StoryEditor
Producenci
19.08.2019 00:00

Henkel zachęca do projektowania ekologicznych opakowań

Aby szybko i niezawodnie określić możliwości recyklingu nowych opakowań, Henkel korzysta ze specjalnie opracowanego przez siebie oprogramowania EasyD4R. Teraz  koncern postanowił udostępnić je innym firmom i organizacjom. Chce w ten sposób przyczynić się do powstania gospodarki  obiegu zamkniętego.

Oprogramowanie jest kluczowe w fazie tworzenia nowych opakowań, jak najbardziej przyjaznych środowisku. EasyD4R sprawdza opakowanie pod kątem jego zdatności do przetworzenia, analizując skład i proporcje wagowe konkretnych elementów, takich jak podstawowe surowce, rodzaj zastosowanego zamknięcia, a także etykiety czy kolory. Narzędzie zapamiętuje informacje dotyczące każdego z tych elementów, umożliwiając ich identyfikację podczas sortowania i odpowiednie przetworzenie w trakcie recyklingu. Na podstawie zgromadzonych danych, oprogramowanie podaje w procentach możliwość ponownego wykorzystania każdego opakowania i sygnalizuje, który z projektów jest najbardziej przyjazny środowisku, a który wymaga jeszcze ulepszenia pod tym kątem.

– Chcemy promować otwartą współpracę i przyspieszać wdrożenie gospodarki obiegu zamkniętego – mówi dr Thorsten Leopold, dyrektor międzynarodowego działu tworzenia opakowań środków czystości Henkla. – Możemy to osiągnąć tylko dzięki współpracy wszystkich podmiotów. Udostępniamy innym nasze narzędzie, by więcej opakowań nadających się do ponownego przetworzenia trafiało do obiegu.

Wszystkie firmy, organizacje i eksperci, zainteresowani tworzeniem opakowań bardziej przyjaznych środowisku, mogą bez żadnych opłat pobrać pomocne w tym temacie narzędzie EasyD4R ze strony firmy Henkla.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.08.2025 14:54
Paul Mitchell stawia na Paris Hilton jako globalną ambasadorkę
Paris Hilton została twarzą marki produktów do stylizacji i pielęgnacji włosów.Paul Mitchell

Marka Paul Mitchell ogłosiła wybór Paris Hilton – przedsiębiorczyni, ikony popkultury i filantropki – na nową globalną ambasadorkę. Współpraca została zaprezentowana w wielokanałowej kampanii, której centralnym motywem jest połączenie piękna, pewności siebie i idei ciągłego odradzania się. Kampania obejmuje zarówno działania cyfrowe i społecznościowe, jak i aktywacje w sklepach.

Projekt Paul Mitchell x Paris Hilton przewiduje m.in. modernizację opakowań oraz wprowadzenie innowacji produktowych. Za nowe stylizacje odpowiada znana stylistka fryzur gwiazd, Sienree Du – absolwentka szkoły Paul Mitchell. Stylistka przygotuje materiały zza kulis, wskazówki krok po kroku oraz inspiracje pokazujące, jak odtworzyć fryzury Hilton i jej codzienną pielęgnację włosów.

Ważnym elementem inicjatywy jest także podkreślenie historii Paris Hilton, która – według kampanii – przechodziła własną drogę w branży beauty i fryzjerskiej. Marka stawia na narrację pokazującą nie tylko produkty, ale także doświadczenie i wiedzę stojącą za każdą metamorfozą. W ten sposób Paul Mitchell chce połączyć świat celebrytów z profesjonalnym rzemiosłem stylistów fryzur.

Nowa kampania jest także platformą dla projektu XO Your Pro, który ma na celu uhonorowanie profesjonalnych fryzjerów. Inicjatywa celebruje więź między klientem a stylistą oraz kreatywność, jaka towarzyszy pracy za salonowym fotelem. Paul Mitchell podkreśla w ten sposób znaczenie sztuki fryzjerskiej jako fundamentu wszystkich transformacji, które marka prezentuje w swoich działaniach marketingowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.08.2025 09:23
Givaudan poinformował o strategii firmy do 2030 oraz zmianie na stanowisku CEO

Givaudan, producent perfum i aromatów ze Szwajcarii, podał informację o przyjętych celach rozwoju firmy na najbliższe pięć lat. Firma przedstawiła również plan sukcesji, dotyczący długoletniego CEO Gillesa Andriera, który uda się na emeryturę w marcu 2026 roku – po 20 latach spędzonych za sterami firmy.

Następcą Andriera zostanie Christian Stammkoetter, dyrektor wykonawczy Danone. Firma poinformowała również, że prezes Calvin Grieder ustąpi ze stanowiska w 2026 roku, a Andrier zastąpi go po uzyskaniu akceptacji przez akcjonariuszy.

Givaudan przedstawił również nową strategię na lata 2026-2030. Zakłada ona średni wzrost sprzedaży porównywalnej na poziomie 4-6 proc., co stanowi wzrost w porównaniu z obecnym celem (4-5 proc.). 

image

Givaudan notuje niższy niż oczekiwany wzrost sprzedaży – akcje spadają o 6 proc.

Nowa strategia Givaudan zakłada m.in. rozszerzenie zasięgu klientów i pogłębienie globalnej obecności, a ponadto wejście w segmenty o wysokiej wartości dodanej, takie jak kosmetyki i karmy dla zwierząt.

Dyrektor finansowy Stewart Harris dodał, że nakłady inwestycyjne wzrosną do 4-5 proc. – w planie jest finansowanie rozwoju i modernizacji produkcji.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. sierpień 2025 20:30