StoryEditor
Producenci
19.02.2019 00:00

Karl Lagerfeld, dyrektor kreatywny Chanel, zmarł w wieku 85 lat

Światowej sławy projektant znany był przede wszystkim ze swojego charakterystycznego stylu, wyczucia luksusowej mody i zamiłowania do ukochanego zwierzaka, kotki Choupette, którą uwieczniał czasem w swoich projektach.

Karl Lagerfeld, uznany projektant mody i dyrektor kreatywny Chanel, zmarł w Paryżu w wieku 85 lat, podały francuskie media. Legendarny twórca świata mody był z pochodzenia Niemcem, ale mieszkał i pracował we Francji. Projektant urodził się w Hamburgu w 1933 roku lub w 1938 roku jako Karl Otto Lagerfeldt, jednak zmienił nazwisko gubiąc jedną literę.

Jego styl był bardzo charakterystyczny i niezmienny, bo o swój wizerunek dbał równie mocno jak o projekty. Staranny siwy kucyk, duże czarne okulary i rękawiczki bez palców stały się jego znakiem rozpoznawczym, podobnie jak czarne garnitury.

Do końca życia pracował dla luksusowego domu mody Chanel, ceniąc sobie wysoko etykę pracę i zapowiadając, że nigdy nie odejdzie na emeryturę. Chorował przez kilka ostatnich tygodni i z tego powodu nie pojawił się na pokazie Chanel Couture Wiosna / Lato 2019.

Według doniesień francuskiej prasy, w poniedziałek wieczorem trafił do Szpitala Amerykańskiego w Paryżu. Jego przyczyna śmierci nie jest znana. Przedstawiciele marki Chanel tak poinformowali o odejściu Lagerfelda na swojej stronie FB:

Dom KARL LAGERFELD informuje z głębokim wzruszeniem i smutkiem, odejście dyrektora kreatywnego Karla Lagerfelda, 19 lutego 2019 roku Paryżu, we Francji. Był jednym z najbardziej wpływowych i cenionych projektantów XXI wieku oraz kultowym, uniwersalnym symbolem stylu. Kierując się fenomenalnym poczuciem kreatywności, Karl był namiętny, potężny i intensywnie ciekawy. Pozostawia niezwykłą spuściznę jako jeden z największych projektantów naszych czasów i nie ma słów, które wyrażałyby, jak bardzo będzie nam go brakowało”.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.12.2024 14:29
Brytyjski biznesmen uniknie kary za nielegalny handel luksusowymi perfumami z Rosją
Boadicea the Victorious

David Crisp, brytyjski biznesmen, który przyznał się do łamania sankcji nałożonych na Rosję, nie stanie przed sądem. Mimo dowodów na ukrycie sprzedaży perfum o wartości ponad 1,7 miliona funtów, HMRC (ang. Her/His Majesty’s Revenue and Customs, brytyjski urząd skarbowy i celny) umorzyło postępowanie.

David Crisp, przedsiębiorca z Surrey, został uchwycony na nagraniu przez prywatnego detektywa, gdy przyznał się do ignorowania sankcji nałożonych przez rząd Wielkiej Brytanii. W rozmowie z agentem podszywającym się pod biznesmena, Crisp wyznał, że kontynuuje sprzedaż luksusowych perfum marki Boadicea w Rosji, mimo zakazu wprowadzonego po inwazji na Ukrainę w lutym 2022 roku. Perfumy, wyceniane na 1000 funtów za butelkę, były wysyłane do Moskwy, co potwierdzają zarówno dokumenty przewozowe, jak i produkty odkryte w sprzedaży w Rosji. Poprzednio o sprawie Wiadomości Kosmetyczne pisały w tekście Dostawca Harrodsa pod lupą śledczych w związku z naruszeniem zakazów eksportu perfum do Rosji.

Sprawa Crisa wyszła na jaw dzięki jego byłemu wspólnikowi, Davidowi Garofalo, który zlecił śledztwo po sygnałach od sygnalistów. Zgromadzone dowody, w tym palety towarów oznaczone jako przeznaczone dla Rosji oraz międzynarodowe dane wysyłkowe, wskazywały na świadome łamanie sankcji. Garofalo przekazał materiały do HMRC, które rozpoczęło dochodzenie w 2023 roku. Jednak w lipcu 2024 roku postępowanie karne zostało umorzone, a Crisp odzyskał paszport.

Decyzja o umorzeniu śledztwa wywołała falę krytyki. W ciągu prawie trzech lat od pełnoskalowej inwazji Rosji na Ukrainę, Wielka Brytania nie przeprowadziła ani jednego postępowania karnego dotyczącego naruszeń sankcji handlowych nałożonych na Rosję. Sir Iain Duncan Smith, konserwatywny poseł i przewodniczący komisji zajmującej się sankcjami wobec Rosji, nazwał ten stan rzeczy “przykrym sygnałem” i oskarżył Wielką Brytanię o bycie “miękkim celem” dla naruszeń sankcji.

Pomimo wprowadzenia wysokich kar finansowych – takich jak grzywna w wysokości 1 miliona funtów nałożona w sierpniu 2023 roku – brak skutecznych działań karnych budzi pytania o skuteczność brytyjskiego systemu egzekwowania sankcji. Eksperci, tacy jak Tim Ash z Chatham House, wskazują, że przypadek Crisa pokazuje, iż perspektywa dużych zysków przeważa nad ryzykiem konsekwencji. “Jeśli nie ma kar, sankcje tracą swoją siłę odstraszającą” – podsumowuje Ash.

Czytaj także:

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.12.2024 12:29
Clarins wesprze osoby w kryzysie bezdomności
fot. materiały prasowe

W ramach kampanii Share the Love marka Clarins przekaże 1 euro ze sprzedaży każdego olejku Lip Comfort Oil, ze specjalnej limitowanej edycji, na rzecz Stowarzyszenia Pomocy i Interwencji Społecznej.

Francuska marka Clarins przekaże 1 euro ze sprzedaży każdego olejku do ust z limitowanej edycji Lip Comfort Oil Share the Love na rzecz Stowarzyszenia Pomocy i Interwencji Społecznej.  

Na akcję Share the Love przeznaczonych zostało blisko 3 tys. olejków, które są do kupienia  stacjonarnie w perfumeriach Douglas oraz na douglas.pl i clarins.pl. Kampanię wspiera ambasadorka marki Clarins Małgorzata Rozenek-Majdan.

Stowarzyszenie Pomocy i Interwencji Społecznej od trzydziestu lat wspiera osoby w kryzysie bezdomności przebywające na terenie Warszawy, prowadząc m.in. Dom dla Matek z Małoletnimi Dziećmi i Kobiet W Ciąży „Etezja”. Dom „Etezja” powstał, aby holistycznie wspierać podopiecznych poprzez wdrożenie funkcjonalnych rozwiązań mających na celu położenie kresu bezdomności matek i ich dzieci.  Matkom i ojcom z dziećmi oraz kobietom w ciąży w kryzysie bezdomności placówka oferuje szeroki system wsparcia ze szczególnym uwzględnieniem edukacji rodzicielskiej, socjalno-bytowej, psychologicznej, pedagogicznej, prawnej oraz specjalistycznej.  

Czytaj także: Świąteczne misie w Rossmannie. Kiedy się pojawią i komu pomogą?

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. grudzień 2024 00:06