StoryEditor
Producenci
27.02.2024 10:01

Kanu Nature przejęło markę Olivia Plum

Niszowa marka kosmetyczna, Olivia Plum, została przejęta przez Kanu Nature. Anna Śliwińska, założycielka brandu, podzieliła się taką informacją na profilu Olivia Plum na Instagramie. Zakończenie pracy nad marką zostało zapowiedziane już w grudniu, jednak wówczas nie było mowy o sprzedaży brandu innemu podmiotowi.

Firma Kanu Nature przejęła pełnię praw do marki naturalnych kosmetyków do twarzy Olivia Plum.

Marka Olivia Plum została założona przez Anię Śliwińską w 2017 r. W asortymencie marki znajdują się produkty do pielęgnacji skóry twarzy i ciała, a także akcesoria do pielęgnacji, w tym masażery gua sha, rollery z kwarcu oraz waciki wielokrotnego użytku. Nie wiadomo jeszcze, jak nowy właściciel marki wpłynie na portfolio produktowe, jednak Anna Śliwińska zapowiedziała już, że nie będzie miała w przyszłości wpływu na asortyment.

W oficjalnej komunikacji do mediów Anna Śliwińska powiedziała: 

Na temat przejęcia Olivii Plum rozmawialiśmy z firmą Kanu Nature od kilku miesięcy i przygotowywaliśmy się do transakcji. Zależało mi na tym aby marka, w którą włożyłam wiele pracy i serca znalazła się w dobrych rękach i aby Olivia mogła się dalej rozwijać pod innymi skrzydłami. Od dłuższego czasu jestem równolegle zaangażowana w rozwój start-up’u podróżniczego, który tworzymy wspólnie z mężem i ciężko byłoby mi pogodzić obowiązki w obu biznesach. Jestem przekonana, że Kanu Nature to podmiot, który daje gwarancję wykorzystania potencjału Olivia Plum i dalszego jej rozwoju.

Kanu Nature nie odniosło się jeszcze w swoich social mediach do przejęcia marki Olivia Plum poza udostępnieniem story z konta brandu.

Natomiast w komunikacie prasowym Sławomir Miętka, prezes zarządu i większościowy udziałowiec Kanu Nature poinformował:

– Dostrzegam w marce Olivia Plum olbrzymi potencjał, potwierdzony już zdobytym zaufaniem wiernych klientek. Marka stanowi ważne uzupełnienie naszej oferty o kosmetyki do pielęgnacji twarzy, których dotychczas nie mieliśmy. Jestem przekonany, że marka ma swoją przyszłość w kanale profesjonalnym, w którym czujemy się mocni. Dzięki rozszerzeniu portfolio o produkty do twarzy będziemy dysponować kompleksową ofertą dla salonów SPA.

Nowy właściciel Olivia Plum to producent naturalnych wegańskich kosmetyków. Ma rozwiniętą ofertę profesjonalną, skierowaną do salonów masażu i gabinetów SPA. Na bazie doświadczeń w kanale profesjonalnym firma wprowadziła także serię kosmetyków detalicznych. Firma Kanu to również wytwórca kosmetyków private label. 

Czytaj także:  Bielenda przejmuje Miya Cosmetics, a TDJ dołącza do akcjonariatu Grupy Bielenda

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
06.11.2025 12:50
Coty liczy na poprawę koniunktury i zysków
Podstawowe trendy biznesowe Coty już się poprawiają – mówi Sue Nabi, prezes Coty Coty Inc.

Akcje nowojorskiej firmy Coty Inc. wzrosły po tym, jak firma kosmetyczna potwierdziła prognozę ożywienia sprzedaży porównywalnej (like-for-like) w drugiej połowie roku obrotowego. Firma poinformowała również, że spodziewa się w bieżącym kwartale wyniki lepszych, niż za poprzednie trzy miesiące. Koncern posiada w swoim portfolio takie marki jak CoverGirl, Gucci Beauty, Burberry i Kylie Cosmetics by Kylie Jenner.

Koncern poinformował, że ​​sprzedaż porównywalna (like-for-like) spadła o 8 proc. w pierwszym kwartale roku obrotowego. W sierpniu prognozowano spadek o 6-8 proc. Coty poinformowało też, że spodziewa się poprawy (kwartał do kwartału) w segmencie kosmetyków luksusowych i konsumenckich w bieżącym okresie, nadal przewidując wzrost sprzedaży porównywalnej (like-for-like) w drugiej połowie roku obrotowego. Firma jest przekonana, że w realizacji planów pomocne będą ​​kluczowe premiery prestiżowych produktów.

