StoryEditor
Producenci
04.04.2023 00:00

Jak pozyskać nowych i młodszych klientów w branży beauty? [WEBINAR]

Pozyskiwanie nowych klientów to cel każdej firmy. Młodzi odbiorcy dają markom powiew świeżości, odkrywają na nowo ich produkty. Lojalni klienci dają pewność i stabilizację. Jak pogodzić potrzeby jednych i drugich, jak budować dobre doświadczenia zakupowe na wszystkich punktach styku konsumenta z marką – zarówno w przestrzeni online, jak i offline?  Jak takie doświadczenia budują takie marki, jak Inglot, Malak, Rituals, Super-Pharm i Douglas?

Wiele marek kategorii beauty boryka się z tym samym problem: mają stałych i lojalnych klientów, ale trudno jest im pozyskać nowych, młodszych niż ich obecna grupa docelowa. Temu wyzwaniu poświęcimy webinar pt. Odmładzający wpływ Customer Experience. Jak pozyskać nowych i młodszych klientów w branży beauty?, który odbędzie się już 13 kwietnia 2023 r., a poprowadzą go ekspertki z firmy badawczej Omnisense, działającej w Grupie Schwitzke Górski pracującej z wiodącymi markami kosmetycznymi, sieciami drogeryjnymi i perfumeryjnymi.

Podczas webinaru ekspertki podpowiedzą, jak w zgodzie z klientocentrycznym podejściem budować spójne doświadczenia, które sprawdzą się w branży beauty i jak magnes przyciągną nowych konsumentów, jednocześnie utrzymując tych, którzy są już lojalni wobec danej marki.

AGENDA

  1. Kluczowe aspekty budowania customer experience w erze omnichannel oraz o aktualne konsumenckie meta trendy.
  1. Jak wydobywać insighty, które naprawdę napędzają kreację koncepcji Brand Experience, zarówno w trybie online, jak i offline?
  1. Kluczowe różnice w oczekiwaniach wobec fizycznych touch pointów, jakie mają klientki i klienci reprezentujący różne, zdefiniowane w toku badań, style zakupowe.
  1. Jak w jednej, czasami niedużej, przestrzeni sprzedaży „zaopiekować” w zgodzie z trendami i oczekiwaniami konsumentów skrajnie różne style zakupowe?
  1. Potencjał tworzenia nowych fizycznych touch pointów – wychodzenia do klienta z ofertą i produktem do miejsc, w których potrzeby determinowane są przez realizowane aktywności.

Wszystkie prezentowane koncepcje zostaną zilustrowane realnymi przykładami z badań własnych i projektów realizowanych przez Schwitzke Górski oraz Omnisense dla marek takich, jak Inglot, Malak, Rituals, Super-Pharm i Douglas PRO.

Termin: 13.04.2023 godz.11.00. Czas trwania: ok. 2 h ZAPISZ SIĘ NA WEBINAR

EKSPERTKI

Katarzyna Konkel, CEO Omnisense

Socjolożka, strateżka, ekspert badań jakościowych, od 20 lat jest aktywnie związana z kreowaniem i komunikowaniem marek. W latach 2003-2011 wykładowca socjologii i PR w praktyce w Wyższej Szkoły Europejskiej w Krakowie. Była dyrektorem zarządzającym Grupy Eskadra i agencji LOKATIVO. Od 2017 roku CMO agencji Omnisense i dyrektor ds. strategii Customer Experience w Schwitzke Górski, gdzie w oparciu o DesignThinking projektuje nowoczesny i wielowymiarowy CX dla takich marek jak Martes Sport, Media Expert, VOX, Makarun, Isto, Wojas, Inglot, Nakielny, Lancerto, Reporter Young, Coccodrillo czy Awiteks. Zarządza zespołem badaczy definiujących inspirujące insighty. Specjalizuje się w biznesowym podejściu do zarządzania markami i przestrzeniami w branżach Retail i HoReCa.

Katarzyna Skoczek-Colombo, Customer Experience & Insight Manager, Omnisense

Od ponad 10 lat specjalizuje się w rozwoju marek i nowych nurtów komunikacji. Laureatka rankingu 50 najbardziej kreatywnych ludzi w biznesie organizowanego przez brief.pl. Prelegentka wydarzeń takich jak m.in. InSummit, Trajektorie, czy InternetBeta, oraz autorka eksperckich publikacji w mediach branżowych.

Projektowała kreatywne kampanie marketingowe dla grupy we killed tv (m.in. Sokołów, Jan Niezbędny, Soplica, Hochland), prowadziła komunikację sieci SPAR na Polskę, tworzyła program kulinarny dla TVP Kraków, zarządzała mediami społecznościowymi międzynarodowych i krajowych marek. Stworzyła od podstaw lifestylową markę produktów dla miłośników roślin PlantLover.

Obecnie skupia się na projektowaniu skutecznie sprzedającego customer experience i wykorzystywaniu pogłębionych badań jakościowych w biznesie, realizując projekty badawcze, transformacyjne i rozwojowe dla marek, takich jak X-kom, Znak, Flugger, Reporter Young, Inglot, Lidl, Baltika Group. W swoich działaniach łączy wiedzę socjologiczną, psychologiczną i marketingową oraz pasję do poszukiwań złożonych insightów na temat zachowań konsumenckich.

