Marzena Szulc

Estée Lauder Companies opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2026, wykazując wzrost sprzedaży netto do poziomu 3,481 mln dolarów. Oznacza to 4-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2024, kiedy sprzedaż netto wyniosła 3,361 mln dolarów. Organiczna sprzedaż netto osiągnęła wartość 3,455 mln dolarów, co stanowi wzrost o 3 proc. rok do roku.

Segment pielęgnacji skóry, stanowiący kluczowy filar działalności koncernu, odnotował wzrost o 3 proc.. Na wyniki pozytywnie wpłynęła szczególnie dobra sprzedaż marek La Mer oraz Estée Lauder, które utrzymują wysoką pozycję w segmencie premium.

W kategorii makijażu sytuacja była mniej optymistyczna — sprzedaż spadła o 2 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Spadek ten był głównie rezultatem słabszych wyników marki Bobbi Brown, mimo stabilnej sprzedaży innych marek w portfolio koncernu.

„Co napawa optymizmem, nabieramy rozpędu w całej organizacji dzięki znaczącym zmianom operacyjnym, które wprowadziliśmy do tej pory, aby działać szybciej i sprawniej” – powiedział Stéphane de La Faverie, prezes i dyrektor generalny. „Te wyniki wzmacniają naszą pewność co do perspektyw na rok fiskalny 2026 – rok przełomowy – ponieważ przywracamy organiczny wzrost sprzedaży i po raz pierwszy od czterech lat zwiększamy marżę operacyjną”.

Najsilniejszy wzrost Estée Lauder zanotowała w segmencie zapachów, gdzie sprzedaż zwiększyła się aż o 13 proc. we wszystkich regionach geograficznych. Wynik ten napędzały szczególnie marki Le Labo, Tom Ford Beauty oraz Jo Malone London, które konsekwentnie umacniają pozycję na rynku luksusowych perfum.

Z kolei kategoria pielęgnacji włosów odnotowała spadek o 7 proc., co wynikało przede wszystkim z niższej sprzedaży produktów marki Aveda. Mimo zróżnicowanych wyników w poszczególnych segmentach, Estée Lauder utrzymuje stabilny wzrost przychodów, koncentrując się na dalszym rozwoju marek premium i zróżnicowaniu oferty produktowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. listopad 2025 00:42