Po zmianach jakie miały miejsce w ostatnim czasie, podstawowe trendy biznesowe Coty już się poprawiają, zgodnie z naszymi oczekiwaniami, a nawet nieznacznie je przewyższają – oświadczyła prezes Coty, Sue Nabi. – Spodziewamy się, że sprzedaż w drugim kwartale będzie na korzystniejszym poziomie. niż nasze poprzednie prognozy, a powrót do wzrostu sprzedaży i zysków nastąpi w drugiej połowie roku obrotowego 2026.

Przychody w wysokości 1,58 mld dolarów były zgodne z prognozami analityków. Przychody porównywalne (like-for-like) w segmentach konsumenckim i prestiżowym spadły odpowiednio o 11 i o 6 proc. 

Chociaż popyt na zapachy we wszystkich przedziałach cenowych i formatach jest stabilny, detaliści wahają się ze względu na czynniki makroekonomiczne i niepewność związaną z cłami – potwierdziło Coty. Oczekiwań nie spełniły wyniki z rynków europejskiego i amerykańskich (zarówno Ameryka Północna, jak i Południowa). Sprzedaż w regionie Azji i Pacyfiku spadła nieco mniej, niż oczekiwali analitycy, co uznano na oznaki stopniowej poprawy na chińskim rynku kosmetycznym, a także wciąż utrzymujące się silne wyniki sprzedaży perfum.

image

Coty sięga po historię: odtwarza zapach sprzed 120 lat, by wyróżnić się na tle rynku

Globalne wyniki Coty w segmencie prestiżowym odzwierciedlały spadek sprzedaży kosmetyków do makijażu i pielęgnacji skóry, a spadek w segmencie kosmetyków konsumenckich wskazuje na osłabienie na większości rynków europejskich i redukcję zapasów perfum masowych.

Coty spodziewa się „stopniowej poprawy trendu zysków”, a także powrotu do wzrostu skorygowanego zysku EBITDA w okresie styczeń-czerwiec 2026 roku. Firma planuje osiągnąć skorygowany zysk EBITDA w wysokości 1 mld dolarów w roku obrotowym, w porównaniu ze średnią prognozą analityków na poziomie 990 mln dolarów.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
06.11.2025 11:45
Na rynek trafią akcje Estée Lauder o wartości 1 mld dolarów
Nawet na emeryturze Leonard Lauder aktywnie uczestniczył w działalności firmy, odwiedzając butiki firmy na całym świecieMarzena Szulc

Rodzina zmarłego w tym roku Leonarda A. Laudera planuje sprzedaż akcji Estée Lauder Companies o wartości ponad 1 miliarda dolarów. Sprzedający udziały akcjonariusze zamierzają przeznaczyć uzyskane środki na wsparcie rozliczenia spadku Laudera, w tym na pokrycie zobowiązań spadkowych, takich jak podatki czy koszty administracyjne

Po zakończeniu oferty członkowie rodziny  Leonarda A. Laudera będą nadal posiadać (bezpośrednio lub pośrednio) 82 proc. głosów w akcjach zwykłych spółki.

Leonard A. Lauder, najstarszy syn współzałożycieli Estée Lauder Companies, Estée i Josepha Lauderów, zmarł w czerwcu tego roku w wieku 92 lat. Po służbie w Marynarce Wojennej Stanów Zjednoczonych (w stopniu porucznika) Lauder formalnie dołączył do Estée Lauder w 1958 roku. Przez kolejne sześć dekad odgrywał kluczową rolę w przekształceniu małej, jednomarkowej firmy w globalną, wielomarkową potęgę, istotną w branży luksusowych kosmetyków.

image

Zmarł Leonard A. Lauder, współtwórca sukcesu Estée Lauder Companies

Lauder pełnił funkcję prezesa firmy w latach 1972–1995, a od 1982 do 1999 roku był dyrektorem generalnym. W 1995 roku został mianowany prezesem zarządu, którym był do czerwca 2009 roku. Nawet jako prezes-emeryt nadal aktywnie uczestniczył w działalności firmy, często odwiedzając globalną siedzibę firmy w Nowym Jorku, a także butiki i miejsca sprzedaży swojej firmy na całym świecie.

Odegrał on również kluczową rolę w strategii przejęć firmy, pomagając wprowadzić do portfolio takie marki jak Aveda, Bobbi Brown, Jo Malone London, La Mer i MAC Cosmetics.

Kilkoro członków jego rodziny (m.in. William P. Lauder) nadal zasiada w zarządzie firmy.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. listopad 2025 13:17