PARTNER 
Schwitzke Górski Omnisense Omnidigital

Zespół specjalistów, którzy łączą swoje kompetencje, aby dostarczać swoim partnerom wszechstronne rozwiązania w celu tworzenia przestrzeni handlowych i usługowych zorientowanych na jak najlepszą obsługę klientów. Pracują na co dzień z liderami branży Retail w Polsce, jak i zagranicą, kreując nowoczesne koncepty architektoniczne wzbogacone o skuteczne strategie Customer Experience, a także innowacyjne rozwiązania technologiczne. 
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.08.2025 14:48
Revolution Beauty wraca do założycieli po latach spadków i problemów finansowych
Brytyjską markę kosmetyków trapią problemy finansowe.Revolution Beauty

Brytyjska grupa kosmetyczna Revolution Beauty, której akcje od sierpnia 2021 roku straciły niemal 98 proc. wartości, ogłosiła zakończenie procesu sprzedaży i powrót do zarządu jej współzałożycieli. Tom Allsworth obejmie stanowisko prezesa i ma poprowadzić restrukturyzację obejmującą cięcia kosztów, dokapitalizowanie spółki oraz nowe umowy licencyjne.

Adam Minto, który ustąpił z funkcji CEO po wszczęciu dochodzeń w 2022 roku, powróci jako doradca. Obaj założyciele opuścili firmę po ujawnieniu nieprawidłowości w rozliczeniach i sprzedaży, co doprowadziło do kryzysu zaufania wobec spółki. Problemy Revolution Beauty rozpoczęły się w 2022 roku, gdy niezależne śledztwo wykazało wątpliwości dotyczące historycznych transakcji, wyceny zapasów i pożyczek udzielonych przez Minto. Spółka zarzuciła mu naruszenie obowiązków powierniczych i podjęła kroki w celu odzyskania „znaczących kwot”. W 2024 roku osiągnięto ugodę, w ramach której Minto zapłacił 2,9 mln funtów, co zamknęło sprawę opóźnionych wyników finansowych za 2022 rok.

Sytuacja finansowa firmy pozostaje trudna. W pierwszym kwartale bieżącego roku obrotowego sprzedaż netto spadła o 29 proc., a w drugim kwartale prognozowany jest dalszy spadek o około 25 proc. Spółka odnotowała również spadek marż brutto z powodu wysokich rabatów i dodatkowych kosztów wynikających z amerykańskich ceł. W 2023 roku Revolution Beauty rozpoczęła proces sprzedaży firmy, jednak m.in. Frasers Group wycofała się z rozmów w czerwcu, a oferta funduszu True została odrzucona.

Aby poprawić płynność, spółka planuje pozyskać około 15 mln funtów nowego kapitału w drodze emisji akcji. Środki mają posłużyć do spłaty zadłużenia i restrukturyzacji działalności. Wsparcia udzielą najwięksi akcjonariusze, w tym Debenhams oraz sami założyciele. Równolegle prowadzone są rozmowy z Debenhams na temat wyłącznej umowy licencyjnej dotyczącej sprzedaży kosmetyków sygnowanych marką Revolution Beauty. Informacja o powrocie założycieli do spółki chwilowo poprawiła nastroje inwestorów – kurs akcji wzrósł o 10,4 proc. do poziomu 3,86 pensa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.08.2025 13:49
Bloomberg: Coty z największym spadkiem od 2020 roku po prognozie dalszych strat
Właściciel marek takich jak Burberry czy Rimmel wpadł w tarapaty.Coty

Akcje Coty Inc. odnotowały największy spadek od 2020 roku po tym, jak spółka zapowiedziała, że silne spadki sprzedaży będą się utrzymywać w najbliższych miesiącach. Wartość rynkowa firmy zmniejszyła się o 968 milionów dolarów, a kurs akcji obniżył się o 19 proc. do poziomu 3,93 dolara, co uczyniło Coty najsłabszym podmiotem w indeksie Russell 3000. W obecnym kwartale sprzedaż porównywalna ma spaść o 6–8 proc., znacznie powyżej oczekiwań analityków, którzy zakładali jedynie 2,6 proc. spadku.

Spółka poinformowała, że słabość sprzedaży będzie widoczna także w kolejnym kwartale fiskalnym, kończącym się w grudniu, prognozując dalsze spadki do 5 proc. Dla porównania, rynek spodziewał się stabilizacji względem ubiegłego roku. W ostatnim kwartale sprzedaż Coty spadła o 9 proc. – był to najsilniejszy spadek od ponad czterech lat – a dział kosmetyków masowych skurczył się o 12 proc., co stanowi największe pogorszenie wyników od 2021 roku. Spółka tłumaczy słabe wyniki rosnącą presją promocyjną ze strony detalistów, którzy koncentrują się na redukcji zapasów.

Na wyniki negatywnie wpływa także zmęczenie konsumentów nadmiarem nowości oraz upraszczanie codziennych rutyn makijażowych w obliczu rosnących kosztów życia. Coty wprowadziło mniejsze formaty produktów, starając się utrzymać wartość marek takich jak Covergirl czy Rimmel, jednak wyzwania pozostają znaczące. Jednocześnie spółka rozważa sprzedaż części portfolio – według doniesień Women’s Wear Daily do Interparfums Inc. mogą trafić luksusowe marki perfum, a segment niższej półki mógłby zostać sprzedany w osobnej transakcji.

Nieco lepiej wygląda sytuacja w segmencie perfum, który jest największym źródłem przychodów Coty. Tańsze mgiełki zapachowe cieszą się popularnością wśród klientów szukających oszczędności, a sprzedaż luksusowych perfum – m.in. Gucci i Burberry – zaczyna się odbudowywać. W lipcu prestiżowa kategoria Coty wzrosła w USA o 13 proc., przewyższając 8 proc. dynamikę całego rynku. Spółka zapowiada stopniową poprawę w okresie styczeń–czerwiec 2026 roku, wspieraną przez nowe premiery i ekspansję geograficzną, choć jednocześnie ostrzega, że rentowność obciąży presja celna do czasu przeniesienia części produkcji do USA.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. sierpień 2025 09:46