StoryEditor
Producenci
08.04.2022 00:00

Jeśli manicure, to hybrydowy [RAPORT]

Jeśli manicure to z reguły hybrydowy. Tak wynika z raportu 2022 FMCG Brands We Shop Blix & Kantar, w którym opublikowano zestawienie najpopularniejszych marek lakierów do paznokci. Na dwóch pierwszych miejscach znalazły się Semilac i Neonail – obie typowo hybrydowe, a dopiero po nich Wibo, które oprócz hybryd oferuje też klasyczne emalie.

Semilac (Nesperta), Neonail (Cosmo Group), Wibo – to TOP 3 marek lakierów do paznokci według zestawienia 2022 FMCG Brands We Shop Blix & Kantar. W ubiegłym roku (marzec 2022 r. vs. marzec 2021 r.) pierwsza trójka wyglądała identycznie. Oznacza to, że trendy w manicure trzymają się mocno. Wszystkie trzy marki oferują lakiery hybrydowe, choć Wibo – trzecia w zestawieniu – lepiej znana jest ze swoich klasycznych emalii.

Dopiero kolejne miejsca zajmują marki z typowo klasyczną ofertą lakierów – Golden Rose, Avon i MissSporty. Natomiast na miejscu siódmym znów mamy hybrydową O.Nail. Po niej, aż do dziesiątego miejsca znów klasyki – Bell, Inglot i Rimmel. Wynika z tego, że choć manicure hybrydowy cieszy się wciąż ogromna popularnością, to nie oznacza to odejścia od klasycznych metod stylizacji paznokci.

Warto też zwrócić uwagę, że wszystkie marki zwiększyły swoje udziały w zestawieniu prezentującym wybory konsumentów, co świadczy o coraz większym zainteresowaniu kategorią. Raport pokazał też, że lakiery do paznokci kupuje 47 proc. uczestników badania (w badaniu 2022 FMCG Brands We Shop Blix & Kantar wzięło udział 4 tys. konsumentów korzystających z gazetek promocyjnych na swoich smartfonach).

Pierwszą w zestawieniu markę Semilac, a także trzecie Wibo w większości wybierają konsumentki rozważne i pragmatyczne. Jednak o ile tę pierwszą wybiera 51 proc. zakwalifikowanych do tej grupy, to w przypadku Wibo jest to już tylko 18 proc.

Pod sformułowaniem konsument rozważny i pragmatyczny kryją się osoby, które lubią kupować znane marki i nie stronią od różnego rodzaju nowości. Są jednak dość wrażliwe na punkcie ceny i często szukają różnych promocji, by dokonać najlepszego wyboru. Są też podatne na wpływy influencerów. Kwestie związane z dbaniem o środowisko nie są dla nich kluczowe. Na zakupach bardziej obchodzi je marka i cena, niż to jak produkt powstał.

Natomiast drugą w zestawieniu markę Neonail kupują z reguły konsumentki ekocentryczne. Raport 2022 FMCG Brands We Shop określa tak osoby, które chętnie kupują produkty polskie i ekologiczne. Starannie czytają etykiety. Nie lubią dużych marek i nie kierują się wyłącznie niską ceną. Chcą wartości dodanej z kupowanego produktu. Nie lubią mediów społecznościowych, nie kierują się opiniami celebrytów i nie kupują produktów, które są im polecane w internecie.

      

Czytaj też: Eveline wyprzedza Maybelline w popularności kosmetyków makijażowych [RAPORT]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 10:55