StoryEditor
Producenci
07.07.2025 08:30

Henkel wyznaczył nowego prezesa na region Ameryki Północnej

Rajat Agarwal pracuje w Henkel od 1997 roku / Henkel mat.pras.

Henkel poinformował o mianowaniu Rajata Agarwala na stanowisko prezesa regionu Ameryki Północnej. Agarwal objął nowe stanowisko z dniem 1 lipca br., zastępując Pernille Lind Olsen, która zadecydowała o powrocie do ojczystej Danii.

W ramach swojego stanowiska Agarwal będzie pracował w siedzibie głównej Henkel ds. technologii klejących w Ameryce Północnej, która zlokalizowana jest w Bridgewater (stan New Jersey).

Rajat Agarwal dołączył do Henkla w 1997 roku jako naukowiec-badacz w sektorze motoryzacyjnym Henkla, zajmując się technologiami klejącymi w Madison Heights (Michigan). Od tamtego czasu pełnił funkcje w zakresie badań i globalnych innowacji w głównej siedzibie głównej Henkel w Dusseldorfie, a przez cztery lata był prezesem Henkel w Chinach. W 2024 roku powrócił do Stanów Zjednoczonych, gdzie rozpoczął swoją obecną funkcję wiceprezesa ds. korporacyjnych, opakowań, technologii klejów Henkel, którą będzie nadal pełnił.

Jestem zaszczycony, że mogę objąć nowe stanowisko w Henkel po 28 latach pracy w firmie. Wraz z moimi kolegami liderami i naszymi kolegami w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, nie mogę się doczekać, aby nadal budować naszą silną pozycję w Ameryce Północnej, największym globalnym rynku Henkel – skomentował Agarwal. – Skupiając się na obsłudze naszych klientów, konsumentów i partnerów w obu jednostkach biznesowych, będziemy nadal realizować nasze zobowiązania dotyczące innowacji i zrównoważonego rozwoju, jednocześnie dostarczając doskonałe produkty i usługi – zapewnił.

Zobacz też: Kiril Marinov, Henkel: Stawiamy na gospodarkę obiegu zamkniętego

W swojej najnowszej aktualizacji handlowej z maja br. należąca do Henkla marka Schwarzkopf hair care wskazała na osłabienie nastrojów konsumentów w Ameryce Północnej, odnotowując 1-procentowy spadek sprzedaży za pierwszy kwartał.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
15.10.2025 13:28
LVMH utrzymuje stabilny wzrost w segmencie perfum i kosmetyków
Luksusowy konglomerat opublikował swoje wyniki.Wikimedia Commons

Dywizja Perfumes & Cosmetics koncernu LVMH odnotowała w trzecim kwartale 2025 roku 2-proc. wzrost organiczny, utrzymując stabilne przychody w ujęciu dziewięciomiesięcznym. Wynik ten wskazuje na odporność segmentu luksusowych perfum i kosmetyków w warunkach spowolnienia gospodarczego oraz wysokiej konkurencji w globalnym rynku beauty.

Wzrost w trzecim kwartale napędzały nowe premiery produktów i konsekwentnie realizowana strategia selektywnej dystrybucji. Najmocniejszym motorem wzrostu pozostają Parfums Christian Dior, które wprowadziły na rynek udane nowości, takie jak Miss Dior Essence, Dior Homme Parfum czy Rouge Dior On Stage. Flagowy zapach Sauvage utrzymał pozycję najlepiej sprzedającego się męskiego zapachu na świecie, umacniając dominację Diora w segmencie premium.

Drugim filarem wzrostu była marka Guerlain, której kolekcje Aqua Allegoria oraz L’Art & La Matière nadal zyskują popularność, przyciągając klientów poszukujących rzemieślniczych kompozycji zapachowych. Z kolei Parfums Givenchy rozszerzyły swoje portfolio o L’Interdit Parfum — nową, kwiatową odsłonę klasycznego zapachu marki, co pomogło umocnić jej pozycję w segmencie zapachów dla kobiet.

Pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego, dywizja LVMH utrzymała zrównoważony rozwój dzięki silnej marce, innowacjom produktowym i strategii koncentrującej się na segmencie prestige beauty. Stały popyt na luksusowe zapachy i kosmetyki, wspierany lojalnością klientów do marek Dior i Guerlain, pozwolił zrekompensować spowolnienie na niektórych rynkach.

2-proc. wzrost organiczny w trzecim kwartale potwierdza zdolność LVMH do utrzymania dynamiki w segmencie wysokiej klasy beauty. Koncern kontynuuje strategię opartą na innowacjach, jakości i silnej tożsamości marek, co stanowi fundament długoterminowej odporności biznesu i utrzymania pozycji lidera globalnego rynku luksusu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
15.10.2025 07:53
Unilever zdecydował o sprzedaży marki Kate Somerville. W czyje ręce trafi?
Transakcja przejęcia Kate Somerville przez Rare Beauty ma zostać sfinalizowana przed końcem 2025 rokuKate Somerville

Koncern Unilever poinformował o zamiarze sprzedaży marki Kate Somerville firmie Rare Beauty Brands. Kate Somerville to marka specjalizująca się w kosmetykach do pielęgnacji ciała, posiadająca również też obejmuje pielęgnację skóry, pielęgnację ciała oraz specjalistyczny salon piękności w Hollywood – przy Melrose Place.

W miarę jak marka wchodzi w nowy rozdział, uważamy, że jej dalszy wzrost i sukces będą najlepiej wspierane przez nowego właściciela, lepiej dopasowanego do zmieniających się potrzeb marki. Jesteśmy przekonani, że pod kierownictwem Chrisa Hobsona i zespołu Rare Beauty Brands, Kate Somerville ma przed sobą świetną przyszłość – mówi Mary Carmen Gasco-Buisson, dyrektor generalna Unilever Prestige podkreśla

Hobson, prezes i dyrektor generalny Rare Beauty Brands uważa, że akwizycja Kate Somerville stanie się kamieniem milowym dla jego firmy.

Od dawna podziwiamy ducha innowacji marki, jej zaangażowanie w pielęgnację skóry i nastawienie na efekty. To idealnie współgra z naszą misją tworzenia produktów, które zachwycają, społeczności, które wzmacniają, oraz marek, które inspirują – wyjaśnia Hobson. – Wierzymy, że Rare Beauty Brands stanie się idealnym miejscem dla Kate Somerville, z radością witamy jej oddany zespół w naszej rodzinie. Wspólnie mamy szansę na nowe możliwości rozwoju i dotarcia do jeszcze większej liczby konsumentów, zainteresowanych skuteczną i luksusową pielęgnacją skóry.

Transakcja przejęcia Kate Somerville przez Rare Beauty ma zostać sfinalizowana przed końcem tego roku (pod warunkiem uzyskania zgód regulacyjnych).

image

Selena Gomez zapowiada premierę pierwszych perfum swojej marki Rare Beauty

Unilever to międzynarodowy koncern, zatrudniający globalnie ponad 125 tys. pracowników, którego produkty są dostępne w ponad 190 krajach. W 2024 roku koncern osiągnął obrót na poziomie 60,8 mld euro, z czego 58 proc. przychodów pochodziło z rynków wschodzących.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. październik 2025 11:39