StoryEditor
Producenci
25.11.2020 00:00

Higiena jamy ustnej w walce z COVID-19. Colgate-Palmolive prowadzi obiecujące badania kliniczne

Colgate-Palmolive opublikował szczegóły trwającego programu badań klinicznych, którego celem jest sprawdzenie potencjału produktów do higieny jamy ustnej w spowolnieniu rozprzestrzeniania się COVID-19 - informuje cosmeticsdesign-europe.com.

Firma stwierdziła, że ​​uzyskała już obiecujące wyniki ze wstępnych badań laboratoryjnych, zakończonych w październiku w Rutgers New Jersey Medical School. W ramach badań laboratoryjnych zbadano wpływ past do zębów zawierających cynk lub cyny oraz płynów do płukania ust zawierających chlorek cetylopurydyniowy (CPC) na wirusa SARS-CoV-2, który wywołuje COVID-19.

Wyniki uzyskane na wczesnym etapie sugerują, że pasty Total i Meridol zneutralizowały 99,9% wirusa po dwóch minutach kontaktu, a płyny do płukania ust Plax i Total miały ten sam efekt po 30 sekundach. Colgate-Palmolive twierdzi, że aktualne dane sugerują, że te produkty do higieny jamy ustnej neutralizują SARS-CoV-2, celując w otoczkę wirusową, aby ją rozpuścić i będzie to dalej badać w swoich badaniach klinicznych.

Wcześniej, również Unilever również ujawnił szczegóły swoich bieżących prac w tej samej przestrzeni badawczej - laboratorium i klinice - z bardzo podobnymi wstępnymi wynikami dotyczącymi płukania jamy ustnej CPC.

Wczesne etapy badań klinicznych, ale bardzo obiecujące

Colgate-Palmolive poinformował, że jego prace laboratoryjne nad pastami do zębów i płynami do płukania ust były częścią szerszego programu badawczego, który obejmuje badania kliniczne wśród osób zakażonych COVID-19 w celu „oceny skuteczności produktów do higieny jamy ustnej w zmniejszaniu ilości wirusa w jamie ustnej”.

- Jesteśmy na wczesnym etapie badań klinicznych, ale nasze wstępne wyniki laboratoryjne i kliniczne są bardzo obiecujące - powiedziała dr Maria Ryan, dyrektor ds. klinicznych w Colgate-Palmolive. - Colgate współpracuje z wieloma badaczami na całym świecie w celu przeprowadzenia badań klinicznych służących zbadaniu potencjału produktów do higieny jamy ustnej w zmniejszaniu miana wirusa w jamie ustnej jako strategii zmniejszania ryzyka.

Wyniki badania klinicznego sponsorowanego przez Colgate-Palmolive z udziałem 50 hospitalizowanych pacjentów mają zostać opublikowane w przyszłym miesiącu.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.11.2025 14:28
Colgate-Palmolive obniża prognozę wzrostu mimo wyższych cen i wzrostu sprzedaży w Europie
Colgate-Palmolive Company opublikowało swoje wyniki finansowe.fot. shutterstock

Colgate-Palmolive zakończył trzeci kwartał z 2 proc. wzrostu sprzedaży netto, która osiągnęła 5,1 mld dolarów. Wzrost ten został wypracowany wyłącznie dzięki wyższym cenom, ponieważ wolumen sprzedaży spadł o 1,5 proc. Jednocześnie firma skorygowała w dół swoją prognozę rocznego wzrostu organicznego, co jest sygnałem ostrożniejszego podejścia do niepewnych warunków rynkowych.

W ujęciu organicznym sprzedaż wzrosła zaledwie o 0,4 proc., przy czym ceny zwiększono przeciętnie o 2,3 proc. Negatywnie na wynik wpłynęło ograniczenie sprzedaży marek własnych w segmencie żywienia zwierząt, co obniżyło organiczny wzrost o 0,8 proc. po wyjściu firmy z tej nierentownej i niestrategicznej działalności. Wyniki były bardzo zróżnicowane geograficznie, pokazując zmieniające się układy sił na rynkach konsumenckich.

W Ameryce Północnej sprzedaż netto spadła o 0,4 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku o 1,5 proc. Odwrotną tendencję odnotowano w Ameryce Łacińskiej, gdzie sprzedaż wzrosła o 2 proc., oraz w Europie, która wyróżniła się dynamiką na poziomie 7,6 proc. Solidny wzrost – 6,8 proc. – zanotowano również w regionie Afryka/Eurazja.

Zysk operacyjny Colgate-Palmolive spadł w trzecim kwartale o 1 proc., do 1,059 mld dolarów. Zysk netto utrzymał się praktycznie na niezmienionym poziomie – 735 mln dolarów wobec 737 mln dolarów rok wcześniej. Wyniki pokazują stabilność rentowności mimo nacisku inflacyjnego i spadku wolumenu.

Na cały rok obrotowy firma nadal przewiduje jedynie „umiarkowany” wzrost sprzedaży netto. Prognoza wzrostu organicznego została jednak obniżona do 1–2 proc., podczas gdy wcześniej zakładano 2–4 proc. Prezes Noel Wallace podkreślił, że strategia rozwoju Colgate-Palmolive do 2030 roku stanowi kluczowy plan działania pozwalający firmie mierzyć się z coraz bardziej złożonym otoczeniem gospodarczym i wykorzystywać pojawiające się szanse.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. listopad 2025 15:20