StoryEditor
Producenci
15.11.2024 15:41

Interparfums zapowiada umiarkowany wzrost w 2025 r. ... i wejście marki własnej Solférino pod koniec bieżącego

W portfolio Interparfums znajduje się między innymi marka Coach. / Interparfums

Interparfums ogłosiło swoje prognozy na rok 2025, przewidując 4 proc. wzrost zarówno sprzedaży netto, jak i zysku na akcję. Szacowana sprzedaż netto ma wynieść 1,5 miliarda dolarów, co oznacza kontynuację sukcesów osiągniętych w ostatnich latach.

Jean Madar, Przewodniczący Rady Nadzorczej i Dyrektor Generalny Interparfums, podkreślił, że firma przygotowuje się do wprowadzenia na rynek nowych filarów i rozszerzeń. “Spodziewamy się umiarkowanego wzrostu na poziomie 4% zarówno w sprzedaży netto, jak i zysku na akcję w porównaniu do naszych prognoz na 2024 rok” – zaznaczył Madar. Prognoza ta jest ostrożna, lecz pokazuje stabilność firmy w zmieniających się warunkach rynkowych.

Rok 2025 będzie również wyjątkowy z powodu pełnego roku obecności zapachów Lacoste i Roberto Cavalli w portfolio Interparfums, co ma napędzać wzrost firmy. Kluczowe marki europejskie, takie jak Montblanc, Jimmy Choo, Coach i Lacoste, rozpoczną nowy rok z premierami zapachów już w styczniu, co ma pozytywnie wpłynąć na wyniki sprzedażowe.

Działania Interparfums w USA obejmują poszerzenie portfolio Guess oraz wprowadzenie czterech nowych zapachów MCM. Ponadto, Ferragamo pracuje nad nową kompozycją zapachową, która zadebiutuje pod koniec 2025 roku. Kolejnymi nowościami będą dwa nowe zapachy z kolekcji Donna Karan Cashmere oraz duet zapachowy dla Abercrombie & Fitch, co podkreśla dynamiczny rozwój oferty.

Interparfums planuje również premierę nowej, autorskiej marki Solférino pod koniec 2024 roku. Kolekcja obejmie dziesięć zapachów i będzie wprowadzona poprzez wyselekcjonowane kanały dystrybucyjne oraz pierwszy dedykowany butik marki. „Nasze prognozy na 2025 rok odzwierciedlają ostrożne podejście, biorąc pod uwagę różne czynniki wpływające obecnie na rynek zapachów” – zakończył Madar, podkreślając wiarę w rekordowy rok i zapowiadając szczegółowe aktualizacje na początku przyszłego roku.

Czytaj także: Maximize Market Research: Do 2030 r. wartość rynku perfum i zapachów wzrośnie do niemal 71,85 miliarda dolarów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 21:42