StoryEditor
Producenci
08.04.2016 00:00

JaKobieta projekt międzypokoleniowy

Ponad 200 kobiet wzięło udział w projekcie „JaKobieta” organizowanym przez firmę kosmetyczną Pollena-Ewa i Toruńskie Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy. Tematem trzeciej edycji wydarzenia była pielęgnacja ciała po zimie. Bilety skończyły się na wiele dni przed datą spotkania, na które przybyły przedstawicielki starszego i młodszego pokolenia.

O miejsce na parkingu pod Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu w wieczór 3 marca było naprawdę trudno. Tak tłumnie zjawiły się uczestniczki projektu „JaKobieta” już po raz trzeci zaproszone na wyjątkowe spotkanie poświęcone urodzie. Torunianki zainteresowane pielęgnacją twarzy, ciała i włosów zgłębiały swoją wiedzę na temat kosmetyków, mogły zapoznać się z technologią ich wytwarzania, a także, pod okiem specjalistów, samodzielnie wykonać kosmetyk. W tym roku podczas warsztatów robiły szampon i odżywkę do włosów, a także żel do stylizacji. – Fajnie będzie używać czegoś, co samemu się wykonało, a przy okazji dowiedzieć się, z jakich składników przygotowuje się kosmetyki – skomentowała jedna z uczestniczek, rozlewając różową substancję do buteleczek.
Uczestniczki spotkania mogły wykonać na miejscu badania skóry i włosów. Zainteresowaniem cieszył się zabieg pielęgnacyjny – z użyciem specjalistycznego urządzenia na podczerwień, wytwarzającego odmładzający włosy i stymulujący cebulki włosowe ozon – któremu można się było poddać na miejscu. Długie kolejki ustawiały się także do ekspertów udzielających porad pielęgnacyjnych i dobierających odpowiednie kosmetyki. – Wydarzenie idealnie zbiegło się w czasie z wdrażaniem przez nas nowych serii kosmetycznych – Eva Natura BIOcomplex oraz Eva Simple, których produkty rekomendowaliśmy podczas indywidualnych porad. Było też okazją do tego, aby nawiązać i zacieśnić kontakty z konsumentkami oraz poznać ich potrzeby w zakresie codziennej pielęgnacji twarzy, ciała i włosów – powiedział Cezary Bijak, prezes zarządu Polleny-Ewy.
Hasłem spotkania była pielęgnacja ciała po zimie. Jednak nie samych kosmetyków dotyczy wiosenna odnowa. Nie mogło zatem obyć się bez spotkań ze stylistką, specjalistką od wizerunku, trenerami fitness, dietetykiem oraz psychologiem. Można było zarówno przysłuchiwać się ich wykładom, siedząc na wygodnych leżakach w sali wody, jak i pozyskać wiele cennych wskazówek podczas indywidualnych rozmów.
Przed uczestniczkami spotkania „JaKobieta” otworem stały wszystkie ekspozycje Centrum Nowoczesności. – Dla nas to okazja, by pokazać, że centrum nauki jest doskonałym miejscem także dla dorosłych. Naszą ambicją jest, aby poprzez różnorodne aktywności popularnonaukowe wyjaśniać rozmaite zagadnienia, także z zakresu szeroko rozumianej kosmetologii. Interaktywna forma zajęć przy współpracy z naszym partnerem – firmą Pollena-Ewa – jest najlepszą z możliwych metod popularyzacji wiedzy z tej dziedziny – podsumowała Monika Wiśniewska, dyrektor Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy. 
Anna Zawadzka-Szewczyk

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.08.2025 15:34
Henryk Orfinger, Dr Irena Eris: Rezygnujemy definitywnie z wejścia na giełdę
Henryk Orfinger i dr Irena Eris na budowie nowego zakładu.mat. prasowe

Dr Irena Eris, spółka działająca w branży kosmetycznej i hotelarskiej, definitywnie porzuciła plany wejścia na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. Decyzję ogłosił współzałożyciel i przewodniczący rady nadzorczej Henryk Orfinger, wskazując, że kluczowym czynnikiem była wprowadzona w Polsce instytucja fundacji rodzinnej. Jak podkreślił, koncepcja debiutu giełdowego powstała jeszcze przed wejściem w życie nowych regulacji, które ostatecznie skłoniły spółkę do rezygnacji z tego pomysłu.

