StoryEditor
Producenci
22.12.2022 00:00

Kerstin Erbe z sieci DM znalazła się w gronie 100 najlepszych kobiet roku

Kerstin Erbe, dyrektor zarządzająca drogeriami DM jest jedną ze 100 najlepszych kobiet roku magazynu Focus. Doceniona została za proekologiczne działania wprowadzone do sieci.  

Kerstin Erbe, dyrektor zarządzająca DM, została doceniona przez magazyn Focus za to, że zmniejszyła wpływ środowiskowy drogeryjnej sieci. To dzięki niej sklepy DM przestawiły się na zieloną energię, a pozostałe skutki środowiskowe (emisji CO₂, eutrofizacji, zakwaszenia, letniego smogu i zubożenia warstwy ozonowej) sieć kompensuje poprzez projekty renaturacyjne w Niemczech.

Dzięki Kerstin Erbe sieć DM wprowadziła też na swoje półki przyjazne dla środowiska, zmniejszające zużycie energii produkty i opakowania.

– Pozytywne spojrzenie w przyszłość ma decydujące znaczenie dla ekonomii biznesu: tylko ten, kto patrzy w przyszłość z entuzjazmem, może osiągnąć wielkie rzeczy – napisali członkowie jury magazynu Focus, wyjaśniając, dlaczego Kerstin Erbe, dyrektor zarządzająca ds. zrównoważonego rozwoju w sieci DM, została uznana za jedną ze 100 najlepszych kobiet roku.

– W dm postawiliśmy sobie za cel pomoc w kształtowaniu świata jutra w zrównoważony, innowacyjny, znaczący i przyjazny dla życia sposób. Osiągamy to poprzez zaangażowanie wszystkich. Ważne jest, aby zachęcić kobiety, aby zaufały sobie i odważyły ​​się na coś nowego. To mnie motywuje i do tego potrzebujemy odważnych kobiet i odważnych mężczyzn – mówi Kerstin Erbe, opisując swoje zaangażowanie w dm-drogerie markt.

Tłumaczy też, że wraz z współpracownikami postanowiła uczynić DM pierwszą neutralną dla środowiska siecią. Drogerie poczyniły już pierwsze kroki w tym kierunku w obszarze marek własnych, za które odpowiada Kerstin Erbe.

Wraz z TU Berlin DM jako pierwsza wprowadziła neutralną dla środowiska serię produktów Pro Climate. Ponadto drogerie opracowały kodeks zrównoważonego rozwoju dla swoich marek, w którym partnerzy produkcyjni zobowiązują się do przestrzegania wspólnie określonych norm ekologicznych i społecznych.

Jury magazynu Focus składało się z dziesięciu wybitnych kobiet. Uhonorowały one kobiety, które zrobiły na nich wrażenie w 2022 roku – w tym założycielki firm, naukowczynie, sportsmenki, menedżerki, artystki, polityczki i dziennikarki.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
31.10.2025 09:37
Puig z 8-proc. wzrostem sprzedaży – kurs na rekordowy rok 2025
Hiszpańska grupa świętuje sukces.Puig

Hiszpańska grupa Puig odnotowała w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku wzrost przychodów o 8 proc., osiągając poziom 3,9 miliarda euro. Wynik ten potwierdza utrzymującą się silną pozycję koncernu w segmencie perfum prestiżowych i niszowych, które stanowią obecnie główny motor wzrostu spółki.

Na czele najlepiej sprzedających się marek znalazły się Charlotte Tilbury, Rabanne, Carolina Herrera i Byredo, a także rosnące w siłę niszowe domy perfumeryjne, takie jak Dries Van Noten i Penhaligon’s. Segment zapachów luksusowych pozostaje dla Puig kluczowym obszarem rozwoju, zapewniającym wysokie marże i globalną rozpoznawalność.

Pod względem geograficznym najlepsze wyniki zanotowano w Europie oraz obu Amerykach, podczas gdy rynek azjatycki – po miesiącach spowolnienia – zaczął wykazywać oznaki odbicia. Zdywersyfikowana obecność regionalna pozwala firmie stabilizować sprzedaż mimo zróżnicowanych warunków makroekonomicznych w poszczególnych krajach.

Puig potwierdził swoje prognozy na cały rok 2025, przewidując, że jego sprzedaż przekroczy 5 miliardów euro, a rentowność ulegnie dalszej poprawie. Wzrost ma być napędzany zarówno przez rozwój marek premium, jak i ekspansję w kanałach cyfrowych oraz nowych rynkach.

Wyniki za dziewięć miesięcy potwierdzają silną kondycję finansową grupy i utrzymujący się globalny popyt na zapachy z segmentu prestige. Puig, który w ostatnich latach umocnił się w czołówce światowych producentów luksusowych kosmetyków, wchodzi w końcowy kwartał 2025 roku z wyraźną perspektywą rekordowych przychodów i dalszego wzrostu udziałów rynkowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. listopad 2025 12:27