StoryEditor
Producenci
04.04.2023 00:00

Jak pozyskać nowych i młodszych klientów w branży beauty? [WEBINAR]

Pozyskiwanie nowych klientów to cel każdej firmy. Młodzi odbiorcy dają markom powiew świeżości, odkrywają na nowo ich produkty. Lojalni klienci dają pewność i stabilizację. Jak pogodzić potrzeby jednych i drugich, jak budować dobre doświadczenia zakupowe na wszystkich punktach styku konsumenta z marką – zarówno w przestrzeni online, jak i offline?  Jak takie doświadczenia budują takie marki, jak Inglot, Malak, Rituals, Super-Pharm i Douglas?

Wiele marek kategorii beauty boryka się z tym samym problem: mają stałych i lojalnych klientów, ale trudno jest im pozyskać nowych, młodszych niż ich obecna grupa docelowa. Temu wyzwaniu poświęcimy webinar pt. Odmładzający wpływ Customer Experience. Jak pozyskać nowych i młodszych klientów w branży beauty?, który odbędzie się już 13 kwietnia 2023 r., a poprowadzą go ekspertki z firmy badawczej Omnisense, działającej w Grupie Schwitzke Górski pracującej z wiodącymi markami kosmetycznymi, sieciami drogeryjnymi i perfumeryjnymi.

Podczas webinaru ekspertki podpowiedzą, jak w zgodzie z klientocentrycznym podejściem budować spójne doświadczenia, które sprawdzą się w branży beauty i jak magnes przyciągną nowych konsumentów, jednocześnie utrzymując tych, którzy są już lojalni wobec danej marki.

AGENDA

  1. Kluczowe aspekty budowania customer experience w erze omnichannel oraz o aktualne konsumenckie meta trendy.
  1. Jak wydobywać insighty, które naprawdę napędzają kreację koncepcji Brand Experience, zarówno w trybie online, jak i offline?
  1. Kluczowe różnice w oczekiwaniach wobec fizycznych touch pointów, jakie mają klientki i klienci reprezentujący różne, zdefiniowane w toku badań, style zakupowe.
  1. Jak w jednej, czasami niedużej, przestrzeni sprzedaży „zaopiekować” w zgodzie z trendami i oczekiwaniami konsumentów skrajnie różne style zakupowe?
  1. Potencjał tworzenia nowych fizycznych touch pointów – wychodzenia do klienta z ofertą i produktem do miejsc, w których potrzeby determinowane są przez realizowane aktywności.

Wszystkie prezentowane koncepcje zostaną zilustrowane realnymi przykładami z badań własnych i projektów realizowanych przez Schwitzke Górski oraz Omnisense dla marek takich, jak Inglot, Malak, Rituals, Super-Pharm i Douglas PRO.

Termin: 13.04.2023 godz.11.00. Czas trwania: ok. 2 h ZAPISZ SIĘ NA WEBINAR

EKSPERTKI

Katarzyna Konkel, CEO Omnisense

Socjolożka, strateżka, ekspert badań jakościowych, od 20 lat jest aktywnie związana z kreowaniem i komunikowaniem marek. W latach 2003-2011 wykładowca socjologii i PR w praktyce w Wyższej Szkoły Europejskiej w Krakowie. Była dyrektorem zarządzającym Grupy Eskadra i agencji LOKATIVO. Od 2017 roku CMO agencji Omnisense i dyrektor ds. strategii Customer Experience w Schwitzke Górski, gdzie w oparciu o DesignThinking projektuje nowoczesny i wielowymiarowy CX dla takich marek jak Martes Sport, Media Expert, VOX, Makarun, Isto, Wojas, Inglot, Nakielny, Lancerto, Reporter Young, Coccodrillo czy Awiteks. Zarządza zespołem badaczy definiujących inspirujące insighty. Specjalizuje się w biznesowym podejściu do zarządzania markami i przestrzeniami w branżach Retail i HoReCa.

Katarzyna Skoczek-Colombo, Customer Experience & Insight Manager, Omnisense

Od ponad 10 lat specjalizuje się w rozwoju marek i nowych nurtów komunikacji. Laureatka rankingu 50 najbardziej kreatywnych ludzi w biznesie organizowanego przez brief.pl. Prelegentka wydarzeń takich jak m.in. InSummit, Trajektorie, czy InternetBeta, oraz autorka eksperckich publikacji w mediach branżowych.

Projektowała kreatywne kampanie marketingowe dla grupy we killed tv (m.in. Sokołów, Jan Niezbędny, Soplica, Hochland), prowadziła komunikację sieci SPAR na Polskę, tworzyła program kulinarny dla TVP Kraków, zarządzała mediami społecznościowymi międzynarodowych i krajowych marek. Stworzyła od podstaw lifestylową markę produktów dla miłośników roślin PlantLover.

Obecnie skupia się na projektowaniu skutecznie sprzedającego customer experience i wykorzystywaniu pogłębionych badań jakościowych w biznesie, realizując projekty badawcze, transformacyjne i rozwojowe dla marek, takich jak X-kom, Znak, Flugger, Reporter Young, Inglot, Lidl, Baltika Group. W swoich działaniach łączy wiedzę socjologiczną, psychologiczną i marketingową oraz pasję do poszukiwań złożonych insightów na temat zachowań konsumenckich.

PARTNER 
Schwitzke Górski Omnisense Omnidigital

Zespół specjalistów, którzy łączą swoje kompetencje, aby dostarczać swoim partnerom wszechstronne rozwiązania w celu tworzenia przestrzeni handlowych i usługowych zorientowanych na jak najlepszą obsługę klientów. Pracują na co dzień z liderami branży Retail w Polsce, jak i zagranicą, kreując nowoczesne koncepty architektoniczne wzbogacone o skuteczne strategie Customer Experience, a także innowacyjne rozwiązania technologiczne. 
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 15:15
Allegro i L‘Oréal Polska otwierają sklepy marek w modelu DTC
Wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na AllegroAllegro mat.pras.