Przypomnijmy, że w czerwcu 2023 r. Dr Irena Eris rozpoczęła ofertę publiczną z zamiarem pozyskania środków na rozwój. Maksymalna cena akcji została ustalona na 12,8 zł, co oznaczało wartość oferty na poziomie 160 milionów zł, z czego 140 milionów zł miało zasilić kapitał spółki. Oferta została jednak odwołana w trakcie trwania zapisów, a powodem miały być niesprzyjające warunki rynkowe, w tym niepewność gospodarcza i spadki nastrojów inwestorów.

Według Henryka Orfingera decyzja o odejściu od planów giełdowych zapadła już około trzy lata temu, a w październiku 2024 r. spółka oficjalnie zadeklarowała, że nie planuje wracać do tego tematu. Współzałożyciel zwraca uwagę, że proces wejścia na parkiet jest obecnie skomplikowany i czasochłonny, a rosnąca liczba firm decyduje się na opuszczenie giełdy. W jego ocenie GPW nie zapewnia dziś ani oczekiwanego dostępu do kapitału, ani prestiżu, a dodatkowo cechuje się wysokim poziomem biurokracji i niskimi wycenami spółek.

Firma deklaruje, że zamiast szukać finansowania poprzez rynek kapitałowy, zamierza skoncentrować się na umacnianiu swojej pozycji rynkowej. Plany obejmują dalszy rozwój oferty produktowej i usługowej oraz zwiększanie zasięgu zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych. Dr Irena Eris, obecna na rynku od ponad 40 lat, utrzymuje silną pozycję w segmencie kosmetyków premium oraz rozwija sieć hoteli spa, które stanowią istotną część jej działalności.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.08.2025 14:30
L’Oréal pod ostrzałem po wyborze gwiazdy OnlyFans na ambasadorkę Urban Decay
Gwiazda OnlyFans została ambasadorką Urban Decay.Urban Decay

L’Oréal wywołał gorącą dyskusję po ogłoszeniu, że ambasadorką marki Urban Decay została Ari Kytsya – aktorka filmów dla dorosłych i influencerka obecna na platformach TikTok, Instagram oraz OnlyFans. Kytsya wzięła udział w kampanii „Battle the Bland”, której celem jest promowanie odwagi i oryginalności w makijażu. Urban Decay od 2012 roku należy do L’Oréal, a jego produkty cieszą się popularnością m.in. wśród nastolatek. Wybór kontrowersyjnej twórczyni, określającej się mianem „aktorki materacowej”, spotkał się z mieszanymi reakcjami – od entuzjazmu po krytykę dotyczącą spójności decyzji z etycznymi zasadami koncernu.

Ari Kytsya to postać rozpoznawalna w sieci – na Instagramie obserwuje ją 2,5 mln użytkowników, a na TikToku 4,6 mln. Poza działalnością w branży pornograficznej, prowadzi treści lifestylowe i urodowe, otwarcie mówi o operacjach plastycznych oraz zachęca do wejścia do branży dla dorosłych. Jej aktywność na OnlyFans obejmuje sprzedaż nagich zdjęć i filmów, co stało się głównym punktem sporu wokół kampanii Urban Decay. Penny East, dyrektorka naczelna Fawcett Society, w rozmowie z „The Guardian” oceniła, że współpraca L’Oréal „przekroczyła nowy próg w popularyzacji kontrowersyjnej platformy”.

Ogłoszenie kampanii wywołało burzę w mediach społecznościowych. Pod wpisem na Instagramie Urban Decay pojawiły się setki komentarzy, w tym wiele krytycznych, które zostały usunięte. Krytycy wskazują na sprzeczność działań z „Kartami wartości” L’Oréal, które zabraniają publikowania treści pornograficznych i innych niezgodnych z zasadami szacunku, tolerancji oraz inkluzywności. Jednocześnie pojawiły się głosy poparcia – w tym od oficjalnego konta Sephory – zachęcające inne marki do otwarcia się na współpracę z osobami z branży dla dorosłych, a konsumentki otwarcie piszą o tym, że głos poparcia dla społeczności osób pracujących seksualnie sprawia, że są chętne na wypróbowanie produktów marki.

Spot kampanii na TikToku obejrzało już ponad 18,5 mln osób. Filmy zawierają ostrzeżenia o treściach wrażliwych oraz pikselizację obrazu, nawiązującą do cenzury. Całość opatrzona jest hasłami o dwuznacznym wydźwięku, m.in. „cenzura wymknęła się spod kontroli” czy „nieocenzurowany makijaż wykonywany na scenie, przed kamerą i tak, na materacach”. Choć kampania zyskała ogromny zasięg, decyzja L’Oréal wciąż dzieli opinię publiczną, otwierając debatę o granicach wizerunku marek kosmetycznych i ich etycznych standardach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. sierpień 2025 23:51