StoryEditor
Producenci
21.03.2020 00:00

Jesteśmy razem. Pomagamy. Miliony na walkę z pandemią od polskich przedsiębiorców

„Jesteśmy razem. Pomagamy” to  inicjatywa skupiająca przedsiębiorców gotowych nieść pomoc w obliczu pandemii koronawirusa CoVid19. W ramach akcji niezbędne wsparcie finansowe uzyskują m.in. placówki służby zdrowia, osoby poszkodowane skutkami pandemii oraz organizacje pozarządowe. Inicjatorem akcji jest Leszek Gierszewski, prezes i założyciel firmy Drutex. Henryk Orfinger, wiceprezes zarządu Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris, jest wiceprzewodniczącym rady akcji.

 Akcję „Jesteśmy razem. Pomagamy” sami zainicjowali polscy przedsiębiorcy. Na jej czele stanął Leszek Gierszewski, prezes i założyciel firmy Drutex, który przekazał milion złotych na szpitale na Pomorzu. Następnie postanowił skrzyknąć kolejnych przedsiębiorców, by zmobilizować do działania kolejne silne i gotowe do działania firmy. Chodzi także o skoordynowanie działań przedsiębiorstw i instytucji, które już dziś pomagają na wiele sposobów.

Razem można robić większe projekty. Zresztą jak nie teraz, to kiedy? To jest właśnie ten czas! Słowo solidarność nabiera teraz nowego znaczenia – wszyscy musimy pomóc. Po tym, gdy jako Drutex zadeklarowaliśmy wsparcie dla szpitali na Pomorzu, zgłasza się do nas coraz więcej firm z kolejnymi inicjatywami. Stąd pomysł, aby tę pomoc skoordynować. Chcemy by ta siła rażenia była większa. Chcemy pokazać, że polski biznes jest odpowiedzialny, że potrafi działać skutecznie i pomagać w tym trudnym okresie. To jest przecież w naszym wspólnym interesie – nas wszystkich, Polaków – mówi Leszek Gierszewski, prezes firmy Drutex w wywiadzie dla Forbesa.

Akcja działa zaledwie od kilku dni, a już przyłączyło się do niej szereg firm. Wsparcie już zadeklarowały m.in. takie firmy, jak 4F, Dr Irena Eris, LPP, Nowy Styl, Citronex, Tubądzin, Mago, Eko Kolor, Nivette oraz Kancelaria RKKW. Wspiera ją również LOT w zakresie – niemożliwego do zrealizowania w żaden inny sposób – transportu zakupionego przez uczestników akcji towaru, który przeznaczony jest wyłącznie na cele publiczne. O akcji dołączył też piłkarz Kuba Błaszczykowski, który przeznaczył na walkę z pandemią 400 tys. zł. Akcję wspierają  ludzie ze świata kultury.. Wojciech Brewka, polski artysta malarz młodego pokolenia, jest pomysłodawcą i twórcą koncepcji logo akcji.

–  Łączymy firmy, koordynujemy pomoc, przekazujemy sprzęt i finanse tam, gdzie jest to najbardziej potrzebne. Wsparcia udzielamy na wielu płaszczyznach. Działamy 24 godziny na dobę – mówi Leszek Gierszewski dla Forbesa.

Przedsiębiorcy, którzy chcą się przyłączyć do akcji mogą się  kontaktować z organizatorami poprzez media społecznościowe, albo na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Koordynatorami akcji są Radosław L. Kwaśnicki oraz Kamila Newlin-Łukowicz. Patronat nad akcją objął Jacek Cieplak, rzecznik MŚP. Kontaktami z Ministerstwem Zdrowia zajmuje się Maria Czaińska.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. lipiec 2025 01:18