StoryEditor
Producenci
19.02.2019 00:00

Karl Lagerfeld, dyrektor kreatywny Chanel, zmarł w wieku 85 lat

Światowej sławy projektant znany był przede wszystkim ze swojego charakterystycznego stylu, wyczucia luksusowej mody i zamiłowania do ukochanego zwierzaka, kotki Choupette, którą uwieczniał czasem w swoich projektach.

Karl Lagerfeld, uznany projektant mody i dyrektor kreatywny Chanel, zmarł w Paryżu w wieku 85 lat, podały francuskie media. Legendarny twórca świata mody był z pochodzenia Niemcem, ale mieszkał i pracował we Francji. Projektant urodził się w Hamburgu w 1933 roku lub w 1938 roku jako Karl Otto Lagerfeldt, jednak zmienił nazwisko gubiąc jedną literę.

Jego styl był bardzo charakterystyczny i niezmienny, bo o swój wizerunek dbał równie mocno jak o projekty. Staranny siwy kucyk, duże czarne okulary i rękawiczki bez palców stały się jego znakiem rozpoznawczym, podobnie jak czarne garnitury.

Do końca życia pracował dla luksusowego domu mody Chanel, ceniąc sobie wysoko etykę pracę i zapowiadając, że nigdy nie odejdzie na emeryturę. Chorował przez kilka ostatnich tygodni i z tego powodu nie pojawił się na pokazie Chanel Couture Wiosna / Lato 2019.

Według doniesień francuskiej prasy, w poniedziałek wieczorem trafił do Szpitala Amerykańskiego w Paryżu. Jego przyczyna śmierci nie jest znana. Przedstawiciele marki Chanel tak poinformowali o odejściu Lagerfelda na swojej stronie FB:

Dom KARL LAGERFELD informuje z głębokim wzruszeniem i smutkiem, odejście dyrektora kreatywnego Karla Lagerfelda, 19 lutego 2019 roku Paryżu, we Francji. Był jednym z najbardziej wpływowych i cenionych projektantów XXI wieku oraz kultowym, uniwersalnym symbolem stylu. Kierując się fenomenalnym poczuciem kreatywności, Karl był namiętny, potężny i intensywnie ciekawy. Pozostawia niezwykłą spuściznę jako jeden z największych projektantów naszych czasów i nie ma słów, które wyrażałyby, jak bardzo będzie nam go brakowało”.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.09.2025 14:32
Goop zamyka markę Good Clean Goop po niespełna dwóch latach
Początki Goop sięgają roku 2006, kiedy to Paltrow zaczęła od wysyłania cotygodniowego newslettera.Gwyneth Paltrow

Goop, firma założona przez Gwyneth Paltrow, ogłosiła wycofanie z rynku swojej masowej linii kosmetycznej Good Clean Goop. Marka, wprowadzona w 2023 roku, miała stanowić tańszą alternatywę dla luksusowej oferty Goop Beauty, oferując produkty pielęgnacyjne w cenie poniżej 40 dolarów. Good Clean Goop była dostępna m.in. w sieci Target oraz na platformie Amazon, jednak nie udało jej się zbudować silnej pozycji rynkowej.

Według branżowych raportów, sprzedaż Good Clean Goop plasowała się w dolnych 15% marek kosmetycznych w ofercie Targeta. Słabe wyniki doprowadziły do zakończenia współpracy z siecią, która wcześniej miała na markę wyłączność. W konsekwencji Goop podjęło decyzję o całkowitym wycofaniu linii, wskazując na konieczność koncentracji na działalności podstawowej.

Decyzja ta wpisuje się w szersze zmiany w strategii spółki. W 2024 roku Goop przeprowadziło redukcje zatrudnienia, a równocześnie rozwijało segment premium. Flagowa linia Goop Beauty niedawno poszerzyła swoją obecność dzięki partnerstwu z Ulta Beauty, co wskazuje na priorytetowe znaczenie wyższej półki cenowej w strukturze przychodów firmy.

Zamknięcie Good Clean Goop pokazuje trudności, z jakimi mierzą się marki luksusowe przy próbach wejścia w segment masowy. Choć niższa cena miała poszerzyć grono odbiorców, to ograniczona rozpoznawalność oraz silna konkurencja wśród budżetowych marek drogeryjnych sprawiły, że projekt nie przyniósł oczekiwanych efektów. Goop zdecydowało się więc wzmocnić pozycję tam, gdzie generuje najwyższe zyski – w segmencie premium, stanowiącym kluczowy motor wzrostu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.09.2025 13:33
Birkenstock rozszerza linię Care Essentials na segment pielęgnacji ciała
Kultowa marka obuwia poszerza swoje portfolio pielęgnacyjne.Birkenstock

Birkenstock, znany dotąd głównie z obuwia oraz produktów do pielęgnacji stóp, poszerza portfolio o kategorię body care. Marka wprowadziła na rynek cztery nowe kosmetyki do codziennego użytku: mydła w płynie do rąk i ciała oraz balsamy, dostępne w wariantach Relaxing i Balancing. Produkty certyfikowane jako wegańskie, zgodne ze standardem COSMOS Natural i produkowane w Niemczech, wpisują się w trend prostoty i funkcjonalności.

Nowa linia Care Essentials została zaprojektowana jako rozwiązanie uniwersalne, skierowane do szerokiej grupy odbiorców. Wyróżnia ją minimalizm formuł – składniki pochodzenia naturalnego – oraz dbałość o transparentne oznaczenia jakości. Oferta ma charakter neutralny płciowo, co odpowiada rosnącemu zapotrzebowaniu na produkty pielęgnacyjne dostosowane do różnych typów skóry i stylów życia, bez tradycyjnych podziałów marketingowych.

Birkenstock konsekwentnie podkreśla także wymiar zrównoważonego rozwoju. Opakowania nowych kosmetyków wykonane są z aluminium z recyklingu, pozyskiwanego w Europie, a dodatkowe pudełka posiadają certyfikat FSC. Takie rozwiązania mają nie tylko zmniejszyć ślad środowiskowy, ale również potwierdzić spójność działań marki z oczekiwaniami świadomych konsumentów.

Rozszerzenie portfolio poza pielęgnację stóp to istotny krok strategiczny. Firma chce wykorzystać swoje doświadczenie w segmencie funkcjonalnej pielęgnacji, by wejść w szerszą kategorię kosmetyków do ciała. Kieruje ofertę do odbiorców, którzy poszukują prostych, naturalnych i czystych etykietowo produktów, a jednocześnie zwracają uwagę na aspekty ekologiczne. Dzięki temu Birkenstock celuje w rosnącą grupę konsumentów zdrowotnie i środowiskowo świadomych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. wrzesień 2025 07:06