Allegro i L‘Oréal Polska rozszerzają współpracę, wprowadzając oficjalne sklepy marek w modelu Direct-to-Consumer (DTC). Decyzja ta stanowi kolejny krok w realizacji strategii, mającej na celu budowanie bezpośrednich relacji z konsumentami i oferowanie spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.

W ramach tej nowej inicjatywy, wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na platformie Allegro. Umożliwi to pełniejszą kontrolę nad doświadczeniem klienta – od prezentacji produktu po obsługę posprzedażową, a także pozwoli na bezpośrednie pozyskiwanie cennych danych rynkowych.

Platforma Allegro jest kluczowym filarem polskiego e-commerce i naturalnym miejscem, w którym chcemy prowadzić naszą strategię DTC. Otwarcie dedykowanych e-sklepów na Allegro to inwestycja w bezpośrednią relację z naszymi polskimi konsumentami. Dzięki modelowi DTC możemy zapewnić autentyczność, najszerszą oraz ekskluzywną ofertę dla naszych shopperów. To kolejny dowód na to, jak L’Oréal chcemy wraz z partnerami dokonywać transformacji doświadczeń zakupowych – komentuje Adam Nitecki, General Manager E-commerce L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

image

Dagmara Gołek, Allegro: Co trzeci zakup kosmetyków na Allegro jest spontaniczny [FBK 2025]

Jak potwierdza nasze najnowsze badanie – Customer Journey 2025, kupujący najczęściej rozpoczynają ścieżkę zakupową na platformach handlowych – wskazuje je blisko co drugi badany, w tym 36 proc. wybiera Allegro. Obecność w tym kanale zakupowym jest więc kluczowa w strategiach rozwoju sprzedaży online. Obecność oficjalnych sklepów marek L‘Oréal na Allegro w modelu DTC skutecznie łączy dwa światy: bezpośredniej, jakościowej komunikacji marki z kupującym z zasięgiem i narzędziami marketplace’ów. To znakomity przykład współpracy kluczowych graczy rynkowych, dzięki którym polski konsument zyskuje najwyższą jakość oferty i najlepsze doświadczenia zakupowe – wyjaśnia Adam Adamiak, Director, Group Category Management Health & Beauty, Supermarket.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
06.11.2025 13:39
Interparfums wzmacnia pozycję w segmencie perfum niszowych przez przejęcie Goutal i markę własną
alanharper via Morguefile

Interparfums wprowadza na rynek nową markę perfum – Solférino Paris, oddając hołd stolicy Francji i umacniając swoją pozycję w segmencie zapachów luksusowych. Nazwa marki nawiązuje do adresu historycznej siedziby firmy w Paryżu, a jej koncepcja łączy dziedzictwo architektoniczne, mistrzostwo kompozycji zapachowych i paryski esprit. Jak podkreśla Philippe Bénacin, prezes Interparfums, Solférino jest wyrazem ambicji firmy, by rozwijać się w segmencie perfum z najwyższej półki i budować długofalową obecność na rynku niszowym.

Równolegle z premierą Solférino Paris, Interparfums sfinalizował przejęcie marki Goutal od koreańskiej grupy Amorepacific. Choć, jak przyznał Bénacin, transakcja miała początkowo charakter oportunistyczny, wpisuje się ona w szerszą strategię firmy, zakładającą umocnienie portfela w kategorii perfum niszowych. Grupa posiada obecnie trzy silne marki w tym segmencie — Van Cleef & Arpels, Solférino Paris oraz Goutal — co pozwala jej zająć kluczową pozycję w dynamicznie rosnącym sektorze.

Według danych przedstawionych przez Bénacina w rozmowie z Premium Beauty News, rynek perfum niszowych rośnie w tempie około 15 proc. rocznie pod względem wartości i 7 proc. pod względem wolumenu, a średnie ceny sprzedaży są dwukrotnie wyższe niż w segmencie masowym. To trend, którego jeszcze dekadę temu nie przewidywano. Rosnąca grupa konsumentów poszukuje bowiem bardziej wyrafinowanych, unikatowych kompozycji zapachowych z historią i ograniczoną dostępnością. Taka ekskluzywność staje się nowym symbolem luksusu w perfumerii.

Interparfums planuje otwarcie od 200 do 300 butików na całym świecie, utrzymując selektywny model dystrybucji przypominający haute couture. Strategia zakłada, że zarówno Goutal, jak i Solférino Paris pozostaną markami premium, dostępnymi tylko w wybranych lokalizacjach i przestrzeniach handlowych, które podkreślą ich prestiż. W odróżnieniu od perfum masowych, ich obecność ma być nie tyle masowa, co kuratorska — ograniczona, lecz wysokiej jakości.

Jak podkreśla Bénacin, Interparfums nie uzależnia swoich decyzji od bieżących wahań gospodarczych. Projekt Solférino Paris powstał dwa lata temu, w sprzyjniejszych warunkach ekonomicznych, ale jego realizacja w 2025 roku dowodzi długofalowego podejścia firmy. Lata 2026 i 2027 mają przynieść kolejne strategiczne rozwinięcia, a nowa marka otwiera przed grupą zarówno nowe rynki, jak i nowe możliwości negocjacji przestrzeni ekspozycyjnych w domach towarowych. Jak zauważa Bénacin, „prawdziwym wyzwaniem jest dziś nie tylko zdobycie półki, ale odpowiedniej przestrzeni, która pozwoli zaprezentować charakter i kunszt naszych marek”.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. listopad 2025 17:31