StoryEditor
Producenci
05.10.2023 16:40

Inglot otwiera trzeci sklep w Kuwejcie

Ekspansja marki Inglot na rynki międzynarodowe nabiera tempa, a najnowszym krokiem w tym procesie jest otwarcie trzeciego sklepu w Kuwejcie. Polska marka, znana ze swoich kosmetyków do makijażu i manicure, zdobyła już szerokie uznanie w wielu krajach na całym świecie, a teraz staje przed nowym wyzwaniem - dalszym rozwojem na Bliskim Wschodzie.

Marka Inglot poinformowała na swoim profilu w serwisie Linkedin, że w Kuwejcie pojawił się trzeci salon marki; teraz klienci i klientki mogą odwiedzić lokalizacje w centrach handlowych Avenues Mall, Gate Mall oraz Warehouse Mall.

To otwarcie trzeciego sklepu Inglot w Kuwejcie jest również dowodem na globalną ekspansję polskiej marki. Inglot zyskuje coraz większe uznanie nie tylko na Bliskim Wschodzie, ale także w Europie, Azji, Ameryce i wielu innych miejscach na świecie. Marka ta nie tylko konkuruje z innymi znaczącymi graczami w branży kosmetycznej, ale także staje się szeroko rozpoznawalnym symbolem polskiej gospodarki, pozwalając innym polskim markom na łatwiejsze wejście na rynki zagraniczne.

 

 

Marka Inglot posiada sklepy w wielu krajach na całym świecie, w tym w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii i wielu innych. Operatorem sklepu w Kuwejcie jest Apparel Group; międzynarodowy koncern zajmujący się detaliczną sprzedażą produktów modowych i lifestyle, z siedzibą w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Oprócz marki Inglot, Apparel Group oferuje ponad 80 innych marek, włączając w to brandy takie jak Aldo, Bath & Body Works, Tim Hortons, Tommy Hilfiger, Nine West, Spring, Charles & Keith, Beverly Hills, Polo Club, La Senza, R&B Moda i Victoria‘s Secret.

Czytaj także: Inglot otworzył nowy sklep w Indiach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
29.02.2024 16:56
Global Cosmed poprawił wyniki dzięki swoim markom oraz restrukturyzacji kontraktów handlowych
Spółka Global Cosmed opublikowała szacunkowe wyniki finansowe spółki za 2023 rok informując o wzrostach przychodów.

Pojawił się komunikat o wstępnych szacunkach danych finansowych Global Cosmed SA za 2023 r.

Spółka poinformowała, że skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy wyniosły 444,5 mln zł. Skonsolidowana EBITDA 44 mln zł.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w całym 2023 roku wzrosły o 12 proc. (ponad trzykrotny wzrost EBITDA w porównaniu do 2022 r., gdy wyniosła 12,6 mln zł).

Spółka poprawę wyników finansowych przypisuje realizacji strategii biznesowej w szczególności poprzez rozwój własnych marek (brandów), ale także dzięki restrukturyzacji kontraktów handlowych oraz działaniom optymalizacyjnym (m.in. w obszarze produkcyjnym).

 Zarząd Spółki informuje, że powyższe dane finansowe mają charakter wstępny i mogą różnić się od ostatecznych danych finansowych, które będę zawarte w skonsolidowanym raporcie za rok 2023, który zostanie opublikowany przez 24 kwietnia 2024 r.

Global Cosmed to jeden z największych producentów kosmetyków i chemii gospodarczej w Polsce, w 2021 r. roku wprowadził na rynek ponad 112 mln produktów. Grupa kapitałowa Global Cosmed jest właścicielem marek Bobini, Kret, Apart i Sofin. Rozwija też aktywność w segmencie private label, dostarczając wyroby m.in. dla takich sieci jak Lidl czy Rossmann. Realizuje także zamówienia na rzecz najważniejszych sieci handlowych na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
29.02.2024 14:15
Projekt polskich naukowców został nominowany do nagrody Lush Prize 2024 w kategorii Science
Statuetka Lush Prize wraz z nagrodą pieniężną przyznawane są za wybitne inicjatywy prowadzone na rzecz zakończenia wykorzystywania zwierząt w testowaniu bezpieczeństwa produktów - kosmetyków czy lekówmat. prasowe
Oprogramowanie komputerowe do wirtualnego projektowania zaawansowanych, zrównoważonych i bezpiecznych materiałów oraz chemikaliów znalazło się wśród dziewięciu projektów nominowany do nagrody Lush Prize 2024 w kategorii „Science”. Stworzyli go polscy naukowcy z Uniwersytetu w Gdańsku.

Nagroda Lush Prize powstała w 2012 roku w Wielkiej Brytanii. Jest to efekt współpracy pomiędzy firmą kosmetyczną Lush i grupą badawczą Ethical Consumer. Oba podmioty od wielu lat walczą o zakończenie testów na zwierzętach. Nagroda przyznawana jest za wybitne inicjatywy prowadzone na rzecz zakończenia wykorzystywania zwierząt w testowaniu bezpieczeństwa produktów. Otrzymują ją naukowcy lub działacze z całego świata, w siedmiu kategoriach: public awareness, science, training, lobbying, political achievement, major science collaboration oraz` young researcher.

Polski projekt "AOP-Anchored in silico-based NAMs for design safer multicomponent nanomaterials”, znalazł się na skróconej liście nominowanych do nagrody w kategorii “Science”. Skupia się na opracowaniu oprogramowania komputerowego do wirtualnego projektowania zaawansowanych, zrównoważonych i bezpiecznych materiałów oraz chemikaliów (np. leków, nawozów, kosmetyków czy nanomateriałów nowej generacji) zgodnie z zasadą SSbD.

Jak czytamy w informacjach udostepnionych orzez organizatora konkursu, dzięki oprograwaniu integracja technik uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji umożliwi ocenę ryzyka chemicznego nowo projektowanych materiałów i chemikaliów na wczesnym etapie badań (przed syntezą czy wprowadzeniem produktu na rynek konsumencki). Rezultatem będzie przyczynienie się do optymalizacji procesu projektowania i redukcji czasu, kosztu oraz liczby wątpliwych etycznie badań na zwierzętach laboratoryjnych.

Oprogramowaie to projekt QSAR Lab spin-off Uniwersytetu w Gdańsku, w składzie dr Alicja Mikołajczyk, dr inż. Karolina Jagiełło oraz prof. dr hab. Tomasz Puzyn. Warto podkreślić, że modele QSAR (wykorzystywane w tym projekcie) zostały wprowadzone do nanotechnologii po raz pierwszy właśnie przez ten zespół badawczy, co znacząco przyczyniło się do stworzenia nowej dziedziny badawczej jaką jest nanotoksykologia komputerowa. Ze względu na złożoną budowę chemiczną, zaawansowane materiały na bazie nanocząstek nie były nigdy wcześniej przedmiotem projektowania komputerowego Nano-QSAR.

dr. Alicja Mikołajczyk mówi:

Znalezienie się na skróconej liście nagrody Lush w kategorii nauka jest dla nas ogromnym wyróżnieniem, które utwierdza nas o wadze prowadzonych przez nas badań oraz wdrażanych innowacji w zakresie digitalizacji przemysłu. Nominacja do nagrody Lush jest dla nas motywacją do dalszej pracy.

I dodaje: 

Biorąc pod uwagę, że 80 lat temu nie mieliśmy komputerów, a 50 lat temu nie mieliśmy internetu, wierzymy, że w perspektywie kolejnych 30 czy 50 lat dzięki naszym badaniom przeniesienie procesu projektowania i oceny ryzyka nowych materiałów i chemikaliów z tradycyjnych laboratoriów do przestrzeni wirtualnej, a w konsekwencji wyeliminowanie lub zastąpienie testów na zwierzętach będzie w pełni możliwe. 

W latach 2012-2022 Lush Prize przyznała ponad 3 miliony dolarów 126 projektom w 35 krajach. Tegoroczni zwycięzcy zostana ogłoszeni wkrótce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. marzec 2024 